English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Shkëndija
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 32, 33, 34  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste spiller?
André Hansen
4%
 4%  [ 6 ]
Vegar Eggen Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Even Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Tore Reginiussen
3%
 3%  [ 5 ]
Birger Meling
8%
 8%  [ 11 ]
Mike Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Marius Lundemo
2%
 2%  [ 3 ]
Anders Konradsen
0%
 0%  [ 1 ]
Jonathan Levi
1%
 1%  [ 2 ]
Nicklas Bendtner
53%
 53%  [ 70 ]
Issam Jebali
25%
 25%  [ 34 ]
Total Votes : 132

Author Message
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 23.08.2018 22:59    Post subject: Reply with quote

En ting er helt sikkert, ingen av de tre på midten har noen form for ballkontroll.

Flere perioder under kampen der vi ikke fikk ballen ned på bakken, ingen klarte å dempe den eller slå en pasning som faktisk traff medspiller.
Vi sløser bort så mange sjanser på dårlige pasninger og med/mottak som går for langt vekk fra spiller. Savnet av Trondsen var helt enormt i dag.
eksil
Veteran

PostPosted: 23.08.2018 23:24    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Det er for mye å forvente at vi skal klare å styre kamper med Lundemo, Konradsen og Mike sentralt i banen. Det er et orgie av tung ballbehandling, dårlig førstetouch og humpete pasninger. Veldig frustrerende å se på.

Ikke har vi kantspillere med fart heller, som man nesten bør ha om man skal spille hurtig overgangspill (ballbesittende fotball er jo utelukket).

Hadde Levi, Jebali og Helland løpt om kapp hadde ingen av de kommet først.

Veldig enig. Vi har i lang tid manglet en teknisk og ballsikker midtbanespiller.
De tre er oppskriften på mye feilpasninger. Og hvorfor kan ikke folk legge fra seg uvanen med å legge pasninger bak mottaker!?

En annen ting jeg bet meg merke i (og har sett ofte før også) ved et par anledninger: midtbanespiller ser en opplagt pasningsmulighet dog bittelitt trang, og velger å løpe med ballen nesten fra midtstreken og helt bort til mottaker. Kunne like gjerne pakket inn ballen og overrakt den med gratulasjoner ansikt til ansikt. Er midtbanespillerne så usikre på egne ferdigheter at de ikke tør å sende en pasning med vanskelighetsgrad på høyde med å knytte skolissene?!
View user's profile Send private message
eksil
Veteran

PostPosted: 23.08.2018 23:26    Post subject: Reply with quote

domis wrote:
Er det bare jeg som irriterer meg over at gutta ikke hjelper hverandre ut ved å gjøre seg spillbar til hver en tid? Ut av pasningsskygge og møt ball/ballfører. Det er alt for ofte mottaker av ball må ta et ekstra touch eller to for å få flere alternativer.

Nei. Jeg også. Er ikke dette litt abc og grunnlaget for raskere flyt i spillet?
Har vært et problem lenge.
robbie
Veteran

PostPosted: 24.08.2018 07:16    Post subject: Reply with quote

For en måned siden holdt vi i 45 minutter.

Nå holder vi i 60 minutter.

Fremgang.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 24.08.2018 07:31    Post subject: Reply with quote

Det mest fortærende med det er at ja, vi holder i 60 minutter, men det er med et femten minutters hvileskjær etter pause der vi bare gjør det aller mest nødvendige av løping, og ikke tar overganger.

Da skulle man tro at vi hadde noe å sette imot på hjemmebane når makedonerne begynner å sende fram folk og det drar seg til, men nei - vi gikk i full skylappmodus og sendte icingballer i stedet for å beholde ballen.

Det er altså så trist at Kåre og Erik presterte å la det fysiske nivået forfalle så mye, for det er mye med laget som ser bra ut ellers.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 24.08.2018 07:32    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
En annen ting er hvordan vi skuslet bort kontringene våre, enten ved dårlige pasninger eller feilvalg.

Dette var det som irriterte meg mest i 2. omgang. Et bra lag ville drept Shkëndija i 2.omg, de ga oss en haug med elleville overgangsmuligheter. Ellers er det merkelig hvor slitne vi er siste 15, helt sluttkjørt. Jeg er så lei av slitne, trøtte, småskada spillere uten overskudd. Hva driver vi med på treningsfeltet egentlig? Morsomt at to av forumets mest kontroversielle spillere--Bendtner og Levi--står frem.
Back to top
Art Vandelay
Rutinert

PostPosted: 24.08.2018 07:37    Post subject: Reply with quote

Hacken wrote:
Nå må vi passe på sånn at ikke forumet blir for positivt her.

Very Happy
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 24.08.2018 07:41    Post subject: Reply with quote

Ellers må jeg si at denne Ibraimi var jævli god. Blir 32 ser jeg, men at ikke han spiller i en bedre liga er rart.
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 24.08.2018 07:56    Post subject: Reply with quote

Hansen 7

Hedenstad 4
Hovland 5
Reginiussen 6
Meling 7

Lundemo 5
Konradsen 5
Jensen 6

Jebali 7
Bendtner 7
Levi 6

Reitan 4
Helland 4
BjarneS
Veteran

PostPosted: 24.08.2018 08:04    Post subject: Reply with quote

Vi var omtrent som forventet, de var litt svakere enn fryktet. Gledelig at Bendtner gadd å møte opp - i dag var han meget god! Jebali ser umiddelbart ut som et godt kjøp og Levi leverer bra i dag. Midtbanen er litt på det jevne.

Forhåpentligvis ansetter vi en trener som mener vi har noe å hente på trening gjennom vinteren for vi så tomme ut de siste 20 minuttene - noe som begynner å ligne et mønster nå.

Vi kan sikkert tape for dette laget borte, men vi skal være gode nok og rutinerte nok til å dra dette hjem.
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 24.08.2018 08:07    Post subject: Reply with quote

Hansen får BB av meg. Et par veldig bra og viktige redninger, ellers solid. Sjanseløs på målet.

Hedenstad ok- i dag. Han er bare ikke god nok. Jeg er livred hver gang motstander drar seg ned mot dødlinja i fart. Da går det ofte galt..

Tore var som vanlig solid. Skulle hatt en nedre makker.

Hovland er jo god nok i duellspillet, men han er altså så j... treg i føttene. Kommer seg jo ALDRI opp i spiller. Samme skjedde mot Celtic. Når det er sagt var vi plutselig overmannet på det tidspunktet. Det krydde jo av spillere med storew rom mellom forsvaret og midtbanen. What happened?

Meling med ny god kamp! Et helvette å spille mot. Ikke hans beste, men nytt målpoeng.

Jensen var god og intens igjen i dag. Ikke topp kreativt, men bedring.

Konradsen er ikke klar for nivået enda. Har vært for lenge ute. Klar hands som med vilje eller ikke burde gitt de en straffe! God innsats.

Lundemo med en ok kamp, men viser igjen at han ikke helt har nivået på dette nivået. Funker greit i ES, men ikke EL. Håper ikke Trondsen går til Atalanta.....

Levi får godkjent i dag altså. Mål og assist, jobber til og med litt hjem! Men fortsatt mange feil valg. Helt greit at han dro seg inn å dro til, men fint om han holder ballen inne på stadion da...

Bendtner med mange gode involveringer, fint mål, vant 'alt' av hodedueller. Mister 8'eren på å stadig gå langt ned mot midten å hente ball. Burde holdt seg nærmere feltet gjennom hele kampen. Ødelegger et par gode overganger på å 'stjele' ballen foran en spiller på offensivt løp..

Jebali viser jo prov på hva han kan gjøre, men må brukes mer på fot enn det vi kanskje ønsker. Gikk tom og hadde lite å gi i 2. omg. Får 7 for en fantastisk 1. omg og et sjukt digg mål!
nin
Rutinert

PostPosted: 24.08.2018 08:16    Post subject: Reply with quote

Kan noen forklare meg hvorfor vi konsekvent spiller med en høyrefotet ving på venstresiden og en venstrefotet ving på høyresiden? Er innlegg gammeldags nå? Skal vi bare ha innovervinger?
Back to top
varg88
Proff

PostPosted: 24.08.2018 08:35    Post subject: Reply with quote

Hansen 6 - meget godt på streken, en del dårlige og farlige utspill
Hedenstad 5 - ok bakover, dog veldig defensiv
Hovland 3 - mye slurv og usikkerhet, mister motspilleren sin flere ganger, bedre i slutten
Reginiussen 5 - solid, er ingen hjelp i det oppbyggende spillet
Meling 5 - sliter ganske kraftig defensivt, + for assisten
Lundemo 4 - for dårlig press på ballfører, delvis godt i å spille seg ut
Konradsen 4 - mye skumle aksjoner som han ofte retter opp sjøl med heroisk innsats, heldig å ikke få straffe imot
Jensen 6 - nyttig som box-to-box-player,bra løpskapasitet, lager et veldig unødvendig frispark i farlig posisjon
Levi 6 - et steg fremover, fortsatt mye feilvalg men også en del gode, scorer i tillegg
Bendtner 7 - hvorfor ikke sånn hver uke? Vinner en haug av hodedueller, scorer og balanserer laget i angrep, borte i 2.omg
Jebali 7 - mangler fart, mye som ikke funker men er på plass i de avgjørende øyeblikk både fremover og bakover, scoring i verdensklasse

Stang-inn-kamp, vi kunne ha tapt likegodt men heldigvis tok vi godt vare på våre muligheter i motsatt til motstanderen. Dette blir ingen walkover i Makedonia, spesielt med den bekymringsverdige fysiske tilstand i laget.
Back to top
JB
Rutinert

PostPosted: 24.08.2018 09:46    Post subject: Reply with quote

En ting er sikkert. Når Bendtner snart blir solgt, har vi skaffet oss en superspiss i Jebali. Han minner meg fryktelig mye om Rade Prica.
Det er jo spiss Jebali egentlig er, og at han likevel gjør det så godt i "feil" posisjon, gir meg forhåpninger om at noe stort er på gang
Konnyaku
Junior

PostPosted: 24.08.2018 09:59    Post subject: Reply with quote

Hansen 7

Hedenstad 4
Hovland 5
Reginiussen 6
Meling 6

Lundemo 5
Konradsen 5
Jensen 6

Jebali 7
Bendtner 8
Levi 6
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 24.08.2018 10:04    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
Det er jo spiss Jebali egentlig er

Av det jeg har lest synes han selv at han ikke egentlig er spiss. Tier eller kantspiller er det han egentlig er, i følge ham selv.
moomoo
Veteran

PostPosted: 24.08.2018 10:04    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

Ellers er det merkelig hvor slitne vi er siste 15, helt sluttkjørt. Jeg er så lei av slitne, trøtte, småskada spillere uten overskudd. Hva driver vi med på treningsfeltet egentlig?

N åskal det sies at man bygger ikke kondis midt i sesongen. og selv om kanskje treningene har forandret seg en smule og kondisen blitt litt bedre all over så vil vi ikke se utsslag før etter en skikkelig oppkjøring.

Herlig å lese at Levi var ok og at Jebali gjorde en bra match!

Så er det bare å håpe at Jingjang Xenhui tsao United legger 50mill på blokka for Lord ETTER vi er kvalifisert.

Vært artig å se oss satse på Botheim litt mere ut sesongen og bygge op laget for neste sesong!

Litt skuffa da jeg så det ble 3-1 men relativt fornøyd med resultatet.
Jonas
Veteran

PostPosted: 24.08.2018 10:22    Post subject: Reply with quote

Er laget bare for dårlig trent eller overtrent siden de blir så slitne?
larsarus
Legende

PostPosted: 24.08.2018 10:46    Post subject: Reply with quote

Spillerene vil fremstå som langt bedre trent om de valgte å holde ballen i laget fremfor å sende avgårde icing-baller. Når vi har ballen kan det springes mindre og smartere enn når vi må forsvare oss. Og da nytter det ikke med å bruke Reginiussen-Hovland som ballsentral som vi alt for ofte gjør, for det resulterer i høyt press fra motstander, ballen tilbake til Hansen, og utpoling som ikke er bedre enn en icing-pasning. Midtbane-leddet må ta ansvaret for ballbesittelsen.

- "Prøv å bli god " -- Nils Arne Eggen
Back to top
Stubbe
Senior

PostPosted: 24.08.2018 11:01    Post subject: Reply with quote

En ting som irriterer meg voldsomt er hva Lundemo konsekvent gjør med ballen som ballsentral. I går (og i maaaange kamper før i år) møtte han stopperne, fikk ball, og sendte den pent tilbake uten press på seg.

Han har alle muligheter til å snu seg og starte noe selv, men er kronisk feig. Det gjør at uansett hva stopperne finner på, ender ballen opp til slutt opp mot Hansen som må pole den til Bendtner. Han vant vel 9 av 10 dueller i går, men andreballene kan jo gå begge veier.

Klarer ikke å se hva han tilfører laget, og gleder meg enormt til vi får kjørt Trondsen sentralt med Mike og Konrad. Fatter ikke hva Kåre drev med på slutten..
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 24.08.2018 11:09    Post subject: Reply with quote

Ofte, når Lundemo mottar ballen vendt mot stopperne og skal snu seg og bevege seg fremover, løper han rett inn i en eller to motstandere som ligger og venter på han. Det ser ut som om han ikke orienterer seg før han mottar ballen.
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 24.08.2018 11:18    Post subject: Reply with quote

Enig med Larsarus. Sett kampen på nytt nå og mot slutten har forsvaret så mange muligheter til å spille ballen til en medspiller og dermed få en pause i presset, men Reitan, Hovland og Tore bare rydder unna til "icing" og knapt nok det og gir de mangr muligheter til å sette press på oss igjen og igjen. De (og midtbanen forsåvidt) må roe seg ned og finne en medspiller, i mange flere situasjoner enn det de klarer nå. Å bare sparke ballen unna, holder ikke på dette nivået!

RBK RBK RBK

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 24.08.2018 11:25    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Ofte, når Lundemo mottar ballen vendt mot stopperne og skal snu seg og bevege seg fremover, løper han rett inn i en eller to motstandere som ligger og venter på han. Det ser ut som om han ikke orienterer seg før han mottar ballen.

Så har han dette spindoktor-syndromet, med at han gjerne tar en strafferunde rundt seg selv før han spiller ballen, og det er ofte nok til at eventuell ubalanse er vesentlig mer utlignet. Det er egentlig trist, for han er ikke så halvgæren de (få) gangene han spiller direkte.
Zarm93
Veteran

PostPosted: 24.08.2018 11:33    Post subject: Reply with quote

Mhm.
Pasningen mot Trondsen i forkant av 2-0-målet mot Cork er et godt eksempel på at Lundemo har et potensiale i seg, som han litt for ofte gjemmer vekk.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 24.08.2018 11:41    Post subject: Reply with quote

Nå skal det sies at dersom han hadde forsøkt på den pasningen hundre ganger, så hadde han nok skutt den over sidelinja minst like ofte som han hadde truffet Trondsen. At han lykkes én gang betyr ikke at han har det i seg.

Jeg ønsker meg sentrale midtbanespillere med øynene på noe annet enn ballen rett før og når de får den. Det har vært et problem lenge. Veldig mange av løsningene er veldig teknisk enkle dersom de er bare litt orienterte på forhånd.

Dessverre tror jeg ikke det å være gode pasningsspillere sentralt er noe de kan tilegne seg nå. Man kan være mindre kamprusten enn Konradsen er for øyeblikket (for SERIØST, Kon), men jeg tviler på at de lærer seg å kikke før de får ballen midt i tjueårene.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 32, 33, 34  Next
Page 33 of 34

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb