English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2019
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 158, 159, 160  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 19.08.2018 20:04    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Dew wrote:
Botheim er ikke i nærheten av Haaland. Aldri vært.


Jo, satt de ikke helt inntil hverandre på en u-landskampsamling?


Herlig humor 😂
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 19.08.2018 20:26    Post subject: Reply with quote

https://www.vgtv.no/video...g-har-sett

Og ikke glem denne. Eller jo. Glem denne.
Back to top
View user's profile Send private message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 19.08.2018 22:32    Post subject: Reply with quote

Etter et sommervindu der de store fiskene glapp, er dette mine tanker rundt spillerstallen - og hva vi bør gjøre med den i vintervinduet:

MÃ¥l:
André Hansen har i en lang periode vært lagets beste spiller, forundrer meg veldig om han ikke blir plukket opp snart. Østbø og Faye Lund er greie backups, men trenger i tilfelle ny førstekeeper. Ser på Grytebust, Barli og McDermott som aktuelle norske kandidater.

Forsvar:
Her har virkelig det «hedenske» klagekoret sunget høyt, men jeg personlig synes Hedenstad er en habil spiller. Tror han kan komme seg med god coaching på et bedre innkjørt lag. Reitan som backup er jeg usikker på om kommer til å bli særlig mer enn en OK Eliteserieback. Kan godt se til utlandet for eventuelle utskiftinger her.
Når det kommer til midtstopperparet, har Reginiussen og Hovland vært bankers i hele år. Nå får de hard konkurranse fra Serbecic, og jeg mener han må fases inn som makker til Reginiussen i løpet av høsten/vinteren. Her har vi virkelig en potensiell stjerneeksport! Et ordentlig beist med god ballkontroll. Hovland er en ypperlig backup i så fall, om han trives med det. Ogbu likeså, så her har vi god dekning.
På venstreback er det usikkert om vi får beholde Meling særlig mye lengre. Gersbach som backup har ikke vist noe særlig, og jeg mener han har fått sine sjanser. Amundsen er utlånt til sommeren 2019, så her må det handles. Widgren i Östersund er et halvlokalt alibi, ellers usikker på hvordan det eventuelt står til i akademiet. Tror vi må se utenlands for å finne en på Melings nivå.

Midtbane
Selv om vi i det siste har spilt en slags 4-2-3-1, både håper og tror jeg vi går tilbake til klassisk 4-3-3 med flere spillere tilgjengelig. Den naturlige dyptliggende i dagens stall, Trondsen, er sterkt linket til Atalanta. Han må i så fall erstattes, om da ikke Denic vil kunne bekle rollen. Det er stadig spenning om det blir noen overgang for Tettey etterhvert, i så fall vil han kunne gå rett inn her. Har ellers lenge hatt sansen for Fouad Bachirou, men vet ikke hvordan han presterer for Malmö, eller om det i det hele tatt er realistisk.
Som indreløpere har vi Jensen som selvskreven kaptein med Konradsen eller Denic ved siden. Lundemo mener jeg bør selges, for temposvak og veik for de store kampene. Skarsem har jeg tro på som backup, mulig han bør få tillit på utlån. Da ser jeg i tilfelle på Brandur Hendriksson som en som kan gi oss dobbel dekning. Hatt en litt nedadgående tendens etter FCK, en del p.g.a. skader, men jeg tror han vil kunne være en perfekt indreløper for RBK ut fra det jeg har sett av ham. Tadesse i Levanger kunne kanskje også vært en grei backup.

Angrep
Angrepet har vært vårt store ankepunkt i flere kamper i år, mye på grunn av skadeutsatte vinger og spisser ute av form. Bendtner virker mett og er kun motivert for de store kampene. Han bør få en konkurrent som kan benke ham og pushe ham til gamle høyder. Søderlund skjønner jeg ikke hva gjør på dette nivået, var glad da vi ble kvitt ham til St Etienne. At vi siden henter ham tilbake er for meg uforståelig. Forhåpentligvis er vi ferdige med kompissigneringer. Botheim og Vilhjálmsson er gode backuper, men mener det blir overflødig å ha Matti til å ta opp en kvoteplass når han slipper til såpass lite. Vi kan heller bruke den plassen på en som er aktuell for fast plass. Hvordan er situasjonen til Spalvis for øyeblikket f.eks.? Friday er vel heller ikke fast for AZ om dagen. Akintola i FKH kunne gått inn som både spiss og ving.
På venstreving er Samuel Adegbenro selvskreven når han kommer tilbake fra skade. På en måte fint for oss at han er ute, sånn at potensielle interessenter kanskje har blitt skremt vekk. På høyre er det stor debatt om Helland vs Levi, men sannheten er vel at vi bør finne noen som er bedre enn begge disse til å bekle den rollen. Jeg har tro på at Levi etterhvert finner ut av det, og får mer kreditt for de gode kvalitetene han tross alt innehar. Han vil være fin å ha for rullering. de Lanlay er jeg spent på, var ikke i særlig form før skade, men har vist før hva han har i seg. En av våre få vinger med fart, så er tilbøyelig til å gi han en ny sjanse som backup. Ceide bør leies ut til førstediv./Ranheim. Hvor Jebali vil ende opp hos oss får bare tiden vise. Helland mener jeg i hvert fall bør være ferdig i klubben, og bytter da gjerne med Gjertsen. Johnsen i Ajax en mulig kandidat på lån evt. Rilwan Hassan hadde vært en sikker forsterkning på høyreving, men spørs om Midtjylland vil selge en av sine mest etablerte til oss. Spielmann i FC Thun har forresten fortsatt ikke solgt til noen større klubb.

Alt i alt gleder jeg meg til trenersituasjonen blir mer satt, og vi kan bygge et ordentlig lag av spillere som ikke favoriseres på grunn av nasjonale gener og talegaver. Da kan vi faktisk begynne å se mot Champions League. Liker at Koteng er såpass kynisk og kalkulert; han vil jo åpenbart det beste for klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 20.08.2018 12:10    Post subject: Reply with quote

Om det skulle gå mot et salg av Trondsen, kom jeg til å tenke på May Mahlangu (29), tidl. Helsingborg, som en mulig erstatter. Husker han dekket store rom og hadde gode ballfordeleregenskaper fra den tiden. Noen som vet hvilket nivå han er på nå? Ser han er i rumensk fotball for tiden.

En annen sørafrikaner som vel er ganske lik i spillestilen, Thulani Serero (28 ), hadde ellers vært en herlig signering i tråd med klubbens ambisjoner. Vitesse kontra RBK er vel ikke så mye mer attraktivt. Utslått av EL-kval., men mulig spill med Ødegaard frister mer. Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 20.08.2018 15:54    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:

Botheim er ikke i nærheten av Haaland. Aldri vært.


Botheim:
Quote:
2015 Norway U-15 4 (1)
2016 Norway U-16 19 (5)
2017 Norway U-17 9 (1)
2018– Norway U-18 2 (1)
2018– Norway U-19 3 (2)


Haaland:
Quote:
2015-2016 Norway U15 4 (4)
2016 Norway U16 17 (3)
2017 Norway U17 5 (2)
2017–2018 Norway U18 3 (2)
2018– Norway U19 8 (10)


Ikke i nærheten? Mye like meritter her.
Back to top
View user's profile Send private message
BjarneB
Senior


Joined: 31 Jul 2018
Posts: 124
Location: Mustachemetropolen

PostPosted: 20.08.2018 17:37    Post subject: Reply with quote

Stephen Ireland?
Frigitt fra Stoke etter nedrykket i fjor, står for tiden uten klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 20.08.2018 18:00    Post subject: Reply with quote

@ Klevino

La ikke statistikk i grunn, det tegner sjelden hele bildet. Haaland har de siste sesongene vært regnet som et mye større talent enn Botheim. Synes sistnevnte har utviklet seg noe enormt den siste halvsesongen, men Haaland har jo toppet det også.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 21.08.2018 08:19    Post subject: Reply with quote

Hva som skal inn i stallen i vinter avgjøres mye av hvem som drar ut. Neppe mange som blir solgt til større ligaer fra dagens stall, men det er langt flere som drar pga for svake, for lite spilletid etc. Hansen, Meling og Trondsen er vel de mest attraktive for det utenlandske markedet som ruver over vår egen eliteserie. Lorden scorer ikke spillemål for seriens beste klubb som befinner seg i en liga som er ranket som nr 26 eller noe sånt i Europa. Han er derfor ikke interessant for store fotball-land og han vil også være 31 år i neste overgangsvindu.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 22.08.2018 09:01    Post subject: Reply with quote

TomAndre wrote:
Stephen Ireland?
Frigitt fra Stoke etter nedrykket i fjor, står for tiden uten klubb.


Finslepen, men lat. Hva med Nosa Igiebor, spiller nå i Famagusta på Kypros
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 587
Location: Norge

PostPosted: 22.08.2018 12:57    Post subject: Reply with quote

I følge adressa var denne karen aktuell
https://www.transfermarkt...ler/265666
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5304

PostPosted: 22.08.2018 13:09    Post subject: Reply with quote

Jepp, han har egen tråd.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 23.08.2018 21:47    Post subject: Reply with quote

Vi får håpe SIB allerede har folk som scouter ny høyreback. Hedenstad blir aldri skikkelig god, og jeg tror ikke jeg orker å se han buse inn i motstander for enten å lage frispark eller bli rundlurt en eneste gang til.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 23.08.2018 21:52    Post subject: Reply with quote

Hent Linnes til vinteren. Startet sesongen på benken i Galatasaray.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 978
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 23.08.2018 21:54    Post subject: Reply with quote

Linnes skal aldri hit av åpenbare grunner.
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 23.08.2018 21:56    Post subject: Reply with quote

Fordi han er hedmarking?
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 978
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 23.08.2018 21:58    Post subject: Reply with quote

Fordi tidligere Molde-spillere er idag persona non grata.
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 23.08.2018 22:06    Post subject: Reply with quote

Som tidligere Molde-kaptein Even Hovland?
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 23.08.2018 22:07    Post subject: Reply with quote

Det bør stå MIDTBANE med tre streker under på blokka til SIB.

Trondsen er bra, men forsvinner nok. Resten virker mette, for dårlig eller for uerfarne. Må si at jeg også har mine tvil til Denic.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 23.08.2018 22:19    Post subject: Reply with quote

Hva med denne "Sarr"?
Virker å være hel ved, spiller på et lag som står får "MOT-verdier" (har til og med vært kaptein, så må være en de virkelig vil løfte frem som ambassadør for slike verdier!)

Spørsmålet er bare om vi har nok millioner til å lokke ham vekk fra Molde Surprised
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 978
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 23.08.2018 22:41    Post subject: Reply with quote

Jeg ville aldri ha Hovland.
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 562

PostPosted: 23.08.2018 22:48    Post subject: Reply with quote

Hovland har vært kvalitet fra første spark på ballen. Vi var mange som var skeptiske, men han har vært en soleklar forsterkning. Linnes tror jeg hadde vært en like stor forsterkning, men jeg tror ikke det er så sannsynlig at vi får hentet han, med mindre det blir lite spilletid i høst.

Også må vi slutte med det tullet om at vi ikke kan hente tidligere Molde-spillere. Er de en smurf tvers gjennom, slik som f.eks Berg Hestad var, så skal vi holde oss unna. Men spillere som har vært der i et par sesonger for så å ha dratt videre, ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal kunne hente, så lenge de gjør oss bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
emilalmas
Junior


Joined: 15 Aug 2017
Posts: 35
Location: Malvik

PostPosted: 23.08.2018 23:21    Post subject: Reply with quote

Jeg har ingen problemer med at tidligere Molde-spillere kommer til RBK (Med noen unntak). Dessuten ser jeg for meg hvor mye det svir i underlivet hos MFKerne hver gang en "av deres" signerer for RBK.

Linnes hadde vært en god forsterkning på backen, men jeg frykter at han er out of reach
_________________
https://twitter.com/emalmas
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 24.08.2018 07:36    Post subject: Reply with quote

Vi trenger en høyreback og Linnes hadde vært en kjempeforsterkning, men tror han er urealistisk. Tror forøvrig ikke Reitan blir noe bedre enn en ok ES-spiller for et lag som Odd eller Tromsø.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 24.08.2018 08:14    Post subject: Reply with quote

Reitan er ikke god nok nei, enig.
Kan hende han kan bli et ok alternativ over tid, men ikke et stort nok talent til at vi burde "sløse" bort ett bytte på ham på jevnlig basis.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 24.08.2018 11:47    Post subject: Reply with quote

@wikivic Spalvis spiller for Kaiserslautern på nivå 3 i Tyskland
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 158, 159, 160  Next
Page 3 of 160

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb