English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 128, 129, 130 ... 158, 159, 160  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sidney
Veteran

PostPosted: 08.08.2019 17:35    Post subject: Reply with quote

Veldig glad om vi kommer igjennom vinduet uten at noen skal restartes. Kampen i går viser at vi har jevnt god dekning. Mitt største ønske er at vi unngår å signere problemer.
View user's profile Send private message
steinmetz
Rutinert

PostPosted: 08.08.2019 18:15    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Birkir Bjarnason er nå sluppet fri av Aston Villa. Veit vi egentlig ikke trenger han, men vi trenger spillere av hans kaliber. Kanskje ikke mange åra igjen av karrièren, men kan nok gjøre en mer enn god nok jobb for oss i et par år

Aftenbladet skriver:
«Etter det Aftenbladet kjenner til, finnes det interesse for Bjarnason i Italia, Frankrike og Russland. Han har heller ikke hastverk, som klubbløs kan han signere utenfor overgangsvinduene.

I mai uttalte 31-åringen at han ønsker å fortsette i utlandet i flere år til. Han gjorde det også klart at det det på grunn av anklene hans ville bli vanskelig å spille for Viking igjen etter at de la kunstgras på SR-Bank Arena.»

Tipper dette betyr at Norge er ganske uaktuelt. Russland eller Kina kanskje?

Edit: overgangsvinduet i Kina er vel stengt...?
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 08.08.2019 20:03    Post subject: Reply with quote

Er vel litt kunstgress i Russland da? Måtte de ikke legge en gressmatte oppå der i en CL-finale i Moskva en tid tilbake?
Back to top
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 08.08.2019 21:04    Post subject: Reply with quote

Skal vi tippe at det blir presentert et nytt fjes eller to i pausen på tirsdag? Ville vært et godt tidspunkt, med forhåpentligvis et utsolgt Lerkendal.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 08.08.2019 21:07    Post subject: Reply with quote

https://www.eurosport.no/...tory.shtml

Joacim Jonsson synser om Rosenborgs situasjon og strategi for spillerkjøp.

Enig i at må må vi fleske til på et litt vassere nivå enn Islamovitch. Og vi må gøtse litt mer enn om vi ikke fikk de ekstra pengene.

Albert Einstein

Erik Horneland er Norges beste trener. Æ har full tillit te at vi e tilbake på toppen i 2020!

Ivar Koteng (tulling)
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 08.08.2019 21:09    Post subject: Reply with quote

Bør jo ikke være allverdens risiko heller nå, med mindre vi går på en sjokksmell i returkampen. Med EL sikret vil jeg tro vi kan ta i litt ekstra i allefall.
RBK_1917
Senior

PostPosted: 08.08.2019 21:31    Post subject: Reply with quote

Synd vi ikke var litt frempå angående Vidar Örn Kjartansson i sommer. Han ble lånt ut fra Rostov til Rubin Kazaan den 20. juli.

Vi husker vel alle hvordan han herjet i Eliteserien for Vålerenga Smile

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
möllenbergs
Senior

PostPosted: 08.08.2019 23:00    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Joacim Jonsson synser om Rosenborgs situasjon og strategi for spillerkjøp.

Ofte mye rart som kommer fra det holdet, men her synes jeg Jonsson er på ballen. Både Skjelvik og Rosted bør være spillere vi forhører oss om. Litt mer usikker på vingene og midtbanespillerne han nevner. Synes vi er godt forspent der. Bjørn Maars ser jeg også gjerne i hvitt og svart.
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 08.08.2019 23:07    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Bør jo ikke være allverdens risiko heller nå, med mindre vi går på en sjokksmell i returkampen. Med EL sikret vil jeg tro vi kan ta i litt ekstra i allefall.

Bør komme greit med midler inn nå ja, om det ikke rakner helt på tirsdag.

En smell som man gikk på økonomisk i fjor bør det være mulig å unngå siden det nå er det budsjettert med et saftig underskudd i år. Selv om utgifter kan bli større så bør jo Europa League dekke over underskuddet og gjerne sitte igjen med noen kroner ekstra. Så har man i tillegg de 50 mill man får om man ryker i CL play off.

Så er det jo ikke umulig med CL som vi vet, da snakker vi helt andre summer. Da burde man sitte igjen med i hvert fall 100 mill ekstra i overskudd (150 totalt) da man trolig får inn rundt 250 mill.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 08.08.2019 23:28    Post subject: Reply with quote

Hadde gjerne sett Mars Johnsen som spissalternativ.

Albert Einstein

Erik Horneland er Norges beste trener. Æ har full tillit te at vi e tilbake på toppen i 2020!

Ivar Koteng (tulling)
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 09.08.2019 00:01    Post subject: Reply with quote

Mars Johnsen. Meeehh. Ligner for mye på Søder sin måte. Vil ha en annen type spiss.
Back to top
skien88
Senior

PostPosted: 09.08.2019 00:28    Post subject: Reply with quote

Skal vi hevde oss i CL gruppespill så trenger vi en rask spiss!
Back to top
Jondahl
Veteran

PostPosted: 09.08.2019 06:13    Post subject: Reply with quote

hvis vi skal hevde oss i CL så må vi ha mer enn en rask spiss Very HappyVery Happy
number10
Veteran

PostPosted: 09.08.2019 06:40    Post subject: Reply with quote

Maars Johnsen er ingen forsterkning, da kan man heller bruke Botheim.
En ny spiss må klare å skape ting på egen hånd og ikke minst hurtighet. En annen type spiller en Søder.
Trenger helt sårt en stopper alla Stadsgaard. Hurtighet, god 1 mot 1 og duellsterk. Rake motsetningen av Hovland👍🏻
En Skjelvik hadde vært gull. Stopper og backup på back.
Jondahl
Veteran

PostPosted: 09.08.2019 06:57    Post subject: Reply with quote

skjønner ikke at det snakkes om midtbane, det er våres beste lagdel og vi har flere lovende unge spillere på vei opp som vi skal satse på. kant posisjonen er litt det samme. forsvarsfireren og spissplassen må forsterkes.
pappabrun
Junior

PostPosted: 09.08.2019 07:18    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Maars Johnsen er ingen forsterkning, da kan man heller bruke Botheim.

En spiller som scoret 19 mål i Eredivisie for et relativt elending ADO Den Haag er selvfølgelig en forsterkning for Rosenborg. Hvertfall når du tenker i forhold til Botheim.
Back to top
Saltfjellet
Junior

PostPosted: 09.08.2019 07:38    Post subject: Reply with quote

möllenbergs wrote:

Ofte mye rart som kommer fra det holdet, men her synes jeg Jonsson er på ballen. Både Skjelvik og Rosted bør være spillere vi forhører oss om. Litt mer usikker på vingene og midtbanespillerne han nevner. Synes vi er godt forspent der. Bjørn Maars ser jeg også gjerne i hvitt og svart.

Jonsson vil jo ha nye spillere i samtlige ledd unntatt keeper....

"Min mening er at de bør prioritere en stopper og spiss fra øverste hylle, spillere som kan gå inn og forsterke laget. [...] I tillegg bør de ha inn en back, kant og midtbane, men det er da spillere som først kan spille i gruppespillet."

Er jo alltid kjekt med forsterkninger, men føler ikke helt at kant og midt er der vi trenger prioritere, OK spillere som fungerer i laget, og grei dekning.

Men Jonsson trekker frem noen interessante navn, det skal han ha. Bjørkan bør vi gjøre et fremstøt på, såfremt ikke Meling går ut og sier at han vil være karrieren ut i Trondheim tror jeg ikke vi beholder ham etter et eventuelt gruppespill.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 09.08.2019 07:59    Post subject: Reply with quote

Laget skriker etter en, kanskje to, solide midtstoppere. Hvis Tore får en stygg kakk, eller en lei strekk, har vi seriøse problemer når vi møter lag med fart i angrepet, og det gjør vi enten det blir EL eller CL. Midtbanen er god, vi har dobbel dekning på kant, så etter midtstopper kommer back, midtstopper2, så spiss.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.08.2019 08:04    Post subject: Reply with quote

Ja, er enig. Vi trenger to midtstoppere. Hovland kan vi gi bort til Sogndal eller Molde, så kan Valsvik bli igjen som en variant-spiller de gangene vi skal spille mot tunge lag (Maribor) som satser mye på kraft og dueller.

Tre stoppere på Tore-nivå, eller gjerne litt over, som rullererer + Valsvik i bakhånd for spesielle anledninger. Disse midtstopperne bør gjerne være av en så teknisk habil karakter at de også kan fungere som backup på backene (Hei Skjelvik).

Vi har mye dekning på kant, men jeg synes dessverre nivået er jevnt over for dårlig. Akintola, Helland, De Lanlay er alle habile, men jeg kunne tenke meg en som er mye bedre enn dem. Akintola er snart tilbake til Danmark, og de Lanlay sin kontrakt er utgående, så jeg ser for meg store endringer her i løpet av de neste 6 mnd. Samuel kan også finne på å bli solgt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kai88
Veteran

PostPosted: 09.08.2019 08:11    Post subject: Reply with quote

Kan ikke tenke meg at vi går ut overgangsvinduet uten en 4. stopper. De kan umulig sende Lundemo til stopperplass slik han presterer på midten nå.

Jeg forstår at vi leide ut Serbecic- han trenger spilletid for å bli bedre, 4. valg holdt ikke i lengden..

Kanskje vi bør leie inn en rutinert stopper som ikke får spille i sin nåværende klubb? Korttidslån ut sesongen kunne gitt oss flere stringer å spille på nå i verste "rushen".
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 09.08.2019 09:37    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Samuel kan også finne på å bli solgt.

Egentlig enig med hele innlegget her, men dette har slått meg også, spesielt etter intervjuet som skisserte stor interesse idet han brakk beinet. Jeg tror slett ikke interessenter i Samuel har lukket chrome-fanen og lagt excel-fila på den eksterne harddisken, og han er jo strengt tatt på vei til et hvassere nivå nå enn han var da. Bare et spørsmål om tid før målpoengene tikker inn, der tror jeg han har fått dårlig betalt av lagkameratene så langt.

Han er en spiller som vi plutselig kan få et 75 millioners bud fra Ajax eller Galatasaray på, slik at vi må selge uansett sportslig situasjon. Vil overraske meg om han er her i to vinduer til, så lenge han holder seg skadefri.
Back to top
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 09.08.2019 09:42    Post subject: Reply with quote

Da tar vi de 75 millionene og henter en yngre utgave for 10 mill. Rinse and repeat Smile
zaphod81
Veteran

PostPosted: 09.08.2019 10:29    Post subject: Reply with quote

Ja, men hva får vi vanligvis når vi legger ti millioner på bordet? Levi? Hovland?

Hadde vi vært en klubb som klarte å jevnlig kjøre rinse and repeat på Samuel-er, så hadde ikke vi snakket om hvorvidt vi har råd til å gamble på gruppespill etter 3-1 borte.
Back to top
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 09.08.2019 11:21    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Ja, men hva får vi vanligvis når vi legger ti millioner på bordet? Levi? Hovland?

Ja, med dagens oppsett på spillerlogistikk! Her må det ryddes kraftig i rekkene, styret må ta grep
moomoo
Veteran

PostPosted: 09.08.2019 14:20    Post subject: Reply with quote

Kan jo alltids høre med solskjær om vi får låne Darmian og Rojo, de får vell iallefall E cup spill hos oss :p
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 128, 129, 130 ... 158, 159, 160  Next
Page 129 of 160

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb