English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 108, 109, 110 ... 158, 159, 160  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Standarn de Lamarck
Veteran

PostPosted: 18.07.2019 19:30    Post subject: Reply with quote

På en siden synes jeg det er meget positivt at vi ikke kommer til å kjøpe (mange) spillere til sommeren. For det første trenger de ofte litt tid til å kjøres inn og for det andre, og viktigste, gjør de veien til plass på laget mye lenger for talentene våre.

Men på den andre siden har vi noen svakheter i laget. Søder og Hedenstad har kanskje hatt en liten forbedring de siste kampene, men jeg er fremdeles langt ifra overbevist. Hovland ser jeg på som overflødig, men jeg mener vi har nok av lovende spillere på stopperplassen (Ogbu, Besim, Valsvik og Lundemo kan vel også spille der(?)). På midtbanen og vingen synes jeg vi har god dekning.

På noen plasser, som back-plass, hvor vi ikke engang har skikkelig back-up, synes jeg vi trenger nye spillere. Utenom det synes jeg det er helt greit at vi selger noen spillere og erstatter de med spillere fra egen stall (synes vi har en for bred stall i noen posisjoner), og da spesielt noen egne, unge.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.07.2019 19:32    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Vi klarer oss fint med trioen Reginiussen, Hovland og Valsvik ut sesongen. Der vi er for tynne er på back. Ellers har vi god dekning. Så spørs det hva som skjer på spissplass om man nøyer seg med Søderlund og Botheim, eller henter inn en tredje spiss.

Fokuset bør være å forsterke førstelaget og da er det åpenbart Hovland og Søderlund vi har størst potensial for å forsterke. Det går foran å ha en bedre reserve for Meling. Til neste år bør Reitan og vær klar for å kunne ta opp kampen på begge backene.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 18.07.2019 19:48    Post subject: Reply with quote

Vi kommer ikke til å erstatte Hovland. Det er helt urealistisk. Hovland og Reginiussen er stopperparet vårt denne sesongen.

Spissplassen er jeg mer usikker på.
Back to top
Silkesvarten
Proff

PostPosted: 18.07.2019 19:58    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Å nøye seg med Søder og Botheim? Uffda.
Ikke for å virke negativ, men Botheim er oppskrytt.

På hvilken måte er han oppskrytt?

Sier ikke at han bør være 2. valg etter Søder, men gutten har da klart og tydelig et bra potensial.
doffen
Veteran

PostPosted: 18.07.2019 20:01    Post subject: Reply with quote

Synes å huske å ha lest slikt tidligere, så kom vinduet og flere nye inn. Kan fort bare være utspill for å ikke drive opp prisene osv dette her.
Back to top
Frøken Fransen
Senior

PostPosted: 18.07.2019 20:34    Post subject: Reply with quote

Quote:
Horneland åpner for en sommer uten RBK-kjøp.
Nå handler det altså i størst grad å beholde de viktigste spillerne.
– Jeg håper vi kan bevare kontinuiteten. Så vet vi at det helt sikkert er noen som er på jakt etter våre, og vi får se om det formaliserer seg. Hvis ikke er jeg veldig happy med å gå videre med den troppen vi har, sier Horneland.
[...]
– Hvordan tror du fansen vil reagere på det?
– Vi må bare vinne fotballkamper. Da tror jeg de blir happy. Det som betyr noe om vi vinner nok kamper, klarer å underholde og være et godt lag. Så skal de være trygge på at vi jobber hver eneste dag for å gjøre Rosenborg bedre, både på feltet og i logistikken. Men vi må være tålmodige, tror jeg.
[...]
– Spesielt om det skjer noe på utfronten, må det skje noe inn. Vi har noen posisjoner vi er litt få i. Men vi har is i magen. Jeg synes vi har en fin og homogen tropp nå, som drar i samme retning.
[...]
– Vi har penger, det har vi. Så er sommermarkedet ekstremt vanskelig. Skal Rosenborg bruke penger, må vi være veldig trygge på at vi treffer. Og vi skal helst forsterke det vi allerede har, og det er ikke så enkelt, sier han.

Korte utdrag fra artikkelen: https://www.adressa.no/10...6815b.html

Kort oppsummert; Horneland mener man ikke MÅ handle i sommer, om man ikke selger spillere (da må de erstattes). Mener det er litt tynt på backer, men mener også at det finns adekvate back-up innad i dagens lag.
Mangler litt ift budsjett når det gjelder spillerkjøp, men Horneland mener man kan selge spillere i desember/januar også, for å nå dette budsjettet.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 18.07.2019 20:36    Post subject: Reply with quote

De forsøker seg helt sikkert på Fossum igjen i sommer, noe annet ville vært rart. Det bør også friste mer nå enn i vinter, både pga. klubben hans rykka ned og Horneland har fått sving på sakene.

Back må vi ha, men Risa kommer garantert ikke inn som backup, han kommer kun slik at Meling kan gå; Så kommer Risa, så må vi fortsatt hente en til, for da blir Meling solgt. Er jo et alternativ å hente hjem Reitan i sommer(er vel pålagt med en slik klausul nå, at man kan hentes hjem, er det ikke??)

Spiss er også en selvfølge at vi henter. Søder behøver konkuranse/avlastning, og Botheim er på ingen måte klar for dette. Botheim før leies ut til 1. div lag hvor han kan få viktig erfaring. Han har ikke vist noe som tilsier at han skal kunne komme inn og endre kampbildet..Hverken de kampene han har fått for RBK og det han har spilt for landslaget har gitt inntrykk av at han har nivået innet, men ja, potensialet har han nok på sikt..Men da er spilletid bedre enn å være 3. valg i RBK...

Drømmer om:

Back: Reitan, tilbake fra lån
Midtbane: Fossum
Angrep: Strandberg, mulig å få han for en rimelig penge, passer meget godt i spillestil.

Hadde vi signert disse kunne vi sendt Botheim på lån, samt kvittet oss med en av midtbanespillerne våre som fint kan erstattes...
Back to top
marco83
Junior

PostPosted: 18.07.2019 20:47    Post subject: Reply with quote

Malmoe utvider strandbergs lån

http://fotbolltransfers.c...ews/111007
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 18.07.2019 20:52    Post subject: Reply with quote

marco83 wrote:
Malmoe utvider strandbergs lån

http://fotbolltransfers.c...ews/111007

Men de er fortsatt åpne for å selge han dersom der skulle komme bud, så den forlengelsen sier vel egentlig at det er mer sannsynlig med salg enn ikke...Hadde de villet ha han, så hadde de tatt han tilbake fra lån. Nå forlenger de lånet, samt sier at de er villige til å høre på bud på han, det må da vitterlig være kjøpers marked når MFF kommuniserer på denne måten.
Back to top
Pinne69
Junior

PostPosted: 18.07.2019 22:31    Post subject: Reply with quote

Vi trenger så sårt en spiss som kan ned ballen feilvendt samt sette den i kassen på første eller andre sjanse. Søder er mye bedre enn det han har vært tidligere, men vi må ha noe bedre om vi skal ha noe som helst å gjøre i EL. Botheim holder i allefall ikke dette nivået. Synd at Bendtner er falt ut da han nok hadde bøttet inn mål nå som sjansene kommer og om Høinnet hadde fått han til å være innenfor 16-meteren på legg.

Jeg er ingen Bjørn Johnsen fan, men er det han vi realistisk kan få? Med raske kanter kan det funke med en litt treg storkost på topp.

Ellers må vi ha en back(ikke Valsvik) som erstatter på venstre og evt høyre . Risa virker bra nok, men kommer vel ikke som backup eller?
Pappelg
Rutinert

PostPosted: 18.07.2019 23:21    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke helt hva folk ser i Johnsen. Han er lang og ganske god på hodet og plasserer seg ganske bra, men er utrolig klumsete med ballen og roter vekk mange sjanser også. Han lager også like mange frispark som Søderlund, mest på grunn av samme klumsethet, albuer inn i tinningen på alle han går opp i duell med. Jeg synes ikke han holder godt nok nivå til annet enn å være en ørliten oppgradering på Søderlund.
Back to top
wikivic
Senior

PostPosted: 19.07.2019 00:16    Post subject: Reply with quote

Hva med en Pape Gueye da, Pappelg?
Back to top
Pappelg
Rutinert

PostPosted: 19.07.2019 01:16    Post subject: Reply with quote

Jeg synes jo at det er et lite minus at han valgte å ikke møte på trening fordi klubben ikke var veldig interessert i å selge ham Smile

Men jeg har nok sett litt for lite av ham til å uttale meg for mye om han Smile

Jeg hadde jo litt troen på Wadji men han skeit jo ut seg. Det er i alle fall en spillertype som hadde passet bra inn i dagens Rbk tror jeg.
Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 19.07.2019 02:20    Post subject: Reply with quote

Frøken Fransen wrote:
Quote:
Horneland åpner for en sommer uten RBK-kjøp.
Nå handler det altså i størst grad å beholde de viktigste spillerne.
– Jeg håper vi kan bevare kontinuiteten. Så vet vi at det helt sikkert er noen som er på jakt etter våre, og vi får se om det formaliserer seg. Hvis ikke er jeg veldig happy med å gå videre med den troppen vi har, sier Horneland.
[...]
– Hvordan tror du fansen vil reagere på det?
– Vi må bare vinne fotballkamper. Da tror jeg de blir happy. Det som betyr noe om vi vinner nok kamper, klarer å underholde og være et godt lag. Så skal de være trygge på at vi jobber hver eneste dag for å gjøre Rosenborg bedre, både på feltet og i logistikken. Men vi må være tålmodige, tror jeg.
[...]
– Spesielt om det skjer noe på utfronten, må det skje noe inn. Vi har noen posisjoner vi er litt få i. Men vi har is i magen. Jeg synes vi har en fin og homogen tropp nå, som drar i samme retning.
[...]
– Vi har penger, det har vi. Så er sommermarkedet ekstremt vanskelig. Skal Rosenborg bruke penger, må vi være veldig trygge på at vi treffer. Og vi skal helst forsterke det vi allerede har, og det er ikke så enkelt, sier han.

Korte utdrag fra artikkelen: https://www.adressa.no/10...6815b.html

Kort oppsummert; Horneland mener man ikke MÅ handle i sommer, om man ikke selger spillere (da må de erstattes). Mener det er litt tynt på backer, men mener også at det finns adekvate back-up innad i dagens lag.
Mangler litt ift budsjett når det gjelder spillerkjøp, men Horneland mener man kan selge spillere i desember/januar også, for å nå dette budsjettet.

Håpløst om ingenting skjer i sommer. Jeg kan ikke helt se at de er fornøyd slik det er nå. Tror det bare er vanlig vrøvl for å si at han har tiltro til de som er der nå. Det er jo faktisk slik at i år så har RBK solgt 4 A-lagsspillere, lånt ut 8 spillere hvorav alle bortsett fra 2-3 hadde vært med å gitt stallen mer bredde. Og så har man jo selvfølgelig Bendtner som er ferdig. Det er altså 10-11 spillere ut fra A-stall mens kun 2 har kommet inn permanent og 1 på lån.

Det er riktignok ikke slik at vi må hente en haug av spillere, men når backupene på venstreback ble solgt og back up på høyreback ble lånt ut så er det klart at noe bør skje. Ende mer pressene er jo det faktum at vi spiller med kun 1 spiss, da Horneland virker å ha lite tiltro til unggutta til tross for det som så ut som en lovende start mtp å gi de sjanser.

Et minimum og som man nesten ikke burde komme utenom i sommervinduet er å hente minst en backup på en av backene og en spiss til.

Vi har Dølle i back up på back, og begge backene våres kan spille på motsatt back, men det er jo ikke slik det skal være i RBK. I RBK skal man ha ordentlige backup spillere, og helst spillere som kan utfordre de etablerte i startellevern.

Jeg har dog lite tro på ledelsen i RBK pdd, så jeg har ikke store forventninger. Men det jeg i hvert fall håper på er at vi får inn en spiss. Å gå inn i en høst med tøff kjemping muligens på to fronter med 1 1/2 spiss burde være synonymt med avskjedigelse for Bjørnebye og co.
Back to top
razzle
Senior

PostPosted: 19.07.2019 05:54    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/10...6833b.html
Back to top
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 19.07.2019 10:05    Post subject: Reply with quote

https://www.eurosport.no/...tory.shtml

Sarp er igjen ute og henter spennende spillere, denne gangen fra fransk toppfotball. Selger vel Vasiyutin med grei gevinst også tenker jeg
kristobal
Legende

PostPosted: 19.07.2019 10:19    Post subject: Reply with quote

Selger dyrt, kjøper billig og rykker ned.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Standarn de Lamarck
Veteran

PostPosted: 19.07.2019 10:30    Post subject: Reply with quote

Spennende spiller? Dette er en keeper som nesten ikke har spilt siden 2010. Vært på to utlån til Young Boys og Ligue 2 i Frankrike nesten uten å spille.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 19.07.2019 11:07    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Selger dyrt, kjøper billig og rykker ned.

For et år siden ble Sarp ofte trukket frem som mønsterbedriften i Norge. I vinter ble de trukket frem som overgangsvinnere. I år er det Glimt vi skal se på. En ny sånn en hvert år.

Felles for de alle er at de, i motsetning til oss, aldri er mer enn maks to sesonger i toppen på rad.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 20.07.2019 01:02    Post subject: Reply with quote

Tja, sarpsborg mistet vel mange spillere, så vil kanskje ta litt tid å komme inn i rytmen igjen? De skal iallefall ha at de sitter igjen med penger i kassa etter suksessen der andre lag har brukt penger de ikke har på en kort rus.
Back to top
Dew
Veteran

PostPosted: 20.07.2019 11:21    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at vi ikke gjør noe på overgangsmarkedet har nok ikke noe med det sportslige å gjøre, men heller det økonomiske. Det finnes ikke midler til å hente gode spillere. Og med Bjørnebye og hans ikke-eksisterende nettverk, finnes det heller ikke mulighet for det selv i en verden hvor vi har all verdens ressurser.

Tror vi må belage oss på noen magre vindu fremover. Det vil ikke bli generert noe overgangsbudsjett fra spillersalg så lenge Trondsen, Johnsen, Ceide o.l sitter støpt fast på benken.

Helt realistisk, hvor mye penger er det mulig å bringe inn med dagens XI? Har ikke full oversikt over kontraktsituasjonen i laget, men vil anslå noe slikt:

Hansen ~25 mill

Hedenstad ~3 mill
Reginiussen ~0
Hovland ~2 mill
Meling ~20-25 mill

Konradsen ~2-5 mill
Lundemo ~2 mill
Mike ~symbolsk småsum fra f.eks Brøndby

Akintola ~0
Søderlund ~symbolsk småsum fra f.eks Haugesund
Adegbenro ~30-35 mill

Tanker?

På generelt grunnlag bør Rosenborg vær fylt opp av spillere i 20-25 millioner-sjiktet, typ Svensson/Midtsjø/Meling/Hansen etc. Kanskje høyere, nå som det økonomiske eurotoget går på kontinentet (200 mill er ikke lengre ansett som en stor sum for helt middels klubber i store ligaer).

Last edited by Dew on 20.07.2019 11:32; edited 3 times in total
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 20.07.2019 11:24    Post subject: Reply with quote

Tror planen var å gå all-in for Wadji, men så kom den dopingsaken. Kan godt være at Horneland venter i et halvt år, eller i alle fall venter til saken har fått en dom. Mener å ha lest at den skal komme ila. august. Var vel også interessert i Gueye i Aafk, og det er en spiller jeg tror ville gjort det godt med rett matching over tid.

Fossum er nok en spiller vi fort kommer til å prøve oss på igjen, noe jeg håper. Spørsmålet er vel hvilke spillere som skal ut, om vi signerer noen flere på midtbanen.

Mange her inne nevner midtstopper, men pdd. klarer jeg ikke å se behovet. Hvis vi mot formodning skal kjøpe en midtstopper, håper jeg vi sjekker muligheten for å hente Nicolai Næss i Sarpsborg. Det er en spillende midtstopper, med bra fart og en solid fot. Han ville passet perfekt i frispillingsfasen.

Birk Risa er en spiller som ville forsterket oss i bredden, og forhåpentligvis ville han erstattet Meling på en god måte. Meling kommer nok til å bli solgt innen et par overgangsvinduer.
Montana
Veteran

PostPosted: 20.07.2019 12:41    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Grunnen til at vi ikke gjør noe på overgangsmarkedet har nok ikke noe med det sportslige å gjøre, men heller...

At det ikke er åpent.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 20.07.2019 12:45    Post subject: Reply with quote

Dew det er greit å være kritisk til nåvået hos enkelte spillere, men den verdien du setter på flere er jo litt bak mål (i forhold til hvordan jeg ser det da). Kanskje er de ikke så attraktive flere av dem, men setter en estimat av hva JEG synes i parantes siden du etterspør tanker rundt dette :p

Hansen ~25 mill (Enig)

Hedenstad ~3 mill (10m+)
Reginiussen ~0 (Enig)
Hovland ~2 mill (8m+)
Meling ~20-25 mill (25-35m)

Konradsen ~2-5 mill (20-30m)
Lundemo ~2 mill (10-12m)
Mike ~symbolsk småsum fra f.eks Brøndby (8m+)

Akintola ~0
Søderlund ~symbolsk småsum fra f.eks Haugesund (5m+)
Adegbenro ~30-35 mill (45m+)

Dette er summene jeg TROR klubben vil la spillerne gå for.
Kan argumentere for at flere av dem ikke er verd så mye, men jeg tror klubben setter circa sånn verdi på dem med tanke på at de må erstattes.

Kan fort bli en Kinatur på Søder, Et Italiensk bud på Lundemo f.eks og Samuel kan generere gode penger sammen med Meling. De tre tror jeg det er størst sjang for at det er etterspørsel på i tillegg til Trondsen som vi allerede vet klubben ikke ville slippe for en haug penger.

Det kommer litt an på hvilke klubber som er på ballen her, men vi kan tjene litt penger, det er ikke sån nat fordi flere kanskje ikke har prestert på nivå med Ørjan Berg, Roar Strand, Lustig og flere, at de er verd småpenger.
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 20.07.2019 14:43    Post subject: Reply with quote

Enig i Moomoo der ja, det virker som langt mer realistisk verdisetting...

Men når det kommer til kjøp og salg så er vel alt avhengig av hva alle tre parter vil, det kan bli mer og mindre enn hva man tror, ikke lett å sette en verdi.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 108, 109, 110 ... 158, 159, 160  Next
Page 109 of 160

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb