English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã…rets spiller 2020

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller i 2020?
André Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Julian Faye Lund
0%
 0%  [ 0 ]
Erlend Reitan
0%
 0%  [ 1 ]
Vegar Eggen Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Tore Reginiussen
10%
 10%  [ 15 ]
Even Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Anders Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Kristoffer Zachariassen
77%
 77%  [ 116 ]
Per Ciljan Skjelbred
4%
 4%  [ 7 ]
Edvard Tagseth
0%
 0%  [ 1 ]
Gjermund Ã…sen
0%
 0%  [ 0 ]
Carlo Holse
4%
 4%  [ 7 ]
Pål-André Helland
0%
 0%  [ 1 ]
Dino Islamovic
0%
 0%  [ 0 ]
Torgeir Børven
0%
 0%  [ 0 ]
Emil Ceide
1%
 1%  [ 2 ]
Total Votes : 150

Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.12.2020 15:00    Post subject: Ã…rets spiller 2020 Reply with quote



Som vanlig er nominasjonskravet 900 spilte minutter i serien, men prestasjonene i alle turneringer bør telle når du gjør ditt valg.

Stemmefrist er onsdag 30. desember klokka 15.

16 spillere maktet kravet. Holmar Eyjolfsson (831) og Pa Konate (817) var nærmest.

Stem - og kom gjerne med begrunnelsen din!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 24.12.2020 15:24    Post subject: Reply with quote

Burde kanskje hatt en "Årets trener 2020" også i år? Smile
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.12.2020 15:32    Post subject: Reply with quote

Utfra stemmene så langt, kunne det nok ha blitt en mer spennende avstemning, ja. Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 24.12.2020 15:35    Post subject: Reply with quote

Kristoffer Zachariassen.

/endpoll
Back to top
View user's profile Send private message
marco83
Senior


Joined: 31 Oct 2014
Posts: 174

PostPosted: 24.12.2020 17:41    Post subject: Reply with quote

Zachariassen
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 24.12.2020 18:21    Post subject: Reply with quote

Ingen konkurranse i denne kåringen.

Føler kun det er Doff som har stått frem
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.12.2020 18:00    Post subject: Reply with quote

Likevel håper jeg at folk stemmer!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.12.2020 21:54    Post subject: Reply with quote

Jeg synes jo Tore har vært mest stabilt god av de som har vært med i hele år. Skjønner at Doff tar det med sine poengtall, men jeg synes jammen at han er en stor del av problemet når vi ikke lykkes også, og scoringene var ofte det han hadde av gode involveringer med ball.

Ref. for eksempel Bardals sammenligning av Zachariassen og en spiller som Brunstad Fet. Jeg lurer på om scoringstallet til Doff like gjerne kunne vært spredt utover flere og vel så det med en mer skapende spiller på hans posisjon.

Så jeg stemte på Tore, men synes det er greit fortjent til Doff også. Vi kommer neppe til å se sånne tall på en indreløper igjen med det første.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 27.12.2020 18:45    Post subject: Reply with quote

Tore for meg, ingen tvil
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 27.12.2020 18:52    Post subject: Reply with quote

Synes Zach er den eneste som har levert i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 28.12.2020 23:56    Post subject: Reply with quote

Tore vinner i kategorien årets bauta, veteran, eller rbkwebs ærespris. Men å mene at han er årets spiller foran Zach, men også Holse (dog ikke stort utvalg av kandidater her), lukter av mimring/og poeng for å være kjernekar for meg. Syns han har levert stabilt, men stabilt litt for dårlig. Vært en nedadgående kurve der en stund nå.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.12.2020 10:16    Post subject: Reply with quote

Samtidig er det verdt å huske at vi har spilt en hel sesong. Tore var en av veldig få som var god i de første kampene, og gjennomgående solid hele veien under Henriksen, før han har fått en liten nedtur under Hareide, der vi har opplevd at forsvaret i en del kamper har blitt veldig isolert på overganger imot.

Holse brukte jo en god del tid og kamper før han leverte bra i år, og har hatt en down på slutten han også.

Ankepunktet mot Zachariassen for min del er at han stort sett har vært dårlig i de kampene han ikke har scoret mål i, og generelt bidrar med veldig lite annet enn løpsmengde og scoringer.

For ordens skyld stemmer jeg først og fremst på Tore fordi jeg ser han har prestert best i snitt på min børs gjennom året (av de som har spilt 2/3 av kampene), så jeg har jo sånn sett ordnet meg et lite korrektiv til den der 'siste kamp'-biasen. Uten det tror jeg nok jeg ville tenkt at Doff hadde vært best med det utvalget som fins.

Uten selvpålagte regler om spilletid ville det blitt Holmar eller Skjelbred. De to har vært de beste spillerne våre i de periodene de har spilt.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 29.12.2020 21:57    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig i at Per har været bedste mand, selvom jeg stadig tror han har mere i sig. Jeg er også enig i at Tore har været i top 3, selvom han også har haft sine udfald og hjerneblødninger, der har kostet mål. Men i en sæson hvor holdet virkelig har underpræsteret er det sgu svært at pege på nogen, der har været virkelig gode hele vejen. Zac scorer sine mål og løber enormt meget, jeg synes faktisk sjovt nok også at han er en del af problemet med hensyn til at få vores offensive spil igang, jeg synes ikke han ser mulighederne og ofte holder eller løber han for længe med bolden til alt er løbet ud i sandet. Men man kan vel næppe komme uden om en topscorer. Holse havde omkring 8-10 kampe midt i sæsonen hvor han var virkelig god - men han mistede pusten da det dårlige vejr ramte og vi begyndte at spille kick and rush. Og så spillede han jo ikke meget i starten hvor det var Helland. Overrasket over ingen nævner Dino - jeg synes faktisk han trods alt har været i top 5 over hele sæsonen.
1. Per
2. Zac
3. Tore
4. Holse
5. Dino
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.12.2020 11:35    Post subject: Reply with quote

Dino er for meg den klart dårligste spilleren av de 6 som har mer enn 20 kamper i år. Sammen med Hedenstad (som spilte halvparten av sesongen ute av posisjon) den som har fått klart mest tillit i forhold til nivået på prestasjonene. Noe som jo begge veier henger sammen med at vi har prestert klart dårligere offensivt enn defensivt.

Defensivt er vi nært 'måltall' og nummer 3 i ligaen, kun marginer unna nummer 1 og 2. Offensivt er vi nummer 7 i ligaen, med under halvparten av Glimts og 2/3 av Moldes målproduksjon. Da sier det seg egentlig selv at angrepsrekka underpresterer (samtidig som osv.)
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 30.12.2020 13:37    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig med dig i at vi har underpræsteret offensivt hele året. Hvis vi har et spilkoncept har jeg ikke opdaget det endnu. Højre back slår konsekvent blinde bolde op på Dino, En central midt hvor 2 spiller på tværs og den sidste vil løbe med bolden. En venstre kant der vil have bolden i fødderne og løbe med den, en højre kant der vil kombinere og selv løbe dybt, og så en 9,er der nok generelt ikke afslutter godt nok på de chancer han trods alt får. Læg dertil 2 midtstoppere der ikke er specielt gode på bolden. Intet er afstemt, ingen fælles forståelse, ingen løb for andre.
Jeg kan simpelthen ikke se noget ændre næste år, det er de samme spillere og samme træner, der konsekvent indretter spillet efter de andre hold.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.01.2021 21:22    Post subject: Reply with quote

- Jeg synes det er utrolig stort å få den prisen. Det er en tittel som står veldig høyt og som jeg absolutt skal ta med meg inn i neste sesong, smiler Zachariassen til rbkweb.no.

Les mer: - Utrolig stort!

I ettertid har både Kjernen og rbk.no fulgt opp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb