English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rini Coolen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 32, 33, 34  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.08.2018 23:52    Post subject: Reply with quote

Ved nærmere ettertanke foreslår jeg at vi fortsetter diskusjonen om laguttak i 2018-tråden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 06.08.2018 00:07    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Quote:
......Det er viktig for oss å se framover i banen så kjapt som mulig etter at vi har vunnet ballen.


Lurer på om kanskje Kåre river seg i håret når han leser dette.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.08.2018 09:03    Post subject: Reply with quote

'De e itj sånn i moderne fotball at man kain sje fremover! Spæll Tore å få fram indreløperan først, så kan vi spæll!
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 06.08.2018 11:55    Post subject: Reply with quote

Kåre var selv en indreløper som trivdes godt høyt i banen, og fikk lov av det av Nils Arne. 4-1-5 har åpenbart ikke fungert etter forventning, men det trenger ikke være så latterlig for det.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 06.08.2018 11:57    Post subject: Reply with quote

Jo.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 06.08.2018 12:06    Post subject: Reply with quote

Midtbanen Sverre, Kåre, Ørjan fungerte fint i 88. Kåre var en spiller som fungerte på sitt beste på små flater høyt i banen, og Ørjan var også god på små flater. Dette ble kompensert for av Sverre som la pasninger som fant spillerne lengre frem.

Jeg tror interessen for Pedro var å gjenskape spillet fra 88 der Pedro er nye Sverre og Adegbenro er Mini og Bendtner er Gøran. Fokus på små flater på trening tyder gjerne også på dette.

Jeg tror ikke Trondsen er en spiller som ligner veldig på Kåre og Ørjan. Midtsjø er mye mer en slik type spiller. Leonardsen for eksempel var også en slik spiller.

Det blir feil med 4-1-5 med nåværende spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 06.08.2018 13:39    Post subject: Reply with quote

Mener du at Ørjan Berg og Øivind Leonhardsen var like spillertyper?
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 06.08.2018 13:43    Post subject: Reply with quote

Nei. Leonardsen var en gjennombrudds-indreløper. Ørjan var god på små flater. Kåre var både gjennombruddsindreløper og god på små flater. Trondsen spesielt men også Konradsen er vel ikke helt der. Mike forsåvidt litt mer.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 08.08.2018 19:28    Post subject: Reply with quote

Ser presseconf foran Cork-kampen. Rini liker å si "That makes sense" en del.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 12.08.2018 19:51    Post subject: Reply with quote

Kampen mot Stabæk bør være spikeren i kista for Rini sitt kandidatur. Ikke det at benken er all verden, men han evnet ikke å gjøre noen grep som snudde dette.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.08.2018 19:58    Post subject: Reply with quote

Haha, saklig.

Om Coolen er riktig mann er vel fullstendig uklart, men at han skal korsfestes for ikke å ha 'snudd kampen' mot Stabæk alene er jo tåpelig. Se hvem som starter, og hvem som er tilgjengelige fra benk da. Hva ville du gjort?

Blir det et mønster blir det et argument. Såpass må vi kunne forvente.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 12.08.2018 20:31    Post subject: Reply with quote

Rini gjorde faktisk de gode valgene. Satt på Botheim for Gersch og ut med Søderlund for Vilhjalmsson.

Relativt tidlige grep også.
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 13.08.2018 10:26    Post subject: Reply with quote

blir for dumt å slakte Rini for uavgjort mot Stabæk.
Hadde vi hatt den ubestridte førsteelveren tilgjengelig, kunne jeg vært enig, men sånn som ståa er med skader osv, så synes iallefall jeg at Rini gjør en helt ok jobb mot Stabæk
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 13.08.2018 10:45    Post subject: Reply with quote

Rini var best av de som presterte igår. Sammen med kjernen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.08.2018 11:02    Post subject: Reply with quote

Benken i går:

Østbø, Serbesic, Reitan, Vilhjalmsson, Botheim, Ceide, Skarsem.

Ikke akkurat flust med alternativer. Matti er den eneste der som er i nærheten av en toppet startellever, og han har som kjent vært ute i nesten et år.

Det eneste jeg kan "ta" Coolen på, er at han ikke byttet Hedenstad med Reitan enten fra start eller da han så han var totalt ute av det, ellers er det jaggu ikke mye å trylle med. Han gjorde noen grep (som til dels funka) og begynte relativt tidlig med endringer, men det er ikke lett å se noen åpenbar bedre løsning enn det han gjorde. Det var rett og slett ingen game changere å sette inn, hverken fra start eller underveis.

Med kun to fullblods midtbanespillere tilgjengelig, hvor bare en er åpenbart førstevalg, og ei angrepsrekke bestående av to midtspisser og vår kanskje svakeste etablerte ving, blir det naturlig nok ganske amputert fremover. At flere også bar preg av å være slitne, da det er tett kampprogram og blir mye slitasje på de (få) vi har tilgjengelig, hjelper heller ikke på.

Jeg sier på ingen måte at Rini Coolen er mannen vi åpenbart skal satse på, men det var flere formildende omstendigheter i går som han ikke råder over.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 13.08.2018 11:03    Post subject: Reply with quote

Hadde Kåre gjort disse byttene og så tidlig....NEI!
Rini har gjort små grep som har løftet RBK. Virker å være mye mere taktisk smart. I tillegg tørr han å bruke juniorene.
At laget er dårlig trent kan vel ikke han lastes for heller.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.08.2018 12:24    Post subject: Reply with quote

Latterlig å skylde på treneren for dette. For det første er laget opplagt for dårlig trent, og det andre er at vi har spillere i 11'eren som rett og slett ikke holder nivået som bør kreves for å spille fra start i RBK. Begge deler faller på det forrige regimet. Vi trenger forsterkninger, og da ikke i form av stallfyll, men spillere som går rett inn i en toppet 11'er.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 13.08.2018 12:33    Post subject: Reply with quote

Hvis alle dårlige prestasjoner er grunnet tidligere regime og alle gode prestasjoner er pga Coolen kan han i praksis ikke feile..

Jeg syns vi har én god kamp under Coolen så langt, borte mot Ranheim. Ellers har det vært skralt, med mindre man teller hjemme mot Celtic hvor Celtic i grunn hadde full kontroll og visste at de allerede var videre.

Nå mener jeg ikke at alt dette er Coolen sin skyld, men jeg er ikke enig i at han har gjort så fryktelig mye bra heller. Han bruker unggutta mer, og det er kjempebra. De offensive byttene kommer også tidligere, som igjen er knall, men det hjelper lite om vi ikke klarer å slå Stabæk på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 13.08.2018 12:51    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Hvis alle dårlige prestasjoner er grunnet tidligere regime og alle gode prestasjoner er pga Coolen kan han i praksis ikke feile..


På dette tidspunktet må det ekstremt mye til før vi kan si at Coolen feiler, fordi:
- han har ikke hatt innvirkning på sammensetningen av stallen
- han har ikke hatt noe å si i forhold til hvor mye de har trent
- han har ikke hatt noe å si i forhold til hva de har trent på

Klubben har bare sagt "her - dette er spillerne vi har; og den gjengen der er de som er friske; gjør det du kan."

Det eneste han har kunnet gjøre er å tenke litt nytt og prate litt. De fleste merker å se en endring - at vi forsøker å være mer fremoverrettet; samt den motsatte v-en.

Jeg synes det er åpenbart at det vil ta mer tid - inkludert mer tid når flere spillere er tilbake fra skade - før det går an å begynne å vurdere noe som helst.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 13.08.2018 13:14    Post subject: Reply with quote

Rimi Coolen virker foreløpig som det beste valget vi har. Unggutta liker han og han har klart å spille god gammeldags RBK fotball.

Det at vi ikke tåler dette kampprogrammet er selvsagt ikke hans feil.

Men, det er enda for tidlig å si. So far - so good..
Back to top
View user's profile Send private message
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 507

PostPosted: 13.08.2018 13:27    Post subject: Reply with quote

Samtidig er det svært vanskelig å påvirke lagets spillemåte mår han knapt har fått kjørt to sammenhengende treninger på rad med laget.

Vi har vel forutenom oppholdet mellom de første celtic-kampene spilt hver 3/4 dag. Dvs restituering på mandag, trening tirsdag, kamp onsdag, rolig økt torsdag og trening fredag med muligens en liten gjennomkjøring lørdag...

Det han essensielt kan påvirke i denne fasen er litt smårettelser på spillerroller, motivering -og endringer under kamp. Han får ikke utrettet stort mer.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 13.08.2018 13:45    Post subject: Reply with quote

Quote:

På dette tidspunktet må det ekstremt mye til før vi kan si at Coolen feiler, fordi:


Selvfølgelig helt enig, jeg prøver ikke å påstå at jeg mener Coolen har feilet eller er i ferd med å feile, men jeg synes det også er for tidlig å si noe om hvorvidt han lykkes eller er i ferd med å lykkes. Akkurat nå er vi akkurat der jeg mener vi hadde vært dersom Kåre hadde blitt sittende, hverken mer eller mindre.

Det jeg er redd for er en situasjon hvor Coolen blir sittende som trener også neste år fordi "De dårlige resultatene kunne han ikke noe for" mens vi "Av og til så glimt av at vi kunne bli bedre over tid og vil se hva han kan få til med en hel sesong". Det blir for meg en enorm gambling.


Last edited by Bananskrue on 13.08.2018 13:48; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.08.2018 13:47    Post subject: Reply with quote

Coolen er da også en mellomløsning fra egne rekker. Jeg tror han skal imponere enormt om han skal få jobben fast. Når man sparker Ingebrigtsen med de merittene, er det visse forventninger de som skal erstatte.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.08.2018 14:03    Post subject: Reply with quote

Jeg tar det også for gitt at dette er en midlertidig løsning, og at man forhåpentligvis har lært av og er ferdig med tiden hvor man promoterer assistenten (eller ungdomstreneren i dette tilfellet) fordi man vinner et par kamper. Skal Coolen overhodet være med i diskusjonen om trener i 2019 så må man se en klar bedring av kvaliteten og ikke minst stabiliteten i prestasjonene siste delen av sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 13.08.2018 14:16    Post subject: Reply with quote

Hvilket jeg mistenker er litt vrient mtp. dagens stall og treningsgrunnlag.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 32, 33, 34  Next
Page 14 of 34

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb