English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rini Coolen
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 32, 33, 34  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3887
Location: Levanger

PostPosted: 20.07.2018 00:24    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Blir meget interessant å se hvordan spillergruppa, som tilsynelatende støtter og liker Kåre godt, tar imot budskapet fra en trener som i utgangspunktet er ansatt på midlertidig basis. Eller?


Dette.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 20.07.2018 00:26    Post subject: Reply with quote

Det kan helt klart bli verre. Var det noe Kåre lyktes bra med i fjor var det å mure igjen bakover i ecup-kvalikken. Vi hadde null mål i sekken borte mot Celtic og Ajax. Inn kommer det en akademitrener med oppdrag å spille bedre fotball. Kan fort bli stygt mot Celtic. Er det noe vi trenger i de kampene er det kynisme og fokus på resultat.
Back to top
View user's profile Send private message
hendrix
Veteran


Joined: 14 Apr 2008
Posts: 1048
Location: kålrabi

PostPosted: 20.07.2018 00:35    Post subject: Reply with quote

Trur dette er «forankret» med lederne i gruppa; Mike, Reg, Andre.
Back to top
View user's profile Send private message
LanoX
Rutinert


Joined: 29 Feb 2008
Posts: 548
Location: Fannrem

PostPosted: 20.07.2018 00:35    Post subject: Reply with quote

Spennende bakgrunn på denne karen da. Ble ryktet til Barcelona som erstatter for assistenten Henk ten Cate i 2006. Isteden ble det sommerjobb med Trond Henriksen 12 år etter. Kjenner det er godt med litt nytt blod nå.
_________________
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 20.07.2018 00:42    Post subject: Reply with quote

LanoX wrote:
Ble ryktet til Barcelona som erstatter for assistenten Henk ten Cate i 2006. Isteden ble det sommerjobb med Trond Henriksen 12 år etter.

Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 20.07.2018 02:52    Post subject: Reply with quote

Blir spennende å se hvordan han klarer seg. Drømmen hadde jo vært at han tar en Kåre og gjøre det så bra og med feiende flott fotball at han får jobben permanent. I tillegg så kan man jo få se mer spilletid på yngre spillere.

Men det kan jo også slå andre veien slik at RBK faller sammen litt og sliter med å få resultater. Det skal Kåre ha, han var god på å få resultater selv om spillet de siste par sesongene ikke har vært som det var i 2015.

Jeg er i hvert fall spent nå. Skulle dog sett av timingen var annerledes mtp at det er så mange viktige kamper i ukene fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 20.07.2018 07:39    Post subject: Reply with quote

helt utrolig at spillerene har fri til søndag, det de trenger er å komme seg på feltet å trene! er selvsakt ikke Rini sin feil dette.

gleder meg enormt til å se hva han kan få til med laget på kort og lang sikt, han får altså bare trening på søndag og mandag før de reiser på tirsdag. hva kan man egentlig forvente av Celtic kampen?
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 20.07.2018 08:13    Post subject: Reply with quote

På kort sikt er vel trenerbytter bra?

På sikt, tror jeg nedsiden av dette byttet er større enn oppsiden. Han er sikkert en flink fyr, men det er også sikkert en grunn til at han stagnerte for ti år siden - før han plutselig får en høyprofilert trenerjobb.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 20.07.2018 08:18    Post subject: Reply with quote

Egentlig et godt utgangspunkt for Rini dette. Om han mislykkes totalt de neste månedene kan han falle tilbake på sin stilling som Akademi-utvikler og påstå at han aldri var tiltenkt fast stilling som hovedtrener, men om han lykkes skikkelig blir det fort permanent kontrakt. Litt samme forutsetning som Kåre hadde da han overtok. Blir spennende å se hvordan laget kommer til å se ut fremover, Rini har i det minste ingenting å tape.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 20.07.2018 08:26    Post subject: Reply with quote

Kåre tok over en spillerstall som lengtet etter endring. Coolen tar over en spillerstall som var fornøyde med tingenes tilstand, for ikke å si mette. Det blir en voldsom utfordring å holde prestasjonene og motivasjonen oppe.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 20.07.2018 08:54    Post subject: Reply with quote

Jo, det er klart. Men personlig for Coolen har han ingenting å tape. Mislykkes han har han en gammel jobb å falle tilbake på, lykkes han så får han ny jobb.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.07.2018 09:00    Post subject: Reply with quote

Jeg tror kanskje spillerne kan ha veldig godt av at det røskes litt opp i ting nå, for de har jo vært frustrerte de også. Da kan det utløses en god del energi bare av at en person med nye verktøy kommer inn og gir noen nye beskjeder, og jeg håper de av spillerne som var mest lojale mot Kåre også umiddelbart klarer å forholde seg profesjonelt til dette. Treneravganger er en del av fotballen, og de vet bedre enn å holde det mot Coolen, i alle fall.

Forøvrig er jeg ikke helt enig i at det er vår fantastiske defensive soliditet som gjorde at vi slapp inn lite mål borte mot Celtic og Ajax, for der var det jaggu total rundspilling og mye gunstige tilfeldigheter for oss i store deler av kampene. Vi har dessuten solgt vår viktigste enkeltspiller defensivt fra de kampene. Jeg tror rett og slett ikke det var noe som enkelt kan gjenskapes, og at vi dermed trenger bortemål for å ha mulighet.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.07.2018 21:48    Post subject: Reply with quote

In 2006, Coolen was given the bullet by Twente Enschede after a poor series of results, before the same thing happened at AGOVV Apeldoorm after nine games without a win.

The former Heracles defender then left RBC Roosendaal and moved to Australia with Adelaide United where he tasted initial success.

But he was axed after a winless run and he took the club to court after a messy sacking. He was eventually awarded £400,000 in an out-of-court settlement.

Bizarrely, Coolen took charge of Caribbean island Aruba, but lasted just six weeks after losing three of his four games to St Vincent and Grenadines, St Kitts and Nevis and Antigua and Barbuda.

That was his last job as a manager, before he took roles as an Academy boss at homeland side PEC Zwolle and then Al Shabab in Dubai, before taking on the same role at Rosenborg.

But he’s convinced he’s the right man for the job after being thrust into the role.

Read more: Celtic vs Rosenborg: Norwegians’ boss Rini Coolen’s last job saw him lose to teams such as St Vincent and Grenadines, St Kitts and Nevis and Antigua and Barbuda

- Han framstår som en seriøs, faglig sterk og dyktig trener, skryter Ivar Koteng til rbkweb.no.

(...)

- Ikke minst kjenner han oss, hvordan vi ønsker å spille og rollebeskrivelsene i det som vi ønsker å gjøre.

- Rosenborg sin spillestil kommer opprinnelig fra Nederland - vi er søskenbarn, om ikke mer. Han er en trener som kommer fra akademiet, så det blir ikke noen voldsomme overraskelser.

- Hvilket perspektiv har dere på hvor lenge han skal lede laget? Blir det ut sesongen?

- Det kan bli det. Det kan bli to måneder, og det kan bli fire år. Det vet vi ikke.

Les mer: Coolen blir trenervikar

– Oppgaven nå blir å bringe energi og selvtillit inn i laget igjen. Jeg ønsker spillere som ikke er redd for å gjøre feil, sier Coolen til NRK.

Han forteller at det var en vanskelig avgjørelse, som han til slutt tok med klubbens beste i bakhodet.

– Jeg er ikke fornøyd med selve situasjonen, det er ikke akkurat et perfekt øyeblikk å ta over som ny trener Det var en tøff beslutning med tanke på at Kåre må gå, og det gode samarbeidet jeg har hatt med han. Kåre er en gentleman som har bevist at han er en trener på veldig høyt nivå, som jeg er glad for å ha fått jobbe med. Jeg har selv vært i samme situasjon som hovedtrener, og det er ikke lett.

– Men jeg er ansatt for å gjøre det beste for klubben, og derfor er jeg også glad for at jeg kan ta på meg ansvaret og gjøre det på denne måten. Det er en vanskelig oppgave, men en mulighet jeg ikke kunne si nei til som jeg ser frem til å begynne på, sier Coolen.

Les mer: Nederlender tar over Rosenborg: – Spillestilen er problemet

Ifølge Wikipedia er han altså født i Arnhem, men Oldenzaal er tydeligvis hjembyen.

Det var forresten flere kilder i Spania som i 2006 oppga at han var aktuell som ny hjelpetrener i Barcelona etter Henk ten Cate.

Her er den offisielle CV-en hans på LinkedIn:

Al Shabab Al Arabi Club UAE
Supervisor
augustus 2016 – augustus 2017 (1 jaar 1 maand)

PEC Zwolle
Director Academy
juni 2013 – juli 2016 (3 jaar 2 maanden)

Arubaanse Voetbal Bond
National Team Coach
2015 – 2016 (1 jaar)

Adelaide United FC - A-League
Head Coach
2010 – 2012 (2 jaar)

RBC Roosendaal - First Division
Head Coach/Technical Director
2008 – 2010 (2 jaar)

AGOVV Apeldoorn - First Division
Head Coach/Manager
2006 – 2007 (1 jaar)

FC Twente
Head Coach/Manager - Premier League
2004 – 2006 (2 jaar)

FC Twente
Co Trainer/Coach 2nd Team - Premier League
1999 – 2004 (5 jaar)

Heracles Almelo
Co Trainer/Coach 2nd Team - First Division
1996 – 1999 (3 jaar)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.07.2018 12:47    Post subject: Reply with quote

Mer fra gamle dager:



"If you don't score goals yourself and your opponents take their chances, you know it's going to be tough", started FC Twente coach Coolen his analysis at the post-match press conference.

"They deserved to win. We created opportunities, but we failed to take them."

Read more: Coolen: "PSV deserved to win"

Coolen, who spent 12 years as a player in the Netherlands, said his coaching style was typically Dutch.

"I'm a Dutch coach, so you think in a Dutch way,'' he said.

"I prefer to play with good organisation, with a lot of goal chances, a lot of technical moments, not too much high balls ... everybody wants to play like that.

"But if you are a good coach, you have to analyse your players, what can they do, and what they don't, and that I have to find out, I have to take time for that.

"The way you want to play depends on the quality of the players.

"I am going to find out if it's possible with this squad, if it's not, then we have to take time.''

Read more: Adelaide name Dutch coach

ADELAIDE United coach Rini Coolen says Friday night's 2-1 win over Melbourne Victory was a crucial one for the Reds for several reasons heading into the A-League finals.

The Reds clinched third spot with the victory, which delighted Coolen along with the fact they snap a three-game winless run to take winning form into the finals.

"You have to win a game like this for several reasons, first of all for position number three. So you keep it in your own hands," Coolen said.

"The second reason is to get the confidence back. Everyone knows now Adelaide is back in business. Third it's a special game, it's a special game for our supporters."

Read more: Rini Delighted With Third Spot

“A quick review because you don’t need so many words with a game like this ” was how Adelaide United coach Rini Coolen summed up his team’s disappointing 0-0 draw with Newcastle Jets on Friday night.

At least the post-match press conference was quicker and arguably less painful than the 90-minute stalemate the 8,403 fans who turned up at Hindmarsh Stadium were forced to endure.

It was Adelaide’s smallest home crowd of the season – excluding the ‘home’ fixture Gold Coast United played at the compact venue – with the Reds shedding fans at the rate of about 2,000 per match.

That’s not surprising given the sort of football they’ve played this season and much of the blame lies squarely at the feet of Rini Coolen.

(...)

He seems a nice enough fellow but after releasing Adam Hughes, Paul Reid and Dario Bodrusic during the off-season, how can he turn around and claim United are now in desperate need of replacement players?

The club is going backwards and not only do they appear to lack the backroom staff to change things, they’ve also managed to get offside with an increasingly hostile local media.

And all this under the auspices of Coolen, who at the start of the season signed a new four-year deal which locks him at the club until 2015.

Good luck to him and Adelaide United but at the rate they’re going, it’s hard to escape the feeling Rini Coolen is the weakest link at the struggling South Australian side.

Read more: Rini Coolen, you are the weakest link

Coolen said he decided to take legal action against Adelaide United not only because he said the Reds had a contract to honour but because he thought if he didn't do it coaches' contracts would not be worth the paper they're written on.

The Dutchman remained silent for 13 months while the battle was played out in the courts.

Coolen said he appointed one of the state's best legal teams to take care of business but he didn't see the lawsuit as a personal attack on the club.

Last Tuesday, Coolen received a $760,000 payout, including $360,000 in legal expenses. The Dutchman said the past 13 months had been the worst of his entire life.

"I wanted to send a clear message because if I didn't fight for this another coach could be in the same predicament," Coolen said.

Read more: Former Adelaide coach Rini Coolen calls for formation of coaches union

Nederlenderen skal ha takket ja til jobben torsdag morgen, før Ingebrigtsen fikk beskjeden om oppsigelse senere på dagen.

– Hvis det er slik at Rini Coolen har sagt ja til en jobb, hvor treneren ikke har visst om at han har fått sparken, så må jeg på generelt grunnlag si at det er kritikkverdig, sier Perry.

Han er usikker på hvor høye forventningene til den personen som overtar som langsiktig løsning er og klarer derfor ikke å peke på noen klar kandidat.

– Med de kravene som tydeligvis ligger her nå, hvor det ikke er nok å vinne serie og cup, samt ta laget til Europa, så må vel nærmeste kandidat være Jesus Kristus, men han er vel kanskje ikke aktuell. Det kan hende de finner noen som er tilsvarende god, men det skal ikke jeg spekulere i, avslutter Perry.

Les mer: – Nærmeste kandidat må være Jesus Kristus

Jeg antar forresten at Rini er et kallenavn? Kanskje egentlig navnebror med Rinus Michels?


Last edited by 2mas on 21.07.2018 12:49; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 21.07.2018 12:47    Post subject: Reply with quote

Noen som vet når treningen er i morgen? Og eventuellt har tenkt å ta en tur å se 1st treninga?
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.07.2018 12:51    Post subject: Reply with quote

Trening klokka 15.30 i morra. Tar turen sjøl i hvert fall. RBK

Her er forresten oversikt over kamper som trener. Idea
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 21.07.2018 13:49    Post subject: Reply with quote

Ahhh. Så sent å Tommel'n opp! Jeg må kjøre fra Namsos, så da slipper jeg opp midt på natta Very Happy
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
Torgeir
Rutinert


Joined: 12 Jul 2017
Posts: 771

PostPosted: 21.07.2018 17:08    Post subject: Reply with quote

Kort intervju i VG:
https://www.vg.no/sport/i...kke-om-meg
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 21.07.2018 17:14    Post subject: Reply with quote

Coolen har ikke bare fans fra sin tid i Australia Very Happy
Quote:
Just announced as manager of Rosenborg after Kåre Ingebrigtsen, who had won the last 3 titles, was surprisingly sacked.

As a former Adelaide United season ticket holder and current Rosenborg season ticket holder... you could knock me over with a feather right now. How is this possible? The only time I've ever left a game early is when we were losing 3-0 to Gold Coast United at Hindmarsh (to follow up a 4-0 loss in the previous home game) just before he got sacked.

Can't believe it. A tie against Celtic starting in a week and this guy shows up in my life again. How far away do I have to move to never see his face again?

https://www.reddit.com/r/...job_since/
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 21.07.2018 18:11    Post subject: Reply with quote

Haha har lest flere slike kommentarer fra mennesker som tidligere har opplevd Coolen som trener, men folk utvikler seg. Så lenge han er trener her skal han få mulighet til å motbevise meg, iallefall.
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 21.07.2018 18:18    Post subject: Reply with quote

Ikke veldig optimistisk til at Coolen er rett mann, men skal selvfølgelig gi ham en sjans. Spent på hva han kan oppnå med gruppa på kort sikt, da spillergruppa egentlig ønsker at Kåre skal trene dem. Hvordan er motivasjonen under et "ukjent" navn som Coolen?
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 21.07.2018 18:19    Post subject: Reply with quote

Coolen er jo bare et midlertidig valg. Han må ha en utvikling av den typen Kåre fikk til for at han skal få sitte videre. Og det er det vel ikke stor sjanse for.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 21.07.2018 18:22    Post subject: Reply with quote

Det er tydelig at dette er en dårlig match, like tydelig som med Perry. Der Perry utstrålte en viss autoritet som man kunne forveksle med lederegenskaper (som dekket over mangelen av sådan?), er inntrykket av Rini litt av det motsatte. En fotballfagmann uten gjennomslagskraft og de riktige pedagogiske ferdighetene til å ta over laget. Har lest sin teori men klarer ikke få det ut i praksis. Folk snakket om mageplask om Kåre i kjølvannet av Valur-kampene. Dette er et mageplask, fra 10’ern. Gir han ut året.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 21.07.2018 18:23    Post subject: Reply with quote

Herregud.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 21.07.2018 18:47    Post subject: Reply with quote

gleder meg til å se hva Rini og Rambo kan få til.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 32, 33, 34  Next
Page 2 of 34

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb