English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Ulland Andersen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 10.07.2018 09:50    Post subject: Reply with quote

Det er god godfotteori å kjøpe inn spillere som har ekstremferdigheter. Kent Bergersen hadde fintene, Staurvik sparket hardt, Leo løp... EUA skyter hardt, jobber godt og har god frisparkfot. For den rette prisen, synes jeg han virker å være et godt kjøp.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 10.07.2018 10:56    Post subject: Reply with quote

Njaaaa. Det er i alle fall god godfotteori å legge opp samspillet slik at man kjenner til og bruker hverandres sterke sider; at du blir satt opp i de posisjonene der du både trives best og yter best.

Å ha ekstremferdigheter er selvsagt et godt utgangspunkt for å spille, da har du en go'fot som kan brukes. Men "å kjøpe en spiller med ekstremferdigheter" er ikke godfotteori i seg selv. Det må være en ferdighet som fyller et behov. F.eks. vil det snarere være imot godfotteorien å kjøpe to knallsterke hodespillere hvis du bare trenger én. Å ha en "ekstremferdighet: hode" permanent på benken er vondfot for vedkommende.

Så for Ulland Andersens vedkommende ... Hva er han? Indreløper? Ving? Hardt arbeid, løp og gode skudd sier "indreløper" for meg. Men han høres ikke så forskjellig ut fra Konradsen og Trondsen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 10.07.2018 13:45    Post subject: Reply with quote

Han er helt klart kantspiller ut i fra det jeg så i går, men ikke av typen driblekant, men ligner på Helland bare på andre siden. God i kombinasjonsspillet.

Og til Brakkebirker. Med Adegbenro ute resten av sesongen omtrent, de Lanlay kronisk skadeplaget og Helland ustabil så trenger vi en som kan gå inn å spille her og nå. At de Lanlay fort må selges på grunn av det er ikke verdens undergang.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 10.07.2018 18:52    Post subject: Reply with quote

På en måte er skadesituasjonen vår bra for klubben. Nå blir Kåre tvunget til å bruke våre talentfulle unggutter, noe som har vært fraværende de siste sesongene. Kjøpet av Hedenstad er der beste eksemplet når vi hadde Reitan.

Jeg skulle gjerne sett en indreløper på tur inn. Dog usikker på hvem men i den posisjonen en er det mest krise. Selv om vi sliter med vingene nå så berges vi med det vi har, om gullet i eliteserien er det viktigste Smile
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.07.2018 07:35    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke ha flere seige spillere på kantene våre, det er ekstremt viktig for oss å få inn noen som truer bakrom mer enn de vingene vi allerede har. Det handler ikke bare om fart - timing er like viktig - men når vi stiller med Helland og Levi pluss Bendtner eller Søder så er det veldig vanskelig for oss å skape store sjanser i bakrom. De Lanlay og Adegbenro er bedre (men ødelagte), og ingen av de er utpreget gode til å time de løpene.

Selv om de gode bakromsvingene vi har hatt alltid har blitt prügelknaber med mange gode og avgjørende bidrag (Olsen, Mikkelsen, Jevtovic) er det en viktig rolle for laget, mener jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 11.07.2018 08:36    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Vi kan ikke ha flere seige spillere på kantene våre, det er ekstremt viktig for oss å få inn noen som truer bakrom mer enn de vingene vi allerede har. Det handler ikke bare om fart - timing er like viktig - men når vi stiller med Helland og Levi pluss Bendtner eller Søder så er det veldig vanskelig for oss å skape store sjanser i bakrom.


100 prosent enig i dette. Vi trenger fart i laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 11.07.2018 21:48    Post subject: Reply with quote

Enig med de over. Ulland Andersen er en veldig god eliteseriespiller som sikkert kunne gjort en haug av målpoeng der, men i Europa frykter jeg han blir en luksusspiller som stort sett utgjør en trussel på faste situasjoner. Da vil jeg heller ha Tokmac, han vil kunne fungere på begge arenaene. Litt som forholdet mellom Adegbenro og Helland altså.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 13.07.2018 07:34    Post subject: Reply with quote

Fart i seg selv er ikke den mest ettertraktede kompetansen for en angrepsspiller. Det er en fordel, men å foreslå Tokmac er som å foreslå Kim Holmen
_________________
Hjemme, Borte, Overalt
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.07.2018 11:55    Post subject: Reply with quote

Fart er en ekstremt ettertraktet kompetanse hvis man ikke har noe av det fra før i fremre ledd, for ellers får man alle de trege spillerne sine i en posisjon der de ikke kan utrette noe med de ferdighetene de har.

Ikke at jeg ønsker meg Tokmac (please kan man se utenfor ES hvis det er fart man ønsker seg?), men vi må ha en spiller som forsvarsspillerne ikke tør å stå høyt en mot en imot.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 13.07.2018 12:18    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Botheim/Søderlund/Helland/Bendtner/Lanlay mangler alle toppfart fort at vi skal kunne ligge i 4-5-1 og satse på kontringer. Fart er en av kriteriene som en ving skal ha.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 13.07.2018 12:32    Post subject: Reply with quote

Utvilsomt, samtidig er det dessverre noe vi får utnyttet maksimalt i bare noen få ES-kamper i året, pga. hvor lavt motstander vanligvis legger seg.

Hadde vi vært underdog i alle kamperi hjemlig liga så hadde Skjelvik og Mikkelsen vært fast på vingen for oss i en årekke.
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 13.07.2018 12:57    Post subject: Reply with quote

ulland sin fart er grei nok, liker skuddfoten og han kan å føre ball i brukbar fart, noe mang med høy fart sliter med
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.07.2018 12:59    Post subject: Reply with quote

Poenget er jo at vi på vårt nivå må akseptere at spillere er svake på andre parametere hvis de er utpreget hurtige. Hadde Helland hatt fart hadde han spilt for Dortmund, ikke Rosenborg. Og dette er skalerbart: Kim Holmen hadde fart som en hundremeterløper, men teknikk som en gymlærer, så vi trenger kanskje ikke gå helt dit.

Dermed bli idealet spillere som for eksempel Mikkelsen, som var ekstremt viktig i de viktigste kampene våre, og faktisk slett ikke tapt bak en vogn mot etablert, likevel var han til tider hakkekylling. Vi må forstå hva vi ofrer for å få litt fart, og kanskje ha mange nok friske vinger til at vi også kan variere litt, men vi skal faktisk ha råd til å spille med et førstevalg som ikke primært er god mot Sogndal.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 13.07.2018 15:14    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen var hakkekylling for en grunn, og hadde vært enda mer hakkekylling i dagens lag. Selnæs var arkitekten bak det meste han fikk til, og i dag ville de løpene hans vært tilnærmet verdiløse.

Han var god i noen få kamper, veldig god i én kamp (Steaua) og denne skapte noen merkelige forventninger til han. Det er klart han er nyttig om han får en hel banehalvdel, men hvor ofte skjer det?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 16.07.2018 16:06    Post subject: Reply with quote

ÆRBEKÅ-podden hevder å ha "inside info via via" om at Ulland Andersen er klar.
Back to top
View user's profile Send private message
SFL
Senior


Joined: 16 Jun 2008
Posts: 202

PostPosted: 16.07.2018 19:28    Post subject: Reply with quote

Stjernesignering! Dette kommer til å bli glimrende, 4,5 års kontrakt please RBK
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 16.07.2018 19:32    Post subject: Reply with quote

Hvorfor har jeg litt dårlige vibber med navnet Ulland Andersen? Jeg minnes noe buing osv. Hva var storyen der igjen?
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 16.07.2018 19:33    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer dessverre ikke å se hvordan han skal styrke laget nevneverdig Sad
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 16.07.2018 19:47    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Hvorfor har jeg litt dårlige vibber med navnet Ulland Andersen? Jeg minnes noe buing osv. Hva var storyen der igjen?


Det var en case for noen år siden Andreas Ulland Andersen med noe presseoppslag. Sikkert det du husker.

https://www.aftenposten.n...2585b.html
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 16.07.2018 20:50    Post subject: Reply with quote

Var ikke det det året vi vant vår første, og eneste, europa cup (intertoto cupen)
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 16.07.2018 20:51    Post subject: Reply with quote

Tar gjerne Ulland Andersen men bare hvis de har tenkt til å hente en offensiv spiller til.

Slik jeg ser det bør man inn med 2 offensive spillere, 1 midtbanespiller og 1 forsvarsspiller. Dog tror jeg neppe det skjer at vi henter 4 spillere men 3 får man da i hvert fall håpe at de får tak i.

Skal jeg tippe får vi inn en i hver lagdel.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 16.07.2018 21:15    Post subject: Reply with quote

Hvorfor tenker du at du kun vil ta i mot Ulland Andersen om det også kommer en offensiv spiller til? Er det ikke Ulland Andersen bra nok i seg selv?
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 16.07.2018 21:36    Post subject: Reply with quote

Håper man henter Espejord, god med hodet og føttene, bra fart
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 16.07.2018 22:15    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Hvorfor tenker du at du kun vil ta i mot Ulland Andersen om det også kommer en offensiv spiller til? Er det ikke Ulland Andersen bra nok i seg selv?


Jeg vil ha inn en spiller med internasjonalt snitt, derfor sier jeg det. Ulland Andersen kan være bra han men nå har RBK ledelsen pratet om et spillerkjøp i Adegbenro/Trondsen klassen og det er ikke Ulland Andersen. Den signeringen kan riktignok være tiltenkt å komme på midtbanen, hva vet nå jeg.

Men jeg blir ikke overrasket om Ulland Andersen er den eneste som kommer offensivt. Skjønner jo at RBK ikke kan ha en haug å kantspillere på lønningslisten. Skulle vi hente 2 i sommer har vi 6 stk å velge i om alle er skadefri samtidig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 16.07.2018 22:25    Post subject: Reply with quote

Hva er Trondsen-klassen, egentlig? Han Ulland-kisen er vel omtrent der, tenker jeg. Blant de beste i sin posisjon i ligaen, men ikke en som hever laget nevneverdig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 4 of 6

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb