English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Ulland Andersen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 16.07.2018 23:38    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Hva er Trondsen-klassen, egentlig? Han Ulland-kisen er vel omtrent der, tenker jeg. Blant de beste i sin posisjon i ligaen, men ikke en som hever laget nevneverdig.


Tenkte mer i forhold til prislapp. Om vi skal bruke 12-15 mill på en spiller i sommer så kommer jo ikke det til å være Ulland Andersen.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 16.07.2018 23:43    Post subject: Reply with quote

Hvis vi henter inntil 4 spillere som han i ærbekå poden mener så tipper jeg det allerede er salg på gang (bendtner, meling?) Om vi ikke selger noen så ser jeg bare at vi henter 2 spillere, ving og midtbanespiller, som realistisk
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 17.07.2018 00:31    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Hva er Trondsen-klassen, egentlig? Han Ulland-kisen er vel omtrent der, tenker jeg. Blant de beste i sin posisjon i ligaen, men ikke en som hever laget nevneverdig.


Trondsen er ikke dårlig, men en stor skuffelse mtp hva vi betalte for han.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 17.07.2018 07:38    Post subject: Reply with quote

Trondsen er meget god om han får tid til å spille sentralt. Helst under en offensiv trener. Hadde vi fått se det hadde det neppe gått lang tid før han ble solgt for 30 mill +.

Når det gjelder Ulland Andersen er jeg litt delt. En god spiller, men ikke den spilleren som kan ta oss til Europa. Dog vet jeg ikke om den spilleren finnes slik vi spiller i år.
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 17.07.2018 08:39    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.07.2018 08:55    Post subject: Reply with quote

Ærlig talt. Trondsen og Adegbenro var mer av typen 'sikkert lovende og gode spillere, men er det ikke allerede for sent?', mens Ulland Andersen er mer 'er han egentlig den beste spilleren på Godset engang?' Det er ganske stor forskjell på de to store talentene vi kjøpte i fjor (og som vi kommer til å få mye glede av når begge kommer inn i riktige roller), og selve definisjonen på norsk kålrabispiller.

Kjøper vi Ulland, så blir han en flopp. Punktum.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 17.07.2018 09:11    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Forstår ikke hvorfor vi jakter han. For grå, for norsk, for dårlig og for lite egenskaper. Nei takk.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.07.2018 10:39    Post subject: Reply with quote

Er vi sikre på at vi jakter ham, da? Det har versert rykter i diverse fora, men sportslig ledelse har vært ute og dementert dette kraftigere enn noe annet rykte jeg kan huske.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.07.2018 10:41    Post subject: Reply with quote

Nei, det ville jo vært rart med et historisk tydelig dementi fulgt av kjøp, og det for en spiller som Ulland.
Back to top
View user's profile Send private message
Jitta138
Proff


Joined: 25 Oct 2010
Posts: 328
Location: Groningen

PostPosted: 17.07.2018 11:43    Post subject: Reply with quote

I think he is not RBK - material. better spend money on some quick LCM indreloper w Trondsen playing in mid-mid
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 17.07.2018 11:44    Post subject: Reply with quote

BP sier til VG at det er uaktuelt å selge Ulland til RBK og vil heller selge til utlandet. Skal ikke mer enn et treg vår og dårlig start på europakvaliken for oss før egoet til andre norske klubber gjør oss uaktuelle å selge til.

Da er det bare å ønske Ulland lykke til med herlig karriere i 2. Bundesliga. Like greit i dette tilfellet.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 17.07.2018 11:49    Post subject: Reply with quote

Likte kommentaren til Bjørnebye, der han sier; vi forholder oss profesjonelt til markedet. Det gjør ikke BP med uttalelsene sine. Slike ting irriterer meg, derfor håper jeg nesten vi slår til og kjøper Ulland.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Sparedusj
Junior


Joined: 04 Oct 2006
Posts: 57

PostPosted: 17.07.2018 12:24    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
BP sier til VG at det er uaktuelt å selge Ulland til RBK og vil heller selge til utlandet. Skal ikke mer enn et treg vår og dårlig start på europakvaliken for oss før egoet til andre norske klubber gjør oss uaktuelle å selge til.

Da er det bare å ønske Ulland lykke til med herlig karriere i 2. Bundesliga. Like greit i dette tilfellet.


Altså, dette er jo et standpunkt Godset har gjentatt flerfoldige ganger siden ihvertfall 2013, så det bør jo ikke komme som en overraskelse for noen.

Når det er sagt er jeg ikke sikker på hvor mye som legges i det dersom rett bud kommer.
_________________
Leve Godset!
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 17.07.2018 12:36    Post subject: Reply with quote

Vi burde klare å se på ei hylle over Ulland Andersen. Jeg mener, godt mulig han skyter som hesten sparker for alt jeg veit, men det jeg har sett av han er ikke akkurat noe som gjør at det blir trangt i buksa. Jeg sier ikke at vi må ha en signering på Bendtner nivå (ikke at jeg mener Bendtner er så jævlig god), men det fins jo spillere på nivået mellom Bendtner og habil Elite/serie spiller. Jeg mener, det går ann å se f.eks. til litt lenger øst enn Drammen (forbi Oslo også).
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 17.07.2018 12:37    Post subject: Reply with quote

Ut fra svaret til BP så høres det ikke helt usannsynlig ut at vi har prøvd oss, han kunne svart "vi har ikke hørt noe fra Rosenborg så dette vil jeg ikke spekulere i". Når det er sagt så kan det vært lurt av Godset å gi inntrykk av at det er interesse rundt han.

Når det gjelder vår strategi på overgangsmarkedet så reagerer jeg på at vi også i år går ut med "vi har sjitmy pæng å bruk". Hva er poenget med det? Det presser jo bare opp prisen?
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 17.07.2018 13:10    Post subject: Reply with quote

"vi forholder oss profesjonelt til markedet" Fantastisk kommentar fra Stig Inge Bjørneby som elegant får fram dumskapen i BP sin uttalelse. Vi burde jo også selge til Strømsgodset om de byr en pris som vi er fornøyd med for en spiller som ønsker seg dit. Å avfeie det er jo bare dumskap.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.07.2018 13:10    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde ærlig talt vi var ferdige for en stund med den villfarelsen at alle norske lag er like store og gode, og at veien til utlandet er lik fra alle norske klubber. Det stemmer kanskje for spillere som herjer bananas som 15-åringer, og ender i Real Madrid uansett, men for alle under supertalentnivå er det helt klart et kvalitetsstempel å ha på seg Rosenborg-drakt, og ikke Strømsgodset/Åsane/Kyllingvik.

Jeg lurer på hva BP ville ha sagt dersom Mjøndalen og Kongsberg tok det samme prinsipielle standpunktet? 'Våre spillere er ikke aktuelle for andre lag i Buskerud, de må sikte høyere enn som så. Vi venter på bud fra Trøndelag, Hordaland eller Oslo - alt annet blir for smått'
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 17.07.2018 13:35    Post subject: Reply with quote

Dere mener det hadde vært smart av han å si "Så gøy at Rosenborg er interessert, vi er kjempehappy med å selge dit. Bare ring så ordner vi dette!".
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.07.2018 13:41    Post subject: Reply with quote

Eller kanskje la være å uttale seg om det i det hele tatt. Forholde seg profesjonelt til overgangsmarkedet, som det heter.

Skal han være litt mindre prøvebilde, kan han jo for eksempel antyde at en spiller som Ulland vil bli kostbar uansett hvem som ønsker å hente ham, og at de ikke ser noen grunn til at han ikke skulle ønske å bli værende i Godset.

Men som vanlig klarer ikke Rosenborgs norske konkurrenter å unngå å la midreverdighetskomplekset titte fram. Det virker nesten som de heller vil brenne alle broer og la spillere gå på Bosman framfor å selge til Rosenborg for gode penger. Litt som å gjenge opp mot de som leder i Monopol.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.07.2018 13:43    Post subject: Reply with quote

Det er så kostelig med klubber som skal uttale seg om hvor de liksom kan og ikke kan selge spillere, uansett nivå og nasjon. Som om det skulle være noe poeng. Om Ulland vil til oss, vi vil ha ham, og prisen er innafor rammer som Godset kan godta, hva da? Skal de si nei? "Alt lå til rette: Vi fikk et godt tilbud og spilleren ønsket overgang, men dessverre var det feil klubb på andre siden av bordet". Det blir nok populært.

Vi så jo noe av det samme da nedrykksklubben Viking styra med samme meningsløse tankegangen. De ansatte til og med en mann for å finne andre klubber enn RBK å selge til. Men jaggu ville ikke Adegbenro til Trondheim, gitt. Og da ble det slik.

Tror BP og vennene hans at klubben kan bestemme hvor spillerne ønsker seg? Pisspreik.

For ordens skyld handler ikke dette om Ulland Andersen, Rosenborg og Godset, men en tankegang som er så idiotisk at det nesten er fysisk vondt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 17.07.2018 13:44    Post subject: Reply with quote

Nei, men jeg mener at samtlige lag burde forholde seg profesjonelt mtp. overganger. Blir for dumt at det ene laget kommenterer «ja, de er interessert» mens det andre sier; «ingen kommentar». Skjønner at det kan være kjipt å se sin kanskje beste spiller være fristet av noe større, men slik er det dessverre i dagens fotball, penger og meritter rår. Der er Rosenborg enestående i norsk fotball. Rosenborg er og forblir Norges største lag både økonomisk og stadion- og treningsfasiliteter.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Sparedusj
Junior


Joined: 04 Oct 2006
Posts: 57

PostPosted: 17.07.2018 13:50    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg trodde ærlig talt vi var ferdige for en stund med den villfarelsen at alle norske lag er like store og gode, og at veien til utlandet er lik fra alle norske klubber. Det stemmer kanskje for spillere som herjer bananas som 15-åringer, og ender i Real Madrid uansett, men for alle under supertalentnivå er det helt klart et kvalitetsstempel å ha på seg Rosenborg-drakt, og ikke Strømsgodset/Åsane/Kyllingvik.

Jeg lurer på hva BP ville ha sagt dersom Mjøndalen og Kongsberg tok det samme prinsipielle standpunktet? 'Våre spillere er ikke aktuelle for andre lag i Buskerud, de må sikte høyere enn som så. Vi venter på bud fra Trøndelag, Hordaland eller Oslo - alt annet blir for smått'


Så-så. Du skriver som om Godset ikke selger spillere utenlands. Vi er ikke på deres nivå, det forstår alle, men vi har nå engang solgt spillere for over 100 millioner de siste 5 årene.
_________________
Leve Godset!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 17.07.2018 13:52    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Dere mener det hadde vært smart av han å si "Så gøy at Rosenborg er interessert, vi er kjempehappy med å selge dit. Bare ring så ordner vi dette!".


For min del må han bare si hva han vil, men det ser unektelig litt dumt ut at han mener at RBK ikke er et stort nok sprang for spillerne sine, som driver og kaver i bunnen av Eliteserien, mens vi skal i gang med CL-kvalifisering. Om han mener at spillerne er for gode til å bli solgt internt i Norge, så må jeg si de bør ta en titt i speilet og se om de kanskje kunne ha gjort noe annerledes de siste par årene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 17.07.2018 13:57    Post subject: Reply with quote

Sparedusj wrote:
Så-så. Du skriver som om Godset ikke selger spillere utenlands. Vi er ikke på deres nivå, det forstår alle, men vi har nå engang solgt spillere for over 100 millioner de siste 5 årene.

Hvor mye tenker du det er realistisk at dere får for Ulland Andersen ved et salg til utlandet?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.07.2018 14:00    Post subject: Reply with quote

Sparedusj wrote:
Så-så. Du skriver som om Godset ikke selger spillere utenlands. Vi er ikke på deres nivå, det forstår alle, men vi har nå engang solgt spillere for over 100 millioner de siste 5 årene.


Nå måtte jeg tenke lenge før jeg skjønte at du skriver som Godset-supporter Very Happy

Nei, men det er jo nettopp poenget - det er jo ingen som mener at Godset skal selge alle spillerne sine til Rosenborg i stedet for utenlands, men å kategorisk uttale at ingen der er aktuelle for bedre norske lag - når de vitterlig finnes - det er tåpelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb