English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 31, 32, 33  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
15%
 15%  [ 10 ]
Hovland
37%
 37%  [ 24 ]
Meling
25%
 25%  [ 16 ]
Jensen
1%
 1%  [ 1 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Bendtner
3%
 3%  [ 2 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Levi
15%
 15%  [ 10 ]
Total Votes : 64

Author Message
Churchill
Proff


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 280

PostPosted: 28.05.2018 09:51    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
At spellere som i utgangspunktet er svakere ballspillere enn våre klarer å spille oss ut er ikke overraskende når de har en mye tydeligere og innarbeida system på hvordan de skal spille seg ut, spille av press etc. Midtbanen vår får angst hver gang de blir pressa og spiller ballen bakover igjen. Med forbehold om at det er jævla stygt å si, men at Bendtner blir skada er nesten er blessing in disguise for oss. Tvinger oss til å spille rein 433 de kommende kampa. Helland kan også få en pause nå. Jukser hjemover hver eneste gang. Kollektivt press er vi totalt ute av stand til å drive med. Helt latterlig hvor individuelt vi presser. Mike eller Trondsen går opp for å presse, resten av laget ligger igjen og venter. Mye som må jobbes med de neste to ukene.


Spiller for spiller, hvilke Brann-spillere mener du er svakere "ballspillere" en RBK-gjengen din? Jeg mener at en av de absolutt sterke sidene ved dette Brann-laget er sikkerheten med ball. Med noen få unntak er dette teknisk gode spiller som kan motta en ball, holde på en ball og spille den sikkert videre. Er for eksempel Regineussen en bedre ballspiller enn Wormgoor, eller Helland en bedre ballspiller enn Komsoon? At Bendtner er god med ballen vet jo alle, men han deltar jo ikke i spillet.
_________________
Deserve Victory!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.05.2018 09:58    Post subject: Reply with quote

Hedenstad > Rolantsson
Meling >> Kristiansen
Trondsen >> Orry
Konradsen > Heltne N
Jensen > Haugen
Hovland > Acosta
Helland > Koomson
Bendtner >>> Skålevik

Reginiussen << Wormgoor
Søderlund <<Marengo>>>>>>> motstanderne teknisk. Da ser også spillerne bedre ut, gjør mindre feil, og kan spille med lavere skuldre.

Skulle vi lyktes med vår taktikk, måtte vi hatt Kroos og Modric som indreløpere.

edit: jeg vet da faen hva som skjer når jeg endrer innlegget. Gidder ikke prøve igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 28.05.2018 10:09    Post subject: Reply with quote

Og Hansen er en bedre keeper, men ikke akkurat i går. I går, på en særdeles dårlig dag for Hansen, var de omtrent likeverdige.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 28.05.2018 10:13    Post subject: Reply with quote

I går hadde desverre Hansen ikke dagen.
2 mål han vanligvis tar.
Bendtner feilannulert mål!
Vi mangler bla Adegbenro...
RBK vinner dette til slutt.

Brann fÃ¥r skader pÃ¥ en mann eller to og de gÃ¥r pÃ¥ noen smeller😂


Heia RBK!🤷🏼‍♂️😬🙂
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 28.05.2018 10:42    Post subject: Reply with quote

Hansen er helt åpenbart ikke bedre med ballen i beina. Der er Brann-kepern mye bedre enn Hansen.
Back to top
View user's profile Send private message
Churchill
Proff


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 280

PostPosted: 28.05.2018 10:59    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Hedenstad > Rolantsson
Meling >> Kristiansen
Trondsen >> Orry
Konradsen > Heltne N
Jensen > Haugen
Hovland > Acosta
Helland > Koomson
Bendtner >>> Skålevik

Reginiussen << Wormgoor
Søderlund <<Marengo>>>>>>> motstanderne teknisk. Da ser også spillerne bedre ut, gjør mindre feil, og kan spille med lavere skuldre.

Skulle vi lyktes med vår taktikk, måtte vi hatt Kroos og Modric som indreløpere.

edit: jeg vet da faen hva som skjer når jeg endrer innlegget. Gidder ikke prøve igjen.


Sett med sort-hvite øyne skjønner jeg, uten særlig kjenskap til alle Brann-spillere. Her er slik jeg ser det... Tar også med keeperplassen ettersom denne er viktig i Branns oppbyggende spill.

Radlinger >> Hansen
Kristiansen <Meling> Hovland
Wormgoor >>> Regineussen
Rolantson > Hedenstad
Heltne = Konradsen
Haugen > Jensen
Trondsen = Orry/Barmen
Komsoon >> Helland
Marengo >> Søderlund
Lie Skaalevik << Bendtner
_________________
Deserve Victory!
Back to top
View user's profile Send private message
Churchill
Proff


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 280

PostPosted: 28.05.2018 11:02    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
I går hadde desverre Hansen ikke dagen.
2 mål han vanligvis tar.
Bendtner feilannulert mål!
Vi mangler bla Adegbenro...
RBK vinner dette til slutt.

Brann fÃ¥r skader pÃ¥ en mann eller to og de gÃ¥r pÃ¥ noen smeller😂


Heia RBK!🤷🏼‍♂️😬🙂


Brann har også skadde spillere ute. Jeg tror likevel dere har en sterkere stall, alt i alt. Det største problemet deres sitter på benken og legger "planer" for hvordan RBK skal spille.
_________________
Deserve Victory!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.05.2018 11:04    Post subject: Reply with quote

Fjasete diskusjon, da du også åpenbart ser det med Brann-øyne. Vi vet også hva våre spillere er kapable til, som er basert på at vi har sett langt flere RBK-kamper enn deg, og ditto for deg med Brann.

Men at du gir +1 på midtbanen Heltne-Haugen-Orry/Bramen i forhold til Jensen-Konradsen-Trondsen, blir på grensen til useriøst. I går stemmer sikkert det, men på en brukbar dag spiller våre tre i ring rundt deres, med mulig unntak av Haugen.

EDIT: Kan også slenge med at Hansen ikke er mye svakere enn Radlinger med beina. Han var det i går, men det er første unntaket vi har sett på år og dag. Radlinger er nok hakket bedre teknisk, men Hansen er bunnsolid - med begge bein, og er veldig rolig og trygg. Det nonchalante touchet som skaper situasjon med Skålevik i første omgang i går, er første bommen med ball i beina på så lenge jeg kan huske.
_________________
Influencerâ„¢


Last edited by Zorac on 28.05.2018 11:09; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.05.2018 11:04    Post subject: Reply with quote

Ja, du synes Koomson ikke bare er bedre med ball enn Helland, men at forskjellen er like stor som mellom Bendtner og Skålevik, og at gråsteingutta Orry og Barmen er like gode som Trondsen med ball. Og at Wormgoor er enda en ny dimensjon bedre enn Reginiussen. Tror du må ta deg en bolle og en valium for å dempe den verste pulsen og få ned ereksjonen. God natt.

Lykke til i CL-kvalik neste år, med de ballferdighetene dere besitter forventer jeg at dere rundspiller alle motstanderne dere møter. Men dere bør kanskje skaffe dere en trener som får litt mer ut av de individuelle kvalitetene deres, i og med at dere skaper null målsjanser i åpent spill Cool
Back to top
View user's profile Send private message
krakra1
Proff


Joined: 05 Jun 2010
Posts: 378

PostPosted: 28.05.2018 11:05    Post subject: Reply with quote

Helland er ikke bedre enn Koomson og Jensen er ikke bedre enn Haugen. NÃ¥r var Jensen skikkelig god sist?

Hansen er nok en bedre keeper på de klassiske tingene, men i det oppbyggende spillet er Radlinger overlegen og det har betydd langt mer for Brann i år enn hans svakheter i feltet.

Bendtner har åpenbart en fysikk og ferdigheter som går utenpå både Skålevik og alle andre spisser i ES, men han virker ganske lat og i mine lyne direkte uinteressert til tider. Syns det er rart at han slipper så billig unna det. Det snakkes om et svakt kollektiv. Jeg tror også vårt kollektiv hadde blitt svekket hvis vi hadde byttet Skålevik mot Bendtner. Og at vi hadde fått dårligere resultater som følge av det.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.05.2018 11:15    Post subject: Reply with quote

Jeg er klar over og har forståelse for at dere i Bergen er henrykt over å ha fått tak i en keeper som er veldig god med ballen i beina, men vær klar over at vi har hatt ligaens soleklart beste keeper på dette helt til Radlinger kom og ga konkurranse.

Hansen er ligaens beste soleklart keeper fordi han er komplett, og igangsetting og kvalitet med ball i beina er en del av dette.

Radlinger er sjeldent god med beina som keeper, men ikke gå i fella og tro at alle andre er ræva av den grunn. Veldig mange er det, men Hansen er i hvert fall et av unntakene.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Churchill
Proff


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 280

PostPosted: 28.05.2018 11:17    Post subject: Reply with quote

Dere har sett dere aldeles blinde på fortreffeligheten til de hvit/svarte-Helland er for eksempel en meget enkel spiller. En jordfreser, men med enkel teknikk og lite finesse. Å virkelig mene at han er bedre enn Komsoon, mener jeg er på grensen til det useriøse.

Men dette er en håpløs diskusjon som noen sa. Startet av meg... Så jeg beklager!
_________________
Deserve Victory!
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 28.05.2018 11:21    Post subject: Reply with quote





Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 28.05.2018 11:24    Post subject: Reply with quote

Churchill wrote:
Det største problemet deres sitter på benken og legger "planer" for hvordan RBK skal spille.


Du får +0,5 bonuspoeng for denne. (Som ikke er så mange poeng, men det er jo da også en veldig enkel greie å få med seg.) - Og så synes jeg ærlig talt det blir vanskeligere å vurdere våre spillere når det ikke er en god nok plan for spillet.

Forøvrig ok å få med seg at Brann-treneren er "mellomfornøyd" etter seieren og at "det er en del ting vi må bli bedre på". Akkurat sånn bør det gjøres etter en seier.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Churchill
Proff


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 280

PostPosted: 28.05.2018 11:31    Post subject: Reply with quote

Takk for den. Jeg mener ærlig at med en lur rev på benken hadde dagens RBK lag slått Brann flere ganger enn omvendt, for å si det slik. RBK har en bedre og bredere stall. Det er imidlertid noe eggensk over LAN. Det kan man ikke si om KI. Jeg får liksom følelsen av at han ikke er sjefen i garderoben engang.
_________________
Deserve Victory!
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 28.05.2018 11:35    Post subject: Reply with quote

Churchill wrote:
Jeg får liksom følelsen av at han ikke er sjefen i garderoben engang.
Det største problemet er vel at han ikke er sjefen på treningsfeltet om det noen hevder, stemmer.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.05.2018 11:37    Post subject: Reply with quote

Churchill wrote:
Dere har sett dere aldeles blinde på fortreffeligheten til de hvit/svarte-Helland er for eksempel en meget enkel spiller. En jordfreser, men med enkel teknikk og lite finesse. Å virkelig mene at han er bedre enn Komsoon, mener jeg er på grensen til det useriøse.

Men dette er en håpløs diskusjon som noen sa. Startet av meg... Så jeg beklager!


Helland en jordfreser? Very Happy

Jeg synes ikke det er uhyrlig å mene at Koomson er en bedre ballspiller enn Helland, selv om jeg er uenig. Koomson mistet ballen til Meling på flere dårlige touch, og er mer direkte og eksplosiv enn egentlig god teknisk, litt som han der ghanesiske spirrevippen til Start/Stabæk som spiller i Danmark nå. Etter min mening. Men som jeg sier: det går an å vurdere det annerledes, spesielt med tanke på Hellands nåværende form.

Men jeg synes det blir i overkant komisk når man hevder at forskjellen er like stor fordel Koomson som forskjellen mellom Bendtner, ligaens klart beste tekniske spiller (når inspirert), og OBOS-spissen Skålevik, som i beste fall er begrenset. Dette kunne kanskje stemt dersom vi stilte med salige Espen Johnsen som høyrekant. Da skjønner man at Brann-brillene hviler vel tungt på nesa. Og det er jo ganske typisk; Brann-briller er erfaringsmessig veldig tunge.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 28.05.2018 11:42    Post subject: Reply with quote

Espen Johnsen på høyrekant du! Interessant.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 28.05.2018 12:08    Post subject: Reply with quote

En hyggelig ting har jeg å si om Brann, og det er at det føles mye mer naturlig å få konkurranse av dem enn det gjør å få det fra den kunstige søppelklubben fra fergeleiet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.05.2018 12:28    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Espen Johnsen på høyrekant du! Interessant.


En lord i midten og 100% Jesus på hver side burde kunne tvinge ett og annet forsvar i kne, om ikke annet.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 28.05.2018 12:30    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:


Lykke til i CL-kvalik neste år


Det blir ikke noe CL-kvalik på den gjengen der. Det er Brann vi snakker om. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 28.05.2018 20:50    Post subject: Reply with quote




Se forøvrig den dytten Bendtner får sekundet før han scorer. Burde vært Helland-time tvert. Eller Levi da, siden det var 2. omgang...
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 28.05.2018 21:02    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1865
Location: Selsbakk

PostPosted: 29.05.2018 06:36    Post subject: Reply with quote

Vi har selvsagt et mye bedre lag enn Brann. Vi har nå også bedre supportere enn Brann. Vi kommer også til å være foran Brann på tabellen ved slutten av sesongen.

Men, når det gjelder dommere - så ser jeg ingen grunn til å være missfornøyd hvis vi har lengre enn et par dagers hukommelse...
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 29.05.2018 08:31    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Vi har selvsagt et mye bedre lag enn Brann.


Etter min mening kan vi forsvare å si at vi totalt jevnt over har spillere som er like gode som eller bedre enn Branns. Derimot synes jeg at så langt i 2018 har Brann vært bedre som lag enn RBK.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 31, 32, 33  Next
Page 32 of 33

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb