English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Strømsgodset - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var RBKs beste mot Godset?
Hansen
6%
 6%  [ 8 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
22%
 22%  [ 26 ]
Hovland
50%
 50%  [ 58 ]
Meling
1%
 1%  [ 2 ]
Jensen
14%
 14%  [ 17 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 1 ]
Bendtner
2%
 2%  [ 3 ]
deLanlay
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Zekhnini
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 115

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1350
Location: Lerkendal

PostPosted: 16.04.2018 21:49    Post subject: Strømsgodset - Rosenborg Reply with quote

Strømsgodset - Rosenborg


vs.


Dato: 29.04.2018
Kl.: 20:00
Stadion: Marienlyst stadion
TV: Eurosport Norge
_________________
(delt bruker - PM for tilgang)
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 17.04.2018 07:03    Post subject: Reply with quote

Kampen går 29/4 kl 20.00, ikke 30/4 Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 16 Sep 2015
Posts: 2174

PostPosted: 17.04.2018 07:19    Post subject: Reply with quote

Jævla 20.00 kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 17.04.2018 07:21    Post subject: Reply with quote

Her kommer vi til å få en leksjon hvis vi ikke møter opp.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.04.2018 17:32    Post subject: Reply with quote

Anders Trondsen er ennå ikke kampklar etter lyskeskaden i Bodø. Derimot er Pål André Helland tilbake mot Strømsgodset etter å ha blitt hvilt mot Start og Lillestrøm.

Formasjonstreninga i formiddag tyder på at Nicklas Bendtner fortsetter som hengende spiss i 4-2-3-1. I så fall beholder Yann-Erik de Lanlay plassen, mens Marius Lundemo blir vraket etter vikariatet mot Start.

(...)

Forventet Rosenborg-lag:
André Hansen

Vegar Hedenstad - Tore Reginiussen - Even Hovland - Birger Meling

Mike Jensen - Anders Konradsen

Pål André Helland - Nicklas Bendtner - Yann-Erik de Lanlay

Alexander Søderlund

Les mer: Savner mønsterangrep

Ingebrigtsen:

- Nicklas gjør jobben veldig bra. Desto mer vi får ham på ball, jo bedre er det for oss. Han er en klok herremann og god fotballspiller. Han kan jo spille i alle roller!

- Hva tenker du om å bruke ham i den rollen kontra på kant?

- Det er litt i forhold til hva vi møter. Vi visste jo at Lillestrøm kom med et midtstopperpar som ikke var noe spesielt interessert i å ha noen baller bak seg. Så de ville rygge. Da ble det plass for Nicklas der. Da er kanskje han den beste å ha der.

Les mer: - Nicklas gjør jobben veldig bra

Ble ikke at jeg frittet ut Ingebrigtsen mer om 4-3-3 kontra 4-2-3-1/4-4-2/4-3-3 med snudd midtbane i dag, sjøl om formasjonstreninga var åpen. Får høre litt mer etter kampen i morgen om han tenker på dette som midlertidig løsning fordi Trondsen ikke er frisk og at Lundemo tilsynelatende blir vurdert for dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1868
Location: Oslo

PostPosted: 28.04.2018 18:00    Post subject: Reply with quote

Håper vi stiller den 4-2-3-1 der. Knallsterkt lag og godfot. Kanskje får vi en midtbane som ikke bare gjemmer seg på offsidegrensa i oppbygningsfasen også.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.04.2018 18:25    Post subject: Reply with quote

– Det er et toppoppgjør uansett hvordan du snur og vender på det og hvordan tabellsituasjonen til enhver tid ser ut. Det blir en nøkkelkamp for både Strømsgodset og oss, sier Anders Ågnes Konradsen.

Selv om de har vunnet tre strake seriekamper og ikke tapt siden serieåpningen, erkjenner midtbanespilleren at Rosenborg har variert i prestasjonene. Det er kun mot Molde de har bevist hva som virkelig bor i laget.

Derfor forstår Ågnes Konradsen hvorfor spillere som Marcus Pedersen tror det er gunstig å møte Rosenborg nå.

– Men det er litt annerledes å møte Godset borte når du har hele den rammen rundt kampen og når du vet at de kan være en utfordrer. Vi kommer til å være nærmere det vi viste mot Molde enn hva vi har vist i de andre kampene, mener 27-åringen.

Les mer: RBKs toppscorer har Godset som gullkandidat

Får satse på at han får rett, altså at han og lagkameratene våkner til strid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nettroll
Junior


Joined: 14 Mar 2018
Posts: 50

PostPosted: 28.04.2018 20:48    Post subject: Reply with quote

SÃ¥nne scener blir det kanskje ikke i morgen. Men det er likevel en viktig kamp. Det skal synges deretter. Kom igjen troillan!
Back to top
View user's profile Send private message
rbkidrammen
Senior


Joined: 03 Jan 2008
Posts: 205
Location: Drammen

PostPosted: 28.04.2018 20:53    Post subject: Reply with quote

Er det avklart noe samlingssted før kamp?
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 29.04.2018 00:00    Post subject: Reply with quote

Hadde det ikke vært for at jeg har klokkertro på at Hovland/Reg rydder unna for Pedersen hadde jeg trodd det skulle blitt blytungt i morgen. Noe jeg forøvrig tror uansett, for den del. Fungerer den offensive samhandlingen tilnærmet som mot Molde skulle det gå bra.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 29.04.2018 10:06    Post subject: Reply with quote

Var en skikkelig slitekamp i fjor høst, blir nok det samme nå. Vi behøver kun friske bein og 90% innsats for å klare å få til dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 29.04.2018 12:14    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/i...issduellen

Artig at Pedersen ypper seg, tipper Bendtner kommer til å straffe den hardt! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 29.04.2018 12:56    Post subject: Reply with quote

I fravær av bred dekning fra vår side før kampen, kan interessenter se denne som godset har laget:

http://www.godset.no/nyhe...odset-live
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1559

PostPosted: 29.04.2018 13:06    Post subject: Reply with quote

Snakker om reporter som prøver å dra overskrifter ut av Pedersen... Virker å ha blitt en bedre spiller med litt lavere klysefaktor med årene. Kan risikere at han gir litt ekstra i håp om å kunne ta over plassen til Bendtner når/om han drar.

Hva formasjon angår er jeg på lang sikt veldig usikker på denne vaklinga med tanke på bevegelsesmønstre, men om Kåre mener det er det beste for å få mest mulig ut av mannskapet velger jeg å være optimist på kort sikt. Får se om Bendtner blir trukket stadig lavere på banen ila sesongen og avslutter som vår nye Selnæs.
Back to top
View user's profile Send private message
J-Rod
Junior


Joined: 20 Oct 2015
Posts: 19

PostPosted: 29.04.2018 13:48    Post subject: Reply with quote

Jeg må dessverre selge en bortebillett til kampen i dag, da jeg har blitt for syk til å dra. Men jeg gjør som andre brukere her tidligere har gjort: donerer den eventuelle salgssummen til Tifo Trondheim isteden.

Legg derimot merke til at det er en student/honnør-billett, som koster 130 kr. Den er altså din om du donerer er valgfritt beløp (helst 130 kr eller mer) til Tifo Trondheim.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.04.2018 14:24    Post subject: Reply with quote

Snudd v fører i det minste sannsynligvis til at vi ikke får så høye indreløpere. Om de nå blir litt mer sittende/balanserende med Bendtner som trequartista med sitt blikk, touch, og hode, tror jeg i utgangspunktet at kollektivet vil nyte godt av dette.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 29.04.2018 14:35    Post subject: Reply with quote

Enig i at det er den potensielle oppsiden. Frykten er at midtbanen blir overløpt og at det blir store rom for Godset som en konsekvens av at Bendtner ikke er særlig mobil.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 29.04.2018 14:41    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Enig i at det er den potensielle oppsiden. Frykten er at midtbanen blir overløpt og at det blir store rom for Godset som en konsekvens av at Bendtner ikke er særlig mobil.


Enig med deg. Er også redd for at med Bendtner på midtbanen gjør at vi vil bli overløpt. Bendtner er god, men noen god førsteforsvarer eller generelt arbeidssom er han ikke. Noen ganger kan det bli irriterende, men han har jo en evne til å gjøre noe som endrer kampbildet da.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 29.04.2018 15:04    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Snudd v fører i det minste sannsynligvis til at vi ikke får så høye indreløpere. Om de nå blir litt mer sittende/balanserende med Bendtner som trequartista med sitt blikk, touch, og hode, tror jeg i utgangspunktet at kollektivet vil nyte godt av dette.

Jeg liker ikke at det er skader og en påfølgende formasjonsendring som tvinger indreløperne våre til å stå lavere. Det burde vært en bevisst prosess. Så fort Adegbenro er skadefri og vi går over til 4-3-3, kommer indreløperne våre til å bli dyttet opp igjen. Bare tanken på at noen har utviklet en STATISK indreløperrolle gjør meg uvel. Den største motsetningen som finnes i moderne fotball.

Jeg har sterke tvil om hvor sterk fotballfaglig Kåre Ingebrigtsen er. Han snakker aldri som en fagmann om fotball. Det er kun fraser om mer innsats og må ikke slippe oss når vi leder 1-0 som gjentar seg. Det er skremmende.

Vi trengte humør og spillerglede i 2014. Der var Kåre suveren. I 2018 trenger vi noen til å utvikle det som muligens er tidenes Rosenborg-stall enkeltspiller for enkeltspiller til det å bli et sterkt kollektiv. Der har vi lang vei å gå. Jeg er lei av å vinne kamper på individuelle prestasjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 759

PostPosted: 29.04.2018 15:13    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Snudd v fører i det minste sannsynligvis til at vi ikke får så høye indreløpere. Om de nå blir litt mer sittende/balanserende med Bendtner som trequartista med sitt blikk, touch, og hode, tror jeg i utgangspunktet at kollektivet vil nyte godt av dette.


Skal iallefall bli spennende, har lenge ønsket at Rosenborg skal ha kompetanse til å spille flere variasjoner av 4-3-3, gjerne med dynamiske endringer under kamper for å ødelegge motstanders planer og gjøre det et lite hakk verre å forsvare seg i mot.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 29.04.2018 15:29    Post subject: Reply with quote

Jeg tror de stiller i 4-3-3 med Bendtner ut til venstre. Det har gitt tre seiere og jeg kan ikke i min villeste fantasi tro at Kåre endrer på det.

Om vinglekåre velger å endre formasjon og vi går på ett tap, da mister han all min tillit.

Jeg er dog enig at Bendtner i 10 rollen er en spennende tanke men da må dette være øvd på over lengere tid. Ikke bare en panikk løsning.
Back to top
View user's profile Send private message
eporkg
Proff


Joined: 06 Nov 2007
Posts: 455

PostPosted: 29.04.2018 15:57    Post subject: Reply with quote

gurgla wrote:
Om vinglekåre velger å endre formasjon og vi går på ett tap, da mister han all min tillit.
Ja, det skulle nesten bare mangle.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 29.04.2018 15:59    Post subject: Reply with quote

Hva om han endrer formasjon og vinner, har han all din tillitt da eller?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 29.04.2018 16:22    Post subject: Reply with quote

Dette blir tap.

1.Vi er elendig på bortebane. Og det blir ikke noe bedre i mangel av samhandling og grunnspill.
2. Ikke fått trent samspill en uke uten avbrudd.
3.Markus Pedersen spiller spiss på Godset og vil score mål mot oss, spørsmålet er bare når.
4. Har vi noen gang spilt to gode omganger på kunstgress på bortebane under Kåre de to siste sesongene?
5. Vi løper for lite og det er stort sett dårlig innsats over hele linja. Godset er mer aggressive og har lyst til å vinne.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 29.04.2018 16:22    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Hva om han endrer formasjon og vinner, har han all din tillitt da eller?


Med dagens mannskap burde rbk vinne uansett formasjon. Det er måten man vinner på som er vesentlig for meg. Tror vi hadde vært serie vinner om vi spilte ala LSK hvor vi pumpet lange baller på Søderlund og Bendtner. Noe vi forsåvidt har gjort i det siste.

Jeg vil ha en rendyrket 4-3-3 med overlap, spill på rettvendte indreløper osv osv. Det var det vinglekåre lovet oss. Jeg er lei ørkenvandringen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Next
Page 1 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb