English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bodø/Glimt - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste?
Hansen
7%
 7%  [ 5 ]
Hedenstad
11%
 11%  [ 8 ]
Reginiussen
38%
 38%  [ 26 ]
Hovland
1%
 1%  [ 1 ]
Meling
4%
 4%  [ 3 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Lundemo
14%
 14%  [ 10 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
20%
 20%  [ 14 ]
Bendtner
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 68

Author Message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 16.04.2018 22:12    Post subject: Reply with quote

Det var det samme laget som rundspilte Molde i sist kamp som var på banen i dag. Tydeligere kan man vell ikke få opptegnet at problemet ligger mellom ørene på spillerne. Null innsats,glød,vinnervilje og generell elendig innstilling til kampen. Når de enda ikke har skjønt at det kreves i alle kampene om man skal ta gull får man bare krysse alt man har i håp om at de våkner snart.
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 16.04.2018 22:15    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Quote:
Alt Glimt skaper er i og rundt området Hedenstad skal kontrollere. Det danner seg et mønster som vår svake side og en ser at Glimt er svært nær så og si hver gang de får ballen ned på sin venstre.


Det skyldes jo like mye at Helland konsekvent nekter å være med på noe presspill, og heller ikke faller ned og dekker rom, slik at Jensen etterlater seg et stort mellomrom hver gang han støter på ballføreren (som Helland heller aldri gjør i etablert forsvar). Det var til dels latterlig i andre omgang å se Glimt rulle opp fullstendig uhindret til en en mot en-situasjoner med Olsen eller han Layun mot Hedenstad. Helland har for syns skyld jogget ned på tredve meter fra dødlinja, men dekker verken spiller eller rom.

Helland og Jensen spiller forsvar som om de aldri har møtt hverandre før, og Hedenstad får svi litt for det. Lundemo er litt bedre til å demme opp for det enn "stå stille fem meter foran senter av 16-meterstreken"-Konradsen.

For å følge opp tidligere diskusjon: på motsatt side er problemet snarere at Meling slipper til alt mulig rart selv om han har støtte og sikring med seg. Bendtner er langt mer disiplinert i posisjoneringen defensivt enn Helland, slik at Konradsen/Trondsen faktisk både kan støte og rekke tilbake i leddet. Tre farlige innlegg siste ti som kun skyldes at Meling ikke liker seg tett på mannen sin.


Bendtner sine defensive bidrag er jo rent symbolske. Han stopper en halv meter fra ballfører og slenger ut en fot får å håpe at han blir truffet.
Jeg er forsåvidt enig i at Helland og Jensen må bli flinkere å dekke opp rom. Men så skal en høyreback kunne stoppe et og annet innlegg selv også
_________________
Hjemme, Borte, Overalt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.04.2018 22:33    Post subject: Reply with quote

Even Hovland, som tilsynelatende felte Herrem, mente at han var først på ballen.

– Jeg kom på siden av Herrem og traff ballen, men var kanskje samtidig borti ham. Det ble ikke dømt straffe. Jeg føler at jeg tok ballen, om det er straffe, før andre vurdere. For vår del var det heldig at det ikke ble dømt straffe. Litt flaks var det, men jeg var borti ballen, sa Hovland.

Rosenborgs trener Kåre Ingebrigtsen hadde ikke noen mening om Glimt skulle hatt straffe på overtid eller ei.

– Det vet jeg ikke. Jeg har sett den én gang, og så ikke en «skit». Så kikket jeg opp på storskjermen, og vet fortsatt ikke om det er straffe. Men det er definitivt noen eksperter som mener noe om det. Slike situasjoner vil det alltid være, sa Ingebrigtsen til TV 2.

Les mer: Søderlund matchvinner for RBK, men Glimt følte seg snytt for straffe
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3887
Location: Levanger

PostPosted: 16.04.2018 22:55    Post subject: Reply with quote

Brakkebirger wrote:
Indreløper wrote:
Sist vi fikk straffe imot spilte Gytkjær for Haugesund.



Wait.. What? Stemmer dette?


Dette stemmer. Forrige straffe imot var på Lerkendal mot Haugesund i 29. serierunde 2015. En kamp som forøvrig samlet nesten 21000. Cupen har jeg dog ikke kontroll på, men har vel vært skralt med straffer i disfavør der også.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 16.04.2018 23:06    Post subject: Reply with quote

Har ikke fått lest gjennom posten.
Men her svikter det på mange plan.
Vi har spillere på banen som er ensbetydende med balltap ved hver bidige involvering. Tenker da særlig på Helland og Konradsen. DeLanley med lite spilletid, men ser ingen bedring hos han heller. Dette må Kåre ta på sin kappe.
Søder gjør jobben. Bendtner med en dårlig dag. Men han spilles jo direkte dårlig av noen av lagkameratene.
Men hva gjør vi når Samuel er på plass? Kan han spille h. ving?
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 16.04.2018 23:14    Post subject: Reply with quote

Dette var skrale greier. Den vonde spiralen fortsetter. Det er lenge siden vi har vært stabilt gode over tid, merkelig mtp den troppen vi har tilgjengelig.

Trist å se at vi er begynt å slå langt i mangel på eget spill. Kan være greit de første 15 min men ja. Huff og huff.

Dog positivt å vinne på en ræva dag.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 16.04.2018 23:17    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Forventer en slitekamp hvor Glimt selger seg dyrt og satser på å kontre inn mål. Vi kommer til å stange mot et lavtliggende hjemmelag som ofrer alt i duellene jobber intenst. Etter kampen blir det mas om at indreløperne står for høyt og det trilles for mye ball i forsvarsrekka. Seier 2-1 etter Helland skrur inn et frispark og Bendtner setter en straffe 10 minutter før slutt.


Lite viste jeg at det var vi som ble liggende lavt og forsøke å kontre. Så feil kan man ta. Ble alikevel i aller høyeste grad en slitekamp. Det er en grunn til at vi ikke har vunnet der oppe siden 2009 eller når det var. Glimt er seige der oppe. Mye trening igjen før det relasjonelle sitter, dessverre. På en måte er det ikke så overraskende, med på en annen side er det overraskende at det ikke er lenger fremme etter alt pratet om at man skulle være bedre på våren i år enn i fjor. Kåre har en stor oppgave foran seg.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 16.04.2018 23:50    Post subject: Reply with quote

Vi mangler noen til å sjefe opp midtbanen. Det kan være Rasmussen.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 17.04.2018 00:00    Post subject: Reply with quote

Konkluderer med at det enkelt og greit er blinde trenere vi har.

Rafik kom ikke innpå, men dølle selv om rafik sine ferdigheter hadde vært utmerket i dag.
Heller ei Levi kom innpå så de må jaggu være dårlige får jo ikke engang spilel for RBK 2!

Meling er ikke RBK back, han er midtbanespiller ala Henning Hauger.

Hedenstad er fremdeles ubrukelig defensivt, kan nesten ikke vente til Reitan er klar!

Hansen er vaksinert mot igangsetting, sikkert siden han også er smittet av blindheten i trenerapparatet, dog har noe syn på et øye og ser 6 meter forran seg dermed brukbar på strek.

Hva har skjedd med Mike? han løper som alltid, men hva løper han etter og hva skal denne mannen med en ball?

Nei herre jemini, vi kan godt vinne eller tape men vi skal ikke ha halvparten av sjangsene til Glimt, dette var nitrist.

Hadde det vært opp til meg hadde jeg benka flere til neste kamp!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 17.04.2018 01:10    Post subject: Reply with quote

Trøste og bære. Dette var helt forferdelig og pinlig dårlig.
Planløst, handlingslammet og fullstendig kjemisk rensket for samhandling.

For HVER pasning i riktig retning slås det minst to bakover! Folk aner jo tilsynelatende ikke hvor de skal befinne seg eller hvor de skal spille ballen(fremover).

Slutt å skylde på spillerne, det er treneren som har ansvaret for elendigheten.

Jeg hadde virkelig forventet opptur etter Moldekampen, men fikk istedet se uvirkelig dårlig fotball. Glimt var rævva, og vi var utrolig nok på samme nivå.

Det er sykt av denne stallen presterere og fungere på så lavt nivå. Det er og blir et trenerproblem. Det er alltid det. Selv Tørum/Henriksen (?) slo Valencia. Det gjorde dem imidlertid ikke til riktige trenere for Rosenborg!!

Unnskyld. Det var en tiltrengt utblåsning.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 838

PostPosted: 17.04.2018 08:37    Post subject: Reply with quote

Tre poeng er tre poeng, og disse tre poengene var viktige. Brann og molde kunne fort rykket ifra uten disse.

Men spillemessig holder dette ikke, og mot litt bedre motstand hadde dette spillet neppe resultert i poeng i det hele tatt. Merkelig hvordan det kan svinge fra kamp til kamp. Intensiteten og viljen fra kampen mot molde var som blåst vekk!
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 17.04.2018 10:23    Post subject: Reply with quote

3 poeng var særdeles viktig, men en ting er klinkende klart, det hadde ikke blitt 3 poeng mot noen andre eliteserielag i går! Tror ikke vi hadde toppet obosligaen engang med den begredelige starten i år! Noen må ta grep! Trenes de ihjel? Hva gjør de på treninger etter slike kamper? Helt forferdelig å se på!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 17.04.2018 10:55    Post subject: Reply with quote

Fusion wrote:
Vi blir utspilt av det dårligste laget i ligaen. Off.


Så Start-VIF, og så hjelpeløse Start så ut der, skal det mye til at de ikke har innehatt ligaens desiderte bunnivå sålangt. Så får vi se da om RBK faktisk klarer å slå det "svakeste laget i ligaen" på hjemmebane til helgen. Med spillet mot Glimt blir det jevnt, for maken til kjedelig kamp og dårlig nivå på RBK har jeg sjeldent sett!
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.04.2018 11:12    Post subject: Reply with quote

Start var også håpløst ræva på Åråsen. Dette var generelt en meget lite underholdende kamp, men LSK hadde glimt av fotball i første omgang, og vant på å være hakket mindre talentløse enn sørlendingene.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.04.2018 21:17    Post subject: Reply with quote

Adresseavisens fotballekspert Kai Bardal har tatt tak i hvordan Rosenborg så ut i kampen, og hvordan laget ikke utnyttet mulighetene de ofte hadde til å ta med seg ballen fremover når de har .

- Man har gode, enkle løsninger foran seg, men gjør dårlige mottak, går rundt seg selv og ender opp med å prøve veldig vanskelige ting, forklarer han.

Les mer: RBK-analysen: Lange pasninger og dårlige mottak
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 17.04.2018 22:23    Post subject: Reply with quote

Bra analyse av Bardal der, og noe som også har irritert meg i år. Det ser ut som om intuitivt så er første ballberøring i midtbaneleddet vendt hjemover og man orienterer seg først mot spillerne bak seg før man vender opp med mange touch.
Klassisk 4-3-3 er at man orienterer seg fremover før man får ball og tar mottaket i medløp mot motstanders mål.
Dette er noe som skal terpes og terpes på feltet, bekymrer at det ikke ser slik ut.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 21.05.2018 09:55    Post subject: Reply with quote





Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16
Page 16 of 16

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb