English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Kristiansund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste
Hansen
33%
 33%  [ 20 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
20%
 20%  [ 12 ]
Rasmussen
1%
 1%  [ 1 ]
Meling
10%
 10%  [ 6 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
1%
 1%  [ 1 ]
Adegbenro
25%
 25%  [ 15 ]
Bendtner
1%
 1%  [ 1 ]
Helland
5%
 5%  [ 3 ]
Total Votes : 60

Author Message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 17.03.2018 20:46    Post subject: Reply with quote

Der våkna senador og ja....
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 17.03.2018 20:47    Post subject: Reply with quote

De faens nancy-guttene må begynne å ofre seg. Ingen i forsvaret som slenger seg frem for å blokkere, ingen som knuser til i duellene. Drittlei hele gjengen.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 17.03.2018 20:50    Post subject: Reply with quote

Det savnes noe når det gjelder balanse i laget. Det skal liksom sendes til en ving, som skal drible. Det blir veldig forutsigbart. Jeg savner en klassisk bakromsving, som går i løp og truer rom. Jeg savner en arbeidssom spiss. Jeg savner en indreløper som går mer fra dypet. Og jeg håper Reitan finner matchformen snart, Hedenstad fortsetter som den enorme skuffelsen han var i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 1993

PostPosted: 17.03.2018 20:54    Post subject: Reply with quote

Rosenborg trenger en defensiv midtbanesjef. Det hjelper ikke å bruke 3 indreløpere sammen, for å så sette en på defensiv. Tettey nå.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 17.03.2018 20:56    Post subject: Reply with quote

Iføg Kåre så skulle vi spille RBK fotball denne kampen. Hvis dette er Kåre’s versjon av RBK fotball så er det grunn til å bli alvorlig bekymret.
Laget ser like lite samspilt som for ett år siden, vi spiller konsekvent på tvers og bakover og bakromsstrusselen er fraværende. KBK sto til tider svært høyt med bakre firer, noe de kunne gjøre ustraffet da vi skulle spille masse kortpasninger på midten. Rasmussen istf Skjelvik et en klar svekkelse i midtforsvaret, noe vi allerede har tapt poeng på.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 17.03.2018 20:58    Post subject: Reply with quote

Pff, hiver ut en børs. Er meget skuffa samtidig som jeg ikke er i nærheten av å ville krisemaksimere noe her. Vi har litt utur, samtidig som vi har mange hakk og heve oss skal vi få en god sesong.

Synes noen spillere kommer relativt godt fra det. Merket meg også at denne Gjertsen er en veldig spennende spiller. Vi slet veldig med å ta fra han ballen. Hadde han hatt litt bedre pasningskvalitet hadde han vært et lite mareritt

Børs:

Hansen - 6 -
Tar det han skal ta, og redder oss på slutten. Kan lite gjøre med målene, selv om han kanskje selv føler han kan ta førstemålet.

Hedenstad - 4 -
Det er mye gode tendenser og tidvis godt spill. Men utover kampen faller kvaliteten på sluttproduktet hans. Mange innlegg er rett og slett for dårlige.

Regga - 6 - BB
Synes Tore gjør en ganske god kamp her. Virker "på" fra start av og er energisk begge veier, og er den krigeren vi ønsker å se.

Rasmussen - 4 -
Helt ok kamp der han har rimelig kontroll bakerst. Er vel noe mer involvert i våre baklengs enn sin makker slik jeg oppfattet det fra tribunen.

Meling - 5 -
Egentlig min BB her i dag, men er jo dessverre nok en gang mannen som fomler bort ballen i farlig område før baklengs på 2-2. Minna litt om den vi slapp inn mot Vardar i EL. Ellers synes jeg Meling er god begge veier og viser energi, vilje og gode ferdigheter med ballen.

Jensen - 4 -
Er ikke den gode gamle Jensen vi husker, selv om han på ingen måte gjør seg bort her, men det mangler liksom et gir. Burde vel også ha satt den enorme sjansen sin på slutten

Konradsen - 5 -
Gjør seg ikke bort i dag og får også en scoring. En kamp på det jevne. Synes også han utover kampen er god i duellspiller på midten.

Trondsen - 4 -
Jeg synes han blir litt anonym til tider, og skulle også ønske han kom mer i posisjon til å få testet skuddbeinet feks. Har noen krempasninger som jeg håper vi får dyrket mer fremover.

Helland - 4 -
En veldig ujevn kamp for Helland. Har innimellom noen gode innlegg og greie avsluttningsforsøk, men det blir liksom ikke helt det store fra Pål i kveld.

Bendtner - 3 -
Rett og slett litt gufs fra våren 2017 over Bendtner i kveld. Touchen er off og han blir veldig dyp i banen og da er ikke han akkurat der han er best. Spesielt når han er såppas uvenn med ballen som han er. Spesielt i første omgang er det mye kål.

Adegbenro - 4 -
Bortsett fra målet er det ikke så mye sluttprodukt fra Samuel. Har noen gode involveringer og driblinger på vingen, men han må jobbe med innleggene. I noen tilfeller virker det som han bare meier ballen inn på måfå uten å se hvor medspillere er også. Burde kanskje variere og prøve å løfte ballen inn nå og da.

*Børs satt etter å ha sett kampen på Lerkendal med minimalt med repriser.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD


Last edited by SeG on 17.03.2018 21:03; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 17.03.2018 21:00    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Iføg Kåre så skulle vi spille RBK fotball denne kampen. Hvis dette er Kåre’s versjon av RBK fotball så er det grunn til å bli alvorlig bekymret.
Laget ser like lite samspilt som for ett år siden, vi spiller konsekvent på tvers og bakover og bakromsstrusselen er fraværende. KBK sto til tider svært høyt med bakre firer, noe de kunne gjøre ustraffet da vi skulle spille masse kortpasninger på midten. Rasmussen istf Skjelvik et en klar svekkelse i midtforsvaret, noe vi allerede har tapt poeng på.


Det kunne jeg ha fortalt dem på forhånd. Alle visste det at han ikke kunne forsterke rbk med en gang. Han er treg og ikke veldig god i duellspillet per nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.03.2018 21:01    Post subject: Reply with quote

Ran.

En slik kamp vi opplever innimellom hvor keeperen gjør sitt livs kamp, og de har uttelling på 50%+.

Vi er for dårlige, spesielt i første omgang. Allikevel er vi totalt overlegne KBK under ett. Jeg skjønner imidlertid lite av at vi skal begynne å slappe av etter 2-1, mens vi har Kristiansund i kne. Ingen vits i å slippe dem inn med såpass knapp ledelse. Vi er dog best i alt, og alt under tomålsseier i dag utifra kampbildet er svært flatterende.

Børs:

Hansen: 6

Matchvinnerredning på slutten. Er nesten på begge målene, uten å kunne klandres. Trygg med ball i beina. Relativt lite involvert.

Hedenstad: 4

Flere gode dødballer, veldig upresis med ballen i bevegelse.

Reginiussen: 7 (BB)

Litt ustø start, men kommer seg enormt. Leser spill, bryter foran, vinner dueller, og bidrar over stort sett hele ballen. Får en slags assist som like godt kunne vært hans mål.

Rasmussen: 3

Bra offensivt, og scorer et mål som blir avblåst. Fryktelig nonchalant defensivt, og spiller på seg flere brudd ved å være "jålete" og ukonsentrert.

Meling: 6

Solid og hardtarbeidende. God i trange situasjoner, og stødig i pasningsspillet. Blir tidvis vel offensiv, og ute av posisjon.

Trondsen: 5

Lite involvert til å ha den rollen. Spiller veldig mye på det trygge, og er ikke presis nok når han skrur opp vanskelighetsgraden.

Konradsen: 6

Scorer mål, og står for vår kanskje største sjanse i første omgang. Løpsvillig. Litt for mye på tvers.

Jensen: 6

Litt usynlig i første, men tar virkelig tak i andre. Fighter og krangler, vinner ball og regisserer flere angerp. Nær mål på langskudd.

Adegbenro: 7

Mest skapende av våre offensive. Scorer mål og leker med Sørmo de gangene han kan og vil utfordre. Skaper flere farlige sjanser på egenhånd. Blir (som vanlig) litt omstendelig, spesielt i første, hvor han skal drible alt og alle mens bevegelsene stopper opp.

Bendtner: 5

Lite brukt/involvert. Har mest ballkontakt først når han trekker ned i banen. Veldig unøyaktig i første, bedre i andre. Blir konstant holdt, forstyrret og dratt i, og får vel ett frispark på dette. Flere gode innløp som ikke brukes, eller hvor innleggene er for svake.

Helland: 6

Helland being Helland. Vipper konstant mellom genial og ubrukelig. Flere gode dødballer og innlegg, uten at det blir all verden ut av det. Har også flere uporvoserte og klønete ballmist.

Søder: -

Får for kort tid. Er til dels med i det oppbyggende på slutten, men presisjonen blir for svak til at han har mulighet til å gjøre all verden utav seg.

KÃ¥re: 3

Stiller et godt lag. Evner å piske litt energi inn i et tamt lag i pausen. Coachinga underveis er imidlertid ræva. Lar laget senke seg på 2-1, og gjør ingen bytter som kan utgjøre reell forskjell.

Dommer: 2

Jeg skylder for ordens skyld ikke på dommeren i denne kampen, men han var jaggu svak. Avblåser etter min mening Rasmussens mål feilaktig, og lar ellers KBK ødelegge kampen. I perioden vi er best gjør han aldri mer enn å blåse frispark/vinke fordel når KBK-gutta kynisk stopper overganger, drøyer tid, spiller bort ballen, og til dels klipper ned spillere stygt. Bendtner fikk knapt et frispark, og Adegbenro fikk bare ett gult kort til motstander. Trist at norske dommere fortsetter å belønne drittfotball. Vi er ikke på nivå med AaFK i fjor, men vi så mange av samme tendensene fra dagens kampleder.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 17.03.2018 21:06    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
To. Bytter. På. To. Kamper. Er. Hinsides. Hva. F…


Veit ikke jeg. Hvor mye dreiv Nils Arne på med bytter? Der var det mer "to bytter på våren, to på høsten" til tider.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 17.03.2018 21:09    Post subject: Reply with quote

Om intet annet er denne kampen et stort steg i riktig retning i forhold til forrige kamp, og syns egentlig det vi leverte i dag er bedre enn noe av det vi leverte de første 4-5 kampene i fjor. Forskjellen er at i fjor hadde vi flyten, det har vi ikke hatt i år. Tror dette løsner.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 17.03.2018 21:10    Post subject: Reply with quote

Hansen 6

Meling 4
Rasmussen 3
Reginiussen 5
Hedenstad 3

Jensen 3
Trondsen 3
Konradsen 5

Adegbenro 4
Bendtner 3
Helland 4
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 17.03.2018 21:20    Post subject: Reply with quote

Hansen 5

Meling 5 BB
Rasmussen 3
Reginiussen 4
Hedenstad 4

Jensen 3
Trondsen 3
Konradsen 4

Adegbenro 4
Bendtner 3
Helland 3

KÃ¥re 2
Helt utrolig at vinterens formspiller, Levi, ikke har fått et eneste minutt så langt i sesongen... Han har en x-factor som p.d.d går langt utenpå det Helland gjør
Back to top
View user's profile Send private message
polbear
Junior


Joined: 23 May 2016
Posts: 8

PostPosted: 17.03.2018 21:34    Post subject: Reply with quote

Uffameg... jeg har blitt bekymret over midtbanen i det siste, det mangler noe der. Blir litt lett å skylde på Trondsen men akkurat nå er han litt for lik Konradsen og alt for ulik Midtsjø for å kjøre en sammenligning. For lite løp og for lite eksplosivitet fra midtbanen generalt. Mulig det skal bare noen justeringer til for å rette dette, men inntil jeg ser det er jeg ganske så bekymret må jeg si.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 17.03.2018 21:53    Post subject: Reply with quote

En skandale at ikke Levi kommer inn for Helland.

Syltynn suppe, laber innsats. KÃ¥re for stryk for kampledelsen nok en gang.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 17.03.2018 22:01    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Om intet annet er denne kampen et stort steg i riktig retning i forhold til forrige kamp, og syns egentlig det vi leverte i dag er bedre enn noe av det vi leverte de første 4-5 kampene i fjor. Forskjellen er at i fjor hadde vi flyten, det har vi ikke hatt i år. Tror dette løsner.

Helt riktig. Hvis folk er overrasket over sesongstarten bør de prøve å huske hvordan seriestarten i fjor var. Og hvorfor skulle det være noe forskjell i år? oppkjøringen og treningsmengde har vel vært helt lik
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 17.03.2018 22:30    Post subject: Reply with quote

Årets RBK og Kåres lagledelse har fremgang på ett punkt i forhold til i fjor, og det er å dyrke en 11er. Det etterlyste jeg i fjor og i forifjor, og pre-season. Men that's it.

Vi trenger mer Hamrénsk Attityd! og vi trenger en trener som er mer proaktiv på endringer i kampbildet. Når vi slapp oss ned på 60 minutter så burde Kåre gjort et umiddelbart trippelbytte for å poengtere. Inn med Søderlund, Levi og Lundemo, bare for å si at når man slutter å jobbe så kan man gå i garderoben. Neste kamp så burde det problemet være løst, og man kan ta tak i neste problem.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 17.03.2018 22:34    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
En skandale at ikke Levi kommer inn for Helland.


Mer skandale at spillet ikke har utviklet seg, mtp. at vi har beholdt nesten hele laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 17.03.2018 22:39    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Om intet annet er denne kampen et stort steg i riktig retning i forhold til forrige kamp, og syns egentlig det vi leverte i dag er bedre enn noe av det vi leverte de første 4-5 kampene i fjor. Forskjellen er at i fjor hadde vi flyten, det har vi ikke hatt i år. Tror dette løsner.


+1

I fjor var det stang inn de første kampene på tross av middels spill.

Vi ikke fortsette å slippe inne enkle drittmål og forvente å vinne kamper. Og vi kan sannsynligvis ikke vente en halv sesong på at Bendtner skal begynne å score igjen som i fjor. Særlig ikke med en Søderlund på benken. Da vil Molde og co ligge for langt foran.

Rasmussen virker ikke trygg nok i forsvar. Har man tid nok til å vente på det?
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 17.03.2018 22:42    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det jeg ikke skjønner er at med en gang Kåre tok over ble angrepsspillet meget bra. Også hans 1.sesong var det godt angrepsspill med høyt tempo. Men dette dabbet mer og mer over i sesongen og det har egentlig aldri vært på høyde med den første sesongen til Kåre. Hvorfor er det slik? Er det fordi han ikke er like delaktig på treningene som han var da?

Jeg mistenker at det vi så var senkede skuldre og en forløsning i spillergruppa etter at Perry og Wiggen var fjernet. Jeg sier ikke at mer Perryball hadde ført til at det ville snudd, men jeg tror Kåre har dratt nytten av visse ting de jobbet med under Perry-tiden, og som sannsynligvis har forvitret totalt nå med tidens tann og utskiftinger i spillerstallen...
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 17.03.2018 23:38    Post subject: Reply with quote

Så sykt feil å starte serien før påske..
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 17.03.2018 23:55    Post subject: Reply with quote

@larsarus: Attityd trenges i stort monn, men Kåre er ikke enig. Han mener at vi burde spille mer kynisk når vi leder kamper. Mot KBK! Utrolig!
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Robbaan
Senior


Joined: 20 Jun 2011
Posts: 244

PostPosted: 18.03.2018 01:54    Post subject: Reply with quote

Helt enig Larsarus, kjør bytter for å statuere eksempel
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 833

PostPosted: 18.03.2018 08:26    Post subject: Reply with quote

Synes ikke spillet sitter skikkelig, det går for tregt i perioder. Spesielt vingene. Altså løpene inn i boksen har skjedd - men innleggene kommer ikke. Helland slår fine innlegg, men de kommer ofte for sent, Adegbenro slår ikke fine innlegg og de kommer ofte sent i tillegg.

Det må gå raskere i lengderetningen er min mening. Det skapes litt for lite rett og slett. Nå skal de sies at KBK uansett var heldige, de hadde ikke mye, skapte ikke mye, men akkurat nok. RBK skapte også for lite, til tross for banespillet.

Synes KI godt kunne gjort et par bytter her, enten Adegbenro eller Helland ut f.eks, få slått raskere innlegg inn i boksen og skap mer trykk der - fyll på med flere rett og slett, for det er også for få som løper inn, kanskje fordi det "aldri" kommer innlegg, eller kanskje det er derfor innleggene aldri kommer.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 18.03.2018 08:53    Post subject: Reply with quote

Det mangler også duellkraft i boksen. Vi har en spiss som har klippekort og mindre duellkraft enn Søderlund.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 18.03.2018 09:20    Post subject: Reply with quote

Vi ser litt det samme mønsteret som i fjor at vi ikke evner helt å skape virkelig store sjanser som det skal scores på. Det blir innlegg vi nesten kommer frem på og mål fra dødball eller individuelle ferdigheter.
Mye av det ligger i at vi ikke evner å ta motstander i ubalanse, når vi gjenvinner ball på egen halvdel, velges nesten konsekvent det defensive pasningsvalget eller at ball føres på tvers. Vi setter oss i en posisjon der vi nesten alltid må bearbeide etablert forsvar. Selv med gode innlegg så er det vanskelig å skape noe mot 7-8 mann i boksen.
KBK turde å prøve i går og de sto til tider veldig høyt med fireren, enten litt hasardiøst eller vel vitende om at vi foretrekker mange trekk med ball og at vi ikke vil/liker å spille i bakrom mer.
Jeg klarer ikke helt å forstå lenger den måten Kåre vil spille på.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next
Page 13 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb