English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Molde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
2%
 2%  [ 4 ]
Reginiussen
9%
 9%  [ 14 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
2%
 2%  [ 3 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Trondsen
4%
 4%  [ 7 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 1 ]
Helland
5%
 5%  [ 8 ]
Søderlund
19%
 19%  [ 29 ]
Bendtner
56%
 56%  [ 84 ]
Total Votes : 150

Author Message
Altitude
Rutinert

PostPosted: 09.04.2018 08:18    Post subject: Reply with quote

Synes også at vi fortsatt står med indreløperne alt for høyt på banen. Dette gjelder spesielt Mike Jensen, som veldig ofte på linje med backrekka til motstanderen og ikke blir med så mye i det oppbyggende spillet til RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran

PostPosted: 09.04.2018 08:19    Post subject: Reply with quote

DEILIG!

Hansen 6
Hedenstad 7
Reginiussen 8
Hovland 7
Meling 6
Jensen 6
Konradsen 7
Trondsen 6
Helland 7
Søderlund 7
Bendtner 8

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 09.04.2018 09:07    Post subject: Reply with quote

Elsker resultatet, kampen, planen, gjennomføringen, troillan RBK

Men altså - Kan ikke se at det er snakket så mye om, så jeg bare må få det ut:

Makan til dårlig debut av Rafik Zekhnini?!

Veik, pysete, lite involvert, svææært dårlig førsteforsvarerjobb...

Godt mulig det var innbytterpuls, rusten kamptrening og fandens oldemor av unnskyldninger, men jeg kan ikke huske en svakere debut siden Lustigs fadese? (selv om dette bare var noen minutter)

Han skal selvsagt få flere sjanser og jeg velger å tro at dette er forbigående, men i mine øyne var dette strykkarakter!

Vi fikk flere brukbare brudd på slutten hvor han velger å IKKE bruke farten sin eller de uthvilte beina sine på å ta overgangen. I tillegg står han som en pinne som førsteforsvarer og virker åpenbart redd for å bli skadd. Halvmeter unna som førsteforsvarer og trekker seg i nærdueller med fysiske stoppere, selv om han har større fart...

Tipper vi får se Rafik i 90 min mot Trygg/Lade og da MÅ det være på et heeeelt annet nivå.
Zorac
Legende

PostPosted: 09.04.2018 09:09    Post subject: Reply with quote

Vi er tilbake! Fantastisk kamp som ga svar på omtrent alle tiltaler. Vi var best i absolutt alt utpå der.

Hansen: 6

Ikke all verden å gjøre, men leverer krem-redning på Moldes eneste egentlige målsjanse. Uvanlig svak på utspill, uten at det vipper ham ned fra førsteplassen i ligaen også på dette. Litt lite hissig på igangsetting.

Hedenstad: 8

Beste kamp i RBK-drakt? Full kontroll på sin side defensivt, og to assist. Fremsto som en ganske komplett RBK-back i går. Nesten feilfri, men frispark 20 meter inn på motstanders halvdel = tilbakespill til keeper med 6-7 mann i og rundt boks? Dafuq, Vegar!

Reginiussen: 7

Sliter litt langs bakken, særlig i starten, men får mer og mer kontroll også her. Rydder omtrent alt i rene fysiske dueller.

Hovland: 6

Godkjent debut og vel så det. Litt rotete og "utrygg" til tider, men etter kun et par treninger med laget er han neppe helt varm ennå. Utstråler en annen ro med ball enn vi er vant med.

Meling: 7

Også her er det kontroll defensivt. Jobber veldig hardt og mye, og vinner mange dueller. Overraskende sterk i hodeduellene på tross av sine ca 1,14 meter over havet. Litt lite produktiv fremover?

Konradsen: 8

Tar virkelig tak. Flere fine raid, scorer et mål, og går foran. Løper og jobber såpass hardt at han ber om å bli byttet ut etter 80 minutter.

Jensen: 7

Litt av gode gamle fisse-Mike. Jobber utrettelig, henger på som en ilder, og er "på" både med og uten ball. Burde hatt scoring.

Trondsen: 7

Silkefot er pluss, bevegelsene trekker litt ned. Er vel den på midtbanen som jobber minst i dag. Samtidig viser han tidvis ballfordeler-evnene vi vet han har. Burde scoret.

Bendtner: 8 BB

Starter uryddig med et par-tre grove upressede feilpasninger rett i Molde-bein som kunne straffet seg. Våkner dog etter 10-15 minutter og er helt sjef etter dette. Ballholder, oppspillspunkt, og ballfordeler. Scorer to fine mål som begge er godt teknisk utført. Herlig sinna-glad tryne etter første målet.

Søderlund: 8

Fantastisk jobb som førsteforsvarer. Henger på og terger ballfører konstant. Får også et mål som mange omtaler som gratis, men faktum er at svært få spisser hadde jaget den ballen. Millimetere unna sitt andre med siste spark på ballen. Trefot unna å spille de Lanlay på blank. Lager mye frispark som en konsekvens av spillestilen, noe som må være lov mot Molde. Synd han har blitt nazist mens han var i Frankrike, noe VGD avslører.

Helland: 8

Leker med stakkars Haugen. En fin-fin assist, et flott mål som blir (korrekt) avblåst for offside, og han bør nesten få assist-poeng for forspillet til Bendtners andre. Konstant uromoment. Mangler bare målet.

de Lanlay: -

Fryktelig langt unna formen på alle måter. Roter med ball, beveger seg keitete, og skaper veldig lite.

Lundemo: -

Kommer inn i en fase hvor vi ligger og kontrollerer. Fantastisk heading med trykk selv om han må hoppe bakover.

Zekhnini: -

Minner meg om Rashani da han kom til klubben; mye skrik og lite ull. Bruker for lang tid med ball slik at angrepene renner ut i sanden. Er fersk, så jeg setter denne på kontoen for manglende erfaring i laget.

Kåre: 8

Tar noen litt dristige valg. Lykkes med alle. Overtenning i laget fra start, men når det roer seg etter noen minutter har vi full kontroll. Vi er der vi skal være mot Molde: Høy aggressivitet, masse jobbing fra alle mann, og vi gir oss for en gangs skyld ikke når vi leder med et mål. Leverer strålende under press. Fortsett slik!

Dommer: 3

Nok en svak dommer. Avblåsningene på våre mål er nok korrekte, men det mangler (som vanlig) en rød tråd. Lar flere åpenbare gule kort gå, også når Molde surner og begynner med driten de har en tendens til å gjøre. At Aursnes og Hestad får fullføre denne kampen uten kort er en skam.
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 09.04.2018 09:15    Post subject: Reply with quote

Clasiker wrote:

Makan til dårlig debut av Rafik Zekhnini?!

Veik, pysete, lite involvert, svææært dårlig førsteforsvarerjobb...

Gikk så å si av flyet å satt seg på benken. Gi han LITT tid da Very Happy

Men det som er spennende å tenke på er hva skal vi med han hvis Bendtner nå skal spille der? Skal vi ha benken full av vinger og spisser på vingplass?
Henning
Legende

PostPosted: 09.04.2018 09:29    Post subject: Reply with quote

Satan så gøy!

Hansen 6
Hedenstad 8
Reginiussen 8
Hovland 6
Meling 7
Jensen 7
Konradsen 7
Jensen 7
Bendtner 8
Søderlund 8
Helland 7
Back to top
trolle
Senior

PostPosted: 09.04.2018 09:37    Post subject: Reply with quote

Video av Baback skal fengsles

https://youtu.be/Ex8zmWaQslk
Back to top
pfff
Junior

PostPosted: 09.04.2018 09:38    Post subject: Reply with quote

Det var en fryktelig morsom kamp i går, men det eneste revolusjonerende var vel at Sæderlund kom inn og skapte aggresivitet og bevegelse? Bendtner fikk mer rom til å delta i spillet ute på kanten, men ellers synes jeg ikke jeg så ikke noen forbedring i samhandling og relasjoner. Med en krigende Søderlund og en Bendtner med rom til å ta imot ballen ble vi ikke så håpløst statiske som vi har vært tidligere, og Søderlund dro med seg midtbanen på mer aggresivt press. Dermed ble jobben også mye lettere for forsvaret. Kanskje hadde Rasmussen også klart seg godt i denne kampen, bak en midtbane som bidro mer defensivt?

For all del, dette var et stort skritt i riktig retning, men vi må videreutvikle det offensive spillet en god del for å være der RBK skal være. Og vi må klare å gjenskape prestasjonen med bevegelser og aggresivitet mot lagene nedover tabellen, som parkerer bussen og nekter oss rom.

Når det er sagt, kudos til Hedenstad (sin beste RBK-kamp), Hovland (god debut) og Helland (spor av gammel klasse), og selvfølgelig til Søderlund (innsats) og Bendtner (finesse). Nesten synd å trekke fram noen, for alle sto fram i går!
Back to top
Jitta138
Senior

PostPosted: 09.04.2018 09:49    Post subject: Reply with quote

Hansen 6
Vegar 6
Tore 7
Even Hovland played good despite it was his forst game 6
Meling 8
Konradsen 6
Jensen 6
Trondsen 7
Helland 7
Soder 6
Bendtner 8
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 09.04.2018 09:51    Post subject: Reply with quote

Jeg så for min del til dels store fremskritt på samhandlinga.

Backene, og spesielt Hedenstad, var veldig mye med i angrepene, og vi fikk mye dobling på kant med backer og indreløpere. Bendtners andre mål var et samhandlingseksempel tatt fra læreboka. Vi hadde også to enorme sjanser på femogførti ut til indreløpere på dybdeløp som hadde blitt mål med hakket bedre avslutninger. Angrepsspillet i går var mer Rosenborgsk enn jeg har sett på lenge. Vi har fortsatt mye å gå på på overganger, men jeg synes vi var imponerende mot etablert i går.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 09.04.2018 09:54    Post subject: Reply with quote

Hansen 7 (trygg og god på det pittelille han får mot seg, god redning i førsteomgang da Molde kunne kommet "inn" i kampen igjen)
Vegar 7 (meget god kamp av hedenstad, trygg både bakover og fremover og kroner dette med assist)
Tore 8 (sjefen der bak, skulle hatt et mål)
Even Hovland 6 (stabil og god, merker han er tryggere enn Jakob selv etter 15 minutter med RBK-spill)
Meling 6 (mer usynlig enn jeg er vant til, men trolig fordi så mange andre sto frem.)
Konradsen 7 (Dekker mye rom og putter nok et mål)
Jensen 7 (står mer frem enn tidligere i sesongen, savner fortsatt det virkelige "Drivet" som vil løfte midtbanen enda mer)
Trondsen 7 (denne silkefoten bør spille sentralt, bør være mulig nå som vi har mer stabile midtstoppere bak der)
Helland 8 (alltid farlig, alltid villig til å angripe, håper han får en skadefri sesong)
Soder 7 (løper og løper og løper og løper, leder presset og gjør det med bravur)
Bendtner 9 BB (fortsetter han slik spiller han seg rett inn i Hareides 11 i sommer, nydelig å se at Bendtner leverer når laget hever seg!)
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 09.04.2018 10:03    Post subject: Reply with quote

Vi var jo langt farligere på begge kantene, spesielt på vår vanligvis litt døde venstreside, og kom oss til mange flere gode innleggssituasjoner, der vi fort kunne scoret fire mål i stedet for Bendtners to.

Samhandlingen totalt sett gjennomgikk ikke noen revolusjon, det var mer frispilling ut av vinduet og lange baller fram, men lokalt synes jeg det var gode tendenser både fra trioen på høyresiden og den nye konstellasjonen på venstre.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 09.04.2018 10:43    Post subject: Reply with quote

Det så ut som at hele laget spilte med senka skuldre, at de ga litt faen i resultat og spilte for å angripe, og at samtlige hadde ekstremt lyst til å trampe på smurfene.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.04.2018 11:42    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Jeg noterer at vi spiller bra når jeg ikke får sett kampen ja. Alt er som normalt.

Vi får ha denne i bakhodet hvis det butter senere i sesongen.

Hvor var Cyrilp?
Zorac
Legende

PostPosted: 09.04.2018 12:16    Post subject: Reply with quote

Jeg registrerer at det flere steder nevnes at vi ble snytt for to straffer. Holdinga til Forren på Søderlund var jo soleklar, men hva var den andre?
Hedning
Veteran

PostPosted: 09.04.2018 12:19    Post subject: Reply with quote

https://www.dagbladet.no/...t/69688290

Hva skjer med denne overskriften? Er ingenting i teksten som støtter den.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 09.04.2018 12:20    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Mustrum Ridcully wrote:
Jeg noterer at vi spiller bra når jeg ikke får sett kampen ja. Alt er som normalt.

Vi får ha denne i bakhodet hvis det butter senere i sesongen.

Hvor var Cyrilp?

Gått over til ny strategi etter jeg ble snuser... setter penger på motstanderlaget... fungerer tydeligvis både på engelsk fotball og norsk. Smile
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 09.04.2018 12:22    Post subject: Reply with quote

Men må forøvrig si at det var en flott familiestund dette da...

Skulle se kampen med min stesønn (MFK supporter) og fruen (mest MFK supporter) og hadde kjøpt inn pizza og snacks.

Etter 3-0 ble jeg plutselig sittende igjen helt alene i sofaen... Razz

Takknemligheten lenge leve. Very Happy
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.04.2018 12:24    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
https://www.dagbladet.no/sport/i-rosenborg-er-det-nicklas-bendtner-som-bestemmer-kare-ingebrigtsen-tar-bare-ut-laget/69688290

Hva skjer med denne overskriften? Er ingenting i teksten som støtter den.

Her kan jeg ikke si at jeg tolker "bestemmer" sånn helt bokstavelig.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.04.2018 12:25    Post subject: Reply with quote

Cyrilp wrote:
Gått over til ny strategi etter jeg ble snuser.

Da må du for all del ikke begynne å røyke igjen!
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 09.04.2018 12:28    Post subject: Reply with quote

Kleviño: "Sammenheng" er ikke en av Morten Ps sterke sider. Eller logikk, relevans, virkelighetskontakt for den saks skyld.
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 09.04.2018 12:30    Post subject: Reply with quote

Kjempeopptur.. vil bare kommentere de som sier dommeren var dårlig. En av de bedre teamene jeg har sett på Lerkendal. Lista ble lagt på riktig nivå i forhold til kort, frispark osv. Målene ble korrekt annulert.
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 09.04.2018 12:31    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Her kan jeg ikke si at jeg tolker "bestemmer" sånn helt bokstavelig.

Greit det, men det burde jo kanskje stått noe om hva han mente i teksten? Sånn sett bort i fra at det er en clickbait-overskrift i utgangspunktet.

Orion: Ja har lagt merke til det Razz
Back to top
Vemundo
Veteran

PostPosted: 09.04.2018 12:55    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Cyrilp wrote:
Gått over til ny strategi etter jeg ble snuser.

Da må du for all del ikke begynne å røyke igjen!

Ja, her er det klart at Bendtner på venstre kant, Søderlund som spiss og Hovland inn i forsvaret er av underordnet betydning. De grepene tatt av overtroiske supportere over det ganske land derimot var blytunge på vektskåla.

Sjøl dro jeg på den gode gamle nr 6 trøya som ganner Strand-innsats, aggressivitet og bevegelighet inn i laget, og den gjorde jobben som den pleier.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 09.04.2018 12:59    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde på meg samme boxer som under hjemmekampen mot Ajax i fjor. Kun brukt én gang siden, var vel en av Vardar-kampene. Så den er også effektiv.

(Ja, den blir vasket mellom hver gang, ha ha)
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25  Next
Page 23 of 25

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb