English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBKweb Forum Suite - script for å bruke RBKweb mer effektivt

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet
View previous topic :: View next topic  
Author Message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 21.02.2018 18:14    Post subject: RBKweb Forum Suite - script for Ã¥ bruke RBKweb mer effektivt Reply with quote

Ettersom seriestart nærmer seg og trafikken på forumet nok vil gå opp litt - her er en kjærlighetserklæring til RBKweb-forumet i scriptform.

Det handler rett og slett om å gjøre det kjappere å bevege seg rundt på forumet - uten å bruke mus. Selv er jeg en tastaturkriger (ikke sånn kommentarfelt-kriger, dog) og synes alt går kjappere ved et par tastetrykk enn å måtte flytte en musepeker stadig vekk.

Hva kan man gjøre med scriptet? Her er noen av høydepunktene:

- Scriptet fargelegger uleste meldinger som det andre jeg lagde. Det markerer også et forum, et emne eller et innlegg som "valgt".
- Ctrl+[tall] for å flytte seg til underforum. Ctrl+1 er f.eks. "Sportslig avdeling".
- Ctrl+| (tasten til venstre for 1 på normalt tastatur) for å gå til forumsoversikten.
- Komma og punktum for å flytte "valgt" forum til forrige/neste.
- Enter for å gå inn i et forum.
- I trådlista i et underforum kan man også gå til forrige/neste med komma/punktum.
- Med shift+komma/punktum kan man bla seg bakover i sidene på underforumet.
- Enter går inn i en tråd.
- N poster et nytt emne.
- Inne på et emne blar man med komma/punktum som før. Scriptet forsøker å scrolle som nødvendig for å holde følge.
- Hvis valgt innlegg har en link, markeres denne med halvfet tekst - trykk enter for å åpne linken i et nytt vindu (dette skjer også med forum-interne linker. Kan endres i fremtiden). Trykk L for å veksle mellom ev. andre linker i samme innlegg.
- Trykk N for å lage et nytt emne.
- Trykk R for å svare på valgt post. Posten du svarer på blir automatisk valgt/scrollet til i "Review"-lista under tekstboksen.
- Trykk Q for å quote valgt post. Som over scroller den til posten du quoter.
- Når du skal lage en ny tråd, står markøren automatisk i emne-feltet.
- I alle andre tilfeller der du skal skrive et innlegg starter markøren i tekstboksen.
- Tekstboksen der man skriver innlegg forstørrer seg selv automatisk etterhvert som du skriver, så det er lettere å holde oversikten over lange innlegg.
- Når du er ferdig med å skrive innlegget kan du holde Ctrl inne og trykke Enter for å poste det.
- Man kan trykke O for å gå "opp" fra et emne til trådlista, eller fra trådlista til forumoversikten.

Merk: Når man bruker enter for å gå inn på en tråd med mer enn én side med innlegg, går den rett til siste side. Hvis den har uleste meldinger, kan det f.eks. være meldinger på nest siste som du da går glipp av, med mindre du blar deg en side tilbake.

Merk: Scriptet lagrer en intern "historie" på hvilke forumsider du har vært på i såkalt "local storage" i din webbrowser. Dette blir ikke sendt noe sted, og ingen får tak i det. Se under for tilgang til kildekoden om du ønsker å verifisere at scriptet ikke gjør noe f*enskap.

Merk: Når meldingsbilder, brukeravatarer o.l. må lastes ned fra andre websider tar det av og til litt tid fra man kommer inn på siden til RFS plasserer deg på rett sted.

Merk: Scriptet er kun testet med engelsk som forumspråk. Det vil bli gjort forsøk på også å støtte norsk etterhvert, særlig hvis det kommer tilbakemeldinger på at det er ønsket.

Jeg har selv kun testet scriptet på Win10 x64, Chrome med Tampermonkey. Jeg skal anstrenge meg for å være kompatibel med det folket ønsker.

Scriptet er åpen kildekode og dere kan sjekke det her:
https://github.com/Rosenb...orum-Suite

Registrér gjerne bugs og ønsker som issues på github, eller kom med dem her.

Hvordan installerer man det? Inntil jeg får det opp på greasyfork kan man gå til denne siden og kopiere det ut:

https://gist.github.com/h...f12a18f175

Kopier ut de 17 (foreløpig) linjene med script fra rfs.user.js-vinduet og lim dem inn i et nytt Tamperscript-script. Trengs det hjelp med dette, si ifra. Det er ikke vanskelig, men det virker helt sikkert sånn om man ikke har gjort det før.

Jeg har en lang backlog med ting jeg gjerne skal legge til av funksjonalitet, men forslag mottas med takk, sammen med feilmeldinger og andre tilbakemeldinger av alle slag.

Takk!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.02.2018 22:58    Post subject: Reply with quote

Bøyer meg i støvet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 23.02.2018 20:36    Post subject: Reply with quote

Lagde en kjapp video som viser hvor lett det er å komme igang for de som måtte frykte denslags!

https://youtu.be/1_eZV5nX6qA
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 26.04.2018 18:08    Post subject: Reply with quote

Integrerer du et hockey-filter i scriptet, så skal jeg vurdere å dra det inn i Tampermonkey'en min....
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 26.04.2018 19:50    Post subject: Reply with quote

Jeg har ihvertfall begynt på et mer generelt filter, som nok også skal støtte ordet "hockey". Wink Har bare blitt distrahert av andre ting + fikk den lure ideen at dette scriptet er en god anledning til å lære seg typescript og implementere det der... og kanskje lage en Chrome extension. Og FF. Ting tar tid.

Men, ja, problemet med sånne filtre som vi har pratet om før er jo at de kan fjerne tråder fra trådlista f.eks., men da vil man jo likevel få opp at det er uleste tråder i underforumet. Og det er jo litt upraktisk.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb