English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Besim Å erbecic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 47, 48, 49  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 08.03.2021 06:22    Post subject: Reply with quote

vi kan jo tross alt omskolere Henriksen til forsvarsspiller og da trenger vi jo flere midtbanespillere
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.03.2021 09:00    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Hareide er glad i rutine... Besim holdt ikke nivået sist han var hos oss. Mye tyder på at han ikke har imponert siden han kom tilbake. Han er ihvertfall ingen spillende midtstopper.


Dette var 1/3, maksimalt.

1. Jeg synes Besim gjorde det relativt bra de mulighetene han fikk sist han var her, påstanden om at han 'ikke holdt nivået' synes jeg er merkelig. At Horneland ikke ville beholde ham er jo ikke rart, han var jo fra starten av aller mest opptatt av å kvitte seg med alle utenlandske spillere.

2. At han 'ihvertfall' ikke er noen spillende midtstopper? Da lurer jeg på om du blander navn, dette er altså Serbecic, ikke Denic.

3. Det er nok dessverre mye som tyder på at han ikke har imponert siden han kom tilbake, ja. Jeg tror jo som tidligere nevnt at han fort er en sånn Lago-type som alltid ser bedre ut i reelle kampsituasjoner, og det er jo ikke veldig overraskende om han sliter med å følge instruksjoner på norgelsk i rolletreninger. Da er mangelen på treningskamper ganske kritisk. Også kritisk er tanken på å bli stående med Holmar og Hovland som førstevalg i år, for da er ingen av de spillemessige problemene våre løst, og vi har svekket oss betraktelig i bakre ledd med Tores exit. Holmar er solid, men vi vet nøyaktig hva vi får med Hovland (hvis ikke Langagergaard har terapeutiske ferdigheter på trollmann-nivå, da).
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 08.03.2021 13:33    Post subject: Reply with quote

Det er jo klart at han sikkert har ting å jobe med, men ha nhar altså levert meget bra mot Celtic i EL og har vell vunnet priser som strengt tatt ikke en dårlig spiller ville evnet å vinne.

JEg tror han trenger å bli vandt med hvordan vi spiller og så kan man dømme derifra.

Helt klart uten tvil mye bedre som spillende stopper enn de vi har i klubben i dag (utifra det jeg så for FK Sarajevo)
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.03.2021 13:47    Post subject: Reply with quote

Men her ligger jo også mye av utfordringen. Serbesic har kontrakt ut året, og da må man spørre seg om følgende spørsmål:

A) Vil Rosenborg forlenge med en spiller som etter tre år under klubbens vinger fortsatt trenger tid før han kanskje blir det han synes å ha potensiale til?

B) Hvor aktuelt er det for Serbesic å forlenge med en klubb som fortsatt (tilsynelatende) behandler ham som back-up når han helt sikkert kunne spilt fast et annet sted?

Vi har malt oss inn i et hjørne her. Jeg tror vi enten må satse på ham som et førstevalg eller i det minste rotasjon ved siden av Holmar, eller se ham gå. Risiko er det uansett hva man velger.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.03.2021 14:33    Post subject: Reply with quote

Jeg også synes jo Serbecic viste lovende takter de gangene han slapp til under Kåre, og en skulle jo tro han hadde tatt steg etter den gang, med fast A-lagsspill et par sesonger, men det kan jo nesten virke som han er veid og funnet for lett igjen. Hvis det er tilfelle, så haster det i allefall med å finne en løsning, for vi kan ikke gå til seriestart med Hovland som førstevalg. Da må, som en annen nevnte her, i såfall den mentale treneren gå på vannet og sørge for at de hjerneblødningene som til stadighet inntreffer blir fjernet.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 08.03.2021 14:51    Post subject: Reply with quote

Når Besim fikkk prøve deg hos oss var det vel relativt enkelt å spille stopper. Til å komme fra der han kommer fra er han relativt dårlig med ballen i beina... 3 trenere har veid ham og funnet ham for lett. Han stiller nok også bak både Augustinsson og Henriksen kan det se ut til. Vi kan ikke ha for mange utenlandske på benken tenker jeg, så han forsvinner nok snart ut døren på Lerkendal.
Jeg ville personlig prøvd Dahl Reitan som midtstopper og Andersson på høyre back. Andersson imponerte meg i intern kampen sist
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.03.2021 15:26    Post subject: Reply with quote

Var det relativt enkelt å spille stopper i den perioden?

Det kan kanskje se sånn ut, siden vi vant 5 av 6 hjemlige kamper med Serbecic (pluss noen tidlige cuprunder), og kvalifiserte oss greit(ish) mot Shkendija og Cork med til sammen 3 baklengs på de seks kampene Serbecic startet. Men vi hadde faktisk ikke 2,67 i poengsnitt eller 0,5 i snitt innslupne, selv i 2018.

Det er klart, Serbecic hadde jo stort sett eneansvar for tapene mot svake RB Salzburg, som ellers var en motstander vi var fullt på høyde med.

3 trenere har veid ham og funnet ham for lett? Tja. Coolen slapp ham jo til i Europa League som 20 år gammelt talent. Han fikk spille cupkampene til og med kvarten mot Vålerenga og inkludert 'mesterfinalen' under Kåre, pluss noen serieinnhopp. Som forventet pluss for et tydelig tredjevalg bak de dyre stjerne-førstevalgene Tore og nyinnkjøpt Hovland?

Så var det Horneland som kastet ut alle utlendinger han fant ei bøtte å kaste i. Var det en ren vurdering av nivå, tro?

Og nå altså Hareide, som har hentet ham noe overraskende tilbake fra skyggenes dal, og laget har fortsatt ikke spilt en kamp. Ferdig vurdert? Allerede avskiltet?

Vi får se på hvor han står hen i køa, tenker jeg. Men han blir jo selvsagt ikke værende hvis han ikke har tillit - han har jo bare kontrakt ut sesongen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 08.03.2021 16:07    Post subject: Reply with quote

Hadde jeg vært Serbecic og sett at Dahl Reitan ble prioritert foran meg på stopperplass, hadde jeg satt meg på første fly ut av landet!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.03.2021 23:06    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Til å komme fra der han kommer fra er han relativt dårlig med ballen i beina...


Nå skal ikke jeg skryte på meg særlig oversikt over bosnisk fotball, men i norsk sammenheng er han meget god med ball. Som Eliteserie-stopper vil jeg klassifisere denne delen av spillet hans som fantastisk, og hans klart største styrke. Rolig med ball, flink til å spille av press og finne fornuftige pasningsalternativer, og ikke mist leverte han flere godt vektede og vinklede pasninger gjennom ledd som jeg ikke kan huske å ha sett fra noen andre stoppere i Norge noen gang.

Om Serbesic er dårlig med ball med tanke på hvor han kommer fra, burde Dorsin straks sette seg på flyet til Sarajevo for å hamstre. Jeg tør nesten ikke tenke på hva vi kunne gjort med en bosnier eller tre som er brukbar eller bedre med ball om Besim er svak.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 09.03.2021 00:29    Post subject: Reply with quote

Han er utvilsomt et spennende talent, men nå smøres det virkelig tjukt på her.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.03.2021 08:01    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg synes ikke det. Akkurat med ball er han voldsomt god, og det er mer de klassiske stoppertingene han sliter/slet med. Plassering og timing i dueller, for eksempel. Han hadde lett for å selge seg, og lagde mye unødvendige frispark - om han ikke ble stående igjen alene.

Men for reference hører jeg med en noe yngre og mer relevant versjon av meg selv. Innlegg fra 2018:


Zorac wrote:
En fryd å se på. Litt heit, så det blir noen unødvendige frispark, men det setter jeg på kontoen for ungdommelig pågangsmot.

Bevegelig og relativt rask til å være så lang, meget solid i duellspillet, og fryktelig trygg og konstruktiv med ball til å være stopper på disse breddegrader (og lønningslister). Spiller som han er ti år eldre enn han er, med ditto erfaring. Ser allerede ut som en svært solid Eliteserie-stopper, til tross for ung alder og lite erfaring på nivået.

Har sagt det før, og sier det gjerne igjen: Jeg tror Serbesic blir steingod.


Zorac wrote:
For meg er det de uvanlige ballspillerevnene som gjør ham så spesiell. Det er ganske mange høye og duellsterke stoppere å få tak i, men pasningsklokheten og roen med ball Serbesic viser er svært sjeldent uansett alder. Han spiller gjerne gjennom pressledd, og selv mår han blir satt under press har han ikke noe problem med å holde roen, og kontrollert og presist avlevere til medspiller der veldig mange andre stoppere ville spilt støtte eller måka ballen så langt unna situasjonen som mulig, være seg til innkast/corner eller i ingenmannsland høyere i banen - eller i beste fall støttepasning til keeper. Slik har det vært alle gangene jeg har sett ham, så det virker ikke som det bare var en særdeles god dag på jobben i går.


Jeg var ikke alene om denne oppfatningen, det er bare å sjekke +/- side fem i denne tråden - fra den tiden han faktisk spilte.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 09.03.2021 12:48    Post subject: Reply with quote

Jeg vet godt at mange deler den oppfatningen og hadde det synet sist han var her. Jeg er enig i at han kan bli veldig god og har vist tendenser til å ha noe midtforsvaret til RBK trenger.

Men når man begynner å snakke om en spiller som om han er den beste ballfordeleren noensinne i et forsvarssledd i Norge, når han kun står med fire seriekamper pluss en håndfull opptredener i andre turneringer, så tenker hvert fall jeg at man kan godt være litt mer avventende før man drar frem de største superlativene.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.03.2021 14:13    Post subject: Reply with quote

Nå er det du som smører på tjukt, jeg har aldri sagt han er den beste ballfordeleren i Eliteseriens historie. Jeg sier at han slår pasninger i bakrom/gjennom ledd med en presisjon jeg ikke har sett fra en stopper i Norge før - og det har jeg faktisk ikke. Og det er jo disse evnene som gjør at jeg er såpass fan som jeg er; på de resterende aspektene av jobben har han ikke vist seg å være noe unikum.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 09.03.2021 15:13    Post subject: Reply with quote

Når du sier at du at han slår pasninger i bakrom/gjennom ledd med en presisjon som du ikke har sett fra noen stoppere i Norge før, så er ikke det veldig langt unna å mene at han må være den beste ballfordelende midtstopperen som har spilt i Eliteserien før. Det er litt rart hvis du mener at en annen, mer upresis midtstopper er en enda bedre ballfordeler enn det Serbecic er, siden du ikke har sett noen andre med bedre presisjon til å slå gjennom ledd enn det han har.
Med mindre det også ligger andre kvalifikasjoner bak det å være en spillende stopper som diskvalifiserer han fra å være nettopp det. I så fall trekker jeg tilbake kommentaren min.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 09.03.2021 20:42    Post subject: Reply with quote

Han fikk bra med muligheter hos oss da han ble solgt inn som den nye store stopperen fra Balkan.. Men det var han dessverre ikke og havnet fort i kulden. Han er ikke super rask, han er ikke taktisk super god og hdn er ikke spesielt bra med ballen i beina. Det har 4 trenere sett men som noen her på forumet tydeligvis ikke har fått med seg..
Ingen har vel heller kontaktet oss for å kjøpe ham. At Hareide ville se på ham er vel helt naturlig da Tore gikk.. Nå snakker Hareide om å bruke Henriksen da han har god passningsfot. Hvilket da Besim tydeligvis ikke har Vi har også sondert rundt andre norske stoppere.
Besim forlater oss så snart noen vil betale oss for ham.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 09.03.2021 20:47    Post subject: Reply with quote

Er du Rune Bratseth?
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 09.03.2021 22:28    Post subject: Reply with quote

Det er lov å håpe på en spiller men før eller siden må man ta realiteten inn over seg og komme seg videre.
Besim var vel kåre og bjørneby sitt prosjekt. Den nye Vidiz eller hva han het man U stopperen.. Amatørenes aften.
Selg ham og bruk pengene på en spiss som scorer minst 20.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 09.03.2021 22:54    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Den nye Vidiz eller hva han het man U stopperen.

Må være Bratseth.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.03.2021 09:22    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
hdn er ikke spesielt bra med ballen i beina. Det har 4 trenere sett men som noen her på forumet tydeligvis ikke har fått med seg..


Ja, her har du jo som kjent sitater i fleng fra alle de fire trenerne som tydelig har vært skuffet over Besims nivå.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 11.03.2021 13:13    Post subject: Reply with quote

Zap:
Tror vel ikke det er behov for noen sitat fra disse 4 trenerne for å se at Besim ikke er eller har vært noe første valg og heller ikke andre valg.
Han kunne vært fin å leid ut eller solgt til fks Ranheim. Men det er ikke sikkert han holder topp Obos Nivå heller.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 11.03.2021 13:43    Post subject: Reply with quote

Tror de fleste har fått med seg at Besim ikke har vært førstevalget til Horneland og Ingebrigtsen. Tror spørsmålet heller handlet om dømmekraften til disse trenerne. Det er vel omtrent de samme som sendte Ogbu på dør, og som brukte Åsen som kantspiller. Bare for å nevne det!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.03.2021 15:13    Post subject: Reply with quote

Poenget er jo at Besim selvsagt ikke var noe førstevalg hos de to første trenerne. Åpenbart - vi hadde jo Tore fra før, skulle spille inn året eldre Rasmussen, og svidde dessuten av en stor haug mynter på Even Hovland når det føltes farlig. Besim var en ung, lovende stopper som var tiltenkt en utfordrerrolle, og han fikk jo ganske mye spilletid med tanke på alderen. For Ingebrigtsen (og Coolen) må dette jo sies å være på riktig spor for en stopper på knappe 20 år (19, da han kom). Vi skulle dyrke ham fram, sa de, som en ung Vidic. Er dette synonymt med å 'veies og finnes for lett'? Er han 'ikke noe andrevalg engang' når han er første reserve bak de to norske landslagsspillerne?

Endringen skjer jo under Horneland, som - min påstand, men også sitat - var opptatt av å få 'færre kulturer i garderoben', og derfor fjernet alle utlendinger som ikke var nøkkelspillere. Da shippet vi plutselig U21-landslagsspilleren Serbecic til Bosnia på ubestemt tid, og hadde neppe noen plan om å se ham igjen, i og med at vi ikke valgte noe mer strategisk for sportslig utvikling.

Før vi nå altså henter ham tilbake, og både trener og sportslig leder sier det er for å spille, men per nå ser han ut til å være første reserve bak to steinbrytere igjen. Trolig sliter vi med å finne særlig bedre alternativer enn vår 22 år gamle landslagsspiller som den spillende stopperen vi mangler uten å grave veldig dypt i lommeboka, og derfor har vi hentet ham tilbake.

Problemet i oppfattelse vil jeg altså påstå er den samme feilslutningen som rammer alle utenlandske spillere i Rosenborg: de har liksom ingen alder. Er det noen som stusser over at ikke Mikkel Ceïde spiller fast? Er han automatisk håpløst dårlig hvis han ikke spiller fast foran to-tre landslagsspillere nå? Han er samme alder som Besim var da vi hentet ham. Er Tagseth ræva fordi han ikke danker ut Skjelbred?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 11.03.2021 15:23    Post subject: Reply with quote

Veldig interessant å se den store diskusjonen rundt Serbecic. Han kommer til å nærme seg en Kenny Cooper status om han bare blir sittende på benken og ender opp med å reise til sommeren. Kommer for alltid til å bli snakket om han og hvilket nivå han egentlig var på og hvorfor det var riktig/ikke riktig at han fikk spille/ikke spille for RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.03.2021 15:36    Post subject: Reply with quote

Ja, det eneste som kveler den diskusjonen er jo at han får spille, rett og slett. Og enten drar en Mattias Bjärsmyr eller en Kris Stadsgaard.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 11.03.2021 15:51    Post subject: Reply with quote

Eller i værstefall en Even Hovland, der du får spille til tross for å være innblandet i 50% av alle baklengsmål.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 47, 48, 49  Next
Page 30 of 49

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb