English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Besim Šerbecic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2021 10:21    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Hva får inntil videre være konklusjonen?

At ingen av oss har grunnlag til å komme med en mer kvalifisert antakelse enn andre, så begge veier blir bare hypotetisk. Vi må nesten la han få delta på treninger i mer enn et par uker før vi feller en dom. Det er nok flere andre som også ser rusten ut på feltet nå.

Jeg vet derimot at det ikke var sportslige begrunnelser bak Horneland sitt valg om å ikke bruke han. Serbecic hadde feil personlighet (arrogant og nonchalant) og det var en språkbarriere mellom Serbecic og trenerteamet som de aldri fant noen løsning på. Hvis Serbecic får coaching, noe han ikke fikk under Horneland, og i tillegg trygghet og tillit over litt tid så har jeg vanskelig for å se for meg at han skal være et dårligere valg enn Hovland. Greit at Bosnia ikke er verdens navle, men om man blir årets spiller der så har man sannsynligvis gjort en bra nok prestasjon til at det bør funke bra også i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Legende

PostPosted: 15.02.2021 12:31    Post subject: Reply with quote

Det er klart ingen skal felle noen dom over Serbecic versus Hovland på treningskvalitet alene (og spesielt ikke basert på Petter Rasmus sitt ørneblikk) den 15. februar. Man må jo også innse at Serbecic starter med 100 meter handikap; han kjenner jo ingen av medspillerne minus nettopp Hovland, omtrent, han er den eneste som ikke forstår når Rambo sier 'sainnt Erlend, du komprimere du ja' på rolletreninga. Jeg tror jo også gjerne at Hovland ofte er god på trening, for han har jo gode kvaliteter i mange av de enkeltstående situasjonene. Noenlunde rask, stor, sterk, erfaren.

Og noe må det jo være når så mange trenere faller tilbake på ham i kamp til tross for at de også vet at han er risikabel i kampsituasjon, og gjør noen gjentagende feil, både akutte og 'kroniske' som kan utnyttes av en forberedt motstander. Den feilraten han har, avsovningene, er jo en ting, men han forlater jo også ofte strukturen under press for å rygge inn i eget mål på egen hånd, og åpner opp store rom ut til backen. Og begge disse aspektene er jo ting han trolig sjelden gjør på trening, med mer oversiktlig situasjon og lavere skuldre.

Nettopp dette er grunnen til at jeg mener man må gjøre et seriøst forsøk på å spille inn Serbecic, benytte sjansen når vi en gang får spilt en treningskamp. Vi trenger å se om han agerer likt på kamp og i trening, om han klarer å få brukt kvalitetene sine i kampsituasjon, om det å ta på seg trøya gjør ham skarpere (Lago) eller sløvere (...let's face it, Hovland). Det er på mange måter i kamp at dette slaget skal stå, for det vi håper på å oppnå er jo først og fremst effekter i overgangen mellom forsvar og angrep, i den der kinkige gråsonen i fotball der mye avgjøres.

Det er ikke sikkert han er god nok. Jeg personlig mistenker at han er det, eller i alle fall kan bli det i riktig klubb, men hvis han ikke leverer med tillit må vi løse det på en annen måte, for vi kan ikke fortsette med den typen konstellasjon vi har kjørt for lenge nå. Vi har kun sett sportslig tilbakegang siden vi sluttet å holde oss med en spillende stopper, og det blir ikke mindre viktig for oss nå å kunne øke balltempoet og slå mer vertikale pasninger bakfra. Men jeg tror han er i Trondheim fordi vi anser både at vi behøver denne stoppertypen og at det er vanskelig å signere et bedre prospekt som spillende stopper enn vi allerede har i Besim, og jeg håper vi er tøffe nok til å stå for vurderingen.

Jeg er redd mangelen på treningskamper kan bli Besims bane, og bekymret for at midtstoppersammensettingen skal bli en alvorlig hemsko for hele laget også i 2021.
puckno
Veteran

PostPosted: 15.02.2021 13:49    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Neeskens wrote:
Henriksen som midtstopper kan fort bli som Nordtvet...
De har ikke stopper genet.

Jeg har aldri hørt om noe stopper-gen. Men det gjør jo situasjonen mye enklere. Når man for en drøy tusenlapp kan finne ut om man har neandertaler-DNA, bør Hareide nå teste Henriksen for stopper-genet.

Ha ha, ja, min analyse sa bl a: "... Out of the 2,872 variants we tested, we found 292 variants in your DNA that trace back to the Neanderthals. ... You have more Neanderthal DNA than 73% of other customers ... "
Back to top
View user's profile Send private message
Pettergomes
Junior

PostPosted: 19.02.2021 23:54    Post subject: Reply with quote

Mener jeg leste et sted for en tid tilbake at Besim bare har kontrakt ut 2021 sesongen/til sommeren 2021?

Er det ikke temmelig idioti å satse på en spiller for 2021 sesongen som går gratis ved sesongslutt.

For all del, glad vi satser på han, og håper han lykkes. men se nå for gudsskyld til å overbevis han og signer en fornying av kontrakt..?

Forstår ikke logikken.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 20.02.2021 00:00    Post subject: Reply with quote

Slik har logikken i RBK vært siden Nils Skutle sin tid. Dorsin var litt på forkant da han ble ansatt.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 20.02.2021 00:00    Post subject: Reply with quote

Jeg tar det for gitt at forhandlinger settes igang så fort man har fått ordentlig oversikt over nivået. Han har jo fortsatt ikke spilt en kamp i Norge på flere år, så Åge vil sikkert teste ham ut litt først - og det er sikkert fornuftig.

For øvrig står kontraktstid for hver spiller under spilleroversikten.
Pettergomes
Junior

PostPosted: 20.02.2021 00:03    Post subject: Reply with quote

Makes sense I guess. men sette seg ned asap etter et par matcher og få en ordning.

Om det så må en ikke altfor-høy salgsklausul til for at han fornyer, alt er bedre enn flere spillere ut døra gratis.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 20.02.2021 00:12    Post subject: Reply with quote

Tror ikke salgsklausuler er lov i Norge!
Back to top
waterfalls
Rutinert

PostPosted: 20.02.2021 00:19    Post subject: Reply with quote

Er ikke lov med slike (skriftlige) klausuler i Norge.

Ang. det temaet så dukket det opp et spørsmål/tanke i hodet mitt. Heter det seg ikke at muntlige avtaler også er bindende juridisk sett og på nivå med skriftlige avtaler? I så fall, hvorfor er det ingen som reagerer når det støtt og stadig dukker opp i media at klubb X har lovt spiller Y at han skal få gå hvis det kommer inn bud på størrelse Z eller lignende. De bryter jo egentlig regelverket ved å inngå slike lovnader/avtaler og samtidig innrømmer at de har gjort det.
Skjønner at det er vanskelig å bevise hvis alle parter sier "Nei, vi har ikke inngått en slik avtale" men når man innrømmer det til en avis så er det vanskelig å sno seg unna et regelbrudd tenker nå jeg. Mulig jeg er helt borte vekk i denne saken og altså, men det var en tanke som plutselig slo meg her og nå.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 20.02.2021 15:03    Post subject: Reply with quote

Er nok ofte litt vagt som at hvis det kommer et tålelig greit bud fra en bedre klubb i en bra liga så skal en få reise, eller at en ser for seg at hvis det kommer et bud i tosifret antall mill etc...
moomoo
Veteran

PostPosted: 21.02.2021 19:43    Post subject: Reply with quote

Junker anyone? :p
Saltfjellet
Junior

PostPosted: 23.02.2021 10:10    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Er ikke lov med slike (skriftlige) klausuler i Norge.

Ang. det temaet så dukket det opp et spørsmål/tanke i hodet mitt. Heter det seg ikke at muntlige avtaler også er bindende juridisk sett og på nivå med skriftlige avtaler? I så fall, hvorfor er det ingen som reagerer når det støtt og stadig dukker opp i media at klubb X har lovt spiller Y at han skal få gå hvis det kommer inn bud på størrelse Z eller lignende.

Brann fikk jo trøbbel for noen år siden på grunn av en slik muntlig avtale.

https://www.nrk.no/vestla...1.14159607

Det jeg tror skapte trøbbel for Brann er at styreleder mente at de ikke kunne si nei, altså at avtalen var bindende. Klubben kan gjerne si til en spiller at de ønsker å selge dersom det riktige budet kommer. Men i det øyeblikket man sier at man er forpliktet til å selge dersom det kommer et bud på X, da er man i trøbbel.

Brann er forøvrig mestere på sjentlemens agriment, ref Ighalo.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 23.02.2021 13:55    Post subject: Reply with quote

Man mente vel at selv om det kanskje ikke var juridisk bindende så er det viktig å holde det en lover, om ikke annet for at andre spillere skal signere/forlenge?

Men med Brann vet en da aldri.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29
Page 29 of 29

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb