English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Besim Å erbecic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 47, 48, 49  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 18.11.2020 23:28    Post subject: Reply with quote

Mer eller mindre? Han bekreftet det helt klart slik jeg oppfattet det. "Besim kommer tilbake" sa han vel? Gjorde han ikke det?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.11.2020 23:30    Post subject: Reply with quote

Jeg legger inn forbehold for sikkerhets skyld, da jeg husker det som "han kommer nok tilbake", eller deromkring. Han var jo også tydelig på at han (eventuelt) kommer for å spille, altså satses på - slik jeg tolket det.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 18.11.2020 23:33    Post subject: Reply with quote

Jeg oppfattet det også slik at han kom for å spille.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.11.2020 12:03    Post subject: Reply with quote

Det var vel det han sa, uten at jeg av den grunn tror det er spikret at Besim får trøye nummer 4 og går rett inn i elleveren. Men ting tyder på at han vil få en tydelig rolle i A-stallen og få sine sjanser til å vinne plassen på laget.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.11.2020 18:28    Post subject: Reply with quote

- Da han kom, manglet han litt på soneforsvar- og posisjonsspill. I de kampene som han spilte og på trening var han god med ballen. Det er kanskje det som vi mangler nå i laget; en skikkelig god, spillende midtstopper, som er bra til å ta med ballen framover og som har det som spisskompetanse, kommenterer Dorsin.

- Som midtstopper må man samtidig kunne forvare, men det kan han. Han er er stor og høy. Og han er relativt ung - født i 98.

Les mer: Vil hente tilbake Serbecic

Rett etter at jeg siterte Adressa, fikk jeg endelig hørt omtalen i Troillprat fra i forrige uke. Burde ha sitert dere allerede før helga!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hallis
Senior


Joined: 12 Nov 2015
Posts: 103

PostPosted: 14.12.2020 22:37    Post subject: Reply with quote

Besim postet avskjedsmelding på instagram for en liten time siden!
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3460
Location: Trondheim

PostPosted: 14.12.2020 22:45    Post subject: Reply with quote

Om han ønsker seg tilbake til oss hvilket ikke er sikkert!!så blir det for å konkurrere ut Tore. Hvis Tore får ny kontrakt da..
Han kan fort bli solgt eller sendt tilbake hvis han ikke holder mål i pre Session.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 14.12.2020 23:02    Post subject: Reply with quote

Hvor lenge er det igjen av kontrakten til Hovland?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 15.12.2020 00:05    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Om han ønsker seg tilbake til oss hvilket ikke er sikkert!!


Dorsin sa på Troillprat at både klubb og spiller ønsket gjenforening, noe det neppe er særlig sannsynlig at han løy om.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.12.2020 10:30    Post subject: Reply with quote

Det man saktens kan spørre seg om (og som vi kanskje skulle spurt Micke om, men nå var jo dette før hans tid) er: hvis vi sendte ham på lån for å få spilletid, siden vi ikke syntes han hadde kommet langt nok i forståelsen av firebackslinje, hvorfor sendte vi ham ikke på lån til en annen skandinavisk klubb der han var et ubetinget førstevalg, men kunne skaffet seg et år erfaring i systemet?

Det forekommer meg at planen i utgangspunktet var å låne ham ut til et sted der han kunne spille opp verdien sin gjennom gode prestasjoner, og så selge, men så har noen, for eksempel Åge, sagt: hallo, vi trenger stoppere som er gode med ball, ikke bare feltkrigere. Sier dere at vi faktisk har en utpreget god ballspillende stopper under kontrakt?

SÃ¥ har planen endret seg.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 15.12.2020 11:07    Post subject: Reply with quote

Ja, det fremstår veldig som at både Serbesic og Ogbu egentlig skulle ryddes unna når de ikke var noen åpenbaring og klar forsterkning umiddelbart, men at prosessen ble noe mer langdryg og vanskelig med førstnevnte. Heldigvis (eventuelt dessverre) glapp bare en av dem før vi fikk sett hva de kunne utvikle seg til å bli.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 15.12.2020 11:59    Post subject: Reply with quote

Ikke udelt enig. Gitt alderen (Serbecic er bare 22 nå) er det også rimelig å anta han (og Ogbu) ble hentet med tanke på fremtiden; mer rimelig, synes jeg, enn å tro at de trodde han skulle utkonkurrere gamle og erfarne stoppere på direkten.

Og det er jo en fin fremgangsmåte det. Hent unge, lovende spillere med tanke på fremtiden; lån dem ut; hent tilbake de som viser seg å utvikle seg i god nok retning.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.12.2020 12:03    Post subject: Reply with quote

Ikke noe galt i å hente fremtidsprospekter, det er jo det vi bør leve av.

Men hvordan er det å hente spillere for fremtiden når man kaster de ut nærmest umiddelbart etter henting, uten egentlig å følge de opp, og dessuten med opsjon på kjøp? Eller er du uenig i at kommunikasjonen rundt Ogbu og Serbecic i utgangspunktet tyder/tydet på at vi ikke har/hadde noen særlig interesse av å hente de tilbake?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 507

PostPosted: 15.12.2020 12:36    Post subject: Reply with quote

Enig med Zaphod her.

Prinsipielt er det jo kjempebra at man henter inn for fremtiden, og vil gi de modningstid i andre klubber.
Men det meste tyder jo på at Denic, Ogbu og Serbecic først og fremst ble lånt ut med tanke på å bli kvitt dem i etterkant.
Det er jo nær en liten skandale at en tidligere ungdomskaptein for Nigeria nærmest blir skyvd ut bakdøra med opsjon på kjøp til Sogndal (hvor han gjør det knakende godt). I mellomtiden har man knapt kontakt med Serbecic i Bosnia.
Det virker ikke som om det var en overordnet plan over dette utover "out of sight out of mind".
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 15.12.2020 13:16    Post subject: Reply with quote

Og alt det etter at Serbecic var vår soleklart beste stopper i oppkjøringen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 15.12.2020 13:46    Post subject: Reply with quote

Slik det så ut da vi kjøpte disse spillerne, virket det jo som en knakende god idé. To unge spillere med åpenbart potensiale som kan gå gradene og foredles før de en dag forhåpentligvis er gode nok for Rosenborg Herrer A. Men så var det planen, da. Litt som underbuksegnomene i South Park manglet vi trinnet mellom "innkjøp" og klar "førstelagsspiller".
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 15.12.2020 14:00    Post subject: Reply with quote

Jeg tror slike planer blir bedre hvis det er noen prosent mer kontinuitet rundt trener og sportslig leder. Ser ikke bort fra at Kåre og Stig Inge i sin tid hadde en eller annen plan ... uten at jeg egentlig er veldig interessert i å finne ut av hva det besto i, kjenner jeg.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3460
Location: Trondheim

PostPosted: 15.12.2020 15:02    Post subject: Reply with quote

For meg så virker det som om vi mangler folk i klubben som kan vurdere kvaliteten på de spillerene vi henter.
Mange av våre kjøp mener jeg at jeg selv lett kan se i løpet av et kvarter ikke holder mål og lurer på hvorfor vi kjøpte dem !!.
Vi har bommet så mye. De andre klubbene i Norge har ikke økonomi til å bomme slik vi gjør og treffer mye bedre synes jeg..
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 15.12.2020 15:56    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
For meg så virker det som om vi mangler folk i klubben som kan vurdere kvaliteten på de spillerene vi henter.


Det er jo bare å åpne editoren og søke opp potensielle ferdigheter. Sammen med høy målsetning, pleier det å gå bra.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 15.12.2020 16:48    Post subject: Reply with quote

Det er vel bare å slå opp i Excel-kolonna merket "kvalitet" og så sortere fra høyest til lavest?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 15.12.2020 20:05    Post subject: Reply with quote

Jeg antar at SIB og Kåre hadde tenkt at Serbecic skulle få bra med sjanser i 2018, mens Ogbu var et langtidsprosjekt.

Så handlet de inn Hovland på panikk når de fikk for seg at det var Rasmussen som var problemet eller noe slikt (og ikke det at hele laget foran de ikke lenger var et lag), så kom Horneland og skulle ha røslige karer på 25+ og hentet Valsvik av en eller annen grunn som er vanskelig å bli klok på.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.01.2021 19:24    Post subject: Reply with quote

I november ble bosnieren utsatt for koronaviruset i Bosnia.

– Jeg hadde ikke så mange symptomer. Det gikk fint, for jeg var bare litt syk. Jeg har antistoffer i kroppen, så jeg håper å være ferdig med det nå, sier en smilende Serbecic.

Fordi midtstopperen har antistoffer i kroppen, trenger han ikke å gå i karantene i Trondheim.

(...)

– Jeg er veldig glad for å være tilbake. Jeg hadde en god tid i Bosnia hvor jeg spilte mye og vant to trofeer, men nå tenker jeg kun på Norge og Rosenborg. Jeg skal kjempe om plassen i laget, så det tror jeg blir bra, sier Serbecic, som ble seriemester i Bosnia.

Les mer: Ble smittet av korona. NÃ¥ slipper den hjemvendte RBK-spilleren karantene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 17.01.2021 00:41    Post subject: Reply with quote

Jeg hørte rykter fra Bosnia om coronasmitte på han alt i september. Han var "ute med skade", men det ble snakket om corona. Tenkte det var dette det var snakk om når det ble sagt at han har hatt det, så rart det sies november.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.01.2021 21:24    Post subject: Reply with quote

Kan hende at det var noe "lost in translation" på Værnes i går.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13677
Location: Namsos

PostPosted: 27.01.2021 09:57    Post subject: Reply with quote

Serbecic er inne i sitt siste kontraktsår med RBK. Og det er liten tvil om at spilletid den kommende sesongen vil være avgjørende for fremtiden på Lerkendal.

– Vi får se hva som skjer. Jeg må få spilletid for å bli værende, sier han.

https://www.adressa.no/sp...ette-laget

Hadde jo vært typisk RBK om han storspilte for så å nekte å signere ny kontrakt å gå gratis neste januar.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 47, 48, 49  Next
Page 26 of 49

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb