English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Besim Šerbecic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 31.05.2020 17:35    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Etter å ha sett ballbehandling og panikk i enhver ballberøring hos Tore og Valsvik er jeg overbevist om at vi trenger en spillende stopper som Besim.

Det kan umulig stemme. Da Horneland fikk spørsmål om vi trengte en spillende stopper i Rasmus&Saga etter ansettelsen, svarte han at det ikke var noe problem for ham å lære Reginiussen, Hovland og Valsvik til å bli gode og konstruktive med ballen. Og når "Norges desidert beste trener" uttaler slikt, så skulle det ha tatt seg ut om han ikke lyktes.
JB
Rutinert

PostPosted: 31.05.2020 18:36    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
"Besim Serbecic er neppe den spilleren RBK-fansen har tenkt mest på de siste månedene."

Enkelte leser tydeligvis ikke RBKweb.

Det var vel Eurosport.no som sto for den uttalelsen i går, eller Var det førdagen. Jeg tenkte akkurat det samme. De i redaksjonen der har ikke peiling på hva RBK-supporterne tenker. Selv håper jeg Besim Serbevic kommer tilbake til høsten.
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 01.06.2020 22:12    Post subject: Reply with quote

FK Sarajevo og Besim kåret til serievinnere i Bosnia. Vi gratulerer!

Quote:
Executive Board of Football Association of Bosnia and Herzegovina has decided today to interrupt both league and the cup. Current standings will be considered as final, meaning that FK Sarajevo will claim their second title in a row, FK Željezničar, HŠK Zrinjski and FK Borac will qualify for Europa League, whereas NK Čelik and FK Zvijezda 09 will be relegated.

A total of 22 out of 33 league rounds have been played, with cup being terminated after reaching semi-final stage. The decision has been made after Ministry of Health of Republika Srpska (one of two entities making-up Bosnia and Herzegovina) decided that football matches in that entity shall not be played until at least July 1st.

This decision is expected to cause turmoil, since first-placed FK Sarajevo had a three-point advantage over second-placed FK Željezničar. Another controversy is that none of the four remaining clubs in the Football Cup of Bosnia and Herzegovina are located in Republika Srpska, meaning that none of the remaining cup matches would be played in that entity anyway.

https://www.klix.ba/sport.../200601116
2mas
Sjef

PostPosted: 01.06.2020 22:16    Post subject: Reply with quote

Dermed ingen kamptrening å få i Sarajevo nærmeste tida. Spørsmålet blir dermed om RBK vil hente ham tilbake innen 30. juni eller ikke.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Claudius Galenus Standarn
Veteran

PostPosted: 01.06.2020 23:01    Post subject: Reply with quote

Hvis sesongen er over burde det være en "no-brainer" å hente han hjem igjen. Han får trene med RBK og da også muligheten til å spille seg inn på laget, og Sarajevo slipper å betale (deler av) lønnen for en spiller som uansett kommer til å forlate dem.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 01.06.2020 23:23    Post subject: Reply with quote

Det var en brå vending, kun 4 dager etter meldingen om at de skulle prøve å fortsette.

Men det er vel kanskje den minst problematiske ligaen i Europa å avslutte akkurat nå, da de jo har spilt 22 av 33 kamper, som jo betyr at alle har møtt alle hjemme og borte. Mer rettferdig i mine øyne enn om alle 33 hadde blitt spilt med ujevnt antall hjemme/bortekamper.

Željezničar vil sikkert være litt gretne for det, men når du har slått Sarajevo i begge kampene og fortsatt er 3 poeng bak, så har du deg selv å takke at gullet ikke ender der.

Det at cupen blir avsluttet er litt rart. Burde vel vært mulig å spilt semifinale og finale før neste sesong, eller helt i starten av neste sesong.

Satse på at de kan hente Serbecic hjem igjen nå ja. Vil være greit å ha enda en spiller i forsvar. Blir tynt om en midtstopper skulle bli skadet. Så vil han jo forhåpentligvis kunne få vist seg frem på trening og kanskje danke ut Hovland/Valsvik.
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 02.06.2020 08:06    Post subject: Reply with quote

Burde helt klart hente han tilbake nå, slik at trenerteamet får sett han i treningsøyemed. Hvis de synes han mangler det siste for å bli fast Rosenborgstopper, kan han bli lånt ut igjen om 2-3 mnd, for så å komme tilbake til oppstarten av neste sesong. Tror ingen av partene har noe å tape på akkurat det.
Henning
Legende

PostPosted: 02.06.2020 09:36    Post subject: Reply with quote

Tror det vil bli lite spilletid, utlån til OBOS ut denne sesongen hadde vært perfekt.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 02.06.2020 14:11    Post subject: Reply with quote

Besim er alt, alt for god til å leies ut til OBOS. Det ville vært en ren fornærmelse mot en spiller som kommer tilbake som seriemester i hjemlandet og har spilt fra start i EL og EL-kvalik for to klubber. Han hadde styrket midtforsvaret til de aller fleste lagene i Eliteserien. Ja, kanskje faktisk alle. Inkludert vårt eget.

Jeg tviler i alle fall ikke på at noen av lagene som faktisk ønsker seg en sjeldent spillende stopper, som for eksempel Bodø/Glimt, Brann og Start, kunne vært meget interessert i Serbecic på både lån og overgang hvis de ikke kan eller tør signere Forren.
Henning
Legende

PostPosted: 02.06.2020 14:41    Post subject: Reply with quote

Det høres jo lovende ut, da får vi satse på utlån til ES da.
Back to top
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 02.06.2020 14:52    Post subject: Reply with quote

Enten er han god nok for å starte en del kamper her denne sesongen, ellers så bør han selges. Har bare kontrakt ut neste sesong, og det er vel tvilsomt om Serbecic ønsker å forlenge den uten tillit.
2mas
Sjef

PostPosted: 03.06.2020 22:06    Post subject: Reply with quote

Serbecic røper overfor Adressa-Lyng at avgjørelse om framtida hans blir offentliggjort innen få dager. Kan visst bli utleie et halvår til.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 04.06.2020 15:35    Post subject: Reply with quote

Tragisk når vi enda ser begrensede spillere med store begrensninger som Valsvik og Hovland ha fast plass på laget at vi ønsker å leie ut vår kanskje beste stopper.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.06.2020 18:31    Post subject: Reply with quote

Horneland:

- Det er litt uavklart ennå. Jeg kan ikke hjelpe deg noe mer. Det er ikke definitivt at han skal hit nå i sommer.

– Når kan du gi et endelig svar?

- Når vi har blitt enige om det.

- Hvor står Serbecic akkurat nå?

- Han har spilt veldig mye for Sarajevo, og er i fin utvikling. Det er på et litt lavere nivå enn i Norge, men han er i fin utvikling, sier Horneland.

Les mer: «Den unge Vidic» har snakket med Horneland: Dette sier de om RBK-returen
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 06.06.2020 19:17    Post subject: Reply with quote

Hvordan nivået hans er i forhold til Valsvik og aller mest Hovland er jo dét som er interessant her. Hever han oss er det likegyldig om han er i Keflavik eller Liverpool.
Captain
Veteran

PostPosted: 06.06.2020 23:55    Post subject: Reply with quote

Kunne ikke vært mer enig, Zorac. Blir for dumt å skulle snakke ned den Serbiske ligaen, for det viktigste er å se om han er bedre enn de vi allerede har. Jeg tror ikke at tanken til Horneland var å snakke ned ligaen, men dessverre tror jeg det kan være en avgjørende faktor for å ikke ta han tilbake nå. Jeg tror oppriktig at han ville hatt godt av å være sammen med resten av guttene nå i de kommende månedene. Det vil komme kamper tett, og mulighetene for å både få gitt han spilletid og fått sett nivået hannes er stor.

Serbecic kommer i alle fall til å bli en meget god ES-spiller, det er jeg sikker på. Forhåpentligvis vil han bli såpass dominerende at han briljerer for oss, og blir et fremtidig salgsobjekt til det store utland. Da er det viktig at han gis muligheten til å spille seg varm i rollen.
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 07.06.2020 00:09    Post subject: Reply with quote

Horneland møter seg selv i døra hvis kvaliteten på ligaen er en veiende faktor her. Hvorfor leie han ut, og for den saks skyld eie han, hvis det er en grunn samme hvor god han er. Catch 22
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 07.06.2020 00:35    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Blir for dumt å skulle snakke ned den Serbiske ligaen, for det viktigste er å se om han er bedre enn de vi allerede har.

Bosnisk liga Smile
vesentlig forskjell fra det å serbisk.
Bosniske ligaen er på et meget lavt nivå, så forstår godt hva Horneland prøver å si.

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Ståle
Proff

PostPosted: 07.06.2020 07:13    Post subject: Reply with quote

Det jeg savner i tankegangen rundt midtstopperne, er det med komplementære ferdigheter. Litt grovt sett synes jeg dagens 3 stoppere er veldig like i stilen. Alle har sine forser i duellspillet, men mangler fart og god ballbehandling/pasningsferdigheter. Å hatt f eks Serbesic istedet for Valsvik hadde vi hatt mulighet til å bruke han i kamper hvor forventet kampbilde er slik at vi trenger å bryte ned et etablert forsvar. Da vil Serbesic sine pasningsfeedigheter være mer verdt enn Hovland/Valsviks ekstra duellkvaliteter.

Litt det samme så vi med Stadsgaard/Skjelvik hvor deres ekstreme fart gjorde at vi kunne stå veldig høyt med stopperne. Stadsgaard hadde vel også (så vidt jeg husker) en meget god pasningsfot, og ville dermed komplementert Tore perfekt.

Skal vi først ha 3 etablerte stoppere i troppen, så bør de være slik at stopperparet kan settes sammen utifra hvilke ferdigheter kampen krever. Nå har vi 3 etablerte stoppere uten at det engang gir oss noe fleksibilitet, og da kunne den tredje stopperplassen heller brukes til noen yngre med utviklingspotensiale som Serbesic, eller på sikt Ogbu.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 07.06.2020 13:12    Post subject: Reply with quote

Bosninsk liga, Serbisk liga, la liga...
Av det jeg har sett av Besim for Sarajevo og for landslaget så er det en no brainer.
Han bør spille fast for oss og kommer til å bli meget god.

Så er ikke jeg trener da, mulig de vurderer å hente Mattias Bjärsmyr...
niccolai
Veteran

PostPosted: 07.06.2020 13:22    Post subject: Reply with quote

Fortsatt. Stor forskjell på bosnisk liga, og serbisk liga som har Partizan og Røde Stjerne..
Så man bør ta det i betraktning, om han briljerer i bosnisk liga.
Hadde han briljert i serbisk liga hadde det vært en "no brainer" ja.

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 07.06.2020 13:32    Post subject: Reply with quote

Som jeg sa min mening.
Sett ham i et par landskamper og i E-cup og det jeg har sett er at han har spilt meget bra, vært konstruktiv og vist at han har et potensialet som kan være gull verd for oss bokstavelig talt.

Min mening.
2mas
Sjef

PostPosted: 07.06.2020 14:13    Post subject: Reply with quote

Horneland:

- Serbecic kommer tilbake fra Sarajevo i sommer?

- Det vil vise seg etter hvert, men sånn i utgangspunktet er han ferdig i Sarajevo i sommer.

- Fikk han for få sjanser før han ble leid ut?

- Han var veldig utålmodig sjøl. Men han var en ung og uerfaren stopper, så han trengte noe tid. Vi hadde Tore, Even og Gustav i tillegg. Det er litt det samme som med Erlend: Å reise og få spilt kamper på et høyt nivå, for så å komme tilbake og konkurrere i Rosenborg, er måten å gjøre det på.

Les mer: - Det handler mye om tiltro
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 19.06.2020 13:00    Post subject: Reply with quote

Lånes ut til Sarajevo ut 2020.

https://www.rbk.no/nyhete...v-serbecic
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 19.06.2020 13:55    Post subject: Reply with quote

meh
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Next
Page 21 of 23

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb