English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Besim Šerbecic
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 47, 48, 49  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 23.01.2018 23:21    Post subject: Reply with quote

Synes navnet var litt vanskelig, faktisk. Bør få et kallenavn snarest.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.01.2018 23:50    Post subject: Reply with quote

Midtnytt var i hvert fall forvirret i går. Det var vel først og fremst bosniske og ikke serbiske nettsteder som skrev om interessen fra Trondheim, vil jeg tro. Serbecic er altså ikke serber sjøl om navnet kan gi slike assosiasjoner. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 23.01.2018 23:55    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Synes navnet var litt vanskelig, faktisk. Bør få et kallenavn snarest.


Sjærbetsjitsj.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 23.01.2018 23:56    Post subject: Reply with quote

Belsebum?
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 24.01.2018 00:01    Post subject: Reply with quote

Ser ikke noe vanskeligheter med navnet...

https://www.youtube.com/w...pU8JbNg-dM
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 587
Location: Norge

PostPosted: 24.01.2018 07:39    Post subject: Reply with quote

https://www.instagram.com...erbecic98/
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 24.01.2018 21:34    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Serbecic er hurtigere enn Vidic var i samme alder. [...] Vi tror han er en forbedret utgave av den unge Vidic, sier RBK-treneren til Adresseavisen.

Quote:
- Han har allerede mange av de ferdighetene en god stopper må inneha. Han er høy. Hurtig. Bra i frispillingen bakfra [...] Vi har vært grundige i speidingen, hvor både Hallvar (Thoresen) og Erik (Hoftun) har sett ham live.

http://www.adressa.no/100...9005b.html
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 24.01.2018 21:54    Post subject: Reply with quote

Sett bort fra Bjärsmyr, så har Rosenborg en bra trackrecord på stopperkjøp det siste tiåret. Har trua!
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 24.01.2018 22:39    Post subject: Reply with quote

Dette er sant når jeg tenker meg om. Noen som har tall/statistikk på hvor mange stoppere vi har hentet igjennom tiden som må sies å ha slått an? Orion, dette må jo være one for deg ;P
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 24.01.2018 22:46    Post subject: Reply with quote

Har vel heller ikke vært voldsomt gjennomtrekk av importer på stopperplass heller. Stadsgaard, Demidov, Lago Love, Koppinen, Jimbo, Strandberg og Reginiussen har alle gjort en god figur. Bjørdal og Eyjolfsson gjorde seg heller aldri bort f. eks.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 24.01.2018 22:47    Post subject: Reply with quote

Whoppa wrote:
Sett bort fra Bjärsmyr, så har Rosenborg en bra trackrecord på stopperkjøp det siste tiåret. Har trua!


Per Verner Rønning, tjaaah ...
Johan Lædre Bjørdal, njaaahh ....
Tom Erik Nordberg, what the actual fuck
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 25.01.2018 00:35    Post subject: Reply with quote

N' Per Verner va akkurat så teamorientert som vi trong. Ska itj kjimse tå backupspellera som akseptere å vårra just backup. Stor bonus for innstilling og innsats - tekniske ferdigheta va som dæm va.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 25.01.2018 00:56    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Noen som har tall/statistikk på hvor mange stoppere vi har hentet igjennom tiden som må sies å ha slått an? Orion, dette må jo være one for deg ;P


Mine bidrag er nok best når vi snakker rå data som kan leses fra et eller annet. Fasit på i hvilken grad stoppere har lyktes er nok ikke bare lett å lese fra noe er jeg redd. Wink
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.01.2018 09:05    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært artig å se et intervju med fyren etterhvert. Dette pleier jo å komme så fort kontrakten er underskrevet, er det språkutfordringer som gjør at det ikke ble gjort denne gang?
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 25.01.2018 09:12    Post subject: Reply with quote

Akkurat slik som det var med Jevtovic. De har attpåtil skrevet at det er språkutfordring på RBK.no. Razz
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 25.01.2018 10:25    Post subject: Reply with quote

Han nevnte jo at engelsken ikke satt så godt og at han med en gang skulle på engelskkurs (i det minste lære seg mer engelsk).

Quote:
- Jeg er veldig glad for å være her. Rosenborg er en stor klubb og jeg gleder meg til å sette i gang, sier Serbecic til RBK.no.

Tirsdag kveld gjennomførte han den medisinske testen på Lerkendal.

- Jeg har store forventninger til å komme hit. Først og fremst har jeg som mål å spille meg inn på laget. Jeg skal gi alt for å klare det. Så håper jeg selvfølgelig at Rosenborg skal fortsette å vinne titler. Det er en vinnermentalitet i klubben, sier han.

Språket er foreløpig en liten utfordring, men det regner han med skal ordne seg kjapt.

- Jeg snakker litt engelsk, men det skal jeg lære skikkelig så raskt som mulig

_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 25.01.2018 11:44    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Per Verner Rønning, tjaaah ...
Johan Lædre Bjørdal, njaaahh ....
Tom Erik Nordberg, what the actual fuck


Med pris og tiltenkt rolle tatt i betraktning synes jeg både Rønning og Bjørdal var ok+ kjøp. Nordberg skal du få.
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 25.01.2018 16:45    Post subject: Reply with quote

Bosniere hadde vel ofte tysk på skolen? Jeg kjenner iallfall flere flere fra Bosnia som kunne tysk da de flytta til Norge, uten at det er noe kjempeutfortrinn på veldig kort sikt. Men det kan jo gjøre kommunikasjon litt enklere på iallfall Smile
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 587
Location: Norge

PostPosted: 23.02.2018 09:59    Post subject: Reply with quote

Jeg så ikke kampen i går, men ser at flere skriver at Bosnieren virker å være en meget god signering.

Kan han fort bli Tore makker på bekostning av Rassmussen ?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.04.2018 08:30    Post subject: Reply with quote

En ting jeg lurer på nå er hvorfor Serbecic ikke har fått noen sjanse til å vise at han er bedre enn Rasmussen ennå? Ses han på som en ren backup til Tore? Ifølge de som så oppkjøringskampene gjorde jo Serbecic sakene sine bra også mot god motstand, mens Rasmussen nå har levert tre dårlige kamper mot norsk motstand.

Argumentene mot å bytte må jo være 1. manglende samhandling, 2. manglende kommunikasjon og 3. ønske om å bruke Rasmussens ferdigheter med ball.

1. Det finnes ingen synlig defensiv samhandling nå, særlig ikke rundt Rasmussen.

2. Det ser i alle fall ikke ut som spillerne kommuniserer så framifrå.

3. Rasmussen settes jo på sidelinja for at Meling skal få spille ball, og er ellers særdeles lite involvert i oppbyggende spill.

Serbecic er jo, om ingenting annet, en mye sterkere duellspiller enn jevngamle Rasmussen, og har vel egentlig mer erfaring fra førstelagsspill på ok nivå. Jeg blir også overrasket dersom han ikke er vesentlig hurtigere, noe som ville ha hjulpet oss mye kollektivt.

Jeg synes det er på tide å gi utfordrerne sjansen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.04.2018 08:51    Post subject: Reply with quote

Jeg er langt på vei enig. Det er ingen ting som tilsier at Rasmussen skal ha klippekort i sin posisjon.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 04.04.2018 09:05    Post subject: Reply with quote

Kåre har en historie for å gi folk tid når han har tro på dem (ref Bendtner i fjor), tipper han vil få enda noen matcher før han bytter. Er i hvert fall særs lite sannsynlig at vi gjør et midtstopperbytte før Moldekampen (samspilling ++).

Om noe burde vi forstå at vi ikke kan stille med Konradsen som anker om vi skal bedrive "frispilling". Vil heller ha Rasmussen der etter hvert enn som stopper.. enn så lenge er det et bedre alternativ å la konradsen være indreløper (der han tross alt er ok) og Trondsen ballfordeler/anker/Regista
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn Bratt
Proff


Joined: 16 Jan 2010
Posts: 341

PostPosted: 04.04.2018 09:19    Post subject: Reply with quote

Rasmussen spiller fordi han er en mer spillende stopper enn Serbecic. Kåre har jo drillet laget på frispilling i hele vinter, og da er Rasmussen det logiske valget.

Problemet er bare det at alle norske lag parkerer bussen mot RBK. Da fungerer ikke frispillingsstrategien. Rasmussen slår harde baller opp på en feilvendt Trondsen, som er dekket opp av en 3-4 motstandere. For å motvirke dette trekkes indreløperne opp i banen for å skape avstander, og Melling trekkes inn mellom midtforsvar og stoppere, for å forvirre og strekke laget til motstander. Problemet blir da at det er en vegg mellom Rasmussen og Trondsen, samt at vinger og indreløpere alt har brukt opp alt av rom frem i banen.

Defensivt blir det et hull på venstresiden og vi har jo alt et gigahull på høyre da Hedenstad ikke fungerer særlig bra (generelt sett er jo relasjonene på høyresiden helt ute og kjører).

Resultatet er at Rasmussen ikke finner plassen sin, da han fratas/hindres i den offensive rollen når Melling trekkes inn, samt at han må dekke det enorme rommet Melling etterlater seg.

Løsningen er å la Rasmussen gjøre det han er god på. La han føre ballen opp mot midbaneleddet, dra på seg press, for så å frispille indreløper. Da kan Trondsen trekke frem i banen og bli en trussel på skudd, fremfor å stå feilvedt i midtsirkelen. Melling kan holde seg på plassen sin, og bidra begge veier uten å stå i veien.

Serbecic kan sitte på benken til Tore skader seg.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.04.2018 09:39    Post subject: Reply with quote

Torbjørn Bratt wrote:
Rasmussen spiller fordi han er en mer spillende stopper enn Serbecic. Kåre har jo drillet laget på frispilling i hele vinter, og da er Rasmussen det logiske valget.


Ja, det hadde vært logisk dersom det var Tore som ble skjøvet ut når Meling trekker sentralt, men det er jo ikke det. Det ser ut til at alle de andre lagene har en bevisst strategi om å stenge for Rasmussen og la Tore få ball, og når vi ikke klarer å finne motgrep mot dette, og vår 'spillende stopper' nesten aldri har ballkontakt i de viktige fasene, så mener jeg den logiske konsekvensen er å sette inn en stopper som er god i de fasene han faktisk blir involvert.
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 587
Location: Norge

PostPosted: 26.04.2018 22:00    Post subject: Reply with quote

Denne gutten blir god. Veldig sollid I perioder i dag
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 47, 48, 49  Next
Page 3 of 49

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb