English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Besim Šerbecic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 17.10.2019 01:02    Post subject: Reply with quote

Det Serbecic viste i de kampene han fikk var uendelig mye mer spennende enn hva Hovland har vist siden han var 20. En ung stopper som har alt som skal til for å bli en klassestopper av internasjonalt format. Han hadde selvfølgelig også et par blemmer innimellom, men det er ikke akkurat sånn at Hovland er noe bedre på det sporet. Tipper vi om 5-6 år kan konkludere med at å ikke satse på Serbecic er en av de største tabbene i klubbens historie.

Akkurat nå har vi jo en trener som vil ta minst mulig risiko (det ser vi alle valg han tar) og da vil det aldri være plass til en stopper som spiller med større risiko enn å pælme ballen mot spiss. En trener med fokus på en offensiv og spillende stil ville garantert valgt Serbecic som en av to.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 17.10.2019 08:26    Post subject: Reply with quote

Dette! Tommel'n opp!

Særlig det med risiko, mangel på sådan, gjennomsyrer Hornelands måte å tenke på. Noen ganger spiller vi så safe at jeg får fnatt. Selv de åpenbare pasningsmulighetene fremover i banen, en liten stikker, et lite gjennomspill, som kan skape overtall...blir ikke brukt. I stedet spilles det på tvers eller bakover. Denne måten å så spille på, med minimal risiko må være noe spillerne har fått beskjed om å gjennomføre.
Laguttaket, med klippekort til en haug av spillere som har underprestert i hele år tyder også på at Horneland rett og slett ikke er rett mann for et lag som skal spille offensiv og underholdende fotball, slik at Lerkendal igjen fylles.

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 17.10.2019 09:46    Post subject: Reply with quote

Ble det ikke sagt veldig tidlig at trenerne ikke ønsket å ta noen risiko gjennom frispilling bakfra, og at det i større grad skulle spilles langt, over midtbanen? Mulig det var pre 16. mai, i den perioden Emberhorn trodde de skulle banke gjennom Haugesund-fotballen på Lerkendal, og at den grunntanken har vært med på å prege prioriteringen av hvilke tre stoppere (for det holder som kjent i massevis, ref. EHv2) som skulle være del av A-stallen i år, da den beslutningen ble tatt.

Etter 16. mai har vi jo vitterlig spilt mer langs bakken bakfra, men vi hemmes jo veldig av at ingen av de to stopperne, uansett hvem vi spiller med, har vilje eller evne til å spille noe annet enn enkle, trege pasninger uten å dumme seg ut. Jeg velger egentlig å tro at også Horneland klarer å se at en stopper med bedre grunnteknikk og pasningsferdigheter kunne løftet oss en del, men tror ikke han ønsker å gjøre endringer i stallen midt i sesong.

Om han har fått med seg at Besim kan være en slik stopper, det vet jeg ikke, all den tid han stort sett var ryggskadet(??) helt fram til han dro på utlån, og etter sigende ikke fikk/kunne være med på spilløktene med fullt lag.
Zorac
Legende

PostPosted: 17.10.2019 13:36    Post subject: Reply with quote

Jeg har vel sett anslagsvis like mye av Serbesic og Valsvik i Rosenborg-trøye, og det er i hvert fall ingen logikk bak å sende en ung spennende stopper med utviklingspotensiale og spisskompetanse på lån for (i praksis) gjøre plass til en fem(?) år eldre stopper som tilfører oss fint lite vi ikke har og knapt nok spiller. Rollen Valsvik har i dag hadde sannsynligvis vært en optimal utviklingsarena for Serbesic - som ikke har gjort seg bort på det han har fått spille.

Vi kjøper altså en relativt begrenset 25-åring til backuo-/utfordrerplassen i midtforsvaret, mens vi sender et langt mer spennende emne ut, tilsynelatende uten noen store planer for å hente ham tilbake.

Et godt stykke arbeid av opptil flere i sportslig avdeling, dette.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 17.10.2019 17:03    Post subject: Reply with quote

Besim har de færreste sett mye av. Det betyr som oftest at skråsikkerheten stiger i taket her inne. Besim har gjort noen få allrighte kamper i eliteserien, men var etter hva jeg husker temmelig krise i en eller to kamper i EL. Og så har opptil flere trenere sett mye av han på trening og hadde han vært topp dollar da så regner jeg med han hadde fått spilt mye mer fotball. Og da er ikke skadeproblematikk nevnt en gang.

For alt vi vet så kan han ha en trøblete rygg som vanskeliggjør framtidig karriere. Siden han knapt spilte forball i vår.
Zorac
Legende

PostPosted: 17.10.2019 17:17    Post subject: Reply with quote

Igjen: Hvor mye må man ha sett? De færreste har sett særlig mer av Ceide, men det er bra konsensus om at han er et voldsomt talent. Horneland, som ser ham på trening hver dag, bruker ham lite. Så da har folk overvurdert ham, eller?
moomoo
Veteran

PostPosted: 17.10.2019 18:25    Post subject: Reply with quote

Diskusjonen dreier seg jo ikke hovedsakelig om at Besim burde fått klippekortet til Hovland, han trengte spilletid og fikk det i SArajevo der han utvikler seg videre!

spørsmålet er jo heller hvorfor vi ikke følger opp en spiller med såpass spennende kvaliteter???
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 17.10.2019 21:43    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Igjen: Hvor mye må man ha sett? De færreste har sett særlig mer av Ceide, men det er bra konsensus om at han er et voldsomt talent. Horneland, som ser ham på trening hver dag, bruker ham lite. Så da har folk overvurdert ham, eller?

Ceide var fenomenal mot laget uten forsvar. Altså Tromsø. Etter det så har han vært god, men ikke like innlysende startmateriale. Blir forsiktig matchet når det passer i kampbilde som jeg leser det. Godt mulig han burde fått startet oftere. Og hadde sikkert det i mindre poengnød.

Så god som enkelte mener Adegbenro er så burde vi hatt 100 millionersbud forlengst. Vel Adegbenro er her fortsatt med sine dribleraid og piruetter, men så veldig mange opplagte mål og sjanser av det er det ennå ikke blitt. Vår beste spiller og det sier litt på godt og vondt - nummer 57 i poengligaen med et snitt på 0.3 poeng pr kamp.
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 17.10.2019 22:03    Post subject: Reply with quote

Jeg har kanskje sett Besim litt lite i kampsituasjon, men det jeg har sett har vært lovende. Nå er det slik at trenerne ser spillerne på treningsfeltet, og det er mulig at de spiller på et helt annet nivå på trening eller i kamp. Hvis ikke så lurer jeg på hvordan trenerne har brukt relativt få kamper på å finne ut at Serbecic ikke er god nok, samtidig som de ser Hovland og Valsvik i kamp etter kamp uten å se at de ikke er gode nok. Hovland er i tillegg 29 år, mens Besim er så vidt begynt på tjueårene. Er det blitt slik i klubben at rutine er alt som kreves for å få spille. Selger vi Serbecic nå, kommer vi til å angre om et par år. Tror vi skal slite med å finne en bedre stopper med våre midler og til vår plass i hierarkiet. Ville ikke forundre meg om man kjøper Glesnes fra Godset og kaller det en kvalitetssigneringer av en norsk landslagsspiller, etter
Å ha sittet på benken i Romania!
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 18.10.2019 00:06    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Ceide var fenomenal mot laget uten forsvar. Altså Tromsø. Etter det så har han vært god, men ikke like innlysende startmateriale. Blir forsiktig matchet når det passer i kampbilde som jeg leser det. Godt mulig han burde fått startet oftere. Og hadde sikkert det i mindre poengnød.

Så god som enkelte mener Adegbenro er så burde vi hatt 100 millionersbud forlengst. Vel Adegbenro er her fortsatt med sine dribleraid og piruetter, men så veldig mange opplagte mål og sjanser av det er det ennå ikke blitt. Vår beste spiller og det sier litt på godt og vondt - nummer 57 i poengligaen med et snitt på 0.3 poeng pr kamp.

Så konklusjonen er altså at vi ikke kan vurdere kvaliteten på en spiller før han selges for mangfoldige titalls millioner?
Jondahl
Veteran

PostPosted: 18.10.2019 04:31    Post subject: Reply with quote

åpenbart at Besim er en spiller vi burde satse på fremfor Hovland og Valsvik.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 18.10.2019 06:52    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
[
Så konklusjonen er altså at vi ikke kan vurdere kvaliteten på en spiller før han selges for mangfoldige titalls millioner?

Konklusjonen er at skråsikkerheten om en spillers kvaliteter stiger proposjonalt med manglende spilletid Very Happy
zaphod81
Veteran

PostPosted: 18.10.2019 07:20    Post subject: Reply with quote

Det blir ganske tynt med diskusjon her inne hvis man hver gang skal dra den der "men trenerne ser jo han i trening og kamp, og de vet best".

Det finnes jo tusen eksempler på at trenerne, både våre og andres, gjør dårlige vurderinger rundt enkeltspillere, ser seg blinde på sine kjepphester, og prioriterer andre og tryggere valg fordi de allerede "er" førstevalg og trenerfavoritter. Det er en feil absolutt alle trenere har gjort, og vil fortsette å gjøre. Akkurat som vi supportere gjør det samme, og sannsynligvis enda oftere, fordi vi har mindre informasjon.

Men merk at det absolutt ikke er noen ubetinget, automatisk fordel å være tettere på situasjonen, ha en (manglende) relasjon til spilleren og konkurrentene, og se spilleren i trening, som faktisk er en annen type situasjon enn kampsituasjonen. Det er veldig lett å forsterke sine egne oppfatninger hvis man ikke er flink til å aktivt motvirke det.

Løsningen for oss, mener jeg, er å primært diskutere spillerne basert på de ferdighetene de har og hva man selv mener de har prestert og/eller kan prestere. Jeg synes ikke det kommer noe godt ut av å påberope seg fasit by proxy, spesielt når det fører til sirkelargumentasjon.

Last edited by zaphod81 on 18.10.2019 08:20; edited 1 time in total
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 18.10.2019 07:28    Post subject: Reply with quote

Mitt inntrykk av Serbecics ferdigheter er at han er sterk og god med ball, men virket tung hvis det ble litt kvikke folk rundt han (forøvrig i likhet med de fleste av våre spillere). Har ikke noe særlig inntrykk av hvordan han var taktisk/plasseringsmessig. På meg virket han lovende så jeg er litt overraska over at han ikke fikk flere sjanser. Synd at han takket nei til utlån til Tromsø, da hadde vi visst mer nå.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 18.10.2019 09:17    Post subject: Reply with quote

Det er jo klart at å påpeke at Besim har blitt valgt bort av 3/3 trenere i Rosenborg er et poeng. Det er høyere nivå over det enn å antyde at spillere rangeres etter nasjonalitet.

Det sagt så synes jeg ikke Besim har gjort seg bort og jeg håper han får en ny sjanse etter utlånet.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 18.10.2019 09:29    Post subject: Reply with quote

Enig i at trenernes vurderinger er et poeng som man godt kan ta med seg, jeg mener bare at det ikke bør være det eneste argumentet.

Nå har du nevnt det der med nasjonalitet sånn tre ganger uten at jeg har giddet å bite på, men: er det virkelig en uhørt tanke for deg at det spiller en rolle hvor du er fra i en klubb med en uttalt trønder- nordmann - skandinavia - verden - strategi, med alle de gode og dårlige argumentene for og imot den?

Tror du virkelig ikke det skjeles til hvor du er fra når man vurderes opp mot omtrent like gode spillere med tanke på framtiden i klubben? Det er jo nøyaktig det den strategien betyr. Når vi da i praksis har en liten eksodus av utenlandske spillere, så er jo ikke det mer dramatisk enn at treneren foretrekker 'norske' ferdigheter framfor det krydderet disse utenlandske stort sett var hentet inn som. Samtidig som det selvfølgelig kan ha vært et ønske om en mer homogen spillergruppe. Den klare eneren av de utenlandske spillerne er jo fortsatt her. Ja, jeg vet at jeg gjentar meg selv, men det kan virke som det ble oversett første gangen.

Jeg synes det er en ekstremt merkelig påstand at dette skulle være 'lavt nivå' å antyde, så hvis det var den beste fornærmelsen du kom på...
Montana
Veteran

PostPosted: 18.10.2019 09:37    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt sikker på at nasjonalitet ikke er en faktor what so ever når trenerne vurderer hvem av spillerne med Rosenborg kontrakt skal spille. Og så handler jo ikke dette om å fornærme noen, det handler om at jeg er uenig i det du skrev.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 18.10.2019 09:58    Post subject: Reply with quote

Haha okei.

Men da får du bare mene det, at nasjonalitet ikke spiller inn overhodet når trenerne vurderer hvem av spillerne med Rosenborg-kontrakt som har en fremtid i klubben. Greit for meg.
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 18.10.2019 10:07    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett på Hovland i 2 sesonger nå så lurer jeg på hva Serbecic har gjort på trening for å være et dårligere alternativ enn den klovnen som er der nå. Reg har begynt å vise at han har tapt seg mye over de siste årene. At det viser seg at han fortsatt er dårligere enn Hovland og Reg så er han ikke mye å samle på. Det sagt så syns jeg ikke han har stått noe tilbake for noen av dem. Jeg liker å tru at Horneland ser noe på trening som vi ikke ser, men da må jo begge disse proestere som fuckings Ramos og Pique på trening for i kamp viser Hovland tendenser til narkolepsi sammen med insomnia. Mannen er bare en madrass unna å sove i kamper tidvis. At Reg fremstår som han er 3 år yngre enn Hovland på tross av at han er 3 år eldre er helt utrolig. At man samtidig ser at Reg er 33 og mye av det fysiske som gjorde ham til en god spiller har begynt å forsvinne. Mye av det kan fort være at skadene hans er det som gjør at det virker som han har tapt seg fortere men om man ser på hvordan ting har endret seg så ser man at nedgangen har vært stor. Jeg mistenker at Reg signerte den siste kontrakten sin i håp om at han skal bli faset ut..

Serbecic spiller nå fast for Sarajevo og vi sitter med Hovland og Reg. Det øyeblikket begge de blir skada så har vi kun Valsvik som skal dekke to plasser og selv om han er stor nok til at han kunne gjort det så har vi problemer om vi skal spille med 10 spillere hvor den som mangler i 90 min er en av forsvarsspillerne

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 18.10.2019 10:30    Post subject: Reply with quote

Når Hovland har en dårlig dag tror jeg nesten det hadde vært bedre å være ti spillere, for da slipper man i alle fall at medspillerne tror Hovland har kontroll på sin mann.

Men jeg tviler ikke på at han ser bedre ut i trening enn på kamp, for der legges det sannsynligvis langt mindre merke til om han sovner litt iblant, samtidig som han nok holdes litt våken av at intensiteten er høyere. Jeg tror han får trøbbel i kampene delvis fordi han må sjeldnere i aksjon, og 'faller ut' konsentrasjonsmessig. Han er rett og slett en dårlig kampspiller for et topplag som oss, selv om ferdighetene egentlig er helt adekvate til å kunne være den litt primitive makkeren til en vesentlig mer spillende type.

Som @Besim, for eksempel.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 18.10.2019 10:47    Post subject: Reply with quote

Ganske slående at Horneland er mer tydelig på at Levi har en framtid hos oss enn Serbecic, ref. artikkel i Adressa.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 18.10.2019 11:03    Post subject: Reply with quote

Det kan se ut som en spesiell vurdering, ja, men:

a) I Hornelands øyne har vi allerede tre stoppere han er godt fornøyd med.
b) Vi har derimot ingen høyre ving under kontrakt han ser ut til å være komfortabel med, og
c) vi er jo vesentlig mer prisgitt enkeltprestasjoner og litt tur med skudd fra dårlige posisjoner enn lagspill offensivt, og dette er jo veldig i Levis gate.
d) Han føler han fikk Samuel til å løpe og gjenvinne, og er sikkert selvsikker på at han kan gjøre det samme med Levi.

Eller:

e) Det er slett ikke sikkert Elfsborg er villige til å utløse opsjon på Levi etter en skadeplaget sesong - noe som attpåtil nevnes spesifikt - mens Sarajevo kanskje allerede har signalisert at de ønsker Serbecic signert på fast basis. Uttalelsene kan rett og slett gjenspeile hvem vi blir kvitt og ikke.
Henning
Legende

PostPosted: 18.10.2019 11:26    Post subject: Reply with quote

Elfsborg-fansen virker veldig skuffa over at Levi ikke kommer på permanent overgang så på tross av skader så virker det som han har imponert der. Men tviler likevel på at han er god nok for oss, da må han ha utviklet seg veldig.
Back to top
Rosenvingen
Senior

PostPosted: 18.10.2019 11:38    Post subject: Reply with quote

Besim har kontrakt til 31.12.2021 og er på utlån til 30.05.2021. Han skrev ikke under på noen forlengelse av kontrakten før han gikk til Sarajevo på lån. Det er heller ikke normalt å gå på lån i 2 år selv om MØ gjorde det i RM/RS.

Ved å velge Sarajevo og ikke Tromsø, så sier han vel også at han ikke har tenkt til å lære seg noen norske gloser med det første. Jeg tviler veldig på at han kommer til å skrive under på noe som helst for oss når lånet avsluttes og det er 6 mnd igjen av kontrakten. Rosenborg håper nok at han gjør seg interessant for andre klubber ved å spille fast.

RBK har nok kontakt med Besims agent og da betyr det også at det er videresalg som er planen.

Jeg forstår godt at Besim ikke har lyst til å komme tilbake til RBK. Han må jo oppleve oss som en kaosklubb uten like og der han nok ikke har fått den tilliten han hadde blitt forespeilet. Etter at han kom har vi hatt 3 trenere, kjøpt inn gamle vrak som vi har gitt tillit, samtidig som vi sier at vi skal satse på utvikling av unge spillere. Jeg tviler på at vi har fått noen nye fans de siste 2 årene.

He is gone
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 18.10.2019 12:15    Post subject: Reply with quote

Rosenvingen wrote:
Besim har kontrakt til 31.12.2021 og er på utlån til 30.05.2021.

Ifølge rbk.no er Besim utlånt til 30.06.20, ble det forlenget?

Det at Besim fortsatt har lengre igjen av utlånet sitt kan jo også være grunnen til at Levi og Reitan trekkes frem og ikke han. De er jo tilbake til oppkjøringen mens Besim da fortsatt har et halvår igjen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next
Page 16 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb