English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eliteserien 2018
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 63, 64, 65  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir største utfordrer om seriemesterskapet?
Bodø/Glimt
1%
 1%  [ 1 ]
Brann
5%
 5%  [ 5 ]
Haugesund
0%
 0%  [ 0 ]
Kristiansund
0%
 0%  [ 0 ]
Lillestrøm
0%
 0%  [ 0 ]
Molde
31%
 31%  [ 29 ]
Odd
0%
 0%  [ 0 ]
Ranheim
17%
 17%  [ 16 ]
Sandefjord
0%
 0%  [ 0 ]
Sarpsborg
6%
 6%  [ 6 ]
Stabæk
2%
 2%  [ 2 ]
Start
0%
 0%  [ 0 ]
Strømsgodset
34%
 34%  [ 32 ]
Tromsø
0%
 0%  [ 0 ]
Vålerenga
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 92

Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.12.2017 14:12    Post subject: Reply with quote

Mjøndalen satte «lavbudsjettrekord» i moderne tid i eliteserien, da de la fram et budsjett på om lag 25 mill. i 2015. Når Ranheim-spillerne jager opprykk lørdag kveld, er det i visshet om at premien er å få sitte på flyet med de aller beste i 2018. Men på aller billigste økonomiklasse.

- Hva de andre gjør, har vi ingen formening om. Vi må ta utgangspunkt i hvem Ranheim er. Vi blir ikke noe bedre Ranheim av å bruke 30 mill. i året, sier daglig leder Frank Lidahl til Adresseavisen.

- Hva mener du med det?

- Da ender vi som en klubb med fulltids, trønderske spillere. Det er noe annet enn det som gjorde oss gode i første omgang. Vi har kommet dit vi er i dag gjennom å leve etter Ranheim-verdiene, svarer han – og tenker på semiproff-modellen. Og også på viktigheten av at spillerne gjør noe ved siden av fotballen.

Lidahl har i 2017 rådd over et budsjett på 10,3 millioner kroner. Dette er et budsjett som var forholdsvis jevnt med Levanger, men som samtidig var blant de aller laveste i divisjonen.

Rykker Ranheim opp, ser Lidahl for seg en utgiftsøkning til 12-13 mill., hvor budsjettmålet blir å gå i null. Den daglige lederen ser samtidig for seg en inntektsøkning på 7-8 mill. kroner ved et opprykk, men dette er ikke ensbetydende med at budsjettet skal øke tilsvarende.

Les mer: Rykker Ranheim opp, settes ny bunnrekord i eliteserien. Med soleklar margin.

Sagbakken sliter med økonomiformuleringene sine. I siste setninga er det vitterlig kostnadsbudsjettet han sikter til, da inntektsbudsjettet nødvendigvis vil øke med nevnte 7-8 mill.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.12.2017 20:49    Post subject: Reply with quote

98 dager til seriestart!

Åpner herved avstemninga om hvem som blir største utfordrer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 02.12.2017 21:08    Post subject: Reply with quote

Tilskuersnittet i ES kommer til å synke en del neste sesong nå. Viking (5 plass på tilskuere), Aalesund (8 plass) og Sogndal (16 plass) rykker altså ned. Opp kommer Start, B/G og Ranheim. Sistnevnte som har dratt rundt 650 i snitt de siste årene. Ranheim hadde totalt 10373 tilskuere i år, hvilket er 4898 tilskuere lavere enn RBK sin minst besøkte ES kamp i år.

Så litt kjapt på det å snittet vil vel trolig synke fra 6699 tilskuere i år til rundt 6300 neste sesong. Regnet da med Start sin 2015 sesong (og ikke nedrykksesongen) og snittet til B/G de to siste sesongene oppe. Ranheim derimot tok jeg bare snittet fra i år. Det vil jo øke kraftig, men det vil fortsatt ikke være veldig utslagsgivende for totalen.

Men utrolig morsomt med Ranheim opp!
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1848

PostPosted: 03.12.2017 10:59    Post subject: Reply with quote

Liker at folk svarte Ranheim på største utfordrer Very Happy

Svarte Strømsgodset selv. De har henta inn to ganske kurrante spillere i Pellegrino og Stengel.

Jeg tror også at Molde kommer til å bli svakere neste sesong når Dempsey forsvinner til Start. Er Dempsey som er mannen i den gjengen der. Sutrefjeset kommer til å komme kort.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18434

PostPosted: 03.12.2017 11:56    Post subject: Reply with quote

Godset har et veldig bra lag og Stengel er en klar forsterkning (Pellegrino er jeg mer tvilende til basert på at han har falt gjennom i ES før). Problemet til Godset er at de har pådratt seg et voldsomt underskudd og må selge spillere i vinter.

Dempsey er nok et stort tap for Molde, men tror nok de vil være med lengre neste år.

Sliter med å se hvem andre som kan utfordre oss, men det dukker jo alltid opp noen med merkelig bra flyt.
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 08.12.2017 23:50    Post subject: Reply with quote

Noen som har fulgt med i Obos og har noen refleksjoner rundt Start?

Personlig har jeg ikke sansen for Karlsen, synes det lukter litt Wiggen light. Kanskje med litt mer kompetanse, men jeg får uansett den der unektelige følelsen av litt grus i maskineriet... og kun et spørsmål om tid før det begynner å fuske litt.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3540
Location: Drammen

PostPosted: 09.12.2017 12:22    Post subject: Reply with quote

Bare sett neon få kamper, men det var jo før TKK og ny trener kom inn. Med TKK og Dempsey inn tror jeg de både får en god trener og en sportsdirektør som har stort nok navn til å hente inn flere gode spillere.

Tror de absolutt kan holde seg neste år, men med så sterke personligheter tror jeg korthuset raskt kan rase ved uenigheter eller dårlige sportslige prestasjoner.

Men jeg må nok se flere treningskamper med de nye spillerne (som helt sikkert kommer inn) før jeg gjør meg opp en sterkere mening...
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6693
Location: South-west coast exile

PostPosted: 09.12.2017 12:51    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at TKK har mer kompetanse enn det folk her inne mener, men han er på ingen måte noen gud. Han har etter all sannsynlighet bygd opp et kontaktnettverk som kan være positivt for Start. Dempsey er i mine øyne deres beste signering så langt. Så langt har de vel henta 3 spillere, hvorav to er unge talenter og en mer etablert back fra Sverige. Ut i fra det jeg har sett av dem i Obos er det absolutt nødvendig for dem å hente inn nye spillere, i og med at spillet deres så grusomt ut. Pedersen framsto heller ikke som noen god trener. Troppen deres holder per nå ikke ES-nivå i mine øyne, noe de må og etter alt å dømme jobber med å endre på. Jesper Mathiesen har vel sagt at han regner med at det kommer inn 6-7 nye spillere i vinter, noe som virker sannsynlig. De har et par lokale unge talenter som Daniel Aase som antageligvis kan utvikle seg bra om de får spilt mot god motstand og med god coaching av Dempsey. TKK har uttalt at de har en visjon om å være i toppen av norsk fotball i løpet av 2-3 år.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3587

PostPosted: 10.12.2017 17:19    Post subject: Reply with quote

Daniel Aase er 28 år. Det kan godt være at han kan ta noen ytterligere steg, men å klassifisere han som ung er vel å dra det langt.

Forøvrig er jeg enig med Green Goblin angående Karlsen. I likhet med Wiggen er han så arrogant at det kommer til å skjære seg fullstendig i løpet av relativt kort tid. Hvem han havner i krangel med først av den nye treneren, fansen, spillerne eller styret er dog et åpent spørsmål.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 01.01.2018 10:59    Post subject: Reply with quote

Godt Nytt År godtfolk,

Og Gratulerer med seriemesterskapet 2018. Wink Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2504

PostPosted: 02.01.2018 01:29    Post subject: Reply with quote

Har troa på Dempsey, men ikke på start. Litt som Fredrikstad tror de de er bedre enn de er, det sitter i veggene. Vil tro dette går nedenom og hjem i flammer innen vi vaier med flaggene i mai.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 02.01.2018 11:33    Post subject: Reply with quote

Green Goblin wrote:
Godt Nytt År godtfolk,

Og Gratulerer med seriemesterskapet 2018. Wink Very Happy


Hva, du tror ikke det er Stabæk sin tur igjen i år?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.02.2018 21:25    Post subject: Reply with quote

På de 15 siste rundene var Strømsgodset Norges klart beste lag og tok 35 poeng, tre flere enn RBK og fem flere enn Molde. Fjoråret ble nemlig i stor grad ødelagt av den elendige starten på sesongen.

På de 15 første kampene sto drammenserne med stusselige 15 poeng og lå på kvalikplass.

Men når vi treffer sjefen for snuoperasjonen, Godset-trener Tor Ole Skullerud, i sola på Marbella tre uker før seriestart, vil han ikke være med på at Godset skal utfordre trønderne om det edleste metallet i sesongen som kommer.

- Jeg er ikke ute etter å utfordre Rosenborg og Molde, for jeg mener de har noen helt andre forutsetninger enn oss, sier Skullerud til Nettavisen.

Les mer: Skullerud nekter å prate om gull: - Molde får ta seg av å utfordre RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18434

PostPosted: 27.02.2018 22:33    Post subject: Reply with quote

Såfremt ikke Molde forsterker seg frem mot seriestart så tror jeg Godset blir den fremste utfordreren i år. De har beholdt stammen fra i fjor og forsterket med Mos og Stengel i tillegg. Blir interessant å se hvor bra de blir i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6693
Location: South-west coast exile

PostPosted: 28.02.2018 09:48    Post subject: Reply with quote

Dårlig holdning fra Skullerud. De gjorde et forbanna godt siste halvår, men nekter å være offensiv. Vi trenger flere som setter lista høyt, som skal ta oss og utfordre oss. Kommer ikke av flekken hvis vi deler ut gullet til oss før en kamp er spilt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.03.2018 10:20    Post subject: Reply with quote

Under ti døgn igjen til seriestart. Dævven, det begynner å krible!
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 02.03.2018 11:58    Post subject: Reply with quote

Gleder meg som en liten unge til seriestart nå. Synes debatten om tidig seriestart osv, er bare tull. Noen år så er det vår på den her tiden og andre år er det slik som nå. Skal vi komme oss til EL eller CL, må sesongen spilles tilnærmet likt de beste ligaene. Ikke bare for formen sin del, men også for attraktiviteten for spillerne til å komme til norske klubber.

NFF har satt opp alle de første kampene på kunstgress, slik at den første kampen på naturgress er 17. Mars på Åråsen mellom LSK-S08. I fjor var den første seriekampen på naturgress 2. April. Det er bare to uker forskjell fra i år, og det burde gå greit.

Uansett hva "eksperter" skriver og sier, så tror jeg dette er veien å gå for norsk fotball.


RBK RBK
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5425

PostPosted: 02.03.2018 12:13    Post subject: Reply with quote

Greit, da er vi uenig Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10897

PostPosted: 03.03.2018 14:17    Post subject: Reply with quote

Prøver å sette sammen et lag med bare Trøndere i fantasy (med unntak for RBK-spillere) på Eliteserien fantasy.

Hvem er de beste trønderne utenfor RBK?

Har til nå:
- Åsen
- Wangberg
- Aasbakk
- Helmersen
- Storflor
- Rismark
- Sæter
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 03.03.2018 14:23    Post subject: Reply with quote

Forren, Gjertsen, Sørmo og Bakenga?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 03.03.2018 15:03    Post subject: Reply with quote

Kan kanskje bruke siste oversikt i «De tok steget» til flere tips.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 03.03.2018 16:03    Post subject: Reply with quote

Brede Moe og Bendik Bye.
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 04.03.2018 18:51    Post subject: Reply with quote

Hou Sæter kommer til å få en STOR sesong!
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 04.03.2018 22:00    Post subject: Reply with quote

Blir spennende å følge både han og "RBK gutta" i Ranheim denne sesongen. Flere gutter RBK har sluppet som har potensiale til å slå til i ES. Alle mest spent på om Ola Solbakken holder seg skadefri og kan slå til og selvfølgelig Helmersen som er på utlån til Ranheim.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.03.2018 21:09    Post subject: Reply with quote

– Det som felte oss i fjor, og det som felte oss i 2016, var perioden fram til 16. mai. I fjor høst var vi gode, fortsetter Solskjær.

– Jeg er ikke naiv, og tror RBK ville ha vunnet flere av de siste kampene i fjor om ikke gullet allerede var sikret. Men ser man på tabellen, er det de to kampene våre mot nettopp RBK som langt på vei avgjorde. To helt jevne kamper, mener Solskjær. (RBK vant begge kampene 2-1)

(...)

Brann-trener Lars Arne Nilsen er tydelig på at det er RBK selv som må snuble om noen skal kunne utfordre dem.

– RBK må holde toppnivået sitt for å ta tittelen igjen. Så om de slakker på litt…, innleder han, som mener Molde har en bred, god stall. Men at RBK har en sterkere ellever.

– Samtidig er fotballen skrudd sammen slik at et par sentrale RBK-skader kan endre på mye. Andre Hansen og Mike Jensen ute samtidig ville jo kunne endre på bildet, sier han.

Les mer: Deila oppfordrer til mobilisering for å ta fra RBK tronen: – Må gå sammen om å ta dem
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 63, 64, 65  Next
Page 2 of 65

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb