English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2018
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eliteserien 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 61, 62, 63  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir største utfordrer om seriemesterskapet?
Bodø/Glimt
1%
 1%  [ 1 ]
Brann
5%
 5%  [ 5 ]
Haugesund
0%
 0%  [ 0 ]
Kristiansund
0%
 0%  [ 0 ]
Lillestrøm
0%
 0%  [ 0 ]
Molde
31%
 31%  [ 29 ]
Odd
0%
 0%  [ 0 ]
Ranheim
17%
 17%  [ 16 ]
Sandefjord
0%
 0%  [ 0 ]
Sarpsborg
6%
 6%  [ 6 ]
Stabæk
2%
 2%  [ 2 ]
Start
0%
 0%  [ 0 ]
Strømsgodset
34%
 34%  [ 32 ]
Tromsø
0%
 0%  [ 0 ]
Vålerenga
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 92

Author Message
andrezinho
Veteran

PostPosted: 02.10.2018 21:24    Post subject: Reply with quote

Humma wrote:
De såkalte storklubbene er altfor glad i investorselskap og rike beundrere til at de skulle gidde å satse med egne penger. For min del kan de rykke ned hele gjengen, så får det heller være at det er mindre folk på andre Eliteseriekamper enn de på Lerkendal.

Synes det skinner greit gjennom at du er mest opptatt av dette, og ikke spissing av eliten. Sannelig idealist og anti-kapitalist jeg, men i den moderne fotballvirkeligheten tar jeg heller den kognitive dissonansen det medfører å ønske mer penger inn i norsk klubbfotball. At det legges tilrette for de klubbene som av historiske og geografiske årsaker har størst grunnlag og muligheter til å hevde seg. Er kjempeflott det Ranheim har fått til, men de er jo en døgnflue. Meget upopulær holdning her inne, men jeg mener derimot Start har gjort mye riktig (dersom de har tatt høyde for nedrykk, ihvertfall...)

Abramovich kjøpte Chelsea for 15 år siden, det har vært lang tid å jobbe med å akseptere hvordan fotballen har blitt. Synes jo det er flott hvor sterkt verdiene for medlemsklubb og det å være "self made" sitter her inne, men det spørs om folk hadde hatt litt andre meninger om de ikke var RBK-supportere... Det er liksom ikke så mye å gjøre med hvordan det har blitt med penger i fotballen. For Rosenborgs del er situasjonen litt annerledes, vi har et bunnsolid og profesjonelt fundament etter en storhetstid da fotballen var en annen.

Alle liker en underdog, men det er vanskelig å slå oligarker med vaffelsteking og dugnad.
Zorbeltuss
Proff

PostPosted: 02.10.2018 23:56    Post subject: Reply with quote

Molde er et eksempel på hvordan du kan forvalte midler fra rik onkel på en måte som gjør at du får langsiktig nytte av de. Det er vel også det eneste vi har. Vålerenga og Brann har sløst vekk alt de hadde på et enkeltstående gull som de kjøpte for alle pengene fra rike onkler, pluss penger de ikke hadde.

Men det er ingen grunn til at Brann, Viking og Vålerenga ikke skal evne å matche Molde og Sarpsborg på ressurser over tid.

Realiteten er egentlig den at spill i Europa burde være målet snarere enn å ta gull sånn en gang hvert tyvende år som ser ut til å være det maksimale som kan oppnås hvis du ikke er troll eller smurf. Hvis du ikke er på det nivået at du kan komme deg til gruppespill i Europa så er du heller ikke på det nivået at du kan jevnlig kjempe om noe gull. RBK og Molde er der, og Sarpsborg nærmer seg.

Deila sier iallefall de riktige tingene når han antyder at han har en treårsplan, det jeg frykter er at det er en treårsplan for å ha en grunnstamme i laget hvor en av to ting gjelder i samme sesong:
1. Er på toppen av karrieren aldersmessig, og kommer til å falle i kvalitet.
2. Blomstrer for fullt og blir solgt iløpet av de neste to vinduene.

Det beste for norsk fotball er at konsekvensen av å ha ambisjoner om å kunne ta medalje er å jobbe langsiktig med kontinuerlig utvikling. At et lag leverer en knallsesong type Leicester er egentlig bare gøy, men å se VIF, Brann, Viking, Lillestrøm, Tromsø, Stabæk mfl brekke ryggen sin av stormannsgalskap ødelegger for dem selv og alle andre.

Tror ærlig talt at det ville vært bedre for norsk fotball om vi hadde forlenget seiersrekka til å vare til 2010, slik at vi kunne fått strupet det verste av galskapen. Godset og Molde har tatt gullene sine på en sunn måte, at godset ble hovmodige av å ha tatt det gullet for så være.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Junior

PostPosted: 03.10.2018 00:07    Post subject: Reply with quote

andrezinho wrote:
snip

Helt fair mening det, det handler nok mye om hva man setter høyest.

Jeg ønsker en bedre Eliteserie fordi det gir Rosenborg bedre matching og potensielt lettere vei inn i Europacup. Rent bortsett fra det er det meg likegyldig om norske lag gjør det bra eller ikke. Heldigvis tror jeg at mitt ønske om bra matching også er bra for de andre norske klubbenes utvikling.

Chelsea, PSG og City-metoden (blant mange andre) med kunstig innsprøyting fungerer hvis du har lag i ligaer med høy publikumsinteresse og byer med stor befolkning. Når pengene tar slutt/eieren blir utvist fra landet/sjeiken ikke synes det er gøy lenger kan klubben fortsatt satse på høyt nivå på grunn av alle pengene de tjener på andre måter.

Dette er det ingen lag i Norge som kan gjøre, mener jeg. Det bor for få mennesker her, rett og slett. Skal norske lag bli skikkelig gode må de bygge seg opp til å bli økonomisk levedyktige, for så å dominere ligaen i så stor grad at de andre lagene blir talentfabrikker der det naturlige steget ut er gjennom toppklubben. I Norge vil jeg at det skal være Rosenborg, for det er mitt lag.

Ikke vaffelsteking og dugnad, men grunnleggende økonomisk kompetanse og villighet til å ha litt tålmodighet mens man bygger klubb.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 03.10.2018 07:24    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Molde er et eksempel på hvordan du kan forvalte midler fra rik onkel på en måte som gjør at du får langsiktig nytte av de.

Dette hører vel mest sammen med at også midlene fra onkelen er langsiktige. Molde er absolutt ingen mønsterbedrift.

Røkke (og co) har spyttet inn penger jevnt siden (slutten av) 90-tallet, om ikke lenger, har skjenket klubben stadion sin, etterhvert tatt regninga for de høyest lønnede i klubben, som "ManU-trioen" som etter sigende krevde 8-10 mill i året, og han bidro også kraftig da Forren ble hentet tilbake fra sitt mislykkede Englands-opphold. Det er en stund siden jeg har sett tall, men at Røkke og hans like har passert milliarden for lenge siden i ren pengestøtte, er jeg ikke i tvil om. Men selv om Aker har badet MFK i fisk i 15-20 år, har de aldri lært seg å fiske selv. Skullerud fikk småpene 125 millioner i startpakke fra onkel Kjell Inge da han tok over etter Solskjær, og klubben han hanket inn en god del millioner på overgangsmarkedet og europacup siden det, allikevel er det ikke lenge siden jeg hørte det slitne mantraet "vi har ikke økonomi til å konkurrere med Rosenborg på overgangsmarkedet".

Jeg vet ikke hvorfor, men det virker komplett umulig for klubber av en viss størrelse i Norge å holde en forsvarlig økonomi samtidig som det satses godt og fornuftig innenfor de rammene.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.10.2018 08:20    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
(slutten av)

Starten av.
Hvis vi tar med stadion, har han pumpet inn over en milliard siden 1992. Rundt 800 millioner i rene konserntilskudd, altså cash rett i kassen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Legende

PostPosted: 03.10.2018 09:46    Post subject: Reply with quote

Der ser du. Bærekraft FTW!
gisp!
Veteran

PostPosted: 06.10.2018 17:23    Post subject: Reply with quote

Det ligger en tabellsimulator på NIFS.

Klikk dere inn og se om dere klarer la være å fylle ut Smile

WT62
Rutinert

PostPosted: 06.10.2018 17:38    Post subject: Reply with quote

Når jeg ser kampen på Marienlyst så skjønner jeg hvorfor vi leder ES selv med elendig spill av oss....
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 06.10.2018 18:28    Post subject: Reply with quote

For øvrig morsomt å se Ronny "krever respekt for det vi har fått til" Deila følger opp en periode med fire(?) seire på rad med seier med tap mot oss, 3-2-seier mot bortesvake Start, og uavgjort mot Stabæk.

Kanskje var det litt tidlig å innkassere gull 2019 allikevel?
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 06.10.2018 18:51    Post subject: Reply with quote

Godset taper hjemme for FKH. Hadde det ikke vært for at det er så mange klubber nede i suppa burde det begynne å brenne litt nå...

Tokmac ikke videre fornøyd med å bli byttet ut heller.
Rosalind standarn
Veteran

PostPosted: 06.10.2018 21:16    Post subject: Reply with quote

Helt ufattelig hvor dårlig sesong Godset har hatt. Mtp stallen deres og slutten av forrige sesong burde de så absolutt kjempet om medalje, men neida. Vi har egentlig hatt en ganske dårlig sesong (spillemessig, og ja...), men sammenlignet med Godset, som jeg før sesongen trodde kunne bli vår største utfordrer, har vi ikke alt for mye å klage over (selv om det er helt greit å gjøre det. Gjør det selv iblant også).
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 06.10.2018 23:37    Post subject: Reply with quote

Nesten like imponerende, med omvendt fortegn, at Godset er i nedrykkskamp med sin stall, trener og ressurser som at Ranheim er på øvre halvdel med sitt utgangspunkt.

Nok en gang: Det er ikke høkkert-lagene som er (det største) problemet i Eliteserien, det er medaljekandidater som underpresterer brutalt - noe som skjer skremmende ofte.
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 07.10.2018 12:50    Post subject: Reply with quote

Det eneste som er stabilt i Elite/Serien er at det hver eneste sesong er et "topplag" som gjør det dårlig og et bunnlag som gjør det usedvanlig bra. Slår aldri feil.
Zorac
Legende

PostPosted: 07.10.2018 12:59    Post subject: Reply with quote

Håper vi på LSK-poeng i dag, eller er vi breiale nok til å håpe at de taper poeng i nedrykkskampen og ordner Brann selv?
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 07.10.2018 13:08    Post subject: Reply with quote

Håper på uavgjort.
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 07.10.2018 13:12    Post subject: Reply with quote

Brann er ferdige, det har jeg sagt siden de hadde x antall poeng på oss. Selvsagt skal vi håpe på Brannseier i dag, LSK skal til OBOS! Vi vinner på stadion og sikrer gullet der. Blir stas det.
MkBerg
Veteran

PostPosted: 07.10.2018 18:57    Post subject: Reply with quote

Nå driter jeg i historie, kultur, ære og evt. eliteserierekord. Heia Lillestrøm!
sukram
Veteran

PostPosted: 07.10.2018 19:02    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke spørsmålet engang. Vårt eget gull er da særs viktigere enn nedrykket til LSK. Vi kan vente med å ta årsrekorden i Eliteserien til et år hvor vi har full kontroll. Så, in conclusion, håper Brann taper.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 07.10.2018 19:04    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Satser på at pyroen blir bergensernes beste prestasjon.
Zarm93
Rutinert

PostPosted: 07.10.2018 19:05    Post subject: Reply with quote

Fryktelig unødvendig at man igjen må sitte og håpe på at Brann kløner det til.
Back to top
sukram
Veteran

PostPosted: 07.10.2018 19:08    Post subject: Reply with quote

Der deler vi konklusjon, Zarm93. Men det er det det er.

Etter at LSK setter inn 0-3, så håper jeg at Karadas og Kippe slåss som bare neandertalere kan, og både LSK og Brann blir tildelt minuspoeng!
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 07.10.2018 19:12    Post subject: Reply with quote

Nå skal vel Gauseth og de andre ekspertene som alltid har CAPS LOCK på lansere Michelsen som den neste RBK-treneren? Very Happy
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 07.10.2018 19:18    Post subject: Reply with quote

Hvor mye tid vies til hands situasjonen som Brann slapp unna med?
Neppe stort.
Hadde det vært oss hadde vel det vært 90% av sendingen
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.10.2018 19:22    Post subject: Reply with quote

Sitter nå og håper at Lillestrøm tar poeng.

Sånn harre blitt. Trist og leit.
gurgla
Rutinert

PostPosted: 07.10.2018 19:26    Post subject: Reply with quote

Hvor kommer denne rivaliseringen mellom RBK og LSK i fra? For oss langtborte supporter så kjenner jeg ikke denne historien.

Jeg har personlig større "hat" Molde og Enga.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 61, 62, 63  Next
Page 56 of 63

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2018 RBKweb