English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2017
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Real Sociedad - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 22, 23, 24  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens beste?
Hansen
8%
 8%  [ 6 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
1%
 1%  [ 1 ]
Skjelvik
2%
 2%  [ 2 ]
Meling
59%
 59%  [ 44 ]
Jensen
5%
 5%  [ 4 ]
Trondsen
16%
 16%  [ 12 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Adegbenro
2%
 2%  [ 2 ]
Bendtner
4%
 4%  [ 3 ]
de Lanlay
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 74

Author Message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.09.2017 21:26    Post subject: Reply with quote

- Men vi må ikke blir skremt av at de har vunnet tre kamper. Vi kommer fra seier mot Strømsgodset vi også, sier Ingebrigtsen.

Perspektiv! Alltid viktig!

(Dagbladet)
larenim
Rutinert

PostPosted: 13.09.2017 23:14    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
larenim wrote:
Der vi lå oppe på andre etasjen av fjøset

Kan det ha vært en låve?

Quote:
Noe nytt om Rosenborg-pub i San Sebastian?

Dersom du gir deg til kjenne, skal jeg i alle fall spandere et glass. Jeg er fortsatt på jobb i Trondheim, men noe sier meg at jeg er der før deg.

Tusen takk, men vi har plenty bra tilgang på det. Snus derimot er det dårlig med. Vi har delt ut snus rundhåndet til spanjolene, men nå er vi helt på felgen. Har du snus?

Evt hvis noen andre leser dette som kommer flygende i morgen før kampen, kan dere ta med en rull eller to fra tax freen? General er ideelt, men alt går bra.
Indreløper
Veteran

PostPosted: 14.09.2017 08:58    Post subject: Reply with quote

Endelig er Europa-høsten igang.
Håp i et hengende snøre i kveld. Fiskesnøre.
Nordlys
Rutinert

PostPosted: 14.09.2017 09:06    Post subject: Reply with quote

Gleder meg som en unge til kamp i kveld!

Skal bli spennende å se hvilke grep Kåre tar. Håper vi kan variere spilloppbygningen bakfra litt mer enn vi gjorde i kvaliken, hvor første trekk stort sett alltid var lang ball på Bendtner. La Real kommer nok til å presse aggresivt og tøft høyt i banen de gangene vi har ballen og da gjelder det og ha en god plan for frispilling. Spiller vi oss forbi deres første press blir rommene store for Jevto/Samuel/Dølle. Ellers kunne det vært spennende å se litt variasjon mellom hvem som ligger på topp når RS har ballen. Vingene blir trolig trykket veldig dypt, og Bendtner er ikke akkurat den fødte bakromsspiss ved et gunstig brudd.

Ser 2mas melder følgende lag:

André Hansen

Vegar Hedenstad - Tore Reginiussen - Jørgen Skjelvik - Birger Meling

Mike Jensen - Marius Lundemo - Anders Konradsen

Milan Jevtovic - Nicklas Bendtner - Yann-Erik de Lanlay
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Senior

PostPosted: 14.09.2017 09:09    Post subject: Reply with quote

Jeg er mest spent på hvordan midtbanen er komponert.
Edit: Og der kom det rett før jeg fikk postet ja!

Spennende med Lundemo som anker istede for Trondsen.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 14.09.2017 09:15    Post subject: Reply with quote

Synes fortsatt det er rart at Lundemo foretrekkes fremfor Trondsen.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 14.09.2017 09:16    Post subject: Reply with quote

Spennende?
Han har jo hatt den rollen mange flere ganger for RBK enn Trondsen Smile
"Safe" er nok nærmere.

Håper og tror Trondsen kommer inn når vi trenger å score mål (eventuelt kommer vel dansken inn istedenfor om vi har tatt en tidlig ledelse og skal forsvare denne. Lundemo er en slags mellomting mellom de to, ikke veeeldig god offensivt og heller ikke veeeeldig overbevisende bakover.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 14.09.2017 09:40    Post subject: Reply with quote

Veldig merkelig at ikke Trondsen spiller sentralt. Var det ikke derfor vi klasket nesten 15 mill på bordet ??
Back to top
LanoX
Proff

PostPosted: 14.09.2017 09:41    Post subject: Reply with quote

Noen puber sentralt i Oslo å anbefale for denne? Har en ufrivillig overnatting der, og er avhengig av best mulige forhold for å se denne kampen 😀
zaphod81
Veteran

PostPosted: 14.09.2017 09:51    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er en kritisk feilvurdering mot den typen motstand. Lundemo har styrken sin i duellspillet, og hadde fungert mye bedre som anker mot et engelsk lag fra nittitallet. Langs bakken går det rett og slett for tregt med ham, og han kommer også til å bidra til trykk imot med dårlige pasninger og manglende oversikt i frispilling. Det er ingen hypotese, det har vi sett allerede.

Trondsen er kanskje dårligere individuelt defensivt, muligens, men han er mye raskere i beina, og har også pasningsfoten til å nå kantene våre i bakrom. Innkjøring i rollen er mindre viktig i sånne kamper, når vi uansett blir mer reaktive enn styrende.

Vi har altså valgt maksimal defensiv løsning, nok en gang, akkurat som vi gjorde det mot Godset sist. Det er veldig merkelig at vi slenger ti-femten store på bordet for ham og Adegbenro, men så tør vi ikke bruke de åpenbare mulighetene de to gir oss i overgangsspillet mot sterkere motstand - vi skal i stedet bare ligge bakpå og håpe på 0-0, og på alle måter legge opp til å bli spilt ultralave. Så bytter vi når (ikke hvis, men når) vi blir liggende under.

Dette prosjektet lider faktisk under feige og lite utviklende trenere nå. Vi er tilbake til sesongstarten igjen.

(sånn, da er hodet trygt plassert på blokka, så slipper man å være etterpåklok)
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 14.09.2017 10:02    Post subject: Reply with quote

Indreløper wrote:
Endelig er Europa-høsten igang.
Håp i et hengende snøre i kveld. Fiskesnøre.

Per nå er jeg i en deilig "state of mind" i forhold til Europa. Vi har etter mitt syn allerede vunnet ved å komme dit på bekostning av Ajax, og akkurat i år er jeg ikke enig i Eggens mantar om at det ikke er nok å komme dit, man skal spille der også. Jeg forventer svært lite, og tar sånn sett alt som en bonus. Jeg er ikke i den klassiske norske fella og tenker at vi blir vaskeball i Europa-trommelen og at det er moro å møte storlag selv om vi blir grisekjørt, men jeg forventer ikke at vi skal hamle opp med lag som Sociedad og Zenit. Om vi taper her og gjør en godkjent figur er det helt OK, og om vi får poeng er det en gedigen suksess.
WT62
Rutinert

PostPosted: 14.09.2017 10:15    Post subject: Reply with quote

Kroken tror vi får med oss ett bra resultat i kveld. Da ryker vi big time antar jeg.
Back to top
Indreløper
Veteran

PostPosted: 14.09.2017 10:16    Post subject: Reply with quote

Stiller meg bak det resonnementet, Zorac.
Strominho
Rutinert

PostPosted: 14.09.2017 10:17    Post subject: Reply with quote

Som flere her inne er inne på, så føler jeg en total ro over denne kampen.
En hederlig figur og god innsats er alt jeg forventer.
Normalt kunne man kanskje håpe på at motstanderen undervurderer oss, men etter Ajax (og forsåvidt Celtic) så har vi nok fått en god porsjon respekt.

Morsomt blir det. Helt hærlig å være tilbake i Europa Cup, og hvem vet. Med spillere som Andre Hansen, Bendtner, Mike, Adegbenro og Tore på banen så kan vi bite fra oss på en god dag RBK
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 14.09.2017 10:26    Post subject: Reply with quote

Tipper vi får oss en skikkelig nesestyver nå. Folk svever rundt og tror vi er så mye bedre enn vi egentlig er.

Sannsynligvis vi blir avkledd av kjappe tekniske spanjoler.
Back to top
larsarus
Veteran

PostPosted: 14.09.2017 11:00    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Vi har altså valgt maksimal defensiv løsning, nok en gang, akkurat som vi gjorde det mot Godset sist. Det er veldig merkelig at vi slenger ti-femten store på bordet for ham og Adegbenro, men så tør vi ikke bruke de åpenbare mulighetene de to gir oss i overgangsspillet mot sterkere motstand - vi skal i stedet bare ligge bakpå og håpe på 0-0, og på alle måter legge opp til å bli spilt ultralave. Så bytter vi når (ikke hvis, men når) vi blir liggende under.

Kåre har hatt suksess med oppskriften "klare å ri av de første 15-20 minuttene" med ståldisiplin defensivt, og det er nok det som er planen i kveld også. Kampforløpet vil selvsagt diktere byttene, men tror nok vi får se Adegbenro inn ved 60 minutter, om ikke tidligere.

(Jeg sier ikke at jeg er enig med den kampplanen - jeg skulle gjerne sett et veldig offensivt Rosenborg.)

Last edited by larsarus on 14.09.2017 11:01; edited 1 time in total
Back to top
pappabrun
Junior

PostPosted: 14.09.2017 11:00    Post subject: Reply with quote

Sociedad spiller hjemme mot Real Madrid på søndag. Et interessant spørsmål er jo hvilken av disse kampene de velger å prioritere mest
zaphod81
Veteran

PostPosted: 14.09.2017 11:09    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Kåre har hatt suksess med oppskriften "klare å ri av de første 15-20 minuttene" med ståldisiplin defensivt,

Akkurat dette kommer vel veldig an på evnen til å skille kampplan fra griseflaks. Hvordan synes du de første 15-20 minuttene mot Celtic, Celtic, Ajax og Ajax fremsto? Var 4x 0-0 et rettferdig og naturlig utfall av kampbilde og sjansestatistikk? Eller videre, de første 15 av alle åtte omgangene i disse fire kampene?

Vi sliter monumentalt med å klare å være aggressive samtidig som vi ligger lavt, enten vi spiller mot Ajax eller Strindheim. Vi er mye bedre når vi 'varierer' med å sette presshøyden høyere i banen, slik at vi får benyttet farta i forsvarsrekka vår, og involvert indreløperne i gjenvinning. Når vi ligger lavt inviterer vi alltid til fest med motstanderens kantspillere som utfordrer innenfor sekstenmeteren.

Jeg ønsker meg for ordens skyld ikke et offensivt Rosenborg borte mot Sociedad; jeg ønsker meg et hardtarbeidende lag i god balanse som har noen tydelige kontringstrusler som må hensynstas. Med to pasningsspillere og minst en veldig hurtig kant må motstanderen tenke seg litt om, og ikke angripe hodeløst. Mot vår førsteoppstilling i dag er det ingen risiko forbundet med 'all out attack'.
Back to top
Bendtner Rodriguez Jr.
Veteran

PostPosted: 14.09.2017 11:14    Post subject: Reply with quote

Lundemo sentralt er hverken "spennende" eller "safe". Basert på hans seneste prestasjoner vil det i beste fall være toskete.
Den godeste Lundemo må gjerne slå tilbake og storspille, men for meg er det uforstålig hvorfor han skulle bli prioritert sentralt.
Nordlys
Rutinert

PostPosted: 14.09.2017 11:15    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg synes det er en kritisk feilvurdering mot den typen motstand. Lundemo har styrken sin i duellspillet, og hadde fungert mye bedre som anker mot et engelsk lag fra nittitallet. Langs bakken går det rett og slett for tregt med ham, og han kommer også til å bidra til trykk imot med dårlige pasninger og manglende oversikt i frispilling. Det er ingen hypotese, det har vi sett allerede.

Trondsen er kanskje dårligere individuelt defensivt, muligens, men han er mye raskere i beina, og har også pasningsfoten til å nå kantene våre i bakrom. Innkjøring i rollen er mindre viktig i sånne kamper, når vi uansett blir mer reaktive enn styrende.

Delvis enig i det du skriver. Adegbenro er den eneste virkelig dyktige bakromsspilleren vi har, og det er meget pussig å ikke starte med ham, all den tid kampbildet med stor sannsynlighet passer ham bedre i starten av kampen enn etterhvert om/(når) man skulle ligge under.

Vil ikke felle noen dom over Lundemo-trekket før jeg ser oppstillingen og utførelsen av kampplanen. Lundemo ble totalslaktet før Ajax-kampen, men var etter de ti første minuttene av hjemmekampen en av de viktigste faktorene for at man holdt tett defensivt, da han posisjonerte seg klokt i mellomrom. Han har ikke like stor aksjonsradius som Trondsen defensivt, så om Kåre kjører indreløperne høyt og etterlater mellomrommet til Lundemo ene og alene ved brudd i mot er det en eneste stor falitterklæring. Da kommer vi til å bli overkjørt på det aller groveste. Med Trondsen vil vi hvertfall ha en som kan dekke større flater i overgangene mellom offensivt og defensivt spill.

Ville selv også valgt Trondsen, men vil se utførelsen i kveld før jeg feller noen dom over akkurat den avgjørelsen. Lundemo er en bedre spiller en forumet vil ha det til til tider Wink
Back to top
larsarus
Veteran

PostPosted: 14.09.2017 11:16    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Akkurat dette kommer vel veldig an på evnen til å skille kampplan fra griseflaks. Hvordan synes du de første 15-20 minuttene mot Celtic, Celtic, Ajax og Ajax fremsto? Var 4x 0-0 et rettferdig og naturlig utfall av kampbilde og sjansestatistikk? Eller videre, de første 15 av alle åtte omgangene i disse fire kampene?

Nei, jeg sitter som regel og biter negler og bare venter på baklengsen som komme.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 14.09.2017 11:22    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
Vil ikke felle noen dom over Lundemo-trekket før jeg ser oppstillingen og utførelsen av kampplanen.

Forferdelig defensivt av deg også å bare avvente muligheten til å være etterpåklok Wink Analytisk tilnærming er jo vel og bra, men den helt store verdien er jo ikke til stede uten prediktive egenskaper.

For øvrig helt uenig i at Lundemo var noen nøkkelårsak til at vi holdt nullen - vi lå så lavt at hvem som helst hadde ligget 'riktig' i det bittelille mellomrommet, og Lundemo mistet også ballen hver eneste gang vi vant den i to sekunder. Ajax valgte å gå rundt og utfordre backene våre, med hell.
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 14.09.2017 11:23    Post subject: Reply with quote

Personlig ville jeg uten tvil valgt Trondsen og Adegbenro her. Sistnevnte er vår beste kontringsspiller og førstnevnte den med klart best pasningsfot, en god kombo. Synes også Trondsen er bedre enn Lundemo defensivt. Det baserer jeg på det jeg har sett av han i Sarpsborg og på U21. Lundemo har ingen spesielle kvaliteter og er kun jevnt brukbar på en del. Ganske uforståelig for meg at han er vår foretrukne sentral nå.

Når det gjelder ving har ikke Jevtovic noe å bidra med offensivt mot så god motstand. Han er god defensivt, men vi trenger noen som kan true Sociedad, hvis ikke får de det alt for enkelt.
Back to top
Nordlys
Rutinert

PostPosted: 14.09.2017 11:33    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Nordlys wrote:
Vil ikke felle noen dom over Lundemo-trekket før jeg ser oppstillingen og utførelsen av kampplanen.

Forferdelig defensivt av deg også å bare avvente muligheten til å være etterpåklok Wink Analytisk tilnærming er jo vel og bra, men den helt store verdien er jo ikke til stede uten prediktive egenskaper.

Nå forespeiler jo jeg noen aktuelle scenarioer her som jeg ser som sannsynlig ved valget av Lundemo. Slik jeg kjenner Kåre er jeg ytterst redd for at scenario 1 som jeg presenterer over er det som vil være det vi ser i kveld. Lite som tyder på noe annet, men har fått så mye tyn for å være negativ her inne at jeg kanskje er blitt litt defensiv Wink

Følger argumentasjonen din fullt og helt, men vil være åpen for å se hvordan Kåre gjennomfører kampplanen med Lundemo sentralt. Skal Lundemo bli noen suksess bør han ligge mellom linjene defensivt i en 4-1-4-1-formasjon. Spiller vi 4-5-1 med flat femmer ser jeg ingen argumenter for Lundemo sentralt. Da scorer Trondsen bedre på alle områder. Offensivt må midtbanen ligge kompakt, Lundemo har ikke forflytningsevne til å dekke store rom etterlatt av indreløperne.

Trondsen er en mye bedre spiller enn Lundemo, la det være klinkende klart, men han har spilt et begrenset antall kamper med laget, og har ikke spilt mye singelpivot tidligere i sitt fotballiv heller, så det er ikke helt selvfølgelig å bare starte med ham sentralt på midten i årets desidert tøffeste kamp heller, selv om jeg ville gjort det selv.

Last edited by Nordlys on 14.09.2017 11:40; edited 2 times in total
Back to top
Nordlys
Rutinert

PostPosted: 14.09.2017 11:37    Post subject: Reply with quote

Søtvatten wrote:
Når det gjelder ving har ikke Jevtovic noe å bidra med offensivt mot så god motstand. Han er god defensivt, men vi trenger noen som kan true Sociedad, hvis ikke får de det alt for enkelt.

Det er jo i disse kampene Jevtovic kommer til sin rett. Han har god timing ift. bakromsløp samt at han er god til å kombinere på små flater. Et annet viktig poeng her er jo at han også har sluttprodukt så det monner ift. en spiller som Dølle. Et kampbilde hvor han har større flater å utfordre på passer ham også mye bedre enn de kampbildene i ES hvor han pga ultradefensive motstandere må utfordre på 1 kvadratmeter. Ytterst få som ser gode ut i slike situasjoner.

Last edited by Nordlys on 14.09.2017 11:48; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 22, 23, 24  Next
Page 7 of 24

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2017 RBKweb