English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 12.06.2018 15:39    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Ja, det blir fort til at man beveger seg tilbake mot Janne og Perry-tiden og leker med tanken på hva en kreativ spiller inn her og en teknisk spiller inn der ville gjort for laget, fordi man plukker opp enkeltelementer av spillet som vi sliter med. Dette er en veldig dårlig løsning. Nå gjelder det å finne ut av det kollektive, deretter kan vi begynne å se på hvor vi skal forsterke oss.


Nei, dette har ingenting med Janne og Perry å gjøre. Det handler om rollespillere i en klassisk 433, og den viktigste (faktisk den eneste) rollespilleren vi mangler per nå er sentral midtbane. Mulig Trondsen kan gjøre jobben, men de gangene han har spilt sentralt har det ikke sett sånn ut. Mulig Rasmussen kan gjøre jobben, men frykter at han mangler for mye kreativitet. Mulig Lundemp kan gjøre jobben, men han er "syk hjemme" 4 av 5 dager i uka.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 12.06.2018 15:42    Post subject: Reply with quote

Helt ærlig så mener jeg at vi behøver en ny høyreving mye mere enn ny sentral.

Når Jesus er tilbake Bør Yanni spille på høyre til vi har hentet en ny klassisk høyreving, OM vi skal spille 4-3-3 og ha innlegg i boks for det Hellan presterer i år hadde ikke gitt ham inbytterplass forran Storflor hos RIL engang.

Faktisk mener jeg vi bør vurdere Reitan med Hedenstad forran seg istede slik stallen er i dag. Vi SKRIKER etter nok legg inn i boksen og når de kommer vil jeg tro at det gir mere lyst til å ta de seige løpene inn i boks også.

Disse blir det nok mere av når Matti er tilbake, heldigvis.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 12.06.2018 20:09    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

Det handler om rollespillere i en klassisk 433, og den viktigste (faktisk den eneste) rollespilleren vi mangler per nå er sentral midtbane. Mulig Trondsen kan gjøre jobben, men de gangene han har spilt sentralt har det ikke sett sånn ut. Mulig Rasmussen kan gjøre jobben, men frykter at han mangler for mye kreativitet. Mulig Lundemp kan gjøre jobben, men han er "syk hjemme" 4 av 5 dager i uka.

Her poengterer du jo akkurat det jeg sier. Antageligvis har vi allerede har denne rollespilleren i klubben. Umulig å vite så lenge vi spiller stående fotball, men hvert fall ikke vits å kjøpe enda en så lenge vi ikke vet og har tre aktuelle spillere for denne rollen. Få i gang laget, hvis Trondsen ikke duger i posisjonen da kan vi forsterke.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 12.06.2018 20:30    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg poengterer absolutt ikke det du sier, merkelig å lese det sånn. Jeg sier at en perfekt rollespiller som Selnæs vil utgjør stor forskjell. Du sier at det er et feilspor.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 12.06.2018 20:33    Post subject: Reply with quote

Da gjorde jeg meg dårlig forstått i så fall. Jeg mener det er et feilspor å kjøpe en ny Selnæs før vi vet om han allerede finnes i klubben. Eneste måten å finne det ut på er å begynne å spille rosenborgfotball igjen og se om Trondsen, Rasmussen eller Lundemo kan ta rollen, for det er umulig å svare på i dag. Tommel'n opp!
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 12.06.2018 21:01    Post subject: Reply with quote

Ikke glem Vilhjalmsson Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 14.06.2018 18:16    Post subject: Reply with quote

I en podcast på eurosport.no, så var det en mann Christian Gauseth hadde ønsket å se i RBK-trøya: Ranheimspiller Erik Valla Dønnem.
"Han hadde styrt midtbanen i den sentrale rollen og hevet de andre spillerne rundt seg."
Tvilsomt at RBK uansett kvalitet på spillerne, henter fra Ranheim.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 14.06.2018 18:29    Post subject: Reply with quote

Syns ikke Dønnem har vært noe ekstraordinært i de kampene jeg har sett - Vilhjalmsson gjør den jobben like bra. Det er andre ting som har skapt Ranheims suksess.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 14.06.2018 20:11    Post subject: Reply with quote

Abdou Razak Traore hadde vel vært passende og hentet tilbake, hvis har fått solgt det skadete daukjøttet.
Om han er god nok.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.06.2018 08:45    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om Dønnem spesifikt er en særlig god løsning, men det er ingen tvil om at han framstår mer "Skammelsrudaktig" i sin rolle i Ranheim enn det våre sentrale midtbanespillere gjør. Det handler om hvordan han gjør seg spillbar, skjermer og vender med ball. Rytme i pasningsspillet. Stor kontrast til våre spillere, som stort sett fortsetter eller spiller i den retningen de er vendt når de får ballen, også i den sentrale rollen.

Jeg synes vel også det vises at Dønnem ikke har ti år på toppnivå i kroppen, spesielt på den tekniske biten, men jeg ser absolutt at en mer spisset rollespiller i den posisjonen kunne løftet oss ganske mye.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 15.06.2018 09:02    Post subject: Reply with quote

Det kan da ikke være sånn at RBK ikke kan hente spillere fra Ranheim. Fremstår jo som det mest logiske i verden i mine øyne, hvis det er spillere der som har den rette kvaliteten.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 15.06.2018 09:21    Post subject: Reply with quote

På én måte sant, hvis vi hadde tenkt spillere i kategorien Amundsen / Levi. Men det siste jeg hørte om planer videre var at "hvis vi skal handle inn nå, er det spillere som kan gå rett inn og forsterke laget". Og der er det mer tvilsomt om mange Ranheim-spillere befinner seg, tross alt.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 18.06.2018 22:04    Post subject: Reply with quote

Laget virker halvhjertet og lite villig til å gi virkelig alt. Kanskje en spiller som Tunisias Naim Sliti kan hjelpe der...
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 19.06.2018 07:34    Post subject: Reply with quote

Mulig vi sliter nå, men hadde vi kjøpt ham, så hadde vi virkelig
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 19.06.2018 21:10    Post subject: Reply with quote

Hyggelig at vi møter Celtic igjen. Det er akkurat passe målestokk på om vi har noe i Europa å gjøre. Akkurat nå er jeg ikke overoptimistisk.

Forsvaret er mer enn bra nok, synes jeg. Problemet ligger i system framover. Jeg ønsker meg Mike sentralt, men ettersom ingen andre er med på dette - KI inkludert, er det sikkert teit. Han får i hvert fall bestemme seg om det er Konrad eller Trondsen som er tiltenkt rollen, slik at den andre kan studere video av nr. 6...
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.06.2018 08:03    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ha Mike rett bak ryggen på Scott Brown, for da burde vi få nok brudd høyt i banen til å vinne greit. Makan til ubrukelig spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1868
Location: Oslo

PostPosted: 20.06.2018 13:53    Post subject: Reply with quote

"Ubrukelig spiller". Herregud du prater mye skit om dagen.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.06.2018 14:35    Post subject: Reply with quote

Flott argumentert, andrezinho. Har du vurdert en karriere innenfor jus?

Han er enormt uoppmerksom, slurvete i pasningsspillet, og mister konstant ballen i farlige posisjoner. Det hadde vi tydeligvis fått med oss, for Jensen var veldig oppmerksom, og vi fikk flere farlige brudd av det. Men var for upresise til å få tellende resultat, dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 20.06.2018 15:12    Post subject: Reply with quote

Kristoffer Zachariassen er muligens aktuell for RBK, melder Ole Sagbakken på Adressas pod.
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1868
Location: Oslo

PostPosted: 20.06.2018 15:21    Post subject: Reply with quote

Scott Brown er en Celtic-legende med 317 kamper under beltet, 55 for Skottland. Han er langt ifra noen kunstner med ballen, og det er mulig han har mistet litt av den edgen han hadde tidligere i karrieren da han var en ekstrem ballvinner, vinnerskalle og en duracellkanin på speed. Jeg har ikke sett han så mye i nyere tid bortsett fra noen old firms. Noen "ubrukelig spiller" er han ikke. Han ble i det minste kåret til årets spiller i Premiership av spillerne selv



https://www.youtube.com/w...cPGq1vvPfA
https://www.transfermarkt...eler/12688


Men VAR er jo -meningsløst-, fordi det ikke er perfekt. 300k for bosmanstjerna Løkberg i Real Ranheim er et skambud, og Ronaldo er overrated Tommel'n opp! Tommel'n opp!


Last edited by andrezinho on 20.06.2018 15:47; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 20.06.2018 15:38    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:
Kristoffer Zachariassen er muligens aktuell for RBK, melder Ole Sagbakken på Adressas pod.


Zzzzzzzz. Vi trenger midtbanespiller, ikke indreløper.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 20.06.2018 16:05    Post subject: Reply with quote

Rosenborgs skyggeellever PDD:

-OK+ Eliteserien-spillere som egentlig ikke holder nivå vi er ute etter, men som er klare for et steg ut type Zulte Waregem eller 2. Bundesliga. (Zachariassen i denne kategorien m. flere)
-Stars&Friends-klienter (blitt mindre av dette, men)
-Spillere som har prestert mot oss
-Nordmenn/skandinaver som sliter med spilletid ute i Europa
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 20.06.2018 19:33    Post subject: Reply with quote

Vil tro vi har en skyggeellever med realistiske talenter a la Serbecic og kanskje? Det viktigste er ikke hva som skjer på overgangssida nå, men det som skjer på trening.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 20.06.2018 19:38    Post subject: Reply with quote

Vi bør helt klart kjøpe en sentral midt og en ving. Blir meget skuffet om det ikke skjer i dette vinduet.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 22.06.2018 00:31    Post subject: Reply with quote

Jeg nevnte vell Zac litt tidligere så ike overrasket over at han er aktuell nå.

Vil påstå at han har noe vi mangler, han er iallefall flink til å true rom inn i boksen og har bra avslutningsferdigheter og god fart og fysikk. Ikke noen hypersignering, men helt klart en veldig bra og solid breddeforsterkning som KAN bli et førstevalg som indreløper avhengig av hvordan KI vil spille fremover...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 133, 134, 135  Next
Page 55 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb