English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2017
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 07.11.2017 23:38    Post subject: Reply with quote

De skal vel ikke bare sitte å spise julekaker mellom 7. desember og 7. mars? Med mindre det mot formodning skulle bli videre EL-spill så har de vel plass til et par måneder med trening? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Junior

PostPosted: 07.11.2017 23:44    Post subject: Reply with quote

27Sapara wrote:
Kan ikke se at Åsen er noe dårligere indreløper enn Trondsen og Konradsen, men her finnes det kanskje noe poengstatistikk fra årets eliteserie..

Tenkte jeg det jeg ikke: http://www.altomfotball.n...namentId=1

Åsen knuser Trondsen, Jensen og Konradsen på poengstatistikken - Eliteserien 2017. Dette bekrefter at midtbanen på det desidert beste laget har vært svak i år. Ingen flere 800 meter-løpere på trenersiden neste år takk!
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 07.11.2017 23:51    Post subject: Reply with quote

oyvindh wrote:
De skal vel ikke bare sitte å spise julekaker mellom 7. desember og 7. mars? Med mindre det mot formodning skulle bli videre EL-spill så har de vel plass til et par måneder med trening? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Neida, det var vel litt satt på spissen. De har så klart et ansvar for å holde seg fit til de starter opp igjen etter nyttår, men jeg har forstått det slik at de bruker tiden frem til februar på hardkjør fremfor å skape relasjoner. Og akkurat neste sesong så kommer seriestarten fryktelig kjapt. Det betyr selvsagt ikke at relasjonene og systemet ikke vil sitte bedre for de nevnte, men jeg forventer ikke noen enorm utvikling før hestehoven har takket for seg ihvertfall.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 08.11.2017 00:13    Post subject: Reply with quote

En sesongoppkjøring kan vare til et stykke inn i sesongen. Det er ikke farlig å spille de første kampene med litt for mye trening i kroppen og litt for lite samspill i laget. Vi gjorde det denne sesongen også, og kom unna med brukbare resultater. Poenget til oyvindh tror jeg står, spillere som ikke har fått så mye tid med relasjonell trening ennå, spesielt de som ble hentet i sommer kan blomstre med en god oppkjøring. Men viktig for de å holde seg skadefri.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 08.11.2017 00:15    Post subject: Reply with quote

27Sapara wrote:
Åsen knuser Trondsen, Jensen og Konradsen på poengstatistikken - Eliteserien 2017. Dette bekrefter at midtbanen på det desidert beste laget har vært svak i år. Ingen flere 800 meter-løpere på trenersiden neste år takk!

Gratulerer med RBKweb-rekord i høyest prosentandel av dumme utsagn på de 10 første postene på forumet. Dette lover bra for en lang og trollerik karriere.
Back to top
27Sapara
Junior

PostPosted: 08.11.2017 00:26    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
27Sapara wrote:

Gratulerer med RBKweb-rekord i høyest prosentandel av dumme utsagn på de 10 første postene på forumet. Dette lover bra for en lang og trollerik karriere.

Hva er dumt med å vise til statistikk? Finnes vel ikke noe bedre dokumentasjon/argumentasjon! Og både Midsjø og Jensen var vel mer målfarlig før de begynte med gampetreninga til Rodal. Motbevis meg gjerne. Inntil det skjer er det nok du som er trollet..
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.11.2017 09:26    Post subject: Reply with quote

Ok, men det som holdepunkt så må vi altså bytte ut Adegbenro med Morten Gamst Pedersen.

Herman Stengel erstatter Mike Jensen og Luc Kassi erstatter en av kantspillerne eller øvrige indreløpere.

Statistikken viser jo at det er lurt basert på snitt og målpoeng.
Back to top
27Sapara
Junior

PostPosted: 08.11.2017 09:51    Post subject: Reply with quote

Nei, det sier jeg ikke. Men at det vil være lurt å hente Gjermund Åsen som kanskje er Eliteseriens mest undervurderte spiller mener jeg definitivt.

Jeg mener også at vi må gjøre indreløperne mer målfarlige neste sesong. Dette har alltid vært en viktig del av RBKs spillestil. Mer avslutningstrening og mindre av gampingen til Rodal. Hele prosjektet med Rodal minner meg om da Rosenborgs hovedutfordrer i mange år, Lillestrøm begynte å bruke Olympiatoppen på tidlig 90-tall. Etter det så har vel ikke LSK knapt vært topp tre. Var det noe Nils Arne Eggen lært oss så var det at fotball må trenes med ball.

Rodal kan fortsette trenegjerningen sin her: https://www.youtube.com/w...9e3xlqmR0U
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 08.11.2017 09:59    Post subject: Reply with quote

Jeg er sikker på at et prosjekt som sørget for e-cup har livets rett enda litt til.
Back to top
27Sapara
Junior

PostPosted: 08.11.2017 10:01    Post subject: Reply with quote

Det var Adegbenro som sikret e-cup, ikke Rodal..
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 08.11.2017 10:03    Post subject: Reply with quote

Å? Siden når sluttet fotball å være et lagspill? Og siden når var Ajax-kampen den eneste i kvalifiseringen?
Back to top
27Sapara
Junior

PostPosted: 08.11.2017 10:09    Post subject: Reply with quote

I Rosenborg sluttet fotball å være et lagspill når Jensen og Midtsjø m.fl. begynte med indeviduell intervaltrening hos Rodal, men det er mulig det var den treningen de trengte for å slå det irske publaget.

RBK
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 08.11.2017 10:18    Post subject: Reply with quote

Det er argumentasjon slik vi kjenner det. De fant bare tilbake til det mot Zenit mao? Du trekker slutninger på altfor tynt grunnlag. Heldigvis er det Kåre & co som skal vurdere nytten av Rodal og ikke deg.

Relativt bra av et irsk publag å spille 2-1 borte mot Zenit i fjor, uavgjort mot AZ og seier mot M. Tel-Aviv.
Back to top
27Sapara
Junior

PostPosted: 08.11.2017 10:27    Post subject: Reply with quote

Tynt grunnlag - mulig det, men det er vel hele konseptet med å være fotballsupporter. Jeg registrerer bare at Midtsjø og Jensen har vært hakket svakere enn før de begynte hos Rodal.

Selvsagt er det Kåre som skal vurdere nytten av Rodal, og det er ikke noe galt i å prøve noe nytt. Jeg håper bare at han svelger stoltheten å sier at "her gjorde vi en feil - så går vi bare videre".
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 08.11.2017 10:33    Post subject: Reply with quote

Det er konseptet med å være fotballsupporter? Fortell meg mer om dette fenomenet Rolling Eyes

I hvilken dimensjon har Jensen vært dårligere denne sesongen? Ja han leverte flere målpoeng i første sesongen men har jo denne sesongen vært en av hovedgrunnene til at laget har klart brasene i e-cup. Han, som Bendtner, er en av få som evner å holde på ball og gjør det slik mulig for resten av laget å komme etter. Selv Ajax-treneren var jo imponert av Jensen.

Midtsjø fikk vi jo bare se halve sesongen, og således ikke i perioden der arbeidet med Rodal skulle gi utslag.

Personlig håper jeg RBK sitter på nok data til å vurdere hvorvidt prosjektet med Rodal var nyttig eller ikke, og videreføre det om sistnevnte.
Back to top
27Sapara
Junior

PostPosted: 08.11.2017 10:49    Post subject: Reply with quote

Alle på dette forumet står vel på utsiden å synser, men det er vel privilegiet ved å være fotballsupporter.

Jensen har vært bra i høst, men fremdeles har han laget for lite mål. Midtsjø spilte vel kvallik til e-cup så han har hatt nok tid til å markere seg. Registrerte bare at han måtte stå på fem-meteren før han turte å avslutte. Det er derfor jeg etterlyser avslutningstrening.
Back to top
Noah FC
Proff

PostPosted: 08.11.2017 14:59    Post subject: Reply with quote

Men du statistikmannen! Hva hvis du tar å ser på samme statistik i snitt over 3 siste åra? Hvem KNUSER hvem da? Så klart har midtbanen vår lite poeng i år da samhandling mellom lagdeler har slitt pga utskiftninger. Å så er en annen viktig å ukjent faktor som er vanskelig å regne inn i en ligning HVORDAN han fikk poengene. Det er mye som kan regnes og statistikkføres. Men 100% relevant er det ikke alltid. Vi må heller ikke glemme hvor viktig det er at personligheten passer inn. Åsen sutret fort sist han var her. Og har forsåvidt sendt stadige stikk til oss gjennom media. Nei, vi bør ha høyere ambisjoner!
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.11.2017 15:09    Post subject: Reply with quote

Et av de største klagepunktene på forumet siste årene under Kåre har også vært at indreløperne står altfor høyt i banen.

I år har man ofte kunne se at når RBK angriper med begge backene eller en stopper på raid, så har for eks Mike Jensen falt ned og dekket rommet for å ikke stå nakne igjen om vi mister ball.

Vi står også sjeldnere i en ren 4-2-4/4-1-5 formasjon gjennom kampene. Dette har noe å si på målproduksjonen til indreløperne.

Det sagt så vil jeg alltid at spillerne skal ønske å forbedre snittet sitt, og jobbe målrettet på trening for å oppnå dette.
Back to top
27Sapara
Junior

PostPosted: 08.11.2017 16:19    Post subject: Reply with quote

I Rosenborg sitt 4-3-3 er det klare forventninger til hver enkelt spiller og hvordan relasjonene mellom spillerne skal fungere. En indreløpers rolle er å komme på dype løp for å skape overtall i og rundt boksen. For at dette skal fungere må også backen komme på overlapp å få slått inn. Under Kåre er det kun høyresiden med Svensson, Jensen og Helland som har fungert stabilt. Etter Svensson dro til Nederland har ikke den heller fungert, da årets høyreback holder på å "pisse i buksa" så fort han krysser midtbanestreken.

Sånn sett er det ikke bare indreløpernes feil at de har skåret få mål i år, men vi kommer ikke bort fra at under årets sesong så har Jensen har skutt med løskrutt, mens Midtsjø har vært skuddredd. Uansett er avslutninger noe som må trenes på (men ikke av Rodal).

Når dette fungerer på begge sider er nok Rosenborg i Champions League.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 08.11.2017 18:17    Post subject: Reply with quote

Synd at du med såpass bra fotballkunnskaper benytter de fleste av innleggene dine til å lire av deg vås Confused
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 08.11.2017 18:29    Post subject: Reply with quote

27Sapara wrote:
Når dette fungerer på begge sider er nok Rosenborg i Champions League.

Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 08.11.2017 19:07    Post subject: Reply with quote

Passende at brukeren hello står for forumets bedre velkomstmeldinger.
vegran
Veteran

PostPosted: 08.11.2017 19:11    Post subject: Reply with quote

27Sapara wrote:
I Rosenborg sluttet fotball å være et lagspill når Jensen og Midtsjø m.fl. begynte med indeviduell intervaltrening hos Rodal, men det er mulig det var den treningen de trengte for å slå det irske publaget.

RBK

Per Øyvind, er det deg?

Back to top
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 08.11.2017 19:20    Post subject: Reply with quote

...for å bevege oss tilbake i retning tema, så tror jeg ikke vi skal legge så mye i den Rodal-treninga. Det har nok hatt marginalt å si i positiv eller negativ retning. Blir med i evalueringa av sesongen, og så er det vel ingen som blir spesielt overrasket om den ikke blir å se igjen.
Back to top
Sliter
Rutinert

PostPosted: 08.11.2017 19:43    Post subject: Reply with quote

Tror det kommer en storsignering før 2018 sesongen. Basert på RBK reklamen til Bendtner. Flere der ute som trenger en restart RBK
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Next
Page 20 of 24

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2017 RBKweb