English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2018
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 31, 32, 33  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 15.06.2018 11:58    Post subject: Reply with quote

Enig med en ting som blir sagt av programleder (jeg veit ikke hvem av dem det er) ang. Mike Jensen. Han oppfører seg sint og umotivert og som kaptein burde man gå forran og ta kritikken og snakke med media. Det burde ikke være sånn at media må avtale med klubben om å snakke med kaptein. Kapteinen skal gå forran som et godt eksempel. Om han ikke vil ta intervjuet med en gang så greit, da sier du det, men du ignorerer ikke media. Det eneste som skjer hvis kapteinen ignorerer media er at de lager sine egne historier og det er ihvertfall ikke klubben tjent med
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 15.06.2018 14:38    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Stubbelur wrote:
Det er klart, men du skjønner hvorfor det kan være demotiverende å ta de løpa når de ikke blir benyttet til annet en å gå innover hver gang?

Jeg kjøper ikke helt at Hedenstands mangel på overlappsforsøk først og fremst skyldes at han har forsøkt uttallige ganger uten å få napp.

Neida, og jeg mener ikke at det først og fremst er grunnen heller, bare en del av tegninga.

Jeg er enig med deg i resten av det du sier.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 17.06.2018 16:17    Post subject: Reply with quote

- Når vi får i gang maskineriet ordentlig, blir det mye lettere å finne oss indreløpere også. Når det butter litt i mot, kan jeg og Mike bli litt utålmodige og kommer ned og henter ballen, innrømmer Anders Trondsen overfor rbkweb.no.

- Når spillet sitter mer og mer, får vi ballen mye mer i mellomrom. Det flyter litt mer. Mot Lillestrøm og Haugesund var vi veldig mye involverte til å være indreløpere.

Les mer: Ønsker å få ballen mer i mellomrommet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Veteran

PostPosted: 18.06.2018 09:24    Post subject: Reply with quote

Det der får meg til å tenke NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIII!

'Vi må ikke bli utålmodige, og komme ned og hente ballen', liksom. Nei, du kan heller stå stille i det såkalte mellomrommet på en halv meter mens du venter på at en av de gudbenådede pasningsspillerne Reginiussen, Hovland, Konradsen, Lundemo eller Rasmussen skal treffe deg med ei førtimeters kanonkule av ei stikkpasning. Og gresset vokser rundt knottene dine. Og la oss ikke glemme at selv et gutter 12-lag, eller si et fjerdedivisjonslag, vet at det å finne indreløperne i mellomrom er den eneste planen Rosenborg har for etablert angrep, og at det dermed kreves en kollektiv hjerneblødning for at det i det hele tatt skal bli noe plass der Trondsen ønsker å 'få' ballen.

Jeg trodde det var enighet om at indreløperne skulle komme litt lavere, og starte inn i rommene i stedet for å stå der og vente på ball, men den gang ei, tydeligvis.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 18.06.2018 10:34    Post subject: Reply with quote

Hvorfor har Kåre så store problemer med å forstå dette ?
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 18.06.2018 16:12    Post subject: Reply with quote

Kretsmesterskap i å tolke i verste mening for tiden eller, Zaphod?

Helt normal intetsigende artikkel om at Trondsen håper å bli mer involvert i mellomrommet. Sier ingenting om at de skal stå høyt eller lavt.
Back to top
Vemundo
Veteran

PostPosted: 18.06.2018 16:42    Post subject: Reply with quote

Er jo ikke bare indreløperne som kunne beveget seg inn i det mytiske mellomrommet om det ikke allerede var overbefolket, kanter og spisser kunne variert med å rykke dit også.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 18.06.2018 21:51    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Kretsmesterskap i å tolke i verste mening for tiden eller, Zaphod?

Helt normal intetsigende artikkel om at Trondsen håper å bli mer involvert i mellomrommet. Sier ingenting om at de skal stå høyt eller lavt.

"kan jeg og Mike bli litt utålmodige og kommer ned og henter ballen, innrømmer Anders "

De må jo i alle fall stå høyt nok til at de kan komme "ned" for at den setningen skal gi mening.

Og det gir dessverre altfor god mening.
hello
Veteran

PostPosted: 18.06.2018 23:02    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke noe mål at indreløperne skal ned å hente ball fra forsvarsleddet, noe som fort kan skje hvis de blir for lite involvert ved å stå rolig høyt i banen. Det har vi jo sett mye av i år.

Jeg tolker Trondsen dit at han vil involveres mer i mellomrommet, om det er i medløp fra sentral midt, frispilling direkte fra midtstopper eller trekantspill sammen med back står det ikke noe om. Vi får bare anta at det gjelder alt. Vi vet jo allerede at de selv ikke synes det er noe artig å stå med ryggen til forsvaret 30 meter fra de som har ballen, så vi får håpe de lykkes med å gjøre noe med dette fremover. Men at denne artikkelen skulle være noe å hause seg så voldsomt opp over som Zaphod gjør skjønner jeg ikke helt.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.06.2018 23:20    Post subject: Reply with quote

– Når vi henter unge spillere, er det jo nettopp med tanke på at de skal ta nivået etter hvert. Det var for eksempel en klar utlånsplan for Ogbu, og det var heller ikke tanken at Malte Amundsen skulle konkurrere reelt mot Birger Meling så tidlig. Da er blant annet utlån en god metode, sier Bjørnebye.

– Når man ser på spilletiden til ungguttene i dagens stall, sett opp mot at skader er årsak til den ujevne seriestarten, er stallsammensetningen i RBK optimal?

– Nå vil ikke jeg konkludere noe rundt 2018 ennå. Det er litt for tidlig å si, svarer Bjørnebye.

Les mer: Bjørnebye: – Kravene i Rosenborg er kanskje høyere enn forventet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Veteran

PostPosted: 19.06.2018 08:40    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Det er jo ikke noe mål at indreløperne skal ned å hente ball fra forsvarsleddet, noe som fort kan skje hvis de blir for lite involvert ved å stå rolig høyt i banen. Det har vi jo sett mye av i år.

Det tror jeg faktisk aldri vi har sett i år. Det er faktisk påfallende i hvilken grad våre relativt lite ballflinke stoppere får være ballsentral i laget.

Ærlig talt virker dette som kretsmesterskap i å ikke lese hva Trondsen egentlig sier, når du mener det ikke står noe om hvorvidt de skal stå høyt eller lavt. Han maner jo rett ut til å være tålmodig og ikke løpe 'ned' og hente ball. Det det virkelig ikke står noe om er 'fra forsvarsleddet'.

Jeg tror også at Mike gjerne vil komme lavere og bli involvert rettvendt, det har han sagt. Jeg tror ikke (eller tror og tror, dette grenser vel til erfaring) Kåre egentlig er enig i dette, og jeg tror Trondsen enten er enig med Kåre eller vil være lojal mot rollen sin slik han har fått den forklart - han har jo ikke ballasten fra å spille annerledes som indreløper i 4-3-3.
Back to top
WT62
Rutinert

PostPosted: 19.06.2018 20:31    Post subject: Reply with quote

RBK på vei bort fra sine verdier iht Løfaldli på adressa+. Begrunner det med flere eksempler ( Dubai,tilgjengelighet,Kåre går i forsvar ved kritikk og surner). Påstår manglende interne krefter som kan være korrektiv.
Tror han har mye rett, 2015 Kåre ville aldri havnet i diskusjon i avisa med NAE, men tatt dette internt. Hoftun er ikke noe korrektiv, han var også i klubben der alle distanserte seg fra Eggen perioden. En kappesnuer.
Juni og Juli vil definere Kåre i RBK, delvis sportslig mhp ES og Europa, men viktigst hvordan han fremstår internt og eksternt. Fortsetter han som nå og sutrer over at alle vil ta ham så gjør Koteng kort prosess og hiver ham ut.
Kåre må finne igjen 2015 utgaven snarest!
Back to top
Nettroll
Junior

PostPosted: 20.06.2018 08:46    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Har ønsket at det ikke skulle være nødvendig, men begeret er temmelig fullt når det gjelder toleransen for dårlige sportslige prestasjoner. Verdiene i klubben er helt fundamentalt viktige å ta vare på. Trodde lenge at Kåre kunne være en kontinuitetsbærer, men det ser mindre og mindre sånn ut.
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 20.06.2018 09:05    Post subject: Reply with quote

Et spørsmål til dere som ser treningene til RBK:

Stemmer det at vi har gått over til 5-a-side igjen?

Stemmer det at Ingebrigsten ikke leder treningene lenger?
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 20.06.2018 10:36    Post subject: Reply with quote

Dette er en typisk treningsøkt ano 2018. Ledet av Pereira og Thorbjørnsen. KI flytter målene.

Back in 2010
senador
Veteran

PostPosted: 20.06.2018 13:09    Post subject: Reply with quote

Regner med at dette ikke har endret seg etter at de ønsket å spille mer offensivt? Ikke rart det ikke blir bedre. Så lenge Kåre holder på med dette tullet er det ikke noe vits i å håpe at ting skal bli så fantastisk fordi han har vunnet tre gull og slått et vaklende Ajax.
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 20.06.2018 13:13    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Dette er en typisk treningsøkt ano 2018. Ledet av Pereira og Thorbjørnsen. KI flytter målene.

Det er ikke veldig tillitvekkende dersom dette er tilfelle.
Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 20.06.2018 16:52    Post subject: Reply with quote

Vi må ha en ny kantspiller. Kan ikke fortsette slik. Helland og De Lanlay skadet ofte (Og Helland er ikke i form når han spiller), Zekhnini har dratt og var ikke god nok og Adegbenro har vært skadet. Levi er helt grei men må bli mindre egoistisk. Kan bli bra i fremtiden men ikke noe førstevalg nå.

Jeg tror RBK gjorde en feil i fjor når de droppet å hente Jevtovic. Hadde vært gull å hatt han i stallen i år. Selv om han til tider ikke var så imponerende så hadde han en evne til å score mål for det. Og han jobbet utrolig hardt, slik som i Ajax kampene.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 20.06.2018 17:08    Post subject: Reply with quote

I ettertid virker det feil å ikke kjøpe Jevtovic, men prisen var vel veldig høy såvidt jeg husker.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 20.06.2018 17:20    Post subject: Reply with quote

De ville ha 1,5 mill euro ser jeg. Alt for mye. Han er verdt under 1 mill euro maks, så da skjønner jeg at RBK ikke ville.

Mulig han er billigere nå, selv om han fikk litt spilletid (uten å imponere) i vår i Tyrkia. Men RBK vil vel sikkert se seg om etter noen andre, om de i det hele tatt ser etter en kant.
Back to top
enojado
Proff

PostPosted: 21.06.2018 07:22    Post subject: Reply with quote

Indeed. Laget trenger sårt en kantspiller og en sentral midtbanespiller. Blir det ikke gjort noe i løpet av sommeren vil jeg tro seriegullet ryker..

Noen som har sjekket ut martin samuelsen? Han er 21 og bør ta steget nå.
Back to top
uptherosens
Junior

PostPosted: 21.06.2018 09:36    Post subject: Reply with quote

Pellegrini tar med Samuelsen, Oxford o.l. på oppkjøring for å gi dem muligheten til å spille seg inn i A-stallen. Tror dog ikke at det slår til - kunne vært en mulighet. Har teknikk, trenger instruksjon om rolleforståelse.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 21.06.2018 15:27    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Et spørsmål til dere som ser treningene til RBK:

Stemmer det at vi har gått over til 5-a-side igjen?

Stemmer det at Ingebrigsten ikke leder treningene lenger?

Tok meg en tur på trening i dag for å se. Skulle begynne 1130, men når jeg kom 1125 var de allerede i gang. Holdt da på med ulike pasningsøvelser. To av øvelsene gikk i alle fall ut på å ikke spille ballen videre før de ble utfordret og spille ball i medløp. Ble gjennomført av en som snakket engelsk, aner ikke hvem.

Etter dette ble gruppen delt i to, en gruppe på hver halvdel.
Da ble det drevet formasjonstrening, med fokus på angrepsrytme, bevegelser av indreløpere, vinger, spisser osv. I fortsettelsen av hvert angrep som ble "avsluttet" kjørte de rask igangsetting fra keeper. Hoftun ledet den ene gruppen (fortrinnsvis reserver) og Kåre den andre gruppen. Både intensitet, gjennomførelse og korrigering av Hoftun og Kåre underveis virket på meg å være bra. Eneste som fikk skikkelig høylytt korrigering var såvidt jeg fikk med meg Levi, som ett par ganger ble stående igjen ute på sin ving når spillet foregikk på andre siden..og dermed ikke var med foran mål nå innleggene kom.

Den siste seansen forsto jeg lite av til å begynne med. De begynte plutselig å spille 7-er fotball på kvart bane. 3 lag som rullerte ved scoring. De første minuttene sto jeg der som et mehe og var rett og slett litt skuffet.
På en så liten spilleflate så var det alt for intenst de første rulleringene. Min tanke var da, hvorfor ikke spille på større bane og forsøke å gjenskape det de hadde trent på tidligere i økten? Men etterhvert ble jo intensiteten litt lavere og dermed ble det faktisk litt rom, og flere av bevegelsene som de hadde trent på tidligere dukket opp i kampsituasjon. Det var litt godt å se faktisk. Denne seansen ble "ledet" av alle trenerne, som sto på sidelinjen og ga små instruksjoner.

Etter dette var det slutt, ca 1t 25 min.
Mathias og Levi ble igjen for litt skuddtrening, ledet av han som snakket engelsk Smile Arild trente på 5-metere/utspill med venstre fot.

Den som overrasket meg mest positivt var Stamnestrø. Både innsats, utførelse i indreløperollen og avslutningene var virkelig bra. Det bor et eller annet i han altså.

Ellers må jeg si noen ord om Bendtner. På en trening så er han jo mye mer involvert enn i kampene våre, så da får man virkelig se hva som bor av fotball i den mannen. Når det gjelder overblikk, mottak, pasninger og avslutninger osv er han ikke bare i en egen klasse av våre spillere, han er flere klasser over. Virket å være i skikkelig godt humør også.

Den som skuffet mest var Mike. På formasjontreningene var det han som hele tiden skulle gjøre noe annet/fikst, som medførte at løpene de andre gjennomførte dermed ble ukoordinerte. På den 7-er sekvensen, like så. Selv om de tydeligvis skulle drive formasjonstrening, så virket de som om det viktigste for han var å vinne/score. Ikke trene på noe de kunne ta med seg i kamp. Det ble så mange dårlige skudd, istedenfor pasninger til spillere på løp at jeg kjente jeg ble forbannet. Under den ene kampen var det vel tre angrep på rad hvor han lompet den inn til keeper, etter å ha blitt spilt opp av en møtende Bendter, og hvor det var spillere på løp han burde spilt til.
I det neste angrepet gadd tydeligvis ikke Bendtner mer, fikk et oppspill, kunne spilt Mike, men dro heller av en spiller, dro seg inn dit Mike hadde bommet og bommet, og curlet den enkelt opp i motsatt kryss. Da kom det endel latter og smil fra de som var tilstede Smile

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 21.06.2018 15:34    Post subject: Reply with quote

Bra rapport!
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 21.06.2018 15:57    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! for rapport. Mer av dette! Settes stor pris på for en som bor lenger sørpå.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 31, 32, 33  Next
Page 21 of 33

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2018 RBKweb