English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2018
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 38, 39, 40  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 25.11.2017 17:03    Post subject: Reply with quote

Jeg tror en av grunnene til at vi ikke fikk kontra Sociedad skikkelig i senk var at vi ikke har øvd nok på det offensive spillet i oppkjøringa, pluss at begge vingene ikke har vært i klubben lenge nok til å bygge relasjonene nok til å virkelig bli dødelige på kontringer.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 25.11.2017 20:05    Post subject: Reply with quote

Er utrolig fornøyd med spillerlogistikken i 2017, kunne knapt drømt om bedre. Foruten Bendtner som har vært en gedigen suksess (det var ingen selvfølge for å si det sånn), så ser alle kjøpene ut til å tikke av alle bokser: Kvalitetsmessig i reell kamp om startplass eller forsterkninger, utviklingspotensial, og potensielt gode salgsobjekter. Spesielt gledelig å se at såpass ubeskrevne blad som Levi og Rasmussen også ser it som the real deal! Tommel'n opp! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 25.11.2017 23:15    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Ja, men Nordlys får det til å høres lett ut, og som om det er "ambisjon" og motvilje mot holde på ballen som er problemet. Det reelle problemet er mer fundamentalt og er at vi ikke er ballsikre nok til å spille oss ut, motstanderen er så ballsikre at vi blir løpende mellom stort sett hele kampen, og motstanderen er taktisk så gode at de har lest og stengt alle våre oppspillstrekk slik at Tore slår bort ballen. Dette er realiteter i å møte en vesentlig bedre motstander og er ikke noe som kan løses med en pep-talk, "ambisjon", eller på ei taktikktavle på kampdag. Det må løses med å få et bedre organisert angrepsspill, noe som tar lang tid (og muligens gjør oss dårligere defensivt...).

Spot on! Laget må bli bedre med ballen neste år om man skal ta ytterligere steg. Å skape et godt fungerende grunnspill er jo akkurat som du sier en prosess som må foregå over tid, og som slett ikke alle trenere mestrer. Det krever timing i bevegelser og presisjon som slett ikke blir til over natta. Og det er her Kåre har sviktet litt i år, fordi (jeg mener) laget ikke har merkbare steg ila. sesongen i frispilling og i etablert angrep. Relasjoner blir til over tid på treningsfeltet. God relasjonell trening på treningsfeltet gjør det også lettere å tilpasse spillmønsteret i kamp. I år har ikke disse eksistert i noen særlig grad, og det er derfor jeg sier at jeg vil "ha inn en til mann på benken" som kan bistå denne prossessen, mest i hverdagen, men kanskje også i kamp. Alle skjønner jo at det ikke bare er å knipse med fingrene i pausen, og forvente et annet kampbilde etter pause. Det må innøves over tid. Men i år har ikke laget utviklet frispilling/grunnspill noe spesielt fra Oddkampen i mars til nå sist mot RS i november. Det opplever jeg som mangel på kompetanse på det området og påpeker det.

Johan Cruyff sa det veldig fint (han sa det trolig på nederlandsk, men her kommer det nå på engelsk Razz ):

“Playing football is very simple, but playing simple football is the hardest thing there is.”

Dagens tropp er utrolig spennende! Skal bli en fornøyelse å følge med neste år! Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 25.11.2017 23:23    Post subject: Reply with quote

Og én ting til: Jeg er kanskje naiv, men med den spillerkvaliteten RBK har på sine elleve beste per i dag, så mener jeg at laget har kapasitet til å styre kamper på hjemmebane mot lag som Real Sociedad. Men det er ikke gjort på en dag Wink
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 25.11.2017 23:45    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker at det kanskje er litt naivt å tro. Men jeg er dog enig i at vi har evner til og burde være mer effektiv når vi først har ballen. Det blir veldig enkelt for dem å forsvare seg mot oss til tider. Synd vi ikke får til mer enn et par pasninger på rad i gangen.

De presset oss høyt og det sliter vi med, selv når det er Sogndal som gjør det. Dette har vi sett mange ganger i ES også, men vi er såppas mye bedre at vi likevell som regel avgjør til vår fordel onår motstanderen er veldig trøtt i bena.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 25.11.2017 23:56    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
senador wrote:
2. Det går for sakte når ballen vinnes. Det må gå fortere fremover og kontringsspillet må forbedres.


Dette er jeg helt uenig i at var et problem nå sist. Vi hadde flere gode overganger med bra tempo, men de ble sølt bort av elendige pasninger.


Det er en del avgjørende situasjoner i kampen at ballen spilles ikke. Man holder for lenge på ball eller spiller unødvendig støttepasning. I tillegg er det få truende spillere i feltet ved innlegg som tyder på at det ikke er flere som er med i kontringssekvensen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.11.2017 17:31    Post subject: Reply with quote

Blir lang juleferie etter kampen i Makedonia. Oppstart først mandag 15. januar med treningskamp mot Kolstad bare to dager senere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Gjfs
Proff


Joined: 30 Jul 2013
Posts: 397
Location: Tromsø

PostPosted: 26.11.2017 19:51    Post subject: Reply with quote

Synes det er (for) lenge siden jeg så en Rosenborgkamp og tenkte at vi spilte fin attraktiv angrepsfotball.
Vi evner knapt nok å utfordre Odd fremover på banen, og grunnspillet vårt sitter ikke uansett hva motstanderen heter.
Det er vanskelig å være misfornøyd med resultater og spillet sammenlignet med Hesten og Janne, men man må kunne kommentere mangelen på framgang i spillet vårt under Kåre.
Grunnene er selvsagt for mange og kompliserte til å gi noe enkelt svar på hvorfor det har blitt sånn, og om man skal være resultatorientert, kan man vel argumentere for at noen av grepene Kåre har tatt har vært nødvendige og vellykkete.
Det er mulig at man ikke kan få i pose og sekk. Det er mulig at måten Rosenborg vil spille fotball på, ikke er forenlig med å lykkes i Europa. Da kan det hende vi må velge hva vi ønsker. Suksess, eller fotball man får tilbake godfølelsen av.
Jeg foretrekker at vi prøver en mer offensiv tilnærming i hver eneste kamp. Det tok lang tid for Eggen i Europa, men til slutt klarte vi å være defensivt kompakte, og ha et flott angrepsspill i perioden hans. Kan svaret være å skaffe Kåre en Bjørn Hansen? Er Hoftun den personen? Stemmer det at treningene våre har blitt infisert med kjegler?
Jeg skjønner at det er vanskelig med mange nye spillere inn og skader på sentrale spillere for samhandlingen. Jeg er ikke misfornøyd med hvor Kåre har tatt klubben vår etter et tiår med ørkenvandring. Men det hadde vært veldig deilig om klubben kunne gitt enda tydeligere beskjed om at de ikke er fornøyde med spillet vårt i deler av sesongen. At de åpner opp for at grepene som er tatt før denne sesongen har vist seg å ikke gi de ønskede virkningene. At de snur de siste par steinene, som kanskje er de mest ubehagelige å snu for styret, for å styre oss tilbake til god kollektiv angrepsvillig fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1119
Location: Trondheim

PostPosted: 26.11.2017 20:33    Post subject: Reply with quote

Vi tok flere poeng under Hesten i 2013.
Tror jammen vi skapte flere sjanser og spilte mer offensivt også.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 26.11.2017 20:52    Post subject: Reply with quote

Tviler på at Kåre har intensjoner om innta noen større rolle på treningsfeltet igjen, noe som er synd for det hadde vært veldig gøy å se dette laget spille god Rosenborgfotball som i 2015, for dette laget har et høyere potensiale spiller for spiller enn det vi hadde da, selv om det ikke ser sånn ut overhodet i dag. Om KI er for stolt til å være "grovarbeider" på treningsfeltet får han hvert fall overføre kunnskap til en som kan ta rollen han hadde på feltet i 2015 og 2016 og ikke bare kaste inn en portugiser og en kaffekoker og la de diktere hva som skjer.

Om årets CL/EL har vist noe er det at vi har vel så mye å vinne på ha et godt offensivt spill. Lag som RS og Ajax temmes mest effektivt av å ha et eget offensivt spill, da begge lagene var svært shaky defensivt. Kampene mot Celtic viste også at vi har nødt til å kunne trykke motstanderne mer på hjemmebane om vi skal slå lag som er godt organiserte. Mot Zenit tror jeg det defensive fokuset lønnet seg, selv om vi fikk dårlig betalt. Vi får håpe vi prøver en tredje variant neste år der det offensive prioriteres noe høyere enn i år, noe KI delvis gir uttrykk for at de ønsker, men da må KI kaste komme seg mer ut på feltet.
Back to top
View user's profile Send private message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 26.11.2017 20:53    Post subject: Reply with quote

Vi ser gang på gang svakhetene til Kåre: han evner ikke å motivere spillerne til "andrerangs" kamper, og han evner ikke å gjøre grep for å endre kampbildet underveis i kamper hvor vi sliter.

Kåres største styrke er først og fremst på treningsfeltet, hvor han kan drille spillerne i fotballen han ønsker. Vi så hvordan det bar frukter i 2015, hvor vi hadde det beste offensive samhandlingsmønsteret av samtlige lag i Norge.

Derfor er det så synd at han nå har overlatt mer og mer av treningene til kjegleflyttere. Offensiv samhandling har vært nesten mangelvare i år. Ja, vi har fått endel nye spillere, men det unnskylder likevel ikke at man ikke har sett spillemessig fremgang i høst.

Det har vært veldig få kamper i år hvor jeg har latt meg blende av spillet. Det er først og fremst gode enkeltmannsprestasjoner som har reddet oss. Nei, her må du tilbake til start Kåre (altså på treningsfeltet), og fokuser på det du er best på. Vi vil se bedre offensiv fotball neste år!
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 27.11.2017 14:02    Post subject: Reply with quote

Veldig enig med det som blir skrevet her.

Jeg er godt fornøyd med sesongen - vi vinner for tredje år på rad og vi kvalifiserer oss til Europa. I Europa-kampene har vi blitt litt for små og vi har ikke hatt flaks med trekningen, dommeravgjørelser etc.

Defensivt har vi vært tette bakover, men jeg synes ikke midtbanen er flinke nok til felles-press. Når vi ligger bakpå i en slags 4-5-1 så blir det for mye press en og en. Dermed blir vi hele tiden et halvt sekund for trege og vi blir løpende imellom.

Offensivt har det også buttet mye. Samuel har jo vært her en stund men jeg tror ikke han har brukt overlappen til Meling en eneste gang ennå. Det forteller meg at de ikke trener på dette. Hvor er kryssløpene? Hvor er den samtidige overlappen og kryssløpet fra motsatt side? Hvor er gjennomspillet ned til kortlinja og 45-pasningen tilbake inn i feltet? Hvor er de presise innleggene? Innlegg skal være harde og lande nøyaktig der du sikter - ikke komme ned med snø på 15 meter for langt. Hvor er de presise skuddene? Ingenting irriterer en gammel spiss som når noen kliner til med full kraft midt på keeper - det er alltid ledig i hjørnet - skyt der (og husk at som regel har du bedre tid enn du tror når du skal skyte). Hvor er gjennomløpene og skuddene fra indreløperne? Mike Jensen har scoret 1 (ett!) mål i årets serie - det er jo alt for lite. Trondsen har nettopp kommet og har scoret to - men jeg aner at de målene kom som resultat av trening og kamper i Sarpsborgdrakt. Hvor er de raske kontringene? Vi har fått mange grå hår på hodet som resultat av at spillerne vender hjem og slår støtte i stedet for å gi full gass fremover når vi vinner ballen i god posisjon.

Alt dette er det mulig å trene på - og det synes jeg de skal gjøre. Terp igjen og igjen på løpemønster og pasningsalternativer. Da trenger ikke spillerne se seg om etter pasningsalternativer lenger - spillerne vet etter hvert hvor de andre spillerne er på vei.

Tren også på enkle ting - som pasninger (og skudd!). Nytter ikke å kontre dersom pasningen kommer 2 meter bak eller hvis pasningen er så hard at den går over kortlinja. Nytter ikke å komme i skuddposisjon heller dersom man skyter ballen midt i fanget på keeperen.

Tren på dødballer/ corner også. Jeg synes ikke vi er gode nok på det heller. Vi har hatt mange gode hodespillere i år (Reginiussen, Bjørdal, Bendtner, Konradsen osv.), men ikke fått god nok uttelling offensivt. Defensivt er det bedre enn det var i fjor (tidligere var jeg kjempenervøs på hver eneste defensiv dødball - det er jeg ikke lenger).

Vi har en utrolig spennende stall - med noen gode signeringer nå så har vi et kjempegodt lag. Her er det bare å glede seg til neste sesong! Men vi bør kunne ta noen steg i retning av godt offensivt samspill - helst slik det er beskrevet av Eggen - det vet vi fungerer bra.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 01.12.2017 12:50    Post subject: Reply with quote

Veldig enig i alt du skriver, BalleK. Jeg vil bare legge til at vi åpenbart hadde flest mål etter hjørnespark i årets ES (jeg tror kommentatoren på Eurosport sa det under Odd-kampen). Nå har vi likevel følelsen at vi fikk for dårlig uttelling der og det antyder at problemet ligger igjen hos spillerne som tar hjørnespark, dvs. innleggskvalitet. Vi hadde jo også ingen faste cornerskyttere, vi prøvde mange (Hedenstad, Helland, Jensen, Meling, Trondsen, Levi...) uten at en av disse klarte å etablerte seg som vår skytter nummer 1.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 07.12.2017 21:00    Post subject: Reply with quote

1

Last edited by henrifei on 09.12.2017 20:50; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 08.12.2017 21:56    Post subject: Reply with quote

Sju av 11 som starta mot Vardar var ikke i klubben for ett år siden. Håper vi klarer å få litt mer stabilitet i troppen de neste sesongene.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.12.2017 21:37    Post subject: Reply with quote

Rosenborg har brukt fire forskjellige spillere sentralt på midtbanen i høst.

- De er kvalitetsspillere alle sammen - dyktige fotballspillere, men skal vi nå det absolutte toppnivået - som vi kanskje hadde i sommer, så er det bedre med samhandling, innrømmer Mike Jensen overfor rbkweb.no.

(...)

- Det viktigste i Rosenborg er at vi har en veldig klar filosofi. Det vil alltid være noen automatismer og samhandling som må jobbes på plass. Men i det store og hele syns jeg at det har gått greit.

Les mer: - Automatismer og samhandling må jobbes på plass
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
everlong
Senior


Joined: 05 Jul 2012
Posts: 169
Location: Trønder i Oslo

PostPosted: 18.12.2017 16:15    Post subject: Reply with quote

Joacim Jonsson har trillet terningen på årets sesong og blogget om hva RBK bør gjøre i vinter. Ikke veldig grensesprengende, men mener vi bør henter en stopper og en ving. Vanskelig å si seg uenig når det kommer til førstnevnte posisjon.

https://www.nordicbet.com...8-jonsson/
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 18.12.2017 20:28    Post subject: Reply with quote

Pardon my french, men det er ikke vits å lese hva den gjøken mener, syns jeg.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6246
Location: Skottland

PostPosted: 18.12.2017 23:32    Post subject: Reply with quote

everlong wrote:
Joacim Jonsson har trillet terningen på årets sesong og blogget om hva RBK bør gjøre i vinter. Ikke veldig grensesprengende, men mener vi bør henter en stopper og en ving. Vanskelig å si seg uenig når det kommer til førstnevnte posisjon.

https://www.nordicbet.com...8-jonsson/


Om vi henter en stopper og en ving, skal jeg vedde på at han kommer løpende til avisene for å fortelle at å kjøpe en stopper og en ving er det verste RBK kan gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.12.2017 23:48    Post subject: Reply with quote

Koteng til Adressa:

- Så er det slik at vi ønsker å beholde så mange av spillerne som mulig. Jeg tror aldri at Kåre (Ingebrigtsen, journ. anm.) har hatt en så god tropp ved inngangen til en sesong tidligere.

- Det er spillere, som keeper Andre Hansen, som har uttalt at de ønsker seg ut. Hva tenker du om det?

- Mye av årsaken til at spillere har kommet til RBK i første omgang, har handlet om ambisjoner om å bli god. Da er det en naturlig konsekvens at noen kanskje vil enda videre, også, svarer han, men tror altså at det blir få utskiftinger:

- Det kan være naivt av meg å si det, ettersom det var rolig på spillerfronten også i fjor på denne tida. Men ja: Jeg har en følelse av at vi får beholdt flere denne gangen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 20.12.2017 01:30    Post subject: Reply with quote

Tidligere når spillere kom til oss fikk de kjeft over å ikke ha riktige farger på skoene, tygge tyggis og annet i det de gikk inn på banen... Nils Arne og Hamren hadde svært klare tanker rundt hvordan vi skulle spille, dog svært forskjellige, men de kunne fortelle hver enkelt spiller hva de skulle gjøre når x skjedde...

Det er jeg faktisk noe usikker på at Kåre har. En hver utskiftning som skjer vil trolig føre til en rekke kommentarer etter 1-1 kamper om at vi har en ny tropp og det tar tid å spille seg inn i et system.

Vi kjøper kvalitet som kan vinne kamper i EL av seg selv, men jeg tror vi mangler den overordnede taktiske tankegangen om hvordan man skal forholde seg til hverandre i ulike systemer som Eggen og Hamren hadde. Det vil også gjøre at vi trolig ikke får samhandling nok til at vi kommer oss til CL neste år heller.

Vi hadde ikke bedre materiale i glansdagene, vi hadde en trener som sparket deg bak om du ikke løpte når ballen ble spilt på treningsfeltet. Er noe redd for at Kåre prater høyere om taktikk enn han lærer bort til gutta og at vi vil vinne serien år etter år, men står i samme sumpen vi gjorde internasjonalt som når Eggen skulle læres opp som trener.

Sier ikke at vi skal bytte ut Kåre da han har noe på gang, bare at jeg er litt skeptisk til hva vi faktisk leverer av spillemønster med det materialet vi har å bygge på.

Får håpe vinterens spillerkjøp passer inn i taktikken vår og ikke bare er kjøp som gjør laget bedre uten mål og mening.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 20.12.2017 01:59    Post subject: Reply with quote

Hamren hadde jo ingen tanker overhodet med en gang ballen passerte midtbanen. Kåre opplever jeg som en taktisk dyktig trener, men som selvsagt fortsatt kan utvikle seg på mange områder. Jeg synes all denne ropinga om at han er dårlig taktisk underveis i kampene er veldig overdrevet, samtidig så ble jeg litt urovekket over hvor lenge vi slet med for høye indreløpere og mangel på frispillingsalternativer tidlig i sesongen. Føler dog både han og Bjørnebye har vist seg som meget dyktige på å hente spillere som passer til spillestilen vår. Rasmussen, Hedenstad, Meling, Trondsen, Adegbenro, de Lanlay, Levi og Bendtner er alle kjøp som er i dagens stall og som passer veldig fint inn. Vondt for å se at de ikke skal klare å fortsette å lete etter lignende typer, men kanskje på en bedre hylle etterhvert?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 21.12.2017 00:49    Post subject: Reply with quote

Cyrilp Tommel'n opp!

Skal CL nås må absolutt alt fungere, også grunnspillet/samhandlingen. Foreløpig meget skeptisk til at det skal bedre seg voldsomt i 2018. Forholdene ligger dog til rette (per nå, evt. spillersalg kan endre bildet), så med gode og riktige grep i det taktiske arbeidet vil jeg absolutt påstå at det vil være sannsynlig. Men som du sier; Kåre har ikke overbevist (meg) på den biten de siste par sesongene... 2018 kan bli et viktig veiskille i RBKs moderne historie; får bare håpe man er som best forberedt.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 21.12.2017 12:04    Post subject: Reply with quote

Cyrilp wrote:
Vi hadde ikke bedre materiale i glansdagene


Nei kanskje ikke, men utbyttet av et innøvd angrepssystem (med dårligere spillere enn motstanderne i europeisk cupspill) var større før. Spesielt tre ting spiller inn:

1) Så å si alle lag er bedre defensivt organisert.

2) Så å si alle lag analyserer oss (og alle andre) grundig på video før de møter oss, så overraskelsesmomentet er borte.

3) Mer penger i fotballen, som fører til at vi kjappere selger våre beste, hvilket gir dårligere kontinuitet. Da vi kom inn i CL første gang under Eggen hadde laget spilt sammen mange år, med mange av de samme spillerne.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 21.12.2017 13:30    Post subject: Reply with quote

Det var i hvert fall kontinuitet i en del vitale posisjoner. I sum var det ganske mange utskiftninger på laget gjennom 90-tallet også, så kontinuiteten på trenersiden og måten laget ønsket å fremstå var nok viktigere enn akkurat det å ha de samme spillerne, for det var ikke slik at RBK spilte med de samme spillerne i hele storhetstiden.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 38, 39, 40  Next
Page 3 of 40

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb