English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ajax - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 39, 40, 41  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens beste
Hansen
55%
 55%  [ 141 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Bjørdal
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelvik
4%
 4%  [ 11 ]
Meling
27%
 27%  [ 70 ]
Jensen
3%
 3%  [ 8 ]
Konradsen
1%
 1%  [ 4 ]
Midtsjø
0%
 0%  [ 1 ]
Jevtovic
0%
 0%  [ 1 ]
Bendtner
3%
 3%  [ 8 ]
de Lanley
0%
 0%  [ 1 ]
Adegbenro
2%
 2%  [ 7 ]
Total Votes : 252

Author Message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 18.08.2017 17:24    Post subject: Reply with quote

Takk for at du tok en for laget.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 18.08.2017 17:26    Post subject: Reply with quote

Det blir selvsagt å bette på Ajax-avansement nå, ja. Vinn-vinn!
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 18.08.2017 17:32    Post subject: Reply with quote

Med innsatsen i Ajaxkampen viste Meling at han bør spille back for Norge.
Vil gi cred til Bjørdal også, bra kamp av en noe undervurdert spiller. Skuffelsen var Hedenstads defensive innsats. Skuffet over at Yanni ikke jobber bra nok i defensivt overgangsspill.
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 18.08.2017 17:34    Post subject: Reply with quote

Yanni hadde ikke helt dagen i går, skuslet bort en god del muligheter med dårlige innlegg, balltap, osv. Han må spilles i form, har levert ujevnt etter returen.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 18.08.2017 18:01    Post subject: Reply with quote

Hedenstad får vell mye tyn nå. Han møtte ikke hvem som helst i går og jeg vil tro det er mange høyrebacker som har fått kjørt seg mot samme mann. Så fikk han ikke all verdens hjelp fra Jevto heller.

Jeg syns han hadde flere gode offensive bidrag. Selv om det til tider var rimelig kaotisk defensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 18.08.2017 18:24    Post subject: Reply with quote

Hedenstad får altfor mye kritikk ja. Spilte jo mot klassespiller i Younes. Sett han herje i flere kamper mot store og gode lag.

Yanni har større potensial. Midtsjø faller dessverre gjennom i Europa.
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 18.08.2017 18:46    Post subject: Reply with quote

Var tydelig hos flere av spillerne i går at de ikke var vant til nivået (mindre tid og rom, backene er vanskeligere å runde, og alt det der).

Mange av dem kommer til å ta steg dersom vi kommer oss inn i gruppespillet og får flere kamper mot lag av dette kaliberet. I mine øyne er denne kollektive nivåhevingen noe av det aller viktigste vi får, dersom vi skulle klare å kvalifisere oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbe
Senior


Joined: 24 Sep 2015
Posts: 110

PostPosted: 18.08.2017 19:07    Post subject: Reply with quote

Kampen var helt grusom å se på, var mer spent nå enn mot Celtic av en eller annen grunn. Kanskje fordi Ajax har sterkere enkeltmannsferdigheter (Younes f.eks) og kan dra opp hva som helst av hatten, når som helst.

Samtidig merket jeg meg at vi har en eldre tropp, med litt mer ro og erfaring mellom øra. Kan ikke være lett å være 19 år med det presset som har bygget seg opp der nå. Skjønner ikke helt hvor pengene til Ajax blir av heller, selger spillere for 400 millioner og har ikke råd til å forsterke seg?

Gårsdagens resultat sprer seg forøvrig utover landegrensene. Spesielt i Skottland og Nord Irland er de fornøyde med å ha henholdvis slått oss og nesten slått oss. "Rosenborg beating last year finalist Ajax... away! Putting our result against them in perspective" ffra celticfansen går igjen om dere søker på Rosenborg på twitter f.eks.

Mens her hjemme jobber journalistene av en eller annen grunn mot oss, med teite vinklinger som "Han var dagens dårligste spiller" og at det var Ajax som var dårlige, ikke vi som gjorde en god jobb. Jeg kunne skjønt det om dette bare var 1 kamp. Men RBK spilte like godt mot Celtic også. Vi har tatt klare og gode steg fra både 2015 og 2016 og jeg må si at Kåre har absolutt lyktes med det han prøvde på når det kom til defensiv organisering og formtopping, uansett hvordan dette ender til slutt. Max uflaks å trekke både Celtic og Ajax, og der kan vi bare laste Dyrhaug som insisterer på å trekke de høyest seedede lagene (Kanskje hun har mest lyst på fulle tribuner? ^^)

Adegbenro er akkurat hva laget vårt har skreket etter. En som er så selvsikker og naiv at han virkelig føler seg som favoritt, UANSETT. Herlig å se! Vi er et skikkelig ekkelt lag å møte med vår faste og gode defensive struktur koblet med oppspillspunktet og kombinasjonspilleren Bendtner og X-faktoren til Adegbenro på topp. Noe italiensk over det, i positiv forstand.

Sov 2 timer i natt. Takk for det, Kåre. Måtte dette vare i maaaange år framover. Nå er jeg helt utkjørt og går bare i en skummel lykkerus. Ajax kan fort finne på å putte 2 på oss på Lerkendal, men det er kanskje bare jeg som er redd for skuffelsen av å ryke på Lerkendal etter festforestillingen gutta ga oss i går.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbe
Senior


Joined: 24 Sep 2015
Posts: 110

PostPosted: 18.08.2017 19:13    Post subject: Reply with quote

Og til alle grinebitere i Norge som mener vi ikke har noe på dette nivået å gjøre: Fuck off.

Ajax og Celtic er typiske motstandere i både CL og EL. Vi kan se for oss en tenkt EL gruppe med disse i seg mot oss. Da hadde vi hatt 4 poeng på 3 kamper, langt ifra å vøre bare et lite stoppested på vegen for dem.

Er så sykt viktig å komme seg inn i gruppespill at jeg blir helt uvell..
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 18.08.2017 20:00    Post subject: Reply with quote

Så er det det med forskjell i sesonger og sånt igjen. Det er et kvalitetsgap i vår favør når kvaliken går, fordi vi har spilt en halv sesong. Til gruppespill jevnes det kjapt ut, da får vi det ikke like lett.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 18.08.2017 20:19    Post subject: Reply with quote

Ja, var vel derfor vi aldri vant CL i vår tid, sluttspillet gikk når vi var ut av sesong!
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 18.08.2017 20:44    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Drit og dra! Hadde bongen inne med RBK som desidert høyeste odds, så er det fandenmeg Zagreb med 1.10 eller noe i odds som ikke klarer mer enn uavgjort hjemme mot et lag jeg aldri har hørt om.

Bare noen hundrelapper, men ARGHHH!

Satte 200 på RBK og Zagreb,ville gitt 2500,-men det drunker I gleden over vår kamp da Smile
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 18.08.2017 20:59    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Ja, var vel derfor vi aldri vant CL i vår tid, sluttspillet gikk når vi var ut av sesong!


Det verste var jo kvartfinalene i februar, da vi nettopp hadde kommet ut av vinterdvalene. Tenk om vi hadde karret oss forbi Juve i 97 og Benfica i 2004, da kunne vi gått langt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 18.08.2017 21:12    Post subject: Reply with quote

JESUS wrote:
Bananskrue wrote:
Ja, var vel derfor vi aldri vant CL i vår tid, sluttspillet gikk når vi var ut av sesong!


Det verste var jo kvartfinalene i februar, da vi nettopp hadde kommet ut av vinterdvalene. Tenk om vi hadde karret oss forbi Juve i 97 og Benfica i 2004, da kunne vi gått langt.


Gikk ikke så aller verst da, med 1-2 over to kamper mot et bloddopet Juventus i sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1565

PostPosted: 18.08.2017 21:24    Post subject: Reply with quote

Litt surrealistisk at laget vi nettopp slo i dag solgte en spiller for nærmere 400 mill...
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 18.08.2017 21:27    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
JESUS wrote:
Bananskrue wrote:
Ja, var vel derfor vi aldri vant CL i vår tid, sluttspillet gikk når vi var ut av sesong!


Det verste var jo kvartfinalene i februar, da vi nettopp hadde kommet ut av vinterdvalene. Tenk om vi hadde karret oss forbi Juve i 97 og Benfica i 2004, da kunne vi gått langt.


Gikk ikke så aller verst da, med 1-2 over to kamper mot et bloddopet Juventus i sesong.


Nettopp. Juve gikk til finale det året. Hadde vi hatt flaks og karret oss forbi kvarten kunne vi faktisk ha vunnet hele dritten.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 18.08.2017 21:31    Post subject: Reply with quote

Brødsmula wrote:
Litt surrealistisk at laget vi nettopp slo i dag solgte en spiller for nærmere 400 mill...


Og handlet en 19år gammel trønder til juniorlaget sitt for 22 mill i går. Sier litt om divisjonsforskjellen her.
Back to top
View user's profile Send private message
knttn
Proff


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 339
Location: Oslo

PostPosted: 18.08.2017 21:37    Post subject: Reply with quote

Har vi noen gang hatt bedre keeper?? Sykt høyt nivå gjennom hele sesongen!
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 20.08.2017 00:11    Post subject: Reply with quote

Fikk vi noe svar på dette?



Sven.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 979
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 20.08.2017 00:29    Post subject: Reply with quote

Vi har aldri hatt en bedre keeper enn Andre Hansen i min tid som fotball-supporter ihvertfall. Jarstein, Johnsen, Hirschfeld, Øhrlund og Lund-Hansen når ikke halvveis opp en gang. Jørn har jeg ikke peiling på.
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 20.08.2017 00:34    Post subject: Reply with quote

Arason var meget god i sin tid. Men Andre Hansen er nok bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 20.08.2017 00:36    Post subject: Reply with quote

God på streken, god på igangsetting og vilt god med ballen i beina. Ikke helt i topp internasjonal klasse i feltet. Aldri sett en keeper i Rosenborg med så god teknikk/ pasningssikkerhet før.
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 20.08.2017 00:36    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Fikk vi noe svar på dette

Kampen mot oss var på datoen for hans død, 17. august 2011, så en slags minnemarkering. Internett forteller meg at ham var en markant skikkelse i supportermiljøet rundt Ajax. Myndighetene var derimot ikke var så glade i alt han drev med, så slagordet spiller vel på at han (og hans ettermæle) ikke lar seg stoppe.

Her en sak fra markeringen i fjor. Jeg har ikke kjørt google translate på den, så vet ikke hva som egentlig står der.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 20.08.2017 00:37    Post subject: Reply with quote

tombur wrote:
Vi har aldri hatt en bedre keeper enn Andre Hansen i min tid som fotball-supporter ihvertfall. Jarstein, Johnsen, Hirschfeld, Øhrlund og Lund-Hansen når ikke halvveis opp en gang. Jørn har jeg ikke peiling på.


Du ville aldri overlevd Jørn Jamtfall med tålmodighetsnivået du er kjent for.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 20.08.2017 00:57    Post subject: Reply with quote

Jamtfall var best på igangsettinger av den gjengen der (det hjelper selvsagt å spille med de mest mottakelige utespillerene også), men må se seg slått på de fleste andre områder.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 39, 40, 41  Next
Page 40 of 41

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb