English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Celtic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 45, 46, 47  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 03.08.2017 01:00    Post subject: Reply with quote

Søtvatten wrote:
Utrolig skuffet over at vi ikke angriper Celtic mer hjemme. Det nyttet ikke å forsvare seg til Europa i fjor og det lyktes ikke i år. Det kommer heller ikke til å lykkes neste år eller året etter, eller etter der igjen. Det kommer aldri til å lykkes. Få tilbake den offensive mentaliteten. Da har vi en sjanse.


Tommel'n opp!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Makkverk
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 2133
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.08.2017 01:01    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Bendtner viser virkelig hva han er hentet inn for å gjøre her, og det er ikke å score mål.


Enig at Bendnter var blant de bedre, men hallo i luka.
_________________
kentosd wrote:
Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør.
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 03.08.2017 01:02    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke å motivere meg til å legge meg en gang i dag, men her er noen tanker fra toppen av hodet. Prosjekt formtopp har du fungert, men det holdt ikke. Når indreløperne står lavere i banen spiller vi god fotball. Bendtner er faktisk en jævlig god fotballspiller. Og i dag var han sammen med Hansen vår bestemann. Han scora ikke, og Andre var ugod da kampen ble avgjort, så det spiller ingen rolle hvem av dem som får prisen. Faan

Og en ting til. Det snakkes om at store deler av lager er før dårlige. Bruk pengene på å beholde dette laget. Ikke skaff ett nytt igjen før neste sesong. Neste år med samme lag, så er vi der, med litt flaks
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 03.08.2017 01:08    Post subject: Reply with quote

Hjelper faen ikke å være offensiv når spillerne ikke tørr å skyte på mål. Da får vi bare kontringer i mot.
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 03.08.2017 01:24    Post subject: Reply with quote

Er det liksom Nils Johan Semb som skal fortelle oss at vi er milevis unna CL-nivå (ref. VG)? Mannen med ansvar for toppfotballen mens vi kjemper innbitt mot Gabon om ranking-plass og damelaget tar en San Marino. Han som ser en førsteomgang mot Mikronesia, hvor vi ligger under med to - og som messer om hvor tett og jevnt det er i toppfotballen i dag.

HAN skal felle en dom.

Norge er ferdig. Og i følge black debbath så ligger endog norsk Bjørnstjerne Bjørnsons-forskning på et internasjonalt lavt nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 03.08.2017 01:45    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...8bZiRw92O4

Full match med Roar Stokke som kommentator.

Legg merke til at Celtic scorte mål akkurat den eneste gangen vi lot det være masse rom mellom forsvarsrekka og midtbanespillerne.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 03.08.2017 01:58    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=j8bZiRw92O4

Full match med Roar Stokke som kommentator.

Legg merke til at Celtic scorte mål akkurat den eneste gangen vi lot det være masse rom mellom forsvarsrekka og midtbanespillerne.


Jepp og der er litt av nøkkelen skal vi lykkes i Europa. Vi ryker fordi vi ikke setter de store sjansene vi har over to oppgjør. Celtic scorer nesten på sin første skikkelige sjanse i disse to oppgjørene. Effektiviteten er noe vi må få tilbake skal vi komme oss inn i CL/EL
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 03.08.2017 02:22    Post subject: Reply with quote

Litt uenig her. Celtic hadde endel store sjanser i første omgang på Lerkendal uten å sette de. Vi var bare ikke gode nok. Vi kom ikke til store sjanser på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7817

PostPosted: 03.08.2017 02:36    Post subject: Reply with quote

De hadde vel en sjanse? Den som Andre Hansen fistet over? Bendtner hadde en demping på kasse som ble corner, men den hadde Hansen tatt i fast grep.
Back to top
View user's profile Send private message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 03.08.2017 02:51    Post subject: Reply with quote

Hansen 7
Hedenstad 5 .
Bjørdal 6
Skjelvik 7
Meling 5

Jensen 6
Konradsen 7
Midtsjø 5
Jevtovic 3
Bendtner 6
De Lanlay 5
Back to top
View user's profile Send private message
JohnnyLoveLo
Junior


Joined: 10 Mar 2017
Posts: 39
Location: Gran Canaria

PostPosted: 03.08.2017 03:56    Post subject: Reply with quote

Det som ble prestert på tribunen i dag er det ingen i verden som er i nærheten av. Så tar vi med oss det videre og glemmer kampen.


Johnny
Back to top
View user's profile Send private message
CLkvart
Rutinert


Joined: 04 Aug 2015
Posts: 714

PostPosted: 03.08.2017 05:46    Post subject: Reply with quote

Kom akkurat tilbake fra fest i Risvollanblokka med bl.a. Bendtner. Han var optimistisk og sa at laget skulle forsterkes i alle ledd før EL playoff.

Så våknet jeg og det var svart igjen Sad
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 03.08.2017 07:34    Post subject: Reply with quote

2. omgang var en av de beste omgangene på flere år. Celtic hang virkelig i tauene. Tidenes lykketreff sørget for at Celtic går videre.
Vi får håpe vi får møte dem i EL- gruppespillet igjen, da tar vi dem.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 03.08.2017 08:01    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg lest igjennom alle innleggene her etter kampslutt. Og det er ikke alt som er skrevet som jeg er enig i - for å si det slik. Men det er vel skrevet i frustrasjon og skuffelse. Jeg var veldig skuffet i går kveld jeg også.

Vi er jevnt over litt dårligere enn Celtic. Vi kunne godt hatt litt bedre spillere på flere posisjoner. Men det koster penger. Og før vi spiller i Europa så er dette penger vi ikke har. Det er for risikabelt å bruke 50 millioner på å kjøpe seg til en plass i Europa - vi kan ryke ut likevel og da sitter vi fast i et økonomisk uføre.

Ellers forsvarer vi oss i 3 omganger - og slipper inn 0 mål. I 2. omgang i går angriper vi (det måtte vi gjøre), men da blir det åpning bakover som Celtic klarer å utnytte. Vi har en luke opp til Europakvalik, men jeg føler at den ikke er så veldig stor.

Men den viktigste kampen er den du ikke har spilt - nå må spillerne riste av seg skuffelsen - vi får en sjanse nr. 2 i Europaligakvaliken - og der trengs det full skjerping og full innsats.

Her kan vi trekke et kanonbra lag og ryke ut uten en sjanse, men vi kan få overkommelig motstand. Trekningen på fredag blir derfor veldig spennende. Europaligaen er også viktig og kommer vi inn der vil vi få masse kjempegod motstand å bryne oss på.

Men skal tillate meg å være skuffet i dag.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.08.2017 08:31    Post subject: Reply with quote

Er egentlig ikke så veldig skuffet. Som ventet så viser kampene mot Celtic (og forsåvidt resten av sesongen) at vi pr. i dag ikke har noe å gjøre i Champions League. Jo, det er marginalt å ryke med ett mål, men faktum er at dette er et skadeskutt Celtic lag utenfor sesong. Det er bare å innse at med Dembele og Griffiths i 2x90 minutter så hadde det sannsynligvis sett veldig annerledes ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18493

PostPosted: 03.08.2017 08:31    Post subject: Reply with quote

Har ikke orket å lese ett eneste innlegg i denne tråden, men BalleK oppsummerer stort sett det jeg tenker.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3205
Location: Oslo

PostPosted: 03.08.2017 08:42    Post subject: Reply with quote

avtrekkeren wrote:
Bendtner - 7 (gøy når hele stadionen jubla fordi han sprang etter en ball)

Haha. Dette Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
krist2
Rutinert


Joined: 19 Jul 2007
Posts: 750

PostPosted: 03.08.2017 09:25    Post subject: Reply with quote

sukram wrote:
@Krist2

Sorry, jeg bare glefset i en tilstand av alvorlig frustrasjon. Jeg kan bare nesten "dele" RBK-opplevelser med andre, jeg blir småpsykotisk i kvalikkamper og M****-oppgjør Smile


Det gÃ¥r greit, kjenner følelsen! 😬
Back to top
View user's profile Send private message
Jitta138
Proff


Joined: 25 Oct 2010
Posts: 328
Location: Groningen

PostPosted: 03.08.2017 09:54    Post subject: Reply with quote

Hansen 6

Hedenstad 6
Bjordal 5
Skjelvik 6
Meling 5

Jensen 5
Konradsen 6
Midtsjo 5

Jevtovic 4
Bendtner 6
de Lanlay 5

Lerkendal 10

coudla woulda shoulda, CL groups could have happened. was not an unrealistic target for this team. thus it feels more sad.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 03.08.2017 10:31    Post subject: Reply with quote

Hansen - 7

Hedenstad - 5
Bjørdal - 5
Skjelvik - 6
Meling - 5

Jensen - 6
Konradsen - 7
Midtsjø - 5

Jevtovic - 4
Bendtner - 6
De Lanlay - 5
Back to top
View user's profile Send private message
beanybop
Junior


Joined: 31 Jul 2017
Posts: 22

PostPosted: 03.08.2017 10:40    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Rosenborg BK savnet en stor sjanse til å gå til CLQ4. Celtic hadde ingen Dembele og en 50% Griffiths i 30 minutter ut av 180 minutter. Vær mer positiv i ditt neste spill.

Lykke til
_________________
Hail Hail
Back to top
View user's profile Send private message
bjorjost
Proff


Joined: 07 Nov 2007
Posts: 259
Location: jostedal

PostPosted: 03.08.2017 11:13    Post subject: Reply with quote

Realistisk sett er ikkje Rbk eit cl-lag, ikkje etter denne våren. For dei som messar om gamle dagar, hugs kor mykje enklare det var å gå til gruppespel dei fyrste åra då Rbk bygde seg opp økonomisk og sportsleg kontra no. Det vil vere ein mykje større prestasjon i dag enn den gongen å komme til Cl-

Det positive;

-Vi har fortsatt sjansen på EL og laget er utan tvil i framgang, også spelar for spelar. Fleire spelarar har vorte betre siste året;

Keeper; Rbk har gjort Hansen til ein enno betre keeper, her har vi det beste vi realistisk sett kan få.

Midtforsvar; Tore er betre og ei klippe, Skjelvik er MYKJE betre jamnt over, Bjørdal er betre, faktisk. Rasmussen kjem til å komme?

Backar; nedtur etter at Svesson for og Dorsin ga seg, men Hedenstad er på gong og Meling er ein god fotballspelar. Begge har blitt betre siste månadar. Det same med Gjersbakk etter landskampar.

Midtbane; Framgang her og, Konradsen har spelt sine beste kampar i det siste. Jensen syner form. Midtsjø ut opnar for andre konstellasjonar, kanskje Villmansson spelar meir no, som har vore eit unisont krav frå alle useriøse fans og besserwissarar. Og andre...

Lundamo er eit spørsmålsteikn, men har ikkje gjort seg vekk eller gøymt seg vekk som Stamnestrø gjorde.

Spiss; Bendtner sine to beste kampar er dei to siste. hevar seg mot god motstand, truleg.

Ving; De Lanley attende som vår truleg beste/farlegaste ving for tida.

KI; Meir audmjuk i intervju, syner prov på taktiske eigenskapar i mot Celtic i 3 av 4 omg.

Negativt;

Helland-situasjonen, Jevto for ujamn og taklar som Scholes, Rashani lite framgong. Backane på veg, men det går ikkje fort. Usikkerheit i høve KI sine høge indrelauparar, forset prosjektet?

Så overall; RBK er i ein positiv trend, spelemessig og spelar for spelar er det få eller ingen som har synt dårøegare form. Einig med BalleK. om at vi treng å halde stammen på dette laget, om Midtsjø forsvinn no er det truleg inga krise.
_________________
Brattbakk 1994–1997​
Kampar 100
MÃ¥l 94
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
arnt
Veteran


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 1223
Location: Trondheim

PostPosted: 03.08.2017 11:49    Post subject: Reply with quote

beanybop wrote:
Jeg tror Rosenborg BK savnet en stor sjanse til å gå til CLQ4. Celtic hadde ingen Dembele og en 50% Griffiths i 30 minutter ut av 180 minutter. Vær mer positiv i ditt neste spill.

Lykke til


Eller en som kan sette de sjansene vi fikk. Da kunne det fort stått 2-1 i aggregat.
_________________
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 03.08.2017 11:51    Post subject: Reply with quote

Greit nok som jeg sa tidligere er det lov å være skuffet for vi har jo så sinnsykt lyst til å høre CL hymnen på Lerkendal igjen! Men faktum er at vi er der vi er pr dags dato og å ryke 0-1 for Celtic over to kamper er "Hederlig" samt vi slapp dem ikke til så mange sjangser (noen som husker da Eggen startet å vi ble rundspilt av lag som hadde tosifret antall i hver kamp??)

Det eneste som skuffer meg er måten det skjer på, at vi igjen forsøker å forsvare oss videre. Det henger ikke på greip! Vi produserer to skudd på hjemmebane mot et lag som spiller med Birton som stopper i 75min...

Som det påpekes virker det som vi er for dårlige i presisjon og omstilling der vi var gode tidligere, og om det er et resultat av at KI har forandret treningene vet jeg ikke, men det eksisterer ikke overlapp, dobling på kant og innlegg bak forsvaret.

Mye av det kan forklares med at kantspillerne våre ikke har gode nok ferdigheter til å komme rundt backer som er bedre enn Vilsvik & Co, men det forventes jo heller balltap i disse posisjonene enn sentralt i banen, for de må iallefall prøve...

Synes Lorden gjorde alt det som kan forventes i går og litt til.
Synes Konradsen var solid dog begrenset og bruker litt lang tid med ballen.

I det korte å hele så mangler vi ferdigheter mot så gode individuallister som Celtic har, Ja, men det viktigste synes jeg er at vi er totalt blottet for relasjoner offensivt noe som har vært identiteten vår i flere år.

Se på bevegelse rundt ballfører, det er jo ikke snakk om mye andre og tredjebevegels :/ Det blir alt for forutsigbart og dermed for enkelt å forsvare seg imot.

Vi trenger Tore og vi trenger mere kvalitet og jeg håper de nå SER dette og får inn den midtbanespilleren som kan skape balanse og trygghet samt en stopper og en kant som kan utfordre!

Vi har mye å jobbe med, men jeg gleder meg til trekningen på Fredag og håper vi kommer oss inn i EL om ikke annet RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5471

PostPosted: 03.08.2017 18:13    Post subject: Reply with quote

Tross enorm skuffelse trodde jeg folk ville være fornøyd med prestasjonen i seg selv. Over to kamper var vi best, setter dette på kontoen for uflaks. Helt ekstremt levert fra Kjernen og stadion igår, har fortsatt gåsehud. Gi oss nå den kjernentribunen!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 45, 46, 47  Next
Page 46 of 47

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb