English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jonathan Levi
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 30, 31, 32  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2549

PostPosted: 25.09.2018 13:09    Post subject: Reply with quote

Jeg finner ikke artikkelen (enda), det eneste jeg finner hittil er en rekke referanser på at Öster avslo et bud fra Hammarby på 2 mill, og at en rekke andre klubber var interessert. Leter videre.

Levi ble jo hypet enormt da han kom, "den nye Helland" osv.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2549

PostPosted: 25.09.2018 13:14    Post subject: Reply with quote

Fusion wrote:
"FT kan avslöja att prislappen landar på 8 miljoner kronor plus 2,1 miljoner i bonusar."

Skandale om det er sant. Mad


og denne
https://twitter.com/Joaci...2204696576
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 25.09.2018 13:14    Post subject: Reply with quote

Detaljer, men snakker vi da svenske kroner?
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.09.2018 13:24    Post subject: Reply with quote

Haha, den allestedsnærværende eksperten Jonsson beskriver ham som en spiller med bra tempo og bra forståelse, som først og fremst mangler styrke. Innertier.

Jeg trodde prisen på Levi var langt lavere. Åtte pluss bonuser for en 21-årig spiller fra nivå to, det er faktisk crazy bananas - for den prisen skal han egentlig levere fra dag 2, cirka. Men når det er Jonsson som melder det er det vel helt bingo hvorvidt det stemmer.
Back to top
View user's profile Send private message
Rosenvingen
Senior


Joined: 06 Nov 2015
Posts: 174

PostPosted: 25.09.2018 13:27    Post subject: Reply with quote

http://fotbolltransfers.c...news/80585 8 mill pluss 2 mill
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 25.09.2018 13:39    Post subject: Reply with quote

Fy faen. Må si jeg begynner å bli skeptisk til Bjørnbye. Han virker ute av stand til å få en lav pris for en spiller. Hva betalte vi for Denic, 30 mill?
Back to top
View user's profile Send private message
Rosenvingen
Senior


Joined: 06 Nov 2015
Posts: 174

PostPosted: 25.09.2018 13:52    Post subject: Reply with quote

Slik jeg husker det, så hadde Levi gått fra 3. nivå til 2. nivå og var en av Øster sine beste spillere, hvis ikke den beste. Fra videoene å dømme spilte han AMRC og ikke WRL, som i RBK og var mer aktiv på midtbanen enn i angrep. RBK hadde snust på han i lang tid og kalte han en kommende Helland (ikke en ny Helland som kunne gå rett inn i 11'eren), som skulle få god tid til å føle seg hjemme i Trøndelag. Bjørnebye mente at vi måtte kjøpe han asap (når det ble bevist at han tok 2. nivået i Sverige), ellers ville andre klubber komme på banen. En spiller, som så langt hadde gått under radaren mao.

Må si meg superenig i kommentaren om løpet til Yanni mot S08 som ga mål. Vi vil jo ha så raske vinger i Rosenborg. Levi blir aldri så rask, så vi får se om han blir ving eller noe annet. Kanskje passer han bedre i 442?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 25.09.2018 14:44    Post subject: Reply with quote

Summen tilsvarer 7 400 000 + 1 940 000 i NOK etter dagens kurs. Bonus utløses jo om han gjør det tilstrekkelig bra så den er jo litt irrelevant egentlig.

Syns ikke 7,4 mill er så drøyt. Kunne kanskje tynt de ned på 6-tallet, men noe mindre er lite trolig for en ung, lovende spiller som var jaktet på av flere klubber. Hverken eller dette, helt ok.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 25.09.2018 15:20    Post subject: Reply with quote

Jeg synes at 7,4 millioner for en spiller fra superettan er litt i meste laget. Vi har ikke råd til mange sånne bomkjøp for å si det sånn. Den melkeruta har vi prøvd før.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 25.09.2018 17:41    Post subject: Reply with quote

Var ikke Levi inne på U21landslaget før han kom til oss da? Isåfall hjelper det ofte på prisen.
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 25.09.2018 22:43    Post subject: Reply with quote

Det er nå en gang sånn at prisene for overganger innen fotball har økt med årene. Det hadde vært spinnvilt å bruke 7 millioner på et ungt talent i 2011, men det er det ikke nå. Vi både kjøper og selger spillere for mye høyere priser enn for 5-6 år siden.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 26.09.2018 13:23    Post subject: Reply with quote

synes heller ikke det er sykt masse, men heller ikke for noe mere enn det.

Har trua på Levi selv om han gjør en del håpløse ting. Med spilletid og selvtillitt så kan han utvikle seg til å bli mere enn en kurrant spiller for oss.

Dog tviler jeg på at han blir et fenomen, men vi trenger gode squadspillere også, og at levi kan spille i flere posisjoner er jo bare flot med tanke på hvor utsatt vi har vært med skader.

tror nok vi sitter med gevinst den dagen han drar videre.

Next.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.09.2018 14:51    Post subject: Reply with quote

Prisen kommer også litt an på perspektiv.

Inkludert bonuser kostet han (om alle tall stemmer) hhv. to og tre millioner mindre enn Jebali og Adegbenro, som begge ble kjøpt etter Levi. Da synes jeg det begynner å høres ut som en rimelig stiv pris.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.09.2018 15:58    Post subject: Reply with quote

Noah FC wrote:
Var ikke Levi inne på U21landslaget før han kom til oss da? Isåfall hjelper det ofte på prisen.


Nettopp tatt ut, 31. mai 2017, (1 kamp?) på det nye svenske U21-landslaget, som 21-åring. Veldig mange spillere blir kostbare dersom dette er spesielt prisdrivende.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.10.2018 18:50    Post subject: Reply with quote

Shower alltid i RBK-garderoben: - Jeg tenker ikke klart når de skrur på musikk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ræven
Rutinert


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 580

PostPosted: 07.10.2018 21:56    Post subject: Reply with quote

Er det ingen i trenerteamet som prøver å hjelpe Levi til å bli en bedre spiller? Eller er det ingen som har kompetansen til det? Han har i mine øyne et visst potensiale om han får litt rettledning, selv om jeg ikke akkurat tror at han skal bli en storspiller, men han er ikke noe nærmere å holde nivået som kreves nå enn da han kom til klubben.

Han ser omtrent aldri etter medspillere, og 99 av 100 ganger går han innover i banen etter å ha brukt for lang tid i forkant, så han løper seg fast til slutt. I dag gikk han riktignok utover en gang eller to, men da også etter å ha brukt for lang tid i forkant, så alt av løp allerede er gjort. Slik han spiller nå er corner nesten det beste en kan håpe på med ham. Vanskelig å basere seg på å skyte via motspillere og i mål i lengden.

Han kan aldri bli den spilleren han tydeligvis ønsker å være når han er så treg. Om han prøver å kombinere med medspillere en gang i blant vil han bli langt verre å forholde seg til for motspillerne. Å lære han til å løfte blikket før han setter i gang skulle en tro var mulig å gjøre. Når laget spiller med en stor klums som spiss, må det være mulig å gi han beskjed om å slå et innlegg en gang i blant.

Virker som den eneste beskjeden han får før hver kamp er at han skal utfordre hver gang han får ballen. Slik var det under det forrige regimet og slik er det fortsatt. Ikke sikkert han har potensialet til å noen gang bli god nok for en Rosenborgstall som holder ønsket nivå, mulig jeg tror det finnes mer der inne enn det faktisk gjør. Det han holder på med nå er i hvert fall tilnærmet verdiløst for laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Iziba Jaja
Veteran


Joined: 08 Dec 2007
Posts: 1412

PostPosted: 07.10.2018 22:20    Post subject: Reply with quote

Enig med Ræven. Hvilken beskjed får Levi før kampene? I Rosenborg driver vi ikke med samhandling? Må være utrolig frustrerende å spille på lag med en slik spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 08.10.2018 17:49    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Shower alltid i RBK-garderoben: - Jeg tenker ikke klart når de skrur på musikk


HA! Dette er jo forklaringa på at Levi gjør så håpløse valg på banen! Kjernen står jo og synger ufortrødent under hele kampen, og da stokker det seg fullstendig for Levi! Ikke rart at han skyter håpløse skudd, bommer med innlegg og lar være å spille til bedre plasserte medspillere når supporterne ødelegger huet hans med sang!

Neerland har jo helt rett! Kjernen må gå!
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 08.10.2018 20:53    Post subject: Reply with quote

Veldig synd med Levi. Han har basisferdigheter som overgår de fleste på laget og det gjør at vi hadde store forventninger. Kampen i går var elendig, alt ligger til rette for flere målpoeng. Fine nedtak, men så er det stopp pga feilvalg. Tydelig at noen har det, og noen vil aldri få det. Altså spilleforståelse og smartness.
Han er ganske treig, men i ES rekker det. Se på Jebali, ganske lik spiller, men veldig god forståelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 17.11.2018 13:29    Post subject: Reply with quote

Interessant å høre Levi på Rasmus & Saga-podden (22:00 ut i podden) fortelle om at han mener han kler 10er-rollen best på banen - stikk i strid med det Bjørnebye & co har vurdert det hen. Fortalte til og med at de er uenige. Videre at han "ikke er noen Samuel" og at å ligge på krittet egentlig ikke er han; heller ligge mer sentralt og bruke styrkene sine i kombinasjonsspillet. "Jeg skal kombinere med andre spillere, jeg skal ikke ha en-mot en" (...). "Når jeg får spille på litt mindre bane på treningene og får springe litt hvor jeg vil, er jeg etter min mening litt bedre da". Hevder selv at han forstår RBK-kantrollen mye bedre nå enn da han ankom klubben, men er dette virkelig godfot var den første tanken som slo meg. Jeg har mine tvil. Ikke utelukkende basert på Levis egne uttalelser, men også prestasjoner og relasjoner i kamp.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 17.11.2018 13:42    Post subject: Reply with quote

Ja, det virker veldig vondfot. Tviler på at han blir god nok for oss som hengende spiss (eller som ving for den saks skyld), så vi bør vurdere utlån/salg foran neste sesong. Men virker som en morsom fyr da.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.11.2018 14:27    Post subject: Reply with quote

Han skal selvsagt få mene hva han vil, men Levi som offensiv premissetter og spielfuhrer høres omtrent like fornuftig ut som Adegbenro i anker-rollen.

Levis største hemsko er valgene han tar, hvor han langt oftere velger feil enn rett alternativ. Nærteknikk, blikk og spilleforståelse fremstår også som langt under nivået vi trenger i et angrep som ofte spiller mot etablert forsvar.

Jeg ser for meg at svenskenes løsning av rollen ville handlet om å vende opp og skyte, noen bakromsløp og mange støttepasninger - alt med relativt høy feilprosent, og det er langt unna nok for en offensiv "regissør" i Rosenborg.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 17.11.2018 15:14    Post subject: Reply with quote

Nærteknikk og mottak er noe av styrken med Levi, sånn sett kunne han spille som 10 er.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 17.11.2018 15:25    Post subject: Reply with quote

En ide å prøve han i en slags falsk-9er-rolle?
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 17.11.2018 15:33    Post subject: Reply with quote

Jebali passer 100 ganger bedre i 10'er rollen enn Levi. Med en skadefri tropp skal Levi være langt unna startplass og han må utvikle seg mye før han bør få spille så mye som han gjorde i årets sesong. Den rollen han passer aller best til i dag er en joker rolle fra benken når alt annet ikke fungerer.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 30, 31, 32  Next
Page 19 of 32

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb