English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jonathan Levi
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 30, 31, 32  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 28.06.2018 19:45    Post subject: Reply with quote

Kan ikke noen gi han en DVD fra 90-tallet, sÃ¥ er problemet løst ⚽
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 28.06.2018 20:14    Post subject: Reply with quote

Litt Boateng over Levi🙊
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 28.06.2018 20:19    Post subject: Reply with quote

Hehe er jo ikke et kvalitetstegn mtp fotballklokskap at det har tatt så lang tid for Levi å forstå at han ikke skal trekke inn i banen feks. Men det er fortsatt håp
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 01.07.2018 23:48    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/nyheter...sandefjord Levi tar en Tarik og byr på et særs svorsk talesett i intervjuet etter Sandefjord-kampen. Kanskje det må til for å gjøre seg forstått blant danskene på laget Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 08.07.2018 00:45    Post subject: Reply with quote

Hadde nok en gang et utilgivelig valg der han sender en lumpe midt på keeper fremfor å legge inn et enkelt innlegg til en umarkert Søderlund som enkelt ville punktert matchen. Levi er ingen lagspiller. Skjerpings!
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 08.07.2018 01:06    Post subject: Reply with quote

Det må litt skjerpings til i de situasjonene der, ja. Men det er heldigvis ikke noe som man ikke kan gjøre noe med. Tror det kommer seg.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 08.07.2018 01:08    Post subject: Reply with quote

Han må lære seg at vi vil hylle han mer for den assistent enn hvis han slipper til og scorer selv der
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 08.07.2018 01:44    Post subject: Reply with quote

Viser lovende takter, men har fortsatt en del å gå på i avgjørelser/øyeblikk og det å holde konsentrasjon oppe i hele kamper. Kan bli bra med riktig skolering.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 08.07.2018 01:50    Post subject: Reply with quote

For å være litt djevelens advokat her, så mener jeg at dette muligens til dels kan skyldes på Kåre og alle andre som har sammenlignet ham med PAH. Her sitter en bortimot nykonfirmert svenske og blir målt opp mot en mann som på sine verste dager klemmer til fra intet og scorer mål som om det er det mest naturlig i verden, uavhengig av skadesituasjon. Da ser jeg for meg at det blir på en måte naturlig for ham å tenke "Han scorer mål, jeg sammenlignes med han, da må jeg også gjøre det". Selvfølgelig har jo også Helland assister i fleng, men det er ikke de han får mest skryt for.

Sier på ingen måte at dette er fasitten eller den totale forklaringen på saken, bare mine 50 øre om saken. Men dersom det ligger noe i det burde kanskje Kåre unngå bjørnetjenesten med å sammenligne spillere. Det skaper tross alt ett vist press, og press er ikke det som mangler på unge spillere i RBK fra før av.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 08.07.2018 08:54    Post subject: Reply with quote

Nykonfirmert? Levi er 22 år og bør klare å takle litt press.
Back to top
View user's profile Send private message
Rosenvingen
Senior


Joined: 06 Nov 2015
Posts: 174

PostPosted: 08.07.2018 12:02    Post subject: Reply with quote

Når oss fans tar opp disse tingene, så har sikkert KI også oppdaget det. Så det vil bli adressert.

Jeg ser at Levi løper mye og prøver enda mer. Det skal han ha for. Men han har litt å gå på hva gjelder skudd, innlegg, teknikk, taktikk, fysikk og fart.

Levi tenker nok at dette er den sjansen han har for å sette etablerte vinger ut av laget. Så han legger mye press på seg selv. Jeg håper at han roer seg ned litt og får noen tips av PAH.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.07.2018 12:34    Post subject: Reply with quote

Levi kommer. Det er ikke mange ukene siden Kåre visstnok stod taus og så på treningene. Tar litt tid å lære seg systemet, men når det sitter for Levi blir han stor. Jobba veldig godt i gjenvinninga i går og, det likte jeg godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 08.07.2018 13:05    Post subject: Reply with quote

Ja, klart han har potensiale, men disse ego greiene han gjør, det er ulovlig på dette nivået og kan ikke unnskyldes med at han "kommer seg", det skal rett og slett ikke være mulig. Han er helt krise på det med overblikk og å spille bedre plasserte medspillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 08.07.2018 13:36    Post subject: Reply with quote

Tror nettopp disse "ego-greiene," er det som skal til for å bli en verdensstjerne. Synes Levi er mye vasser en mot en, enn alle (bortsett fra Adegbenro). Får litt Zlatan vibber på Levi. Begge har en ikke etnisk svensk får. Begge fra Skåne. Angrepsspillere. Troen på egne ferdigheter. Zlatan fikk masse kritikk fra Malmø fans og spillere, det samme får Levi.

Tipper han heller Adegbenro spiller for en topp 20 klubb innen 5 år.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.07.2018 14:19    Post subject: Reply with quote

Filbornaskolan har levert minst én spiller til hver eneste svenske mesterskapstropp siden EM i 1992. Gjennom de ti siste svenske deltakelsene i EM og VM har skolen vært representert.

- Til venstre når du kommer inn inngangsdøra er det et bilde med alle de tidligere elevene som har gjort karrierer. Det er bilder av Andreas Granqvist, Henke Larsson, Erik Edman som spilte i Tottenham. Det er dyktige svømmere som er blitt verdensmestere. Det er mange profiler, når du ser det hver eneste dag er det klart at det er motiverende.

Det sier Rosenborgs Jonathan Levi til Dagbladet. 22-åringen har selv vært elev ved skolen og er en av to nåværende eliteseriespillere som har gått på Filbornaskolan. Den andre er Molde-keeper Andreas Linde.

Køen med stjernenavn fra skolen er lang. Fra Henrik Larsson, via tidligere LSK-spiller Christoffer Andersson og Erik Edman, til hans sønn Jordan Larsson har skolen produsert landslagsspillere, utenlandsproffer og eliteseriespillere på rekke og rad.

- De står ikke og skryter av hvem som har vært der, men de er flinke til å bruke det litt som motivasjon underveis. Gjør dere dette bra kan dere bli som de som har gått her før, forklarer Levi.

Les mer: Svensk VM-hemmelighet? Mener Ã…ge Hareide er sentral i stjernefabrikk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 08.07.2018 17:55    Post subject: Reply with quote

Mestalla wrote:
Tror nettopp disse "ego-greiene," er det som skal til for å bli en verdensstjerne. Synes Levi er mye vasser en mot en, enn alle (bortsett fra Adegbenro). Får litt Zlatan vibber på Levi. Begge har en ikke etnisk svensk får. Begge fra Skåne. Angrepsspillere. Troen på egne ferdigheter. Zlatan fikk masse kritikk fra Malmø fans og spillere, det samme får Levi.

Tipper han heller Adegbenro spiller for en topp 20 klubb innen 5 år.


Er villig til å tippe en kasse en øl mot deg vedrørende Levi på dette. Legger det gjerne opp i veddemålstråden Wink
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 08.07.2018 18:10    Post subject: Reply with quote

Do it!
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 08.07.2018 18:32    Post subject: Reply with quote

Synes det blir litt bias med at dere finner det dere leter etter nå, han har vitterlig blitt mye flinkere til å sende fra seg ball på riktig tidspunkt. Var eksempelvis med i oppbyggingen av begge målene i går, og passet tilogmed til dårligere plassert medspiller i en situasjon hvor han burde gått for avslutning selv.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 09.07.2018 09:25    Post subject: Reply with quote

oyvindh wrote:
passet tilogmed til dårligere plassert medspiller i en situasjon hvor han burde gått for avslutning selv.


Kommer ikke på denne situasjonen, men å gjøre det vitner om en spiller blottet for overblikk spør du meg.

Jeg synes ikke man skal ta lett på at en spiller gang etter gang er en dårlig lagkamerat. Det har alltid handlet om å spille hverandre gode i Rosenborgsk fotball. Og Levi gjør gang på gang valg som ville overasket meg om en 3.div spiller gjorde.

Jeg ser også at han er god med ball og god til å havne i farlige situasjoner. Dette er bra.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.07.2018 10:19    Post subject: Reply with quote

Jeg tror heller ikke at Levi gjør de feilvalgene han gjør fordi han er egoistisk og heller vil score selv - han hadde nok tatt assistpoeng med åpne armer nå. Jeg tror rett og slett han mangler overblikket, han ser ikke opp, og da ser han heller ikke pasningsalternativer med mindre de er midt i synsfeltet hans. Som Jensen var da Levi fikk en veldig enkel assist nå sist, og hvem det nå var i oppbyggingen til andremålet.

Faktum akkurat nå er at Levi mangler det grunnleggende overblikket til engang å oppdage en lagkamerat på førstebevegelse i standardsituasjoner som den med Søderlund, og det kommer nok til å ta lang tid før vi ser ham finne en andrebevegelse - noe man ellers ville forvente av en andreårs juniorspiller. Dette er en alvorlig hemsko for oss, spesielt på overganger, når vi kommer for eksempel 3 mot 2, og til stadighet ikke klarer å utnytte det til å skape store muligheter.

Forøvrig er jeg rett og slett ikke enig i at det å være en egoistisk spiller i ung(?) alder er noe frampek mot en verdensstjerne. Ja, unge spillere som er veldig gode er nok vante til å måtte gjøre veldig mye sjøl, men de som blir virkelig gode har nettopp overblikket som hindrer at de faller igjennom når de blir seniorspillere og må spille på lag (med noen unntak - Ronaldo var god nok alene til at han kunne ha en karriere som individuell utøver). Jeg tror nok det er langt mer vanlig å se spesielt intelligente og lagorienterte spillere (for alderen sin) ta steget til å bli spillere på toppnivå enn de med skylapper i juniorstørrelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 09.07.2018 12:17    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Mestalla wrote:
Tror nettopp disse "ego-greiene," er det som skal til for å bli en verdensstjerne. Synes Levi er mye vasser en mot en, enn alle (bortsett fra Adegbenro). Får litt Zlatan vibber på Levi. Begge har en ikke etnisk svensk får. Begge fra Skåne. Angrepsspillere. Troen på egne ferdigheter. Zlatan fikk masse kritikk fra Malmø fans og spillere, det samme får Levi.

Tipper han heller Adegbenro spiller for en topp 20 klubb innen 5 år.


Er villig til å tippe en kasse en øl mot deg vedrørende Levi på dette. Legger det gjerne opp i veddemålstråden Wink


Det er avtale, så lenge jeg får lotto kuponger til samme verdi av en kasse øl (om jeg vinner) Smile
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 09.07.2018 12:50    Post subject: Reply with quote

Det er absolutt en avtale Wink SÃ¥ da sier vi innen slutten av sommervindu 2023 da eller? Smile
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 10.07.2018 14:04    Post subject: Reply with quote

Ifølge tyrkisk presse hadde Galatasaray navngitte representanter tilstede under Rosenborg-Tromsø for å ta Levi, Botheim og Runar Espejord i nærmere øyesyn. Vil ikke lagt all verden i dette, men for arkivets skyld.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.07.2018 15:19    Post subject: Reply with quote

Kan vel ikke helt se hvorfor de skulle være all verden interessert i Levi. Han har langt ifra spilt seg inn hos oss ennå, og Galatasaray bør sikte høyere enn brukbar Eliteserie-kvalitet, skulle jeg mene.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 10.07.2018 15:25    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Det er absolutt en avtale Wink SÃ¥ da sier vi innen slutten av sommervindu 2023 da eller? Smile


Ja : )
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 30, 31, 32  Next
Page 12 of 32

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb