English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jonathan Levi
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 30, 31, 32  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Roamer
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1811

PostPosted: 10.08.2018 08:23    Post subject: Reply with quote

Sammenligner man med Helland er Levi en åpenbaring. Færre personlige feil, omtrent like mange feilvalg. Han er raskere og mer eksplosiv i bevegelsene og tar flere initiativ, som åpner for lagkameratene. Han har god dødballfot, bedre enn Helland har hatt de siste sesongene. Han bidrar mer defensivt.

Jeg synes allikevel han har såpass mye å gå på i posisjonering og valg at jeg ikke synes han er god nok til å være fast i førstekeeper en ennå. Hadde de Lanlay og Adegbendro vært skadefrie hadde de vært klart foran i køen, men han har potensiale. Det som overrasker meg er at han sliter såpass med å tilpasse seg spillestilen vår etter å ha vært her så lenge - hva har Kåre og teamet drevet med av coaching?
_________________
RBK på topp tre i årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.08.2018 08:45    Post subject: Reply with quote

For ordens skyld : jeg har verken sagt at en bedre spiller ville scoret 4-5 mål, eller at Helland er så mye bedre. Det jeg sa var at laget ville scoret 4-5 mål med en lagspiller på høyre kant. Som også har individuelle ferdigheter på Levis nivå, og det er ikke så fryktelig utenkelig. En god spiller, altså. Med Levi er man hundre prosent avhengig av at hans involvering er den siste før ballen ligger i mål, for det kommer ingen pasning. Pasninger er ofte nødvendige.

Det må jo være åpenbart for alle og enhver at den litt treige backen til Cork (seriøst, se hva Mike gjør med ham når han kommer en mot en) selger den ene sida for å hindre Levi i å gjøre den tingen han har lyst til å gjøre hver gang. Etter eget utsagn, forøvrig. Med den høyrefoten klarer han ikke løfte ballen over førsteforsvarer, så det oppfattes som trygt, men det skar seg for Cork, fordi lave baller på mål alltid er en risiko.

Det er samme som mot Odd, folk blir veldig imponert når Levi løper gjennom den døra som er satt åpen for ham. Så skal han ha litt ros for å gjøre seg spillbar, holde bredden etc., og han kunne fått flere muligheter til å drible dersom ikke Mike hadde spilt ballen bak ham hele tiden. Men : dette er motstander på Levis nivå. Hva skjer når han møter en back med bra fart, eller bare større ferdigheter defensivt? Da er det fort bare ubrukelige feilvalg og ingen oppside i et kampbilde der vi må forvalte de mulighetene vi får.

Man kan si mangt og mye om Helland, men han ødelegger faktisk ikke i nærheten så mye som Levi i banespillet. Så får vi se om det lar seg rette opp eller om han er uforbederlig ego / blind.
Back to top
View user's profile Send private message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 10.08.2018 09:10    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Man kan si mangt og mye om Helland, men han ødelegger faktisk ikke i nærheten så mye som Levi i banespillet. Så får vi se om det lar seg rette opp eller om han er uforbederlig ego / blind.


Ehh, har du sett noen de siste 20 kampene Helland har spilt eller...??
Helland har vært en vandrende katastrofe, hvor han i så og si hver eneste kamp har mistet ballen 20 ganger på dårlig mottak, dårlig touch, dårlige frispark og cornere, null defensivt arbeid... Levi er såpass mye bedre at jeg blir veldig overrasket hvis vi ser Helland fra start i løpet av høsten.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 10.08.2018 09:17    Post subject: Reply with quote

Det er soleklart at Levi har vokst på å få litt tillit nå i det siste da Helland har slitt, og han har vokst på det.
Får han tillit videre, blir bedre kjent med samhandlingen med medspillerne på banen og blir coachet i en helt annen klasse enn det KI/EH gjorde, så vil han vokse videre og bli ennå bedre.

Helland sitt klippekort bør være inndratt, og makulert!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 10.08.2018 09:20    Post subject: Reply with quote

Zaphod81 Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1294

PostPosted: 10.08.2018 09:26    Post subject: Reply with quote

Polarisernde spiller. Mitt største ankepunkt mot Levi er den manglende progresjonen på sammspillet siden han kom, tiltross for at det visstnok har blitt arbeidet mye med.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 10.08.2018 09:36    Post subject: Reply with quote

enig med Zaphod.

Ser flere ganger underveis at Bendtner himler med øynene og peker på åpenbare pasningsmuligheter Levi ignorerer. Lær den mannen at han er en av 11, ikke alene.
Back to top
View user's profile Send private message
rokdog
Junior


Joined: 02 Nov 2009
Posts: 37
Location: Oslo

PostPosted: 10.08.2018 09:44    Post subject: Reply with quote

100% enig i alt Zaphod sier om Levi, men at Helland er bedre... Not so much.. Levi viser tydelig at han har potensiale, men han er langt fra å få ut potensialet.. Er som Zaphod sier.. Han viser fotballforståelse som en 12 åring og gjør UTROLIG mange håpløse valg iløpet av kampen. Det eneste bra han gjorde igår var headingen og oppspillet til 2-0 målet.
Merker jo også at Bendtner har sluttet å spille til Levi om han har andre alternativer selv om Levi i utgangspunktet er beste alternativ.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.08.2018 09:45    Post subject: Reply with quote

At han viser nok til at han ikke automatisk skal benkes for en halvskadet Helland kan vi i det minste være enige i Smile

Jeg håper dog at Jebali (?) allerede til helga demonstrerer at han holder et helt annet nivå. Det bør han, til den prislappen. Så får vi se hvem som eventuelt må vike av Levi og Søderlund/Bendtner
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 10.08.2018 11:56    Post subject: Reply with quote

Levi er uferdig, men selv en blind mann kan se potensialet.
Synes definetivt vi skal satse på ham og utvikle ham.

Levi vs Helland er en debatt som kan pågå i det uendelige.
Helland i form er bedre enn Levi pr dags dato, men hvor lenge siden Helland var i form?
Synes det opplagte er å satse på den yngre med høyere potensialet og så får Helland slå unnenifra. Kan alltids håpe han hever seg for kommer han tilbake til det nivået vi vet han har inne så er han en herlig spiller.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Knurt Rotleifsen
Senior


Joined: 10 Aug 2018
Posts: 108

PostPosted: 10.08.2018 12:47    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
enig med Zaphod.

Ser flere ganger underveis at Bendtner himler med øynene og peker på åpenbare pasningsmuligheter Levi ignorerer. Lær den mannen at han er en av 11, ikke alene.


Når er det han ikke himler med øynenen for tiden? Kun når har selv brenner åpenlyse sjanser....?
_________________
Hva var livet uten øl og potetgøll
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 10.08.2018 12:56    Post subject: Reply with quote

Velkommen til forums, Knurt. Smile

Det er klart at lorden har et visst ego. Vi så det i fjor når han var mer oppgitt på Jevtovic for å slumse enn han var glad for målet som tross alt kom rett etterpå. Han har jo spilt på et mye høyere nivå og med mye dyrere medspillere enn det han har hos oss. Folk som kanskje lettere plukker opp hva han er i stand til å gjøre og omsette det til farligheter.

Men det er fortsatt lov å håpe at laget som helhet vil fungere bedre, og at vi får mer valuta ut av Bendtner. Adegbenro + NB9 + Jebali KAN jo bli en kjempegiftig trio på topp mot slutten av sesongen. Det er ihvertfall lov å håpe.

Så kan vi jo tro at Nicklas får litt mindre grunn til å himle etterhvert..
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1120
Location: Trondheim

PostPosted: 10.08.2018 13:24    Post subject: Reply with quote

Regner med at det Bendtner sier mellom himling og gestikulering er: Det e ige sådan vi scorer mål i Rosenborg, Levi! Æ ska kapp av dig fotan, din forbandede gnom av en halvsvenske!
Back to top
View user's profile Send private message
domis
Senior


Joined: 11 Aug 2014
Posts: 179

PostPosted: 10.08.2018 14:50    Post subject: Reply with quote

La oss snu litt på det. Hvis Helland eller en annen hadde spilt i stedet for Levi. Hadde vi da hatt 2 mål i kassa? Nei tror jeg. Ekskluder Samuel i denne teorien.

Stikkordet ligger i vilje og energi på å få til en situasjon, der er han god.
Han er ung og vi bør være glad for at vi har en slik spiller med potensialet vi kan forme slik vi vil.
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 10.08.2018 15:17    Post subject: Reply with quote

Levi Vs Helland. Uten tvil Levi! Tar Levi 1000 dager i uka framfor Helland.

Levi fremstår litt egoistisk til tider, men hvordan skal han bli en klassespiller i la liga/Calcio A hvis han ikke engang tørr å utvikle viktige faktorer som å passere en, to, tre, fire motstandere i den begredelig norske ligaen? Synes Levi har hatt den største utviklingen det siste året.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 10.08.2018 15:21    Post subject: Reply with quote

Per dags dato tror jeg det vil være mye mer verdi i å satse på Levi. Ingen tvil for min del. Har dere sett Helland spille?
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 10.08.2018 16:02    Post subject: Reply with quote

Kan vel trygt si at den deriverte av kvalitet over tid på Helland og Levi har motsatt fortegn.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2518

PostPosted: 10.08.2018 16:46    Post subject: Reply with quote

det er jo litt forretning med i bildet her og. Levi har utvilsomt et stort potensiale og har jeg vært sjef i rbk så har jeg brukt mye tid på han. Han kan bli solgt for en god sum videre til en bedre liga og klubb og jeg mener det er slik rbk bør driftes .
Helland er superb når han er i form, men nå er det lenge siden. Blir ikke yngre han heller og kommer nok til å gro fast i rbk som rotasjonsspiller om han ikke får skikk på skadeproblemene.

Som jeg har spurt meg om mange ganger. Hva i all verden er det kåre og co har holdt på med blir bare mer og mer merkelig. Hvorfor bytter han inn en 30 år gammel spiller ( villy før skaden) når laget leder med 2 mål? Kunne de ikke dyttet inn en junior-spiller i stedet? Leder laget med tre mål så bytt inn 2 taleneter da...
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6251
Location: Skottland

PostPosted: 10.08.2018 17:39    Post subject: Reply with quote

Roamer wrote:
Jeg synes allikevel han har såpass mye å gå på i posisjonering og valg at jeg ikke synes han er god nok til å være fast i førstekeeper en ennå.


Ja, det har du helt rett i!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 10.08.2018 18:06    Post subject: Reply with quote

haha robbie, stussa på den der sjøl Razz
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Roamer
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1811

PostPosted: 11.08.2018 00:05    Post subject: Reply with quote

Damn you, autocorrect!
_________________
RBK på topp tre i årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 11.08.2018 04:12    Post subject: Reply with quote

Mestalla wrote:
Levi Vs Helland. Uten tvil Levi! Tar Levi 1000 dager i uka framfor Helland.

Levi fremstår litt egoistisk til tider, men hvordan skal han bli en klassespiller i la liga/Calcio A hvis han ikke engang tørr å utvikle viktige faktorer som å passere en, to, tre, fire motstandere i den begredelig norske ligaen? Synes Levi har hatt den største utviklingen det siste året.


Jeg tror ikke jeg har sett han drible seg forbi noen, for så å slå inn. Litt ego er vel en underdrivelse av historiske dimensjoner. At Helland er drit dårlig om dagen, betyr ikke at dette er en mann som kommer til å bli bra. Som med Helland er dette en mann som snurrer rundt med drit dårlige backer.

Støtter 81 her...
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Svendsen
Junior


Joined: 22 Jul 2018
Posts: 15

PostPosted: 11.08.2018 05:33    Post subject: Reply with quote

Blir bra når De Lanley og Adegbenro kommer tilbake fra skade. (Og forhåpentligvis slår Jebali også til) For da slepper vi å diskutere Helland og Levi, for de blir fjerde-, og femtevalg på kantplass. (Og dermed trolig solgt også)

Helland er den klart beste lagspilleren av disse to, Levi er den beste enkeltspilleren, men ingen av de holder høyt nok nivå til å spille for et Rosenborg-lag med ambisjoner. Helland har vært på det nivået, det er det ingen tvil om, men det er en stund siden. Levi derimot, han er ikke på det nivået, og jeg tviler egentlig på at han kommer opp på det nivået noen gang.

Man skal allikevel aldri si aldri, for jeg husker Tobias Mikkelsen også var ganske begredelig til tider i starten. Han endte opp med å bli ganske så god for oss den siste sesongen han var her.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 11.08.2018 12:18    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om jeg synes de Lanley er så voldsomt mye bedre enn det Levi er/kan bli - og ikke tror jeg at Dølle kommer til å utvikle seg noe spesielt mer. Til det er han altfor mye skadet. Da tar jeg heller Levi, som på tross av ordentlig tunnelsyn, har potensiale til å vokse.
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 11.08.2018 12:44    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Som med Helland er dette en mann som snurrer rundt med drit dårlige backer.


Helland snurret rundt med drit dårlige backer. Nå har også de drit dårlige backene lært seg den ene fint han kan.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 30, 31, 32  Next
Page 16 of 32

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb