English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jonathan Levi
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 30, 31, 32  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 07.08.2018 13:57    Post subject: Reply with quote

Jeg er en av de som tidlig var veldig positiv til Levi, men som har sett meg litt blind på det han gjør teknisk. Han har evnene til å gjøre ganske store ting, men han er jo utrolig ustabil.

I tillegg så gjør han jo noen usedvanlig dårlige valg, litt for ofte. Det trengs, som mange påpeker her, coaching i taktikk og overblikk.

Han kan bli ganske mye bedre, og det er på ting som nesten utelukkende sitter i hodet. Da trengs også tilitt og erfaring, og det spørs om vi har tid til å vente på det.

BÃ¥de Adegbenro og de Lanley er bedre, men Levi er tilsynelatende ikke kjeks ihvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message
LanoX
Rutinert


Joined: 29 Feb 2008
Posts: 548
Location: Fannrem

PostPosted: 07.08.2018 14:29    Post subject: Reply with quote

Vært spennende å sett han i den 10-er rollen Mike er i. Mulig det kler han bedre.
_________________
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 07.08.2018 15:33    Post subject: Reply with quote

Nei, der er jeg mer enig med robbie. Tror ikke Levi har smartheten og overblikket som trengs for den rollen.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.08.2018 16:19    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Hvert eneste argument mot Levi i denne tråden kan brukes mot Pål Andre Helland også.

Den eneste forskjellen på de to er at Levi ikke er konstant utilgjengelig, og tross alt ikke har fått spille fast før nå.

Start i riktig ende.


Helland er fotballintelligent, og en god kombinasjonsspiller som profiterer mye på å ha mange bevegelser rundt seg. Levi er elendig på alle de parametrene. Det er en gigantisk forskjell.

Ellers er de ganske sammenlignbare ja - Levi er Helland uten toppnivået, men med skylapper.
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 07.08.2018 16:22    Post subject: Reply with quote

Helland er Helland uten toppnivået...
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 09.08.2018 21:44    Post subject: Reply with quote

Levi har ihvertfall fungert bra på høyre kant i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 09.08.2018 23:07    Post subject: Reply with quote

Han blir GOD.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 09.08.2018 23:16    Post subject: Reply with quote

Han ER god. Langt bedre enn Helland.
Back to top
View user's profile Send private message
LanoX
Rutinert


Joined: 29 Feb 2008
Posts: 548
Location: Fannrem

PostPosted: 09.08.2018 23:20    Post subject: Reply with quote

Levi har lenge vært en liten kuklengde fra å være helt fantastisk for oss, men gjør for mange feilvurderinger. Håper kampen i dag er et solid vendepunkt for han! Han har alle muligheter til å bli en klassiker for oss.
_________________
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.08.2018 23:27    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke fatte og begripe at noen syns Levi var god i kveld. Han gjør så mange latterlige feil i samhandlingen og med ball at selv en forelder på sidelinja på U15-nivå ville gjemt ansiktet i hendene. Det er et sted mellom forargende og komisk å se når han forsøker å være konstruktiv, for det er dartpil i treverket bak skiva hver eneste gang.

Symptomatisk da at de to scoringene hans, som jeg bare må anta dere mener når dere synes han var god, kom når han treffer noe helt annet enn det han sikter på, med den foten han ikke har kontroll på. Den beste involveringen hans i kampen er heading ned til Mike på blank goal, og den er strengt tatt ikke veldig imponerende.

Jeg vet ikke om jeg skal håpe at valgene hans er egoisme - som tross alt kan piskes ut av ham - eller om det er spilleblindhet, som nok dessverre er kronisk på dette tidspunktet.

En god spiller på hans plass i dag ville gitt oss fire-fem mål. Jeg kødder ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 09.08.2018 23:28    Post subject: Reply with quote

Han lærte i kampen her å dra seg utover istedenfor innover. Blir kanskje flere innlegg fra han av sånt - så skulle vi bare hatt noen i feltet til å omsette innleggene i mål da...
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 09.08.2018 23:30    Post subject: Reply with quote

Hva i allverden zaphod? Du skriver mye fornuftig, men hva i allverden?
zaphod81 wrote:
En god spiller på hans plass i dag ville gitt oss fire-fem mål. Jeg kødder ikke.

For det er ikke en del av det å være en god spillere å komme seg til gode posisjoner gjennom posisjonering, mottak, driblinger, etc.?
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 09.08.2018 23:36    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke kontroversielt å melde at en bedre spiller ville omsatt noen av de store mulighetene Levi hadde i dag. Den han får fra Bendtner i første omgang er jo stor. Hvorfor han ikke bare setter hodet til der vil jeg aldri forstå. Men synes Levi var ok selv. Jeg liker at han prøver, men synes som zaphod at det er veldig mye feilvalg. Dette er noe jeg også kjenner igjen i Helland. De skyter når de bør legge inn og motsatt. Det er innimellom veldig frustrerende.

Samtidig synes jeg ikke vi skal ta fra Levi målene helt da. Han setter jo opp 0-2 selv og skaper det fine spillet der. Litt heldig med hvor han treffer med begge avslutninger forsåvidt, men han gjør absolutt en god jobb i å skape de mulighetene.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
domis
Senior


Joined: 11 Aug 2014
Posts: 179

PostPosted: 09.08.2018 23:44    Post subject: Reply with quote

Sorry zaphod81, klarer verken å se logikken eller argumentene i hvor dårlig Levi her, og hvor mye bedre Helland er. Tullprat!

Jeg vil ha en spiller som kan være god for oss i eu sammenheng, der har Helland vært latterlig både defensivt og offensivt.

Levi er ung, men spennende. Med litt mer erfaring på overblikk og samspill blir dette bra. Vi trenger noen som tørr å utfordre, men han tar ofte feil valg og kan bli ego, men det kommer med tiden.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 09.08.2018 23:59    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

En god spiller på hans plass i dag ville gitt oss fire-fem mål. Jeg kødder ikke.


Nei, du er rimelig deluded akkurat her.

Snakk om å overdrive antall muligheter Levi har "skuslet bort". Så vidt jeg kunne se så rant de aller fleste mulighetene ut i Mike Jensen sine feilvalg, men det er mulig de ser like ut på en dårlig TV-skjer.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 10.08.2018 01:04    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg kan ikke fatte og begripe at noen syns Levi var god i kveld. Han gjør så mange latterlige feil i samhandlingen og med ball at selv en forelder på sidelinja på U15-nivå ville gjemt ansiktet i hendene.


Er du seriøs?? Da lurer jeg virkelig på hvilken kamp du så i kveld, eller om du så den gjennom bunnen på en ølflaske?
Levi var kjempegod i kveld, og RBK's klart beste på banen.
Bare å komme med en slik uttalelse er helt latterlig.
Levi blir skrytt opp i skyene av de fleste sportsjournalister og alle som så kampen i kveld, så hva du har sett, det klarer jeg ikke forstå.. enda mindre klarer jeg ta deg alvorlig.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 10.08.2018 01:09    Post subject: Reply with quote

Tja, kanskje Zaphod setter faglige ord på det vi andre setter på kontoen umodenhet og egoisme?

Det jeg liker med Levi er frekvensen og energien, i tillegg har han vitterlig dribleferdigheter. Samtidig får jeg mark av feilvalgene hans.

Premiespørsmålet: fotballdumhet eller ungdommelig umodenhet?
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1468
Location: Drammen

PostPosted: 10.08.2018 01:16    Post subject: Reply with quote

Synes heller ikke Levi er spesielt god. Han gjør utrolig mye rare valg, og lykkes med svært lite av det han foretar seg. De målene han har er faktisk stort sett dårlig keeperarbeid. Sleiver, upresise pasninger, ubesluttsom og har dårlig overblikk.

Men når det er sagt så har han blitt bedre på ting enn da han først fikk spilletid, og han har gitt oss både poeng i serien og viktige mål nå i dag, så jeg er mer enn takknemlig. Men det må bli bedre.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 10.08.2018 01:41    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Levi har noe ved seg. X-faktoren a la Dockal, som kan bli til mye målpoeng. I nest siste kamp hadde han også et meget godt slått frispark.

Det Levi trenger er mye spilletid. Om Rosenborg satser på ham fremfor en alltid skadet Helland, så vil han over tid forhåpentlgvis bli meget god.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 10.08.2018 01:49    Post subject: Reply with quote

Har lenge syntes at Levi er svært spennende, fordi han har så mange kvaliteter ingen andre av angrepsspillerne har i troppen; spesielt evnen til å være uforutsigbar. Dette fordi han har et stort register.

Levi har meget gode skudd, ofte gode avdriblinger og en egen evne til å komme til sjanser. Ingen som ikke har fotball-smartness kommer ofte til sjanser.

Levi er den spilleren i angrepsrekka til RBK som er den å passe på!
Søderlund og Bendtner blir stadig mer et sørgelig skue.

Levi er GOD og kan bli en særdeles god spiller for RBK!
_________________
Takk.


Last edited by TomH on 10.08.2018 01:50; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 10.08.2018 01:49    Post subject: Reply with quote

Når en del av argumentasjonsrekken til Zap er at Levi scoret to mål fordi han mislyktes og traff andre steder enn han siktet så er det vel egentlig bare å si god natt. Enhver som dribler og mister ballen blir kalt ego og dette gjør vel strengt at vi ikke ha veldig mange slike spillertyper i Norge/fra Norge. Blir man god nok og scorer ofte nok ved litt egoisme blir man plutselig helt unik. Se på verdens beste angrepsspillere. Gi gutten litt tid så får vi se hvor det bærer hen. Jeg sykes i alle fall han ser ekstremt spennende ut. Skulle tro enkelte foretrakk fullt av storflorer uten ekstremferdigheter så lenge de sentrer eller slår innlegg hver gang. Som om ikke motstanderen klarer å lese det etter ca 2-3 forsøk...
Back to top
View user's profile Send private message
AlfredoJojo
Proff


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 436

PostPosted: 10.08.2018 02:17    Post subject: Reply with quote

Liker ikke å blande meg så veldig mye i diskusjoner, da jeg ikke er på dette forumet for å forandre noen andre sine mening, men rett og slett for og lese andres meninger + dele min egen.

Men Zaphod har nok ett poeng i at Levi har noen tabber/feil som gjør at vi sløser ballen, og at en bedre spiller har scoret 4-5 mål.

Men det er dog halve visa her, trur nok han misforstår hvor god en slik spiller er, som faktisk har vært ørlite mer presist i de sjansene Levi "sløser".

Det faktum at Levi havner i disse situasjonene er ett enormt steg for hvilken som helst spiller, selv om noen blir litt lurt av at det ser enkelt ut og kanskje litt heldig. Det steget som kreves for å utnytte disse bedre, jo de kan bare bli bedre av erfaring med situasjoner som dette. Og med det utgangspunktet Levi har, jo da kan vi nok se ett enormt utviklings potensiale. Som overgår de meste av vinger RBK har vært borti.

Da har vi tross alt sittet med en 22 åring som har scoret 4-5 mål i 3.runde av en EL kvalikk kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2584
Location: Heimdal

PostPosted: 10.08.2018 08:18    Post subject: Reply with quote

Enig med flere av de over her.
Jobber hardt, tar initiativ, scorer mål og lager endel problemer for forsvaret til Cork.
MEN, fotball er et lagspill og der stryker Levi så det synger. Zaphod nevner noe om at en bedre spiller hadde puttet 4-5 mål. Det tror jeg ikke, men at laget hadde scoret flere mål om Levi bare en eneste gang hadde spilt til sine lagkamerater når han ikke absolutt må, det er jeg overbevist om. Levi skal være glad det første skuddet hans gikk inn. Der skal han selvsagt spille 45 ut til Bendtner på blank goal.
Han har på trening fått huden full av både Bendter, Kåre og Erik for håpløse egofeilvalg, så kanskje han med mer spilletid og noen mål i beltet blir litt mer lagspiller. Håper det.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 10.08.2018 08:21    Post subject: Reply with quote

Driblevækk wrote:
Synes heller ikke Levi er spesielt god. Han gjør utrolig mye rare valg, og lykkes med svært lite av det han foretar seg. De målene han har er faktisk stort sett dårlig keeperarbeid. Sleiver, upresise pasninger, ubesluttsom og har dårlig overblikk.

Men når det er sagt så har han blitt bedre på ting enn da han først fikk spilletid, og han har gitt oss både poeng i serien og viktige mål nå i dag, så jeg er mer enn takknemlig. Men det må bli bedre.


Ja, mål nr. 2 kom pga. dårlig keeperarbeid Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18476

PostPosted: 10.08.2018 08:21    Post subject: Reply with quote

Levi har mye å jobbe med og jeg tviler vel på at han blir en klassespiller for oss. Men akkurat i dag ville jeg vel rettet de kritiske kommentarene til han på den andre kanten.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 30, 31, 32  Next
Page 15 of 32

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb