English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Engelsk Fotball 2017/18
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 14.10.2017 17:39    Post subject: Reply with quote

Skal nok vente å se an litt. De hadde en nesten like god sesongstart i fjor, men så stoppet det fort opp.

De blir nok harde å slå men Man Utd har ikke stått mye tilbake. City enda bedre offensiv men Man Utd er bedre bakover. Så har man også Spurs og de andre bak der men blir nok kampen om gullet i Mancehster i år. Med unntak av Spurs i det siste har ikke de andre utfordrerne sett så solide ut.
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 14.10.2017 18:00    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Meget mulig. Grunnen til at jeg husker akkurat den sesongen er at jeg aldri vil glemme det absurde paradokset i at tromsøværingene faktisk snakket om seriegull etter bare to kamper.


Det var vel Jonny Hansen som gikk ut i lokal- og nasjonalpressen og forlangte respekt for den kommende pokal-vinningen, om jeg ikke husker helt feil. Hansen for øvrig fra Narvik, utstyrt med særdeles god selvtillit.
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 14.10.2017 18:04    Post subject: Reply with quote

Crystal Palace vant for for øvrig 2-1 mot Chelsea, ref. debatten tidligere her.
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 14.10.2017 18:19    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Skal nok vente å se an litt. De hadde en nesten like god sesongstart i fjor, men så stoppet det fort opp.

De blir nok harde å slå men Man Utd har ikke stått mye tilbake. City enda bedre offensiv men Man Utd er bedre bakover. Så har man også Spurs og de andre bak der men blir nok kampen om gullet i Mancehster i år. Med unntak av Spurs i det siste har ikke de andre utfordrerne sett så solide ut.


Enig i at ManU virker solide bakover og er en seriøs utfordrer til tittelen, men City er jo et fyrverkeri offensivt. Fortsetter de slik kan det vel hende at de setter scoringsrekord i PL.

Enn så lenge så tror jeg at det står mellom de to Manchester-lagene. Tror Spurs skal slite med å holde følge etterhvert.

Bortsett fra ManU, og eventuelt Spurs, så er det etterhvert et godt stykke ned til de andre lagene allerede. Chelsea tapte i dag og virker sjanseløse på gullet.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 14.10.2017 22:10    Post subject: Reply with quote

Og Arsenal fulgte opp Chelseas tap. Allerede 9 p opp til City for de to og Liverpool nå.
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 15.10.2017 14:10    Post subject: Reply with quote

Ja det var ufattelig svakt av The Gunners å tape mot Watford. Men Watford ligger faktisk nå på 4.plass (!) på tabellen, foran både Arsenal, Liverpool og Chelsea. Selv om jeg ikke tror det vil holde helt inn så sier det noe om at de såkalte topplagene sliter nå i starten. Satser på at ihvertfall Chelsea vil ta seg sammen etterhvert og blande seg inn i medaljekampen. Tror ikke Liverpool og Arsenal er stabile nok (i år heller).
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 15.10.2017 14:18    Post subject: Reply with quote

Groundhog Day i Nord-London - igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 22.10.2017 18:19    Post subject: Reply with quote

Fra vglive:

57'
Liverpool er i skrivende stund 12 (!) poeng bak serieleder Manchester City! Dersom Klopp og co vil kjempe om ligagull, er det allerede et fjell av Mount Everest-høyde å bestige.

Større mirakler har skjedd i fotball...Just sayin`.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 22.10.2017 20:02    Post subject: Reply with quote

Hyperbole, definitivt. Men jeg er ganske sikker på at Herr Klopp angrer på at han ikke kjøpte en stopper.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 22.10.2017 20:55    Post subject: Reply with quote

De har ikke gode nok forsvarsspillere, men den defensive organiseringen er jo også helt grusom. Spurs løp jo gjennom midtbanen deres i 45 minutter.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 23.10.2017 15:06    Post subject: Reply with quote

Vet ikke hvor mange sesonger man har pratet om at Liverpool må forsterke forsvar, men det begynner å bli ganske mange nå. Et problem de har hatt i veldig mange år, men Klopp virker å gjøre som Rodgers og kjører heller på med å hente fleste mulige offensive midtbanespillere.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 23.10.2017 15:20    Post subject: Reply with quote

Ja dette fokuset på forsvar i Liverpool er totalt fraværende. Hadde ingen plan B når handel nummer 349 fra Soton gikk i vasken. Når det er sagt tror jeg ikke det hadde løst alt for mange problemer der bak hos LFC heller. Man må handle flere enn kun Virgil for at det skal bli mer tett der bak. En stabil keeper hadde også gjort seg. Det er bare trist hele greia
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 23.10.2017 15:30    Post subject: Reply with quote

Det handler ikke bare om forsvarsspillerne. Det er ekstremt vanskelig å spille bra som stopper hvis motstanderen kommer med tre mann i full fart mot fireren. Midtbanen har en jobb å gjøre for å unngå at forsvarerne er i en slik situasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 23.10.2017 15:38    Post subject: Reply with quote

Koeman sparka i Everton. Hvor lenge har Klopp tillit tro?
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 23.10.2017 15:40    Post subject: Reply with quote

Klopp får sitte ut sesongen her, det føler jeg meg rimelig sikker på. Situasjonene til de to klubbene kan ikke sammenlignes. Everton ligger på nedrykk. Så lenge LFC ikke havner for langt bak på nedre halvdel sitter han trygt frem til neste sommer i det minste[/b]
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD


Last edited by SeG on 23.10.2017 16:01; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 23.10.2017 15:52    Post subject: Reply with quote

Ikke? Wink
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 23.10.2017 15:56    Post subject: Reply with quote

Mine LFC-briller sier helt bestemt at det ikke kan sammenlignes Wink
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 23.10.2017 15:58    Post subject: Reply with quote

Jeg lurte egentlig mest på om du hadde mistet et "ikke" i den siste setningen Wink
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 23.10.2017 16:01    Post subject: Reply with quote

Haha, det har du helt rett i, det mangler et ikke der Smile
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 18.11.2017 20:38    Post subject: Reply with quote

Går tungt for de nedrykka klubbene fra PL. Sunderland helt sist i Championship mens Hull er 2 plasser over nedrykk. Kun Middlesbrough på 6 plass som har klart seg brukbart.

Må si at Wolves sitt lag ser veldig spennende ut. Så det allerede på andre halvdel av sesongen i fjor. Tror det Wolves laget kommer til å rykke opp i år. Så får vi se hvem som slår følge. Sheffield United ligger på 2 plass nå og kan gå mot opprykk to år på rad, men det er lenge igjen. Blant annet Cardiff rett bak har vært veldig gode og det er heller ikke så langt ned til Bristol City og Aston Villa.

For Sunderland så ser det som sagt bekmørkt ut. De har ikke vunnet på sine siste 19 hjemmekamper, siden 17 desember i fjor mot Watford. De har spilt 10 PL kamper, 1 FA Cup kamp og nå 8 hjemmekamper i Championship uten å vinne.

Ikke akkurat overraskede at alt faller sammen nå, makan til håpløs klubb og klubbdrift. Trodde dog at de ville holde seg på nivå 2 men det blir fort nivå 3 nå om ikke noe skjer i løpet av vinteren.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 19.11.2017 17:16    Post subject: Reply with quote

Må bare bøye seg i støvet Over Zlatan som er tilbake i rekordtid og fremdeles er like skarp i kjeften!

"lions don't recover as humans" xD

Selv som gammel Keeganfan klarer jeg ikke misslike Zlatan om jeg aldri så mye vil Very Happy
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.11.2017 12:00    Post subject: Reply with quote

TV2 får ikke vise toppkampene i Premier League

Quote:
Kampene Stoke – Liverpool, Arsenal – Huddersfield, Manchester City – Southampton, Chelsea – Swansea og Bournemouth – Burnley er derfor ikke tilgjengelige for norske TV-seere.

Ikke noe nytt, men det er fortsatt helt hinsides i mine øyne.

TV2 betaler over en halv milliard i året for rettighetene og belaster sluttbruker med priser på pluss minus halvparten av det et sesongkort koster på Lerkendal, Camp Nou og Allianz Arena hver måned. Allikevel er det langt ifra sikkert at en får sett (alle) kampene til favorittlaget sitt, eller hvilke som helst lag og oppgjør, for den saks skyld.

Nå er ikke jeg noen stor fan av noe engelsk fotballag så det er lett å sitte på høy hest, men jeg undres over hvorfor folk gidder å betale flerfoldige tusen i året for dette opplegget. Det burde jo egentlig vært boikottet.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 28.11.2017 13:08    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hvorfor folk betaler fantasisummer for noe de kan få gratis.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 28.11.2017 13:30    Post subject: Reply with quote

Selv liker jeg å følge med på premier league, og jeg pleide også å betale for å se det. Slik prisene og produktet har blitt derimot har jeg for lengst sluttet. Nå bruker jeg streams isteden, selv om det er noe jeg egentlig pleier å unngå.
Back to top
View user's profile Send private message
SuperTimCahill
Veteran


Joined: 05 Nov 2010
Posts: 1226

PostPosted: 28.11.2017 14:26    Post subject: Reply with quote

Buhu, får ikke de stakkars Liverpool-supporterne se samtlige av lagets kamper på TV? Mitt hjerte blør for dere. Hilsen supporter av lag som vises på tv hver tredje måned (ikke at jeg abonnerer på tv2, kommer aldri til å støtte dem med en krone igjen).
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 5 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb