English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Samuel Adegbenro
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 103, 104, 105, 106, 107  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kai88
Veteran

PostPosted: 13.01.2021 13:37    Post subject: Reply with quote

Fysisk noe av det beste vi har hatt i klubben. For et rykk og en styrke i kroppen før skadene. Etter det har det vært trist å se han på banen.

Håper han får en skadefri sesong med mye spilletid og finner tilbake rykket og selvtilliten han viste bl.a mot Ajax.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Veteran

PostPosted: 13.01.2021 13:38    Post subject: Reply with quote

Det er et problem for rbk at de ikke evner å inkludere afrikanere i liv og spillestil. Det er et konkurranseproblem for klubben som styret/ledelse må ta tak i. De kan starte med seg selv.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 13.01.2021 13:44    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Norrköping kan få ham relativt billig, vi frigjør noen lønnsmidler, men kan fortsatt tjene en del penger hvis for eksempel Norrköping er flinkere på å ta vare på kroppen til Samuel. Det trenger ikke være så mye mer som skal til enn et litt mindre intensitetsfokusert lag enn det vi har vært de siste to årene, pluss en litt mindre tut og kjør og sklitakling-liga, så holder plutselig fysikken.

Det er sånn sett litt trist at vi slipper ham akkurat i det vi har satt inn ressurser på individuell trening og oppfølging. Jeg skulle gjerne sett ham her også i år, for å se hvordan ting ser ut med ting litt mer på stell. Nuvel, han er åpenbart ikke med i planene, så da er nok dette det beste for alle parter.
attityd!
Senior

PostPosted: 13.01.2021 13:46    Post subject: Reply with quote

Salget kan like gjerne handle om at Samuel har signalisert at han ikke ønsker å fortsette i Rosenborg etter siste kontraktsår, og at man derfor var nødt til å selge nå for i det hele tatt få noe for ham.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.01.2021 13:59    Post subject: Reply with quote

Tjener 2-3 millioner kroner, er laget av glass, stort sett skadd, i opptrening eller rusten, og han har ikke klart å bedre det relasjonelle.

Skyhøyt potensial, men noenganger funker ikke ting, best for alle parter å prøve noe nytt. Vi MÅ trimme lønnsbudsjettet og klubbens kostnader kraftig.
Back to top
zaphod81
Legende

PostPosted: 13.01.2021 14:08    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det er et problem for rbk at de ikke evner å inkludere afrikanere i liv og spillestil. Det er et konkurranseproblem for klubben som styret/ledelse må ta tak i. De kan starte med seg selv.

Jeg mener faktisk dette ikke bare gjelder afrikanere, men egentlig alle som ikke snakker ett av de nordiske språkene, og dermed relativt fort lærer seg å kommunisere på norsk i Rosenborg. Vi sliter jo også veldig med å få noe ut av europeere med mindre de er så overlegent gode at de bare må lykkes på ren kvalitet. Jeg tror det er tre ting:

1. Språk. Vi har helt tydelig for dårlige ressurser, eller for lite erfaring, med å formidle godt nok på noe annet enn norsk. Vi har vel ikke akkurat basket oss i trenere med stor språkkompetanse, men vi har heller ikke hatt noen struktur på det rundt treneren. Vi har leflet med å avholde treninger på engelsk, men det har vel stort sett strandet i løpet av kort tid. Dermed deles fort stallen i de som forstår tilbakemeldingene, og vet nøyaktig hva som forventes av de på banen - og derfor mener de er bedre og bør spille - og de som alltid trenger mer forklaring og tilpassing, og kanskje også blir litt 'gitt opp' dersom det finnes alternativer.

2. Strategi. Vi har jo lenge hatt en uttalt strategi på å ikke hente utenlandsk, spesielt ikke 'eksotisk' dersom vi ikke er nødt. Også kalt 'Trøndelag - Norge- osv.'. Det er klart at dette - rettmessig - delvis skyldes punkt 1, men jeg tror også det kan føre til at utenlandske spillere har veldig lav tillit og veldig korte tømmer når de først er her - for de skulle jo aller helst ikke vært det! Skal vi ha en slovak eller en spanjol eller en nigerianer så får de værsågod heve laget når de er på banen! Da får vi sånne utslag som at utenlandske spillere droppes fra elleveren etter én dårlig omgang, for hvis det skal være sånn kan vi jo heller satse på en trønder/nordmann/skandinav.

3. Kultur. Vi har på mange måter alltid vært en klubb som har dyrket de mellommenneskelige relasjonene på tvers av beslutningslinjene i klubben, og selv om det selvsagt er en styrke, så kan det også være et problem i denne sammenhengen. Både språklige, kulturelle og hierarkiske faktorer påvirker fort den uformelle tilgangen en spiller har til trenerne, og det er mye enklere for en norsk spiller, kanskje også en erfaren spiller, å klare å få slått av den der praten i kantina, i korridoren, selge seg litt inn, få noen løfter - og til slutt få hakket mer tillit og bli vanskeligere å forbigå. Til dette kommer jo også de åpenbare poengene om de utenlandske spillernes egen kultur, og deres forventninger og handlinger som spillere i en fotballklubb.

Til sammen er disse elementene veldig godt egnet til å gi utenlandske spillere et unødvendig dårlig utgangspunkt i Rosenborg, og jeg mener vår track record med utenlandske spillere helt tilbake til tidlig 2000-tall egentlig beviser at vi har et organisatorisk problem som hindrer oss i å utnytte utenlandske spillere på best mulig måte. Det er bare å sammenligne med et hvilket som helst annet norsk lag i perioden. Tell utenlandske spillere som har vært sportslige eller økonomiske suksesshistorier. Det vil fort vise seg at vi er dårlige ikke bare på antall, men også på rate.
JB
Rutinert

PostPosted: 13.01.2021 14:43    Post subject: Reply with quote

Er det kommet fram noen opplysninger om kjøpesum for Samuel? Eller har vi gitt han bort gratis?
Var inne på IFK norrköpings sider å sjekka, men det står ingen ting om de har betalt noe for han.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.01.2021 15:27    Post subject: Reply with quote

Gode nyheter. Fin fyr, men fikk ikke ut alle ferdighetene. Lykke til videre!
machiavelli
Veteran

PostPosted: 13.01.2021 15:51    Post subject: Reply with quote

Håper vi har sikret videresalg fordi han kan plutselig blomstre der borte.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 13.01.2021 16:30    Post subject: Reply with quote

15% Jesus av netto der altså.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 13.01.2021 16:56    Post subject: Reply with quote

Skulle jo ønsket at han slo til og at vi cashet inn på han, men dette er jo en signering som faktisk var verdt det. Han spilte jo egenhendig inn overgangssummen og mer enn det når han sendte Ajax ut av EL.

Hadde det ikke vært for det så hadde det vært rimelig mørkt å tenke tilbake på Trondsen og Adegbenro signeringene for opp mot 30 mill til sammen. For de forsvinner ut av klubben for bare ca halvparten.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 13.01.2021 17:24    Post subject: Reply with quote

Trist, dette kan vi fort angre på. Viktig med videresalg klausul.
Back to top
orkdal,n
Proff

PostPosted: 13.01.2021 17:36    Post subject: Reply with quote

Trist at det endte sånn. Men ting talte for at dette kunne bli enden på visa. Samuel har vært mye skadd, og har dermed ikke vært tilgjengelig for spill mye av karrieren i Rbk. Som flere er inne på her har Samuel et høyt potensielt nivå, det har han vist. I tillegg er han en "likandes" kar.

Men det er tydelig at Åge Hareide strammer grepet om spillerstallen. Vi må tro at resultatene blir deretter utover våren.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.01.2021 17:49    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Fysisk noe av det beste vi har hatt i klubben. For et rykk og en styrke i kroppen før skadene.

Med alle de skadene er det bare en viss, begrenset definisjon av "fysisk noe av det beste" ...
moomoo
Veteran

PostPosted: 13.01.2021 18:41    Post subject: Reply with quote

SÅ kampen hjeme mot Ajax igjen i dag.
Nesten så tårene spratt da Samuel avgjorde til 3-2 (selv om vi var videre på 2-2).

Men han så jo unektelig mye tightere og fit ut der enn han har gjort i etterkant for oss? Han ser jo nærmest tynn og skranglete ut til forskjell fra den kampen eller?

Uansett herlig å se igjen en sånn kamp og tiltross for at jeg visste resultatet v ar det nerve hele veien RBK
eksil
Veteran

PostPosted: 13.01.2021 20:36    Post subject: Reply with quote

Dette er en av de tristeste nyhetene jeg har fått på lenge som Rosenborger. Samuel har et potensiale vi sjelden har sett maken til i Rosenborg. Han er ikke blitt ivaretatt på en god nok måte. Som vanlig skjer dette med utlendinger vi får inn, særlig afrikanere tror jeg.

Det er ingen andres feil at han skader seg. Men se tilbake på potensialet han viste tiden før og rett etter han kom. Herrefred for en type.

Så opplever vi altså at idioten Erik Rasputin Horneland pisser på gutten og benker ham på grunn av markeringsbehov! Snakk om tosk!

Så blir det en brokete reise for Samuel dessverre, kaos i klubben og nada kontinuitet på noe som helst. Så kommer Hareide til slutt og da visste vel de fleste før han hadde begynt at det ble slutten for Samuel.

Tipper han går fra Norrkøping til Bundesliga for 80 mill innen to år.
Igjen har vi skuslet bort et gigatalent.

Takk for de sinnsyke gledelige øyeblikkene Samuel! Du vil aldri bli glemt. Love
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 13.01.2021 20:43    Post subject: Reply with quote

Mener å huske en særdeles rusten Samuel våren 19 som etter hvert begynte å vise tegn på godt gammelt slag utover sommeren, men hverken han eller laget tok noen steg fra den ene gode perioden under Horneland, så å benke ham i starten av den sesongen virker isolert sett ikke som noen dårlig idè.

Men offer for skader og elendige trenere, ja. Kan også hende at han rett og slett aldri egentlig var villig til å legge ned treningsarbeidet som krevdes for å komme tilbake etter skadeplagene sine i 2018, dog er det grunn til å mistenke at han var i "dårlig selskap" med unnasluntrere som Bendtner og Helland, samt alt som satt igjen etter kompis-Kåre sitt slappe treningsregime, men det blir spekulativt.
Macha
Veteran

PostPosted: 13.01.2021 20:56    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Kan også hende at han rett og slett aldri egentlig var villig til å legge ned treningsarbeidet som krevdes for å komme tilbake etter skadeplagene sine i 2018
.

Dette er grunnen.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 13.01.2021 20:57    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:

Det er ingen andres feil at han skader seg

Det er vell ingens "feil" direkte at noen skader seg forutenom når det skjer ved en stygg/farlig takling. Men når det skjer så ofte som i Samuels eller Hellands tilfelle så kan man snakke om den viktige egenskapen det er å holde seg skadefri og i form. Der er Samuel meget dårlig, Roar Strand feks meget god. Må vell sikkert dele skylden med det fysiske apparatet.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 13.01.2021 21:10    Post subject: Reply with quote

Det er jo delvis sant, men man må jo ikke glemme at folk er byggd forskjellig da, og noen er aldri skadet mens andre er kronisk skadde. Sånn bortsett fra forebygging av skader med hjelp av et godt kosthold, søvn etc hvordan "holder man seg skadefri"?

Roar Strand blir det jo litt juks å ta med i sammenhengen, han gifta jo seg med fysioen. Very Happy

Latterlig å selge Jesus til Peking, de tror jo ikke på gud engang.
Montana
Veteran

PostPosted: 13.01.2021 21:52    Post subject: Reply with quote

Det må nesten ekspertene svare på, men jeg vil tro mye ligger i å være en fulltids dedikert idrettsutøver 24/7, det må da innebære søvn, kosthold, egentrening etc etc, det går vell også på å være god til å trene og kjenne seg selv på treningsfeltet. Så spiller jo kroppen inn selvsagt. Sammensatte greier.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 13.01.2021 22:12    Post subject: Reply with quote

Så er også spørsmålet hva han hadde med seg hit. Vi vet jo i form av Helland at man lett kan dra med seg følgefeil om treningsregimet har vært feil og/eller for dårlig i ungdomsårene.

Det er vanskelig å finne syndebukker her, da det sannsynligvis er ganske sammensatt. Jeg husker ikke hvordan det var i Viking, men jeg husker ikke at han var spesielt skadeutsatt der.
2mas
Sjef

PostPosted: 13.01.2021 22:14    Post subject: Reply with quote

– Jeg er så lei meg for at jeg ikke fikk vist enda mer av det jeg kan i Rosenborg. Jeg vil si unnskyld for at jeg ikke fikk til det, sier Adegbenro.

– Nå trengte jeg forandringer, jeg tror dette kan være bra for meg, sier han.

Les mer: Først beklaget han til RBK-fansen. Så kom «Sammy» med en hyllest: - Det dere gjorde, står det så respekt av

Jeg hadde ikke fått med meg at Norrköping har ansatt Norling. Han husket muligens Adegbenro siden tida som Brann-trener.

Også litt spesielt at Norrköping har forsøkt å kjøpe tre vinger fra oss på ett år med 67 prosent suksessrate.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 15.01.2021 11:44    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...billigsalg

Kan noen gi en liten summering av artikkelen? Og hva er billigsalg?
Back to top
glimt
Senior

PostPosted: 15.01.2021 11:47    Post subject: Reply with quote

Det snakkes om alt fra at vingen fikk fri overgang, til at Norrköping betalte «et stykke under én million kroner».
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 103, 104, 105, 106, 107  Next
Page 104 of 107

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb