English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Samuel Adegbenro
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 105, 106, 107  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.08.2020 07:48    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er viktig å huske at Adegbenro er 24, ikke 30 år, og han har vært uheldig både med skader og lite utviklende trenere de siste årene.

Det er jo åpenbart for alle at han mangler en del av den taktiske skoleringen, både på individ- og lagnivå, samtidig så mener jeg det er en feilslutning å tro at det dreier seg om 'permanente skylapper'*. Det er faktisk bare å se kampene - Samuel viser jo titt og ofte at han ser spillerne og løpene rundt seg når de kommer, og er faktisk av det aller beste vi har når det gjelder kombinasjoner i trange rom. Og han er jo en av få som ser opp når han fører ball, det hjelper faktisk godt. Men han gjør ikke mange nok riktige valg i pasningsspillet, og sliter som Ceïde litt med å variere nok med bakromsløp, og det er noe som krever tett oppfølging og - min påstand - spill elleve mot elleve på trening.

Så er det jo klart at hvis vi nå forlenger med et år, og ser hva en litt mer ...internasjonalt orientert trener kan gjøre på ca. 11 måneder, så er jo det selve Sjansen til Samuel. Han får ikke noen bedre mulighet enn dette til å bli god på nordisk fotball, få det rammeverket på plass sammen med de individuelle ferdighetene.

* Til sammenligning: Jonathan Levi hadde skylapper. Han så regelrett ikke åpenbare pasningsalternativer rett foran seg fordi han var opptatt med å se på ballen, og da hjelper det ikke med det som sannsynligvis er noenlunde tydelig svensk taktisk skolering.

* Ellers vil jeg også hevde at dersom noen (ingen nevnt, ingen glemt) seriøst mener at Samuel ikke har vært god siden 2017, da er det kanskje på tide å gløtte litt mot siden. Kan hende det er noe der som blokkerer sidesynet litt.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Fonn
Junior


Joined: 28 Aug 2020
Posts: 4

PostPosted: 28.08.2020 08:07    Post subject: Reply with quote

Samuel er fortsatt ung, og jeg mener ikke å antyde noe om dårlig form eller noe i den retning med spørsmålet om han bestod den medisinske testen. Jeg bare lurer på om ankelbruddet preger ham mer enn vi ser, og kanskje gjør det vanskelig å selge ham.

Positiv konsekvens: Da kan han bli værende hos oss i mange, mange år, også etter at Ceide er solgt for hundrevis av millioner.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 28.08.2020 08:46    Post subject: Reply with quote

Ceide er jo en kloning av Samuel. Vi trenger ikke 2 slike. I tillegg er han mye skadet. Han blir nok solgt etterhvert.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 613
Location: Ã…fjord

PostPosted: 28.08.2020 11:30    Post subject: Reply with quote

Hvis Samuel forlenger, er dette godt nytt. Hvis ikke er dette svært dårlig nytt økonomisk. Frykter han går for småpenger eller gratis etter hvert.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.08.2020 11:45    Post subject: Reply with quote

Jon Fonn wrote:
Samuel er fortsatt ung, og jeg mener ikke å antyde noe om dårlig form eller noe i den retning med spørsmålet om han bestod den medisinske testen. Jeg bare lurer på om ankelbruddet preger ham mer enn vi ser, og kanskje gjør det vanskelig å selge ham.

Positiv konsekvens: Da kan han bli værende hos oss i mange, mange år, også etter at Ceide er solgt for hundrevis av millioner.


Nei, jeg synes definitivt den teorien har noe for seg. Jeg har jo syntes det var litt merkelig at Samuel ikke kom innpå litt både mot Aalesund og i alle fall mot Mjøndalen, når han først var klarert for kamptropp.

Vi får håpe det ganske enkelt dreier seg om at en overgang var på trappene, og spilleren kanskje ikke var helt til stede mentalt, eller rett og slett ikke ble prioritert for de spilleminuttene. Ikke at han fortsatt plages såpass med ankelen at han ikke spiller med mindre vi ryker på en skade på Ceïde. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skulle være sånn, hvis det fortsatt er snakk om en leddbåndskade i ankelen som han er ferdig opptrent etter.

Og hvis det ikke var noen som sa det tidligere: Velkommen til forumet RBK
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 28.08.2020 12:46    Post subject: Reply with quote

Samuel var den eneste spilleren som skapte noe borte mot Dinamo Zagreb i CL-playoff. Dersom ambisjonene er å komme til CL, bør vi ha spillere som han. Er ambisjonene bare å vinne Eliteserien kan vi godte oss med spillere som Helland, Gjertsen, Børven som ving osv.
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 28.08.2020 14:51    Post subject: Reply with quote

[quote="Oppmannen"]FÃ¥tt med dere at Solberg-regjeringen ble gjenvalgt og at Frank Aarebrot gikk bort?

Relativt ferskt. Hendte bare uker etter at Samuel kjørte "Ajax-giret".[/quote]

Skjønner at du er forumets "artigkaill , men du mener ikke for alvor at Samuel ikke har vært god siden de to hendelsene du nevnte? Han og Hansen har vært de to eneste spillerne som har spilt opp mot CL-nivå de siste årene. Han har fortsatt Ajax-nivået inne og er ingen gammel spiller.
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 28.08.2020 15:07    Post subject: Reply with quote

Er glad Adegbenro ble værende. Er ingen spiller i Rosenborg i alle fall de siste 15 årene som har vært så avgjørende som den magien Adegbenro presterte å få til på mindre enn en hel omgang (40min?).

Men han er ikke så ung lenger da. Håper Hareide kan få til noe bra med han og at han starter litt i Europa i allefall fra 3.runde, kanskje 2 også om vi møter et ok lag der. Gjerne signer 1 år lengre, og med gode prestasjoner mot gode lag i kval og gruppespill så må det da være gode muligheter for å få en god del. Om ryktene med Aursnes stemmer, så kan Rosenborg bare se fram e mot hva Adgbenro vil innkassere med gode prestasjoner i Europa.

Samuel Adegbenro ❤❤❤
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 28.08.2020 15:22    Post subject: Reply with quote

Ro ned, han skal ikke selges. Ingenting mer å diskutere. Fasit ligger øverst på side 97: Han ER en eminent lagspiller og har dessuten imponerende stats.

Total tid i klubben: 3 år og 13 dager
Minus 1,5 år som ikke gjelds fordi Hornet var trener, alt var ræv
Minus 1 år som gikk bort i skader
Minus 3 mnd med corona-lockdown
Minus en 20-30 kamper der han enten har vært rusten,
i opptrening eller ikke blitt brukt rett av sine fotballdumme medspillere

= 13 dager med to kamper i gloriøst "Ajax-gir" i 2017

Konklusjonen gir seg jo selv: Det er en spiller man ikke bare burde strekke seg langt for å beholde, men egentlig bygge hele laget rundt.

Får heller fjerne noen av de 10 andre utpå der som går i utakt.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.08.2020 15:34    Post subject: Reply with quote

Skjønner du bedriver sarkasme, eller i det minste forsøker, men siden du stiller deg lagelig til: Hvem var i takt under Horneland eller Kåre den eldre? Sånn siden Adegbenro etter sigende er et eksempel på en som ikke fungerte, mener jeg.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 28.08.2020 16:19    Post subject: Reply with quote

Det er forsvinnende få. Blir egentlig høna og egget omatt og omatt. Er det som det er fordi omgivelsene ikke er bra nok, eller er spilleren selv en årsak til at angrepsspillet blir monotont og preget av soloforsøk, lite samspill, dårlig flyt i bevegelser etc.?

Egentlig uvesentlig spørsmål å stille nå som vi har fått presentert sannheten, men alle vi som har spilt på midtbanen vet at det tiende løpet inn i boks blir litt halvhjertet når ingen av de ni foregående raidene på venstre har endt i noe som med et par graders godvilje kan minne om en femogførti. Hvis du i tillegg har en midtspiss (Søderlund) som er et bermudatriangel der alt kombinasjonsspill dør eller forsvinner har du et endimensjonalt angrep som alle forsvar i ES kan finne ut av ganske lett. Og et RBK-lag der alle ser dårlige ut.

Foretrekker egentlig vinger som varierer mellom å gå inn og ut, føre ball og spille på én-touch, møter og går i bakrom, sentrer og skyter sjøl. Og for å svare på spm: Hvis "den eldre Kåre" starter ca natta etter Ajax så er Yanni den spilleren som matcher kriteriene best. En spiller etter min smak, men i likhet med Samuel så skadeplaget at man nesten ikke kunne regne han med i troppen.

Ceïde og Holse er på vei. Vil heller cashe inn enn å tvære ut på Samuel, og heller fase ut enn å tvinge inn Helland. Som også har sine ferdigheter (slik Samuel har sine) men hemmer mer enn han tilfører. Skiter i om de er 18, 23 eller 30 år eller hvordan de spilte for tre og fem år siden. Førstevalgene er til enhver tid de som gjør laget Rosenborg best. Og det er de to første, ikke Samuel/Helland selv om de har sine trofaste fans basert på kjærlighet til dribling, nostalgi til Ajax eller våren 2015, elsking av "frittalende trøndere" eller gud vet hvilke hensyn. Trond Giske har visstnok også "solid støtte i sterke fraksjoner" og den evinnelige graaasrota, men viser seg som en notorisk kåtskalk og dåsemikkel igjen og igjen. Nå melder folk ifra om at han ikke gjør laget AP bedre.

Målene renner inn. Ikke tiden for å tvinge inn en fyr på utgående kontrakt som spiller for seg selv og ikke gjør RBK bedre enn hva vi er med "motkandidaten" EKC.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.


Last edited by Oppmannen on 28.08.2020 16:21; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 28.08.2020 16:21    Post subject: Reply with quote

Kjære oppmann, skjønner at du enten er Molde-fyr, troller eller mangler forståelse for fotball. At Samuel har vært en av de få spillerne som har levert brukbart de siste årene er hevet over tvil. Resten har stort sett vært direkte svake. Ja, han er dårlig på kombinasjonsspill. Det er grunnen til at han spiller for RBK. Hadde han kombinert som Per hadde han vært i en mye bedre liga for lenge siden
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 28.08.2020 16:49    Post subject: Reply with quote

Pytt, er vel bare forskjellige måter å se fotball på. Du har én skole som forklarer denne typen spilleres prestasjoner med at de blir brukt feil og at omgivelsene ikke er 100% skreddersydd og tilrettelagt.

Samtidig som det aldri er noe krav til å tilpasse seg omgivelsene og være med å skreddersy for laget som helhet.

Er så hinsides nissete og dum tilnærming til spillet fotball. Samme regla igjen og igjen, og ingen lærdom av erfaring, samtidig som det pisser på selve manifestet vårt i Godfoten.

Skal ikke angripe personer. Mer fascinert av selve fenomenet. Reisverket av forsvarsmekanismer som fyker opp hver gang noen ymter frempå med en kritisk (les: hverdagsrasistisk) tanke om en spiller fra utenfor Schengen. Eller hordene av illsinte fanboys som klikker i vinkel ved antydning om at det fins bedre Herremenn enn PCS. Og ikke minst kaskadene av nostalgiske menn i gata (ikke på rbkweb) som freser ved tanken på å vrake Helland som jo er "siste rest av sjela i klubben".

Sagt mitt. Helt i orden! Vær uenig! Såvisst ingen moldenser!
Ikke sur eller bitter! Mer lattermild!
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 28.08.2020 16:56    Post subject: Reply with quote

Sender brukeren min til evig hvile nå etter tolv år med frisk motvind.
En gledens dag vil nok de fleste si. Men takk for laget RBK

Og heia Rosenborg med eller uten Samuel Adegbenro Tommel'n opp!
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.08.2020 17:28    Post subject: Reply with quote

Wow, det var da.. Voldsomt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 28.08.2020 18:34    Post subject: Reply with quote

Adegbenro er vår neste venstreback. Krysser fingre!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.08.2020 18:47    Post subject: Reply with quote

Jeg lar meg fascinere litt av folk som foretrekker vår minst effektive ving i nyere tid framfor en av de mer effektive. Som om han er noen gedigen lagspiller offensivt.

Men bevares, det kan jo hende at laget presterte mer strålende med De Lanlay enn med Samuel, og at førstnevnte bare var uheldig som konsekvent verken fikk mål eller assist ut av dominansen.

Synd hvis du legger inn årene, Oppmannen, for du er stort sett lesverdig og alltid skrivefør, selv om jeg ikke alltid er enig med deg i det du skriver.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 28.08.2020 19:41    Post subject: Reply with quote

Jeg vil også savne Oppmannen. Jeg er også fortsatt sikker på at han er Jørn Jamtfall.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 28.08.2020 20:52    Post subject: Reply with quote

Det er ikke første gang en bruker utbasunerer sin avskjed i åpent forum da, og de fleste kommer jo uansett tilbake. Sist var det vel KitWalker som sa takk for seg og han var vel borte i 2-3 dager før det var på'n igjen. Oppmannen kommer vi nok til å se igjen tipper jeg, han hører hjemme i kroniker-klikken sammen med resten av oss som har forumet som startside.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 28.08.2020 21:02    Post subject: Reply with quote

Ikke noe reaksjon på noe. Har liksom ikke mer på hjertet, og har fundert på det etter mange med hva mange vil beskrive som tomgang.

La det være sagt at det er gjensidig. Har satt pris på friksjonen i et klima der mange (slash alle) har diamentralt motsatte oppfatninger som meg selv. Og respekterer veldig dere som har vært mest aktive over år og holder greiene igang. Fortsetter som Troillprat-lytter og ser egentlig lyst på fremtiden med Å.H tilbake på Lerkendal. Lesing og skriving derimot - det blir forbeholdt romaner, aviser og ett og annet jobbdokument.

Hvis alt faller i fisk på banen kan det hende jeg lokkes ut av retirement og forfatter et harmdirrende essay der jeg slakter tingenes tilstand og fremfører nye injurier mot enkeltspillere der svartsynet har tatt bolig i meg. Nei - 100% usannsynlig.

Helt på tampen en shoutout til Peter Storey, Hroar Stjernen, Lunna, Trond Alstad, Petter Wavold, Chibbe, Benro, Gjermund, Bjärsmyr, Hesten, Hornet, Andreballjakka, Kjeldsberg, Ole Dalen, Joffa, Majami Dolphins 1982 (evt. 83, usikker), Carina Dahl, OrionPax, bassisten i Tri Smi Kinisiri, Kroken, Rasmus, Saga og han selvgode, priviligerte vaktkuken som av hjertens kleptomane lyst har konfiskert ting fra meg på QA-inngangen i alle de år og aldri levert tilbake noe av det.

"Jørn"
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
TomasH
Proff


Joined: 01 Aug 2013
Posts: 333

PostPosted: 28.08.2020 21:04    Post subject: Samuel Adegbenro Reply with quote

Forleng kontrakten hans et par år, og la Åge få jobbe med gutten. Vi trenger Adegbenro i slag. Ceide er fortsatt læregutt, og veik. På egen banehalvdel er han fortsatt helt ubrukelig, og til å få hjerteinfarkt av. Adegbenro dribler også mye på egen banehalvdel, men mister ikke ballen til motstander hver gang. Og så kan han skyte. Har Ceide truffet mål enda?
Vi trenger begge. Men urettferdig å tilgi Ceide alt, og det motsatte når det gjelder Adegbenro.
[/quote]
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.08.2020 21:08    Post subject: Re: Samuel Adegbenro Reply with quote

TomasH wrote:
Forleng kontrakten hans et par år, og la Åge få jobbe med gutten.


Oppmannen eller Samuel?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 28.08.2020 22:31    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Det er ikke første gang en bruker utbasunerer sin avskjed i åpent forum da, og de fleste kommer jo uansett tilbake. Sist var det vel KitWalker som sa takk for seg og han var vel borte i 2-3 dager før det var på'n igjen. Oppmannen kommer vi nok til å se igjen tipper jeg, han hører hjemme i kroniker-klikken sammen med resten av oss som har forumet som startside.


Det tok faktisk bare 4 timer og 6 minutter.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 28.08.2020 23:33    Post subject: Reply with quote

Visse brukere kan godt logge av for min del men Oppmannen er ikke en av dem.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 29.08.2020 03:29    Post subject: Reply with quote

Synd om de brukerne som bidrar med noe forsvinner. Selv om jeg er smått fornærmet for å ikke bli nevnt. (#tull)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 105, 106, 107  Next
Page 97 of 107

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb