English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Samuel Adegbenro
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 105, 106, 107  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 01.11.2019 11:38    Post subject: Reply with quote

Hvis løpene aldri er der er fdet fint liten vits å diskutere om han bør legge inn eller ikke...

Bevegelse skal trigge pasning, pasning skal ikke trigge bevegelse!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.11.2019 11:43    Post subject: Reply with quote

Men det skyldes jo også at motstanderlagene i alle kamper komprimerer veldig mot vår venstreside, siden Akintola og Hedenstad er ganske begrensede trusler i etablert angrepsspill sammenlignet med Adegbenro og Meling, og dermed sørger de for at innleggssituasjonene til Adegbenro og Meling er mye dårligere.

Hedenstad spesielt har jo alltid flere meter til nærmeste motspiller når han slår innlegg, og kan velge helt fritt hvor og når han slår de. Og fortsatt er det ingen som truer med løp mot første stolpe, der står vi i klynge rundt straffemerket alle mann.

Jeg sier ikke at ikke venstresidespillerne våre har forbedringspotensial på timing og avlevering - det har de definitivt - men tallene hadde faktisk sett veldig annerledes ut hvis trenerne hadde vært i stand til å tilpasse seg og ta konsekvensen av at de så til de grader passes på. Vi er dessverre veldig ensidige, bokstavelig talt, i måten vi angriper på. Det angripes på én side av gangen, med doblinger og forsøk på å finne bakrom og innlegg, helt til det ikke går, og vi tar en langsom spillvending via Hovland og/eller Lundemo og prøver på nytt. Hadde vi vært litt mer dynamiske, litt bedre i pasningsspillet, hatt evnen til å vende spillet raskt, så hadde vi kunnet utnytte den sideforskyvingen til et punkt der de ikke lenger kunne ofre så mye plass. Slik vi ofte gjorde i fjor høst, der Levi ble satt opp en mot en fire-fem ganger per kamp fordi forsvaret forskjøv mot Meling og Jebali. Da får også venstresiden rom fordi forsvaret begynner å kompensere og sprekker opp, og Meling og Jebali endte opp med masse mål og assists. Hadde høyrekanten vår vært en litt mer fotballsmart type enn Levi, så hadde han også kunnet utnytte det i større grad, for der var rommene og mulighetene veldig store til tider.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 01.11.2019 21:53    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Den kjøper jeg rett og slett ikke, for det er ingen som gjør seg klar til å løpe heller. Innleggssituasjonene til Samuel og Meling er ofte av en type som skriker 'lavt på første stolpe', men det er det jo aldri noen som lukter på. Bortsett fra altså Maars mot Kristiansund.

For referanse, ta en titt på de mange høydepunktene fra 5-5-oppgjøret mellom Liverpool og Arsenal, og se hvor i boksen det fylles opp der på sånne situasjoner. Det er ikke en kjeft som står og henger på bakre stolpe, derimot går det 2-3 løp på første, konsekvent. Med hell.


Korrekt.

I praksis har vi bare en spiller som er i stand til å gå av sin mann, og det er Samuel.

I ganske så mange situasjoner i år, har det omtrent blitt servert ferdig scorede innlegg rett foran boks, gjerne første stolpe som Zaphod nevner, men der er det jo stort sett ingen RBK spillere!

Søderlund kommer jo stort sett ruslende i dårlig tempo og er særdeles lite hvass når det det går fort fremover. Jobbe hardt gjør han, men er fryktelig lite skapende i avslutningsfasen.

Indreløperne er der heller ikke, og de er blitt veldig så statiske under Horneland.

Man kan jo spørre seg hvorfor vi har blitt dårligere både på etablert angrep og i kontringsspillet under vår nye trener.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.02.2020 23:08    Post subject: Reply with quote

– Jeg har ikke gitt opp. Det er fremdeles ambisjonen å få dra ut til en stor liga, det er i hvert fall ikke for sent å prøve. Man må bare pushe seg selv og se hvor man ender, sier 24-åringen i dag.

(...)

2018-sesongen hadde såvidt blitt sparket igang da skademarerittet begynte. Adegbenro var i vannskorpa til neste landslagsuttak og hadde levert strålende for RBK også i tiden etter Ajax-kampene. Så smalt det i en kollisjon i en uviktig treningskamp mot Ranheim.

Nesten hele sesongen røk. Også neste sommer, igjen mot Ranheim, ble han skadet på nytt.

– Det kunne vært en helt annen historie, men det kunne også godt hende at jeg hadde vært her. Man vet aldri. Man kan ikke vite sånt, sier «Sammy» og fortsetter:

– Jeg snakket veldig nylig om det, til Aniekpeno Udo (tidligere lagkompis i Viking). «Hvor hadde jeg vært?» Da jeg kom til Rosenborg var jeg i kjempeform. Så kom skadene, etter det var det...jeg snakker fortsatt med venner om det, om hvordan det kunne vært uten...

Les mer: Dette øyeblikket brukte «Sammy» lenge som motivasjon. Nå gjør det ham bare trist
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SverreTrd
Senior


Joined: 09 Apr 2019
Posts: 140
Location: Trondheim

PostPosted: 07.02.2020 20:00    Post subject: Reply with quote

Gikk inn på denne tråden ettersom det var en av dem med nyest oppdatering. Oppdaget ganske fort det var en enslig svale, men leste litt bakover for å se hva folk har skrevet.

Jeg er helt enig at Adegbenro har et strålende maksnivå. Ett problem er at hans innsats ofte mangler "end-product" (dvs. mål) som også flere andre har kommentert her inne. Hvorfor kan jo diskuteres.

Et større problem er at han ofte er skada, slik fremstår det ihvertfall. Mitt inntrykk er at dette har et klart islett av manglende stå-på vilje. At han er klar til kamp når motstanden er god, eller sola skinner. Og at når motgang melder seg, så er "skadet" en fin status. Sikkert noen som har statistikk på sånt også, som eventuelt kan overbevise meg om at dette er feil.

Jeg er den første til å håpe jeg tar feil, og Adegbenro gjør en strålende 2020-sesong. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.03.2020 21:37    Post subject: Reply with quote

– I dag så han veldig bra ut. Vi har sett på trening den siste tiden at det er i ferd med å løsne for ham. Dessverre har han hatt en trøblete vinter med mye sykdom og skader. Derfor har han en god del arbeid å ta igjen. I vinter har Samuel vært for lite på treningsfeltet, sier Horneland.

Han har imidlertid store forventninger til kantspilleren.

– Vi vet at han har dette nivået inne, og det er det vi forventer av han. Hvis Samuel jobber godt fremover vil han prestere slikt når sesongen starter, sier Horneland.

Les mer: RBK-angriperen har trøblet i hele vinter. Nå ser det endelig ut til å løsne.

- Er du klar for å starte igjen snart?

- Vi får se. Jeg er ikke helt OK, men det går gradvis framover. Sist spilte jeg 20-25 minutter, og i dag ble det 45 minutter.

- Hvordan kjennes lysken?

- Smertene kommer og går. Så jeg må ta det litt med ro.

Les mer: - Jeg prøvde å få noe til å skje
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mulder
Junior


Joined: 04 Apr 2018
Posts: 32

PostPosted: 05.03.2020 23:51    Post subject: Reply with quote

SverreTrd wrote:
et klart islett av manglende stå-på vilje. At han er klar til kamp når motstanden er god, eller sola skinner. Og at når motgang melder seg, så er "skadet" en fin status.


Man kan si mye om Horneland (og Ember), men mitt inntrykk av de to der er at de ville nektet å finne seg i at en spiller later som eller overdriver en skade for å slippe å spille kamp. Det tror jeg heller ikke om Bruttern (som uansett er vann under Elgseter bro). Jeg tror Adegbenro er sykt hypp på å gå videre fra RBK og har vært lettere fortvilt over sine skader, og det manglende samspillet som laget viste i fjor. Når vi tok ledelsen mot Ranheim og hadde "sikret" tredjeplassen, var Benro helt i hundre og svært vokal, før han opptrådte som ekstra ballvinner på defensiv midtbane i 10 min. Jeg vet ikke hva han sa, men tipper at det gikk i "nå lar vi faen ikke dette glippe", "nå er denne kampen ferdig". Noe sier meg at han vil ut i Europa og ønsker å vise at han er god nok for et lag som betaler 3-5X RBK-lønn.

Det beste er når spillere blør for drakta, men det er ikke så verst når en spiller øsker å levere for å gå til en større klubb, heller.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 06.03.2020 08:42    Post subject: Reply with quote

Denne observasjonen i kampen mot Glimt hører hjemme her:

BalleK wrote:
Petter Rasmus når Samuel dribler i vei: "Medspillerne spør seg "Når kjæm ballen? Kor kjæm ballen? Kjæm ballen?""

_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.06.2020 21:17    Post subject: Reply with quote

– Det handler om kontinuitet på trening. Han var skadet stort sett hele 2018 (to ankeloperasjoner) og i fotball må man ha mye trening over tid for å få utvikling, og for å ta ut makspotensialet. Det er forskjellen. Han er mye mer stabil i det han gjør på trening og i kamp nå, sier Horneland – og legger til:

– Han ser også veldig på plass ut mentalt. Samuel ser ut til å trives, og det er viktig.

– Jeg er enig i det, sier Adegbenro selv.

– For min del tror jeg også at de ekstra månedene med oppkjøring vil slå bra ut. Jeg har veldig god grunnform, og en helt annen forståelse av hvordan vi skal spille som lag, og av min rolle som ving. Jeg har snakket mye med trenerne, og også med flere av de rutinerte spillerne. Ting går mye lettere, utdyper han.

Les mer: Her sitter RBK-vingen iskald med Bendtner. Ett år senere er han som totalforvandlet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 28.06.2020 22:36    Post subject: Reply with quote

Hans far døde i går ifølge klubben, og likevel spilte han altså i dag Tommel'n opp!
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 28.06.2020 23:04    Post subject: Reply with quote

Tror Adegbenro ville ha vært en helt annen spiller om han fikk oppfølging av en trener som er veldig på detaljene i det offensive.

RBK ville vel vært et helt annet lag for den del.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 28.06.2020 23:26    Post subject: Reply with quote

På tide og forny kontrakt? Går ut i slutten av neste år, kan miste han også som vanlig på free transfer.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 28.06.2020 23:36    Post subject: Reply with quote

Ble ikke noe mer kombinasjonsspill med unge Ceide på venstrekanten, så tror ikke det å benke Samuel er løsningen ihvertfall. Tror backen til Brann hadde fått mer problemer med Samuel på banen hele kampen, enn han fikk i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 29.06.2020 06:08    Post subject: Reply with quote

Samuel sin utfordrende stil gir rom for mye taklinger og fare for skader. HÃ¥per han raskt er tilbake. Ceide er nok ikke enda like god.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1554

PostPosted: 29.06.2020 15:00    Post subject: Reply with quote

Trist med faren. RIP.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 29.06.2020 16:01    Post subject: Reply with quote

Kondolerer. Samuel Adegbenro .. Rip 🌷
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 29.06.2020 17:13    Post subject: Reply with quote

Utrolig trist, spesielt at han ikke får muligheten til å delta på begravelsen pga. korona. Veldig sterkt av han å starte kampen i går.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 29.06.2020 17:45    Post subject: Reply with quote

Sendte han en melding på Instagram da jeg så at han hadde mistet faren. Fikk et hyggelig svar tilbake. Må være utrolig trist å ikke kunne delta i farens begravelse.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1461
Location: Drammen

PostPosted: 29.06.2020 18:03    Post subject: Reply with quote

Gjorde faktisk det samme. Svarte meget hyggelig tilbake. HÃ¥per han kommer sterkt utav dette.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 29.06.2020 18:04    Post subject: Reply with quote

Samuel er en tvers gjennom bra fyr! Veldig trist å høre om faren hans. Utrolig sterkt å stille opp å starte kampen, samtidig må det være bedre å være med gutta enn å sitte alene hjemme i Trondheim! Kjipt med skaden hans, får håpe han er kjapt tilbake og kan starte! Hadde likt å få han og Ceide på hver sin ving snart..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.06.2020 19:28    Post subject: Reply with quote

– Jeg fikk beskjeden lørdag etter trening. Da fortalte jeg det til trenerne og alle de andre. De sa at jeg kanskje bare skulle bli i Trondheim. Men jeg ville dra og vinne kampen for ham, sier Samuel Adegbenro.

(...)

Nå får han ikke vært med på begravelsen hjemme.

Flyplasssene i Nigeria er foreløpig stengt på grunn av koronasituasjonen.

– Jeg skulle gjerne dratt for å se ham en siste gang. Men jeg skal følge begravelsen på video, sier han.

Les mer: RBK-profil mistet faren dagen før kamp: – Han var den eneste som støttet meg da jeg ville bli fotballspiller

Kondolerer!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 29.06.2020 22:18    Post subject: Reply with quote

Det kan ikke være lett alltid for utenlandske unge spillere langt fra hjem og familie. Håper han trives og har nettverk i Trondheim.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.06.2020 22:18    Post subject: Reply with quote

– Alle har vært så snille og vist meg kjærlighet. Mange har tilbudt seg å komme til meg og være med meg. De har sagt at hvis det er noe, så er det bare å ringe. Slike ting gjør meg virkelig glad. De lar meg ikke sitte alene og tenke, selv om jeg må det også, sier Rosenborg-vingen.

– De får meg til å le litt og det er godt.

Torsdag kveld snakket Hezekiah med Samuel for aller siste gang.

(...)

– Da sa han at vi ikke skulle bekymre oss. At det bare er slik noen ganger i livet. Livet går ikke alltid på skinner. Selv når jeg er skadet eller har problemer, må jeg bare se framover. Jeg snakket mye med ham når jeg har vært skadet og da har han bedt meg om å be og tro, sier den svært kristne fotballspilleren.

Les mer: Torsdag kveld snakket «Sammy» med faren for siste gang. Da fikk han rådene han alltid vil huske.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 25.07.2020 01:43    Post subject: Reply with quote

Alltid skadet eller i opptrening Adegbenro. Rosenborgs mest oppskrytte spiller noensinne?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.07.2020 02:21    Post subject: Reply with quote

Så veldig oppskrytt vil jeg ikke si han er. Kjipt med skadeproblemene selvsagt, men han har vært vår klart beste offensive spiller de 2-3 siste årene, så om han er oppskrytt så sier vel det noe om nivået til de andre som surrer utpå der. De unotene med at han drar driblingene for langt til tider har jeg tro på at en god trener kan få av han. Det er ganske mange andre spillere på det laget jeg ville satt i gapestokken før Adegbenro.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 105, 106, 107  Next
Page 85 of 107

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb