English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Samuel Adegbenro
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 105, 106, 107  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 26.09.2019 11:06    Post subject: Reply with quote

Han er morsom å se på når han dribler den ene og den andre og den ene igjen før han slår fra seg ballen....men og det er et stort MEN her ;

Det blir få mål/målgivende ut av det han gjør der ute på vingen.
Han har 4 egne mål (helt greit), men kun 2 målgivende pasninger i år i serien på en haug med innlegg/innleggsforsøk.

Jeg synes det er for svakt rett og slett.
Han er alt for glad i ballen og bør oftere slå inn på første forsøk i stedet for å ta den ekstra dragningen. I tillegg bør han når han legger inn, treffe der hans lagkamerater er. Nå er det jo helt Lotto Nord hvor han slår inn (gjelder de fleste hos oss som legger innlegg)

RBK RBK RBK
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.09.2019 11:44    Post subject: Reply with quote

Adengbenro sammen med nesten alle spillerne er altfor lite besluttsom. Det blir det lite mål av, spesielt i Europa.

Haugesund slår Mjøndalen enkelt. Vi sliter og og sliter.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 26.09.2019 11:50    Post subject: Reply with quote

Det er nok uansett vanskelig for medspillerne å forholde seg til Adegbenro. Han kan ta fire skuddfinter før han slår inn når han burde lagt inn på sitt første touch. Det virker ikke å være noe særlig mønster i det han gjør. Da blir det vanskelig å time løp.
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 26.09.2019 12:09    Post subject: Reply with quote

Synes Adegbenro er mye viktigere i Europa enn i serien. Ihvertfall kvalikkampene så spilte han veldig, veldig bra. Litt negativt mot LASK men. Litt enig i at han burde droppe å drible av samme mann 2 og 3 ganger, men har han ikke gjort det mest i Eliteserien? Kanskje han synes at Eliteserien er så dårlig så for å imponere klubbene i utlandet så føler han for å gjøre noe ekstra for å imponere speiderne i de respektive klubbene.

Håper enten at Samuel storspiller i Europa i år og blir solgt for over 60 MNOK eller at han blir her til neste år, og kanskje år etter der for å gi oss trøndere Champions League igjen. Ihvertfall en play-off fyfaen det var artig så lenge det varte!

Adegbenro❤
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.09.2019 12:36    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er litt overdrevet hvor mye av dette som er Adegbenros feil. Han skaper disse situasjonene 'ut av ingenting', og det er også sånn vi setter ham opp, med ball i beina mot 1-2 motstandere. Da er det vanskelig å passere mann på en måte som er forutsigbar for spissene, men samtidig uforutsigbart for backen.

Det verste synes jeg er at det ALDRI kommer et helhjertet løp, eller noen bevegelse i det hele tatt, på første stolpe, selv i situasjoner der han kommer seg ned til linja innenfor sekstenmeteren og ikke har noe særlig annet valg. Der må det bare være noen som lukter på et løp altså, men jeg synes spesielt Søderlund er voldsomt statisk og passiv i boksen, og Akintola velger også som regel å bli stående stille sånn halvveis på bakre stolpe. Det handler ikke bare om kollektiv timing, men at ingen føler noe individuelt ansvar for å angripe det rommet, som er nærmest en grunnpillar i hvordan vi tradisjonelt spiller fotball.

Hadde det kommet en ordentlig bevegelse på første stolpe, så hadde det åpnet både for innlegg på bakre stolpe og for pasninger førtifem grader de gangene Samuel er i balanse til det.

Jeg synes altså strukturen i laget offensivt rundt Adegbenros magi og påfunn er alt for tilfeldig og dårlig, og det gjør det vanskelig, ikke bare for ham, men for alle angriperne våre, å få de 'enkle' scoringene og assistene etter å ha lyktes med den vanskelige delen av angrepet. Jeg tror ikke det er tilfeldig: jeg mener Horneland foretrekker å 'klumpe' bevegelsene i samme rom for å øke sjansen for å vinne en fysisk duell om ballen framfor å forsøke å få åpne avslutninger gjennom mer variert bevegelse.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Awake
Proff


Joined: 05 Oct 2009
Posts: 404

PostPosted: 26.09.2019 15:29    Post subject: Reply with quote

Mulig du har rett. Jeg ble i alle fall fryktelig irritert over en situasjon i kampen mot Mjøndalen hvor Trondsen slår til Hedenstad, som slår den videre inn foran mål. Foran mål har vi ingen, men vi har tre(!) spillere som står på 11m. Jada, Hedenstad burde sikkert slått 45 grader, men det der er faktisk mål om en av dem stikker inn foran mål.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.09.2019 16:01    Post subject: Reply with quote

Ja, men det fullføres jo ikke løp på mål, og det er egentlig ganske lett å hindre pasningen 45 grader dersom det ikke kommer inn noen trussel på mål. Det er bare Hovland som da automatisk fullfører løpet sitt ned mot stolpen og lar resten av boksen være fri.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.09.2019 16:09    Post subject: Reply with quote

Angrepsspillet vår er fortsatt alt for lite basert på relasjoner og bevegelse, om man skal ta Eggens 4-3-3 som utgangspunkt. Det er jo verdt å merke seg hvor mye giftigere vi var mot Tromsø enn de fleste andre kamper i år - anført av to "juniorer" som har spilt mye sammen under Heerkes på andrelaget. Til tross for at dette er unge og urutinerte spillere var det farlig nesten hver gang, fordi linken mellom Ceide og Botheim var så sterk.

Det sies jo at det øves mye på angrepsfotball for tiden, men jeg har til gode å se så mye resultater i forhold til hva i hvert fall jeg ønsker. Vi spiller langt med duellbasert angrepsfotball enn relasjonsbasert, og det virker som dette er et veldig bevisst valg.

Nok en gang stiller jeg spørsmål ved Emberland heller enn Horneland, da det er førstnevnte som har hovedansvaret for det offensive om jeg har forstått det rett.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 26.09.2019 17:25    Post subject: Reply with quote

interessant synspunkt det Zorac. virker ikke som at det trenes noe særlig på relasjoner i angrepspillet på treningsfeltet. trenerteamet står for en annen fotball og personer i avgjørende stillinger i klubben legger ikke noe særlig vekt på fotballen Rosenborg skal stå for.
ikke så vanskelig å se for seg at det lett blir en miks av den fotballen treneren egentlig ønsker og det omgivelsene krever. da blir det dessverre lite utvikling på angrepspillet.
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 861

PostPosted: 26.09.2019 18:10    Post subject: Reply with quote

Han har fart og teknikk til å skjære innover mot mål og skyte. Gjør han det oftere så kan det bli farlig. Det han driver med på venstre kanten for øyeblikket er bare tull, drible her og der venter med å legge inn til han er nesten utenfor linjen. Få det bort! Bruk farten din, skjær innover og skyt når muligheten byr seg
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 26.09.2019 18:13    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Angrepsspillet vår er fortsatt alt for lite basert på relasjoner og bevegelse, om man skal ta Eggens 4-3-3 som utgangspunkt. Det er jo verdt å merke seg hvor mye giftigere vi var mot Tromsø enn de fleste andre kamper i år - anført av to "juniorer" som har spilt mye sammen under Heerkes på andrelaget. Til tross for at dette er unge og urutinerte spillere var det farlig nesten hver gang, fordi linken mellom Ceide og Botheim var så sterk.

Det sies jo at det øves mye på angrepsfotball for tiden, men jeg har til gode å se så mye resultater i forhold til hva i hvert fall jeg ønsker. Vi spiller langt med duellbasert angrepsfotball enn relasjonsbasert, og det virker som dette er et veldig bevisst valg.

Nok en gang stiller jeg spørsmål ved Emberland heller enn Horneland, da det er førstnevnte som har hovedansvaret for det offensive om jeg har forstått det rett.


Nå er jo Tromsø laget som har sluppet inn desidert flest mål i år med sitt fraværende forsvarspill. Så vil mene det var en sterkt medvirkende årsak til målene og at Ceide og Botheim fikk lette arbeidsforhold i denne kampen.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.09.2019 18:26    Post subject: Reply with quote

Vi sliter veldig med produksjon i angrep. Nærmest uavhengig av motstand og ballinnehav er vi veldig lite skapende i åpent spill. Uten at jeg har gått gjennom kampene er jeg ganske sikker på at fort halvparten av målene de siste ti kampene har kommet på dødball og faste situasjoner.

Vi har omtrent ikke relasjoner i angrepsspillet, og så vidt jeg kan se ingen gjentagende mønstre som fører til jevnlig sluttprodukt. Ikke en gang basisvarianter som innlegg fra backer og vinger mot Søderlund (og Maars) har nevneverdig uttelling. Eller kontringer, for den saks skyld. Hadde eksempelvis Søderlund vært halvparten så pliktoppfyllende og helhjertet i bevegelsene når Adegbenro utfordrer på kant som Botheim var for Ceide i Tromsø-kampen, ville både hhv assist--og målpoengene vært vesentlig høyere enn de er. Når disse bevegelsene er så fraværende som de er, mistenker jeg at dette heller ligger på instruksjoner enn vilje og evne.

Jeg skal ikke gå i "se til årets overraskelse"-fella, men om vi sammenligner med Glimt, det laget som spiller mest Eggensk i Eliteserien, ser man at de har et helt annet nivå på samhandling og bevegelser. Spillere som Layouny og Evjen varierer ikke voldsomt i hva de gjør, men det er så innøvd at det bare "klikker". Alle vet hvilke områder de skal oppsøke, alle vet når første og andre bølge skal gå, og de er kollektivt smarte nok til å ha for mange bevegelser samtidig til at motstander kan dekke alle.

Når Adegbenro ikke har pasningsalternativer etter å ha fintet seg til 16-meterstreken ved dødlinja, siden de andre angrepsspillerne står pal i ufarlig rom, blir det ikke mye målpoeng i angrep.

EDIT: Sant det, Nåsåladden, men fem mål er uansett mye, og spesielt med juniorer i hovedrollene. For øvrig har ingen scoret mer enn oss mot dem i år, og vi har ikke scoret mer i en (obligatorisk) kamp enn fem.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2313

PostPosted: 26.09.2019 19:56    Post subject: Reply with quote

Tror litt av problemet rett og slett er at han er høyrebent og alltid må ha ballen over på høyre før han slår inn, da blir det ofte en vending for mye. Når han skjærer innover mot høyre er er han mye farligere da han kan skyte direkte uten å måtte vende opp for å få ballen på godfoten først.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 26.09.2019 20:06    Post subject: Reply with quote

Vedrørende tendenser til statiske angripere bak i feltet og for få initiativ mot første og 45 ut:
Jeg klarer dessverre ikke å se bort fra muligheten for at noen ikke har vært skarpe nok. Hvem og når, og om problemet eventuelt vil ryddes bort på grunn av at det er kommet inn ny forståelse, eller om det tvert i mot er kommet inn flere fra samme "kompetansemiljø" som bare sementerer samme feilslutning, er ikke greit å si.
I NFF finnes det folk som tror hardt og inderlig på konklusjoner som en tidligere god spiss, men ikke dermed nødvendigvis skarp analytiker, formulerte i sin treneravhandling. Gidder ikke sitatsjekke nå når jeg snart skal inn på flyet, så finpuss gjerne, men essensen var altså omtrent:
Posisjonsplotting og tall fra Premier League i noen år på 90-tallet viser at en stor andel av antall mål etter innlegg ble scoret fra posisjoner bak i feltet.
Dette er av NFF-ere blitt tolket og formidlet som at "her skal du stå hvis du vil score mål".
Om jeg ikke husker feil så fikk jeg etter sesongen tilsendt kompetanse pr e-post for noen år siden etter å ha vært tilstede på et seminar der blant annet dette ble formidlet.
Jeg tok ikke til meg kompetansen, men bare det å ha hørt presentasjon og konklusjon gjorde at jeg følte meg litt dummere da jeg la meg enn da jeg sto opp den dagen.
Det er så mange andre faktorer som spiller inn at konklusjonen "dere må stå der" bare blir feil på så mange måter.
I den grad så gamle og Eliteseriefjerne observasjoner i det hele tatt er verdt å diskutere:
Hvilke andre bevegelser gjorde det mulig for målscoreren å score derfra?
Sto han der eller kom han på løp?
Hvilke ferdigheter var essensielle (kvalitet på innlegg, mottak, skudd på førstetouch, plassering av avslutning ...) ?
Hva med de andre drøyt halvparten av målene? Skal ingen liksom gidde å sette dem fordi noen tror Lottokupongen oftere går inn når du leverer i den andre disken?
Og hvis tolkningen er så utbredt i NFF-skolen (herunder blant spillere). Hvorfor ikke overraske og ta en uventet taktisk finte?
Løp til gate. Takk for nå.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 03.10.2019 22:35    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per han blir solgt. For god for RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 03.10.2019 22:50    Post subject: Reply with quote

Du sier så ja, du som fikk han hit og greier Very Happy

Han fortjener egentlig en større scene enn vi kan evne å gi ham for øyeblikket ja. Og vi trenger sårt penger til å forsterke laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 03.10.2019 23:56    Post subject: Reply with quote

Jaja, det er jo bra at han er i RBK for fansen og RBK sin skyld. Han har nok trukket mange tilskuere på egenhånd og tilført RBK mye i perioden sin i RBK. Men
1) Han er for god til å spille i eliteserien
2) Dersom han ønsker å utvikle seg må han spillere med bedre medspillere og mot bedre motstandere.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 971

PostPosted: 04.10.2019 10:12    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
...
Dette er av NFF-ere blitt tolket og formidlet som at "her skal du stå hvis du vil score mål".
...


Fagplanen til NFF sier svart på hvitt at spiss skal posisjonere seg mellom stolpene og lete etter å komme seg inn i blindsonen til forsvarsspillere, og at motsatt ving skal krysse og true første stolpe ved innlegg motsatt. Det står også at indreløpere skal skal true boks og posisjonere seg for 45 grader. Hverken i fagplanen eller tilhørende øvelsesbank står det noe sted at noen skal stå på bakerste og vente på ballen. NFF kan ikke klandres for alt......
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 01.11.2019 09:13    Post subject: Reply with quote

I følge Adressa har Samuel altså 2 målgivende pasninger på 33 kamper for Rosenborg.

2 - TO!! - målgivende som ving for Rosenborg!! Confused Confused Confused

Men slik blir det vel når det dribles og dribles og dribles før man legger inn på måfå. Tror aldri han ser opp og slår innleggene mot en en med hvit drakt.

Ceide har vel flere/like mange på en kamp....
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 01.11.2019 09:26    Post subject: Reply with quote

Samuel burde gått i lære hos Ødegaard.
Han har også et fintereportoar som Samuel, men Ødegaard slipper ballen nesten alltid i riktig tid.

Samuel skal alltid drible en eller to for mye.
Noen ganger så går det, men det ville vært mer sluttprodukt om han hadde sluppet ballen tidligere
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.11.2019 09:29    Post subject: Reply with quote

Det er nå en ting, men sånn blir det også når han er det eneste vi spiller på offensivt, og rommene blir veldig små, samtidig som medspillerne er allergiske mot å true de rommene som er lettest for ham å nå.

Kjepphest-alert: Vi har aldri, aldri noen som truer første stolpe når Adegbenro slår inn. Helt tomt, mens samtlige spillere venter på at Adegbenro, i full fart mot dødlinja etter å ha dratt av to spillere, på magisk vis skal legge den med snø på mot straffemerket, der vi har stablet opp kjøtt til en syttitallsduell. Vi har av og til noen der når Meling slår inn; det er Adegbenro, som må rygge seg på plass fra egen kant.

Totalt sett altså aldri noen som kommer i fart på første stolpe, selv om vi både kommer til mange innlegg fra venstre og har to stykker som ikke først og fremst har veldig god innleggsfot. Det er neppe tilfeldig, det er dårlig offensiv coaching.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 01.11.2019 09:47    Post subject: Reply with quote

Jepp, dette er veldig, veldig rart. De løpene der har jeg ikke sett snurten av siden Eggen bortsett fra noe i 2015. Det burde jo være ganske innlysende å øve på dette og ikke så vanskelig å få til heller. Med Konradsen som indreløper kunne vi hatt mange mål med ham hvis han konsekvent har gått på 1.stople.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 01.11.2019 11:08    Post subject: Reply with quote

Mulig det er lite løp på første stolpe, men litt av grunnen til manglende løp er jo at de aldri vet når de skal løpe. For det er jo umulig å vite OM og NÅR Samuel legger inn.
Der! Nei, der! Nei, der! Nei, der!

Han bør legge inn første gang han kommer seg ned til linja, mye lettere for alle å forholde seg til.

NED til linja, LEGG inn! Very Happy
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.11.2019 11:16    Post subject: Reply with quote

Den kjøper jeg rett og slett ikke, for det er ingen som gjør seg klar til å løpe heller. Innleggssituasjonene til Samuel og Meling er ofte av en type som skriker 'lavt på første stolpe', men det er det jo aldri noen som lukter på. Bortsett fra altså Maars mot Kristiansund.

For referanse, ta en titt på de mange høydepunktene fra 5-5-oppgjøret mellom Liverpool og Arsenal, og se hvor i boksen det fylles opp der på sånne situasjoner. Det er ikke en kjeft som står og henger på bakre stolpe, derimot går det 2-3 løp på første, konsekvent. Med hell.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 01.11.2019 12:20    Post subject: Reply with quote

Se på "innleggene" til Samuel og Meling (og resten), så ser du hvorfor.
Timingen på innleggene og ikke minst innleggskvaliteten er jo hinsides forskjellig.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 105, 106, 107  Next
Page 84 of 107

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb