English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Samuel Adegbenro
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 79, 80, 81 ... 83, 84, 85  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran

PostPosted: 24.05.2019 16:38    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Moomoo du skriver at vi spiller litt som Stoke nå, men at det ikke er slik Horneland vil spille. Hvorfor spiller man slik da? RBK har aldri noen gang spilt likt Stoke. Aldri! Hvorfor spiller laget plutselig som Stoke nå? Er det sånn at Horneland prøver å få laget til å spille som Liverpool, noe som ligner mye mer på RBK fotball enn Stoke, men i prosessen så tror spillerne at de skal spille Stoke fotball? Dette skjønner ikke jeg. Horneland sier at han ikke ønsker slikt spill. Men hva er problemet da? Hvorfor spiller vi slik? Vi har aldri spilt sånn før. Forstår ikke spillerne instruksjonene til Horneland? Og hvor kommer så spring og spark tilnærmingen fra? Noe skurre for meg!

Okei "litt" satt på spissen da, det vi gjør MINNER merer om Stoke enn det samtlige liker...

Men la meg forsøk utifra det JEG vet og TROR å forklare det du spør om.

Hvorfor spiller vi slik nå?
- Det er sammensatt og skyldes nok mye at det er faktorer som påvirker det sportslige mere enn det som er normalt (enkelt sagt).
Horneland forsøker definetivt å spille som Rosenborg/Liverpool. Det jobbes det med kontinuerlig og det innebærer også at det vil bli satset mere på egenutviklede spillere, noe vi ser nå. Det vil i begynnelsen selvfølgelig også svekke oss litt, men ikke lenge.

Jeg tror spillerne forstår instruksene, men det er så mye som foregår nå at jeg tror det vil ta mere tid.
- ting som er peket på, er at vi ikke trener tirsdag, fordi spillerne ikke tåler det.

Det er et eksempel på at det ikke går så fort som vi liker, men jeg synes likevell vi ser tendenser mer og mer og at det handler aller mest om den mentale biten akkurat nå.
Spillerne er ikke vandt til situasjonen og blir preget av dette.

Om vi får ordnet opp i alt rotet så kan vi etterhvert glede oss over fotballen å trille terning på prosjekt Horneland.
View user's profile Send private message
zaphod81
Veteran

PostPosted: 24.05.2019 19:07    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Jeg vet ikke om jeg er helt enig med deg. Jeg oppfatter det vi gjør år som en litt dårligere versjon av det vi gjorde i fjor. Når det stoppet oppi fjor endte det jo alltid med langpasning. Ble klaga på det da også.

Så hvorfor gjør de ikke som treneren vil? Samme problem som i fjor bare forsterket fordi vi er i endring. Når indreløperne blir for høye og løpene ikke kommer, så velger forsvaret den enkle løsningen og pælmer ballen langt opp.

Jeg er både enig og uenig i dette. Konklusjonen er i mine øyne riktig - akkurat nå forsøker vi å spille sånn som i fjor, men det går dårligere fordi a) treneren gjør rare og skadelige disposisjoner for å styrke egen posisjon (og da tenker jeg ikke på NB), og b) treneren faktisk ikke har nevneverdige kunnskaper, erfaring eller verktøykasse i den formasjonen, den stilen, de kampforløpene. Horneland har jo aldri prøvd å finne grepene som låser opp parkert buss, eller spilt effektiv, dominerende fotball, det skal liksom læres på jobben.

Og dette var nok heller ikke planen. Vi så mer av hans fotavtrykk i treningskamper, med et mer gjennombruddshissig lag, men da det ikke ga noen som helst resultater tidlig ble plan A skrotet og erstattet med spillernes stil.

Jeg gjentar det gjerne: hvis Horneland skal få noe som helst resultater med dette laget, bør han spille en stil han kan, og bruke de spillerne som passer. Det kommer til å se jævlig og haugesundsk ut, ingen vil ønske å se kampene, og det vil lede til trenerens hode på et fat, men vi oppnår sannsynligvis middelmådighet først, i stedet for å forbli et av de dårligste lagene. For det er vi faktisk nå, i ren spillstyrke.

Last edited by zaphod81 on 24.05.2019 19:59; edited 1 time in total
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 24.05.2019 19:53    Post subject: Reply with quote

Det vil overraske meg veldig om du ikke har helt rett, Zaphod
Back to top
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 25.05.2019 10:42    Post subject: Reply with quote

Det zaphod81 sa. Tommel'n opp!
Knowrud
Veteran

PostPosted: 26.05.2019 22:26    Post subject: Reply with quote

Sjukt at det største salgsobjektet vi har i klubben råtner på benken til fordel for en lånesoldat. Tydelig at Akintola er Hornelands prestisjeprosjekt nå, og med den heldige scoringen i kveld så kan vi vel garantere at Samuel sitter på benken mot Vålerenga også. Applaus Tommel'n opp!
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 26.05.2019 22:28    Post subject: Reply with quote

Adegbenro eier jo ikke kondis

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 26.05.2019 22:28    Post subject: Reply with quote

Håper han finner seg en ny klubb i sommer så ikke Horneland klarer å ødelegge en så god spiller.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 26.05.2019 22:31    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Sjukt at det største salgsobjektet vi har i klubben råtner på benken til fordel for en lånesoldat. Tydelig at Akintola er Hornelands prestisjeprosjekt nå, og med den heldige scoringen i kveld så kan vi vel garantere at Samuel sitter på benken mot Vålerenga også. Applaus Tommel'n opp!
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 26.05.2019 22:32    Post subject: Reply with quote

Når har han vært god? Bortsett fra to kamper mot Ajax

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 26.05.2019 22:39    Post subject: Reply with quote

Jeg håper Horneland kan lære han gode vurderinger åå når han skal spille ball og når han skal drible.

Så håper jeg han kan lære han førsteforsvarerjobben og det defensive arbeidet.

Da blir han et stort salgsobjekt.

Slik det er nå, kan han godt gå til en bedre liga, men han passer bare i svake klubber som ligger bakpå og kontrer. De betaler ikke spesielt godt.
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 26.05.2019 22:42    Post subject: Reply with quote

Dette!

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
RoSolum
Senior

PostPosted: 11.06.2019 15:28    Post subject: Reply with quote

Jobber på et hotell ved Oslo Lufthavn, og Samuel skal bo her i natt.
Ettersom han jo var i Trondheim så sent som i går, tyder jo det på at han er på vei ut et sted.

Men hvor skal han, 4 dager før neste hjemmekamp .. ?

Feite Kvisvik - Han vagge når han går!
Back to top
Bart1
Rutinert

PostPosted: 11.06.2019 16:38    Post subject: Reply with quote

Samuel har stagnert voldsomt etter han kom hit. Jeg tror det er best for han og RBK, at han nå kommer seg til en annen klubb. Ikke nødvendigvis en større klubb enn RBK
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 11.06.2019 17:48    Post subject: Reply with quote

Han har vært skadet i over et år, så ja han har stagnert, men det har fint lite med RBK å gjøre. Ser ikke helt hvorfor vi skulle selge vår soleklart beste angrepsspiller på billigsalg nå når han omsider er spilleklar igjen.
håpløs
Proff

PostPosted: 11.06.2019 17:56    Post subject: Reply with quote

Kanskje det er nettopp skaden han skal å ta en sjekk på.
Har han ikke noe metall inni der?
Kanskje han fikk en føling i går..
Back to top
RoSolum
Senior

PostPosted: 11.06.2019 18:18    Post subject: Reply with quote

Heller tvilsomt, Horneland ble jo sitert på en artikkel her på rbkweb i morges. Rart å melde dette om han skulle være tvilsom til match.

"- Det er fin konkurranse. Samuel meldte seg på i dag. "Baba" er tilbake fra skade, og Pål melder seg på. Så vi har bra konkurranse på kantposisjonene, syns Horneland."

Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 11.06.2019 18:19    Post subject: Reply with quote

Har jo snakket om at han opplever smerter selv om legene ikke finner noe galt. Men alt er jo selvsagt Horneland og RBK sin feil.
oxbailla
Rutinert

PostPosted: 12.06.2019 10:30    Post subject: Reply with quote

Tenkte på det samme da jeg så Adegbenro alene på Værnes kl. 05 i går morges: enten er det behandling eller overgang som står for tur.
Hvis han da skal bo på flyplasshotellet over natta, som det nevnes her, lukter det vel mer et møte med Atta Aneke enn med en medisinmann.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 12.06.2019 16:45    Post subject: Reply with quote

Mulig han er på vei til Belgia eller Kypros?

Men antagelse utelukkende.

Kommer vell mere info etterhvert om det er snakk om noe sånt.
Captain
Veteran

PostPosted: 12.06.2019 20:04    Post subject: Reply with quote

Adegbenro var på treningen i dag, i følge artikkelen til Løfaldli. Treningen begynte vel kl.10, så derfor finner jeg det merkelig at han skulle ha overnattet på et hotell ved Gardermoen i natt. Kaster folk ut slike uttalelser, bare for å skape debatt og synsing?

https://www.adressa.no/10...5121b.html
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 12.06.2019 22:23    Post subject: Reply with quote

Hadde jo tid på å komme seg tilbake og være med på treningen om han tok første fly opp igjen dagen etter da. Så det er jo mulig at han kan ha vært der. Så kan man jo lure på hva det gjaldt dersom det faktisk stemmer.
Back to top
oxbailla
Rutinert

PostPosted: 12.06.2019 22:52    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Adegbenro var på treningen i dag, i følge artikkelen til Løfaldli. Treningen begynte vel kl.10, så derfor finner jeg det merkelig at han skulle ha overnattet på et hotell ved Gardermoen i natt. Kaster folk ut slike uttalelser, bare for å skape debatt og synsing?

Han satt i hvert fall ved gaten på Værnes ti over fem i går morges. Litt sært å tilbringe morran der hvis han ikke skal ut å fly Razz
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 12.06.2019 22:54    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Når har han vært god? Bortsett fra to kamper mot Ajax

Han har vært veldig god veldig ofte.

Nevn en spiller som har vært jevnt god for oss under Burlesk-sirkus Horneland.
(Hansen teller ikke)

Albert Einstein

Erik Horneland er Norges beste trener. Æ har full tillit te at vi e tilbake på toppen i 2020!

Ivar Koteng (tulling)
Back to top
RoSolum
Senior

PostPosted: 13.06.2019 07:39    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:

Om det skulle være noe tvil, så kan jeg frembringe ganske så fellende bevis.

Han ankom hotellet ca midnatt, reiste igjen kl 05-06.

Ettersom det blir nevnt at han satt på Værnes tidlig tirsdag morgen, er det jo sannsynligvis slik at han reiste et sted, brukte dagen hos enten spesialist eller med agent helt frem til sen kveld, overnattet på hotellet og tok første fly for å rekke trening Onsdag. Så er bare spørsmålet om det er spesialist eller agent.

Eller kanskje bare et booty call.

Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 13.06.2019 08:43    Post subject: Reply with quote

Neppe nødvendig å dra til Oslotraktene for å bli sett på av en spesialist på en slik type skade Samuel har. Agentmøte er mer sannsynlig. Horneland er neppe fornøyd med Samuels jobbing uten ball. Derfor forsvinner både Lorden og Samuel fra Lerkendal. Våre to beste spillere er rett og slett feil spilletyper i forhold til trenerens fotballfilosofi.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 79, 80, 81 ... 83, 84, 85  Next
Page 80 of 85

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb