English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Samuel Adegbenro
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 105, 106, 107  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 30.08.2017 22:36    Post subject: Reply with quote

Er det tvil om hvem som er faren til Jesus også nå?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.08.2017 22:55    Post subject: Reply with quote

Yssouf?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 31.08.2017 00:09    Post subject: Reply with quote

Han kan jo ikke si til media at en fan fikk han til å velge RBK. Må jo finne på en unnskyldning. Hvordan skal faren hans vite RBK er bedre enn Buraspor? Wink
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6247
Location: Skottland

PostPosted: 31.08.2017 00:28    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
SÃ¥ det var faren som fikk ham hit, ikke Mikkelsen. Confused


Det er jo veldig heldig for oss at Adegbenro er en stødig prestesønn. Veldig mange nigerianske fotballspillere i samme situasjon som han hadde nok blitt tvunget til å ta hensyn til en halv landsby i hjemlandet full av lykkejegere som ønsker å profitere på suksessen.

Adegbenro derimot har fått støtte til å ta sitt eget valg basert på hva som er best for han. Det er jeg sikker på kommer til å komme oss til gode i fremtiden også.

Samuel Adegbenro er tydeligvis laget av et solid materiale.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 31.08.2017 00:35    Post subject: Reply with quote

Han er beviset på at "rellion" ikke bare fører til krig og elendighet.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 31.08.2017 08:19    Post subject: Reply with quote

Nja. Se på elendigheten han skapte i Nederland... Wink

Så forresten Ajax kampen i opptak igjen i går. Helt herlig! RBK
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 31.08.2017 17:36    Post subject: Reply with quote

Håper at Adegbenro slår til skikkelig i de neste kampene han starter i. Hittil har han vært outstanding som innbytter i kampene mot Ajax, men ordinær når han startet mot hhv FKH og Enga. Vet ikke om dette er tilfeldig. Mot FKH var det jo en liten samspilt gjeng som startet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 31.08.2017 18:15    Post subject: Reply with quote

Det er jo den individuelle Adegbenro vi har fått se briljere som superinnbytter. I kampene han har startet er det tydelig at han lider under å ikke være kjørt inn i det kollektive. Han bruker sjelden overlap, og er ofte litt for glad i å holde ball fremfor å spille på første touch og/eller bevegelse.

Vi vet at det tar litt tid å finne rollen sin i Rosenborg, kanskje spesielt som angrepsspiller. Jeg regner ikke med å se ham ordentlig innkjørt før til neste år, egentlig.

Blir bra, dette. Samuel har alle forutsetninger for å kunne bli en klassespiller også i kollektivet.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 08.09.2017 16:40    Post subject: Reply with quote

MÃ¥nedens bilde i Adressa.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 08.09.2017 16:49    Post subject: Reply with quote

Ligner litt på denne trosfellen
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 10.09.2017 23:43    Post subject: Reply with quote


Samuel Adegbenros gfycat-samling
Eliteserien
10. septemberStrømsgodset - Rosenborg0-2
Europa League
17. augustAjax - Rosenborg0-1
24. augustRosenborg - Ajax2-2
3-2
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 10.09.2017 23:49    Post subject: Reply with quote

Dette blir bedre og bedre.
Fine bilder i nettavisene i kveld med Lorden og Samuel. Kanonduo.
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2185

PostPosted: 18.09.2017 23:48    Post subject: Reply with quote

http://www.insidefutbol.c...ar/351098/

Leeds lukter på Samuel
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 19.09.2017 09:28    Post subject: Reply with quote

Da må de nok rykke opp for å hente han, de har ikke brukt mer enn 36-37 mill på 1 spiller de siste 8 årene, trenger nok opprykkspenger for å vinne en budkrig om Samuel Smile
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2313

PostPosted: 19.09.2017 10:57    Post subject: Reply with quote

Tviler på at Samuel er veldig aktuell for engelske klubber all den tid han ikke har landskamper.

Alt i alt tror jeg Samuel gjorde et klokt valg ved å velge RBK. Som spiller er han mer taktisk uferdig enn det jeg hadde inntrykk av fra tiden i Viking. Det kan jo komme av at han i Viking var deres desidert beste og mest dominante spiller mens han i RBK er en av flere og har kommet inn i en gruppe med mange meritterte spillere og sterke personligheter. I forhold til slik han fremstod i Viking der han var "sprudlende", ambisiøs, uredd og bestemt i spillestillen synes jeg han nå virker litt mer usikker og nervøs. Jeg tror som sagt det har sammenheng med at han har kommet inn i en sterkere spillergruppe og ny spillestil, der han må bevise at han er god nok. Kanskje selvtilliten har fått seg en liten knekk pga. den usikkerheten dette måtte bringe. Personligheten til Samuel er flott, han virker som en ydmyk, positiv og følsom type men mangler kanskje den fandenivoldske selvtilliten som f.eks Jevtovic har der han prøver og feiler igjen og igjen, noen ganger på grensen til det egoistiske, uten at det påvirker troen han har på seg selv.

Jeg håper virkelig RBK er tålmodige og tar seg tid til å bygge opp og satse skikkelig på Samuel, for da tror jeg de sitter på en juvel. Hvis ikke ender han kanskje opp som en ny Traore, stort talent som kanskje sliter med å komme seg inn i stilen til å begynne med og derfor presterer ustabilt, ikke blir satset på, mister motivasjon og deretter blir solgt for småpenger for siden å blomstre i en annen klubb.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 19.09.2017 11:18    Post subject: Reply with quote

Han tok oss nå til Europa, personlig hadde jeg svevd lenge på noe sånt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.09.2017 11:26    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ingen tegn på at han virker usikker, tvert imot synes jeg han går ganske kompromissløst rett på mål hele tiden. Men han må nok tilpasse seg litt til kantrolle og de mindre rommene når vi er såpass overlegne i banespillet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 19.09.2017 11:34    Post subject: Reply with quote

Samuel lider litt av det samme som lagene mine på FIFA. Jeg har gjort det til en (u)vane å konsekvent spille på høyrekant, mens venstre kan stå arbeidsledig i kamp etter kamp. Sånn er det også i Rosenborg. Både Skjelvik og Konradsen vender spillet konsekvent mot høyre og spiller da opp Helland/Jevtovic gang på gang på gang, mens venstresiden i langt mindre grad blir involvert.

Hittil synes jeg Samuel har vært usynlig (bortsett fra det åpenbare), men håper at de klarer å involvere han mye mer etterhvert.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 19.09.2017 11:46    Post subject: Reply with quote

Han lider veldig av at han hele tiden er stasjonert på siden. I Viking spilte han aldri som en krittslikker. KI må slutte å spille ham inn i laget med to spisser på banen. I nesten hver ligakamp har han spilt med Bendtner og Vilhjalmsson/Botheim på banen. Da er det altfor trangt sentralt til at Adegbenro kan trekke innover.
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1294

PostPosted: 19.09.2017 12:03    Post subject: Reply with quote

I Rosenborg kommer han oftere i 1-mot-2 istedet for 1-mot-1 som han gjorde i Viking. Viktig at han og Meling lærer hverandre å kjenne.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.09.2017 12:30    Post subject: Reply with quote

Det er svært tydelig at han har fått lov til, og vært nødt til, å kjøre enmanns-show i viking. Han bruker nesten aldri overlap og utfordrer veldig ofte på egenhånd selv når det er bevegelser og åpenbare pasningsalternativer rundt.

Adegbenro ble vel først og fremst kjøpt for 2018-sesongen. Et godt valg å være litt i forkant på dette. Med høsten og vinteren til fysisk oppkjøring og relasjonsbygging tror jeg vil gjøre underverker for Samuels lagspill; individualisten har vi allerede sett og fått glede av.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 19.09.2017 18:13    Post subject: Reply with quote

Adegnero er jo den forutsigbare og kreative kraften RBK-laget trenger. I Viking fikk han vandre mye i mellomrom, og skapte mye trøbbel for ES-forsvarerne på den måten. En spiller som bør gis litt frie tøyler, men som samtidig selvsagt burde bli litt bedre skolert ift. å kjenne timingen på overlappene etc.

Samuel begrenses en god del av at Kåre vil ha indreløperne så høyt, da disse stenger rommet som Adegbenro kan komme inn i. Så lenge forsvarene man møter i ES ligger så lavt, og man samtidig ikke har det tilstrekkelige balltempoet i laget til å sette Samuel opp i 1v1-situasjoner på sidene burde han i større grad få lov til å løpe litt fritt i mellomrom, hvor han kan vende vekk spillere og skape ubalanse. Vil mye heller ha en Adegbenro i bevegelse inn i rommet foran forsvarslinjen enn en feilvendt og stillestående Mike/Trondsen f. eks.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.09.2017 21:28    Post subject: Reply with quote

- Da jeg kom til klubben, visste jeg at Rosenborg hadde mange gode spillere, så det ville ikke bli enkelt. Jeg forsto at det ville bli rotasjon. Fordi vi har med så mange gode spillere på vingene - sånn som Pål, Milan og Yanni, sier Adegbenro til rbkweb.no.

- Jeg visste at det ville bli konkurranse, og den har jeg allerede tatt. Det viktigste for meg er at laget vinner.

Les mer: - Jeg visste at det ville bli konkurranse
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 28.09.2017 23:00    Post subject: Reply with quote

Ser fram til å se Samuel etter en vinter der han har lært seg å spille på lag med andre. Vite når han skal bruke overlappen, når han skal utfordre eller når han skal spille støtte. Ferdighetene hans er strålende, men han mangler litt på smartness og spilleforståelse ennå. Men all erfaring tilsier at med tid og tillitt så kommer alt det der. Skal bli artig.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 28.09.2017 23:03    Post subject: Reply with quote

Ikke alt som stemmer for han i dag, men er likevel fornøyd med innsatsen og veldig optimistisk på Samuels vegne. Flott skihopp, men kluss i landingen. Må venne seg til de nye bindingene. Det er små marginer, så kunne han ha gjort en kjempekamp.

Og han løper jo som en villmann.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 105, 106, 107  Next
Page 66 of 107

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb