English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerenga - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens beste?
Hansen
19%
 19%  [ 13 ]
Hedenstad
5%
 5%  [ 4 ]
Reginiussen
13%
 13%  [ 9 ]
Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
13%
 13%  [ 9 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
8%
 8%  [ 6 ]
Midtsjø
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Bendtner
5%
 5%  [ 4 ]
Jevtovic
29%
 29%  [ 20 ]
Bjørdal
2%
 2%  [ 2 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 67

Author Message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 28.05.2017 22:18    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Gud og bevares Helland var elendig i dag. Terningkast 0 i min bok.


Du har ikke sett at han har vært elendig siden 2015 du? Han løper ALDRI. Virker som om han er 40 år gammel --> Gamst. Lever på venstrefoten sin som også er ganske elendig. Men han har klippekort Razz Slik som Mikkelsen hadde med Perry.
Back to top
View user's profile Send private message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 28.05.2017 22:31    Post subject: Reply with quote

Hansen 6

Hedenstad 5
Reginiussen 6
Skjelvik 5
Meling 5

Jensen 4
Konradsen 5
Midtsjø 3

Helland 3
Bendtner 4
Jevtovic 5

Bjørdal 5
Lundemo 5

Bakenga viser absolutt nada.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 28.05.2017 22:36    Post subject: Reply with quote

Bendtner kunne fort hatt to mål i dag. Synes han var pur klasse i det meste han foretok seg. Han rev seg i håret flere ganger over håpløse valg fra sine medspillere, det kan man godt forstå.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 28.05.2017 22:55    Post subject: Reply with quote

Synes også at dette var Bendtners KLART beste kamp i dag. Er faktisk postivt overrasket og for første gang er jeg i ferd med å bli positiv til hans spill.

For øvrig en veldig positiv kamp fra RBK Tommel'n opp! . Endelig kom backene med i angrepsspillet og jeg "kjente igjen" RBK. Resultatet blir for meg sekundært i dag. Gledet meg mye mer over gjensynet med en "gammel kjenning" - RBK med offensive samhandlinger som jeg vet er innøvde Very Happy
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 28.05.2017 23:09    Post subject: Reply with quote

Virker som noen går på lykkepiller her i hvert fall.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 28.05.2017 23:13    Post subject: Reply with quote

Så ikke så veldig mye av spillet fra bak mål, men hovedinntrykket er svakt og stusselig.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 28.05.2017 23:21    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re Hedley under pseudonym wrote:
For øvrig en veldig positiv kamp fra RBK Tommel'n opp! .
- RBK med offensive samhandlinger som jeg vet er innøvde Very Happy

Du må nok øve gjengen mer på feltet, "Tom Hedley".
Wink
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 28.05.2017 23:23    Post subject: Reply with quote

Tafatt. Tydeligvis mer negativt innstilt enn andre, da spesielt Kåre, for jeg så null fremgang spillemessig. Samme tullet som har vært der i hele år.

Hansen: 6

Hedenstad: 4
Reginiussen: 5
Skjelvik: 5:
Meling: 3

Jensen: 4
Konradsen: 4
Midtsjø: 4

Helland: 3
Bendtner: 4
Jevtovic: 5

Bjørdal: 5
Lundemo: 4
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 28.05.2017 23:29    Post subject: Reply with quote

Usikker på om Kåre Ingebrigtsen nå vet hva han skal gjøre.
Det er ikke slurv, dårlig bane, innsats, uflaks etc når det skjer hver kamp over tid. Ikke bare i vårsesongen 2017. Men store deler av 2016, og delvis 2015.

Spar meg for "Eggen hadde også dårlige vårsesonger"-uttrykk. Kall en spade for en spade. Kåres dårlige periode har vart i snart to år. Dårlig tross seriegull.

Vi har gode nok spillere. Det er trenerens ferdigheter det står på. Gi mannen tid? Jaha, hvor lenge? 4 år, 7 år? Han har hatt snart 3 år uten fremgang. Han har ingenting å vise til tidligere. Mange trenere hadde ruslet inn til seriegull med vår tropp.

Sparke ham? Nei, jeg sier ikke det. Enda. Men er det samme elendigheten til høsten må man seriøst vurdere om han har det som skal til før 2018.

Det må det være lov å mene.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 28.05.2017 23:42    Post subject: Reply with quote

Uten de skadene så tror jeg vi hadde vunnet, og pipa her inne hatt en annen lyd.. det er er ikke godt å si, men jeg tror det.

Jeg syns kampen i dag var et steg i riktig retning!
Back to top
View user's profile Send private message
ErikPerik
Senior


Joined: 31 Jul 2011
Posts: 170
Location: bærumblærum

PostPosted: 28.05.2017 23:43    Post subject: Reply with quote

Opp og ned, denne kampen. Backrekka bra. Midtbanen og angrepet gjør mye rare valg, og det jobbes på en lite entusiastisk måte. Jensen er vel inne i en trist periode og stiller knapt i kampen om midtbanen. Det gjør forsåvidt Midtsjø og Konradsen(og Lundemo), Konradsen var i ferd med ta over hele midten når skaden oppstå. 2 poeng glapp der.

Hansen: 7
Hedenstad: 6 god defensivt. Bedre takter offensivt.
Reg: 7 suveren defensivt, ingen stor ballspiller.
Skjelvik:5 greit, litt passiv og noen slumsete oppspill.
Meling: 7 tar ansvar, engasjerer seg mye i spillet. Det gir flere feil og situasjoner, men overskygger ikke at venstresida ser mye bedre ut. Hekter på indreløperne med meget gode pasninger. BB
Jensen:2 ute av posisjon fra der han kan gjøre nevneverdig skade mot VIF nesten hele kampen. Med unntak av en avslutning. og defensivt var han ikke spesielt nær VIF spillere i det hele tatt.
Konradsen: 6 begynner å ta rollen som sjæf
Midtsjø:4 løper og kriger seg tom. Mye driblinger og føringer hvor han ikke får hektet på medspillere, og det ender i lite.
Helland: 3 trussel, men det blir lite trøkk i både gjennombrudd, innlegg, og generelt jobbinga. Men noe bedring, før det på slutten var helt natta.
Bendtner: 4 stasjonær ja.
Jevtovic: 6 bevegelig og hardtarbeidende. Tilbyr bakromstrussel. Bra avslutning på målet. Pluss for målet.
Lundemo: 4 anstendig jobbing. Mye å gå på offensivt.
Lædre: 6 se Reginiussen
Bakenga:Husker ikke noen positive bidrag.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 28.05.2017 23:46    Post subject: Reply with quote

Så ikke kampen pga opptatt på annet hold, men utfra det jeg leser så var det ikke all verden og forklaringene fra Kåre med " upresist" og "slurv" er en repetisjon fra de foregående serierundene.
At det skulle lugge litt i starten var ventet, men ikke så mye som det gjør må.
Siden Kåre er såpass uerfaren på toppnivå så er det naturlig at han vil prøve forskjellige tilnærminger for å nå målet som er Europaspill. Det kan godt være at noen av endringene har slått feil og må rettes opp i. Det kan bli vanskeligere enn vi tror,Hoftun som assistent er jo også fersk i gamet.
Kjenner jeg er litt skeptisk, dette er den første motgangen Kåre møter og føler meg ikke helt komfortabel med hva han sier og gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
Silkesvarten
Proff


Joined: 03 Nov 2015
Posts: 277

PostPosted: 29.05.2017 00:13    Post subject: Reply with quote

Bortekamp og ca. like mange sjanser, helt ok! Underholdende kamp i det minste Smile
Gidder ikke svartmale RBK for tida. Det butter litt imot, men har stor tro på at dette bare blir bedre og bedre Wink

Hansen: 6

Hedenstad: 4
Reginiussen: 6
Skjelvik: 5
Meling: 4

Jensen: 4
Konradsen: 4
Midtsjø: 5

Helland: 4
Bendtner: 5
Jevtovic: 5

Bjørdal: 5
Lundemo: 5
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 29.05.2017 00:15    Post subject: Reply with quote

Midtsjø bedre enn Meling, Hedenstad og Konradsen der altså Smile Folk ser kampene ulikt hvert fall. Syns backene gjorde det greit egentlig og Konradsen var vår kanskje beste før han ble skadet.
Back to top
View user's profile Send private message
Silkesvarten
Proff


Joined: 03 Nov 2015
Posts: 277

PostPosted: 29.05.2017 00:37    Post subject: Reply with quote

Klarer folk å sette 1 klarer jeg å sette 5 Wink synes han fikk ufortjent mye "tyn" så da må det uppes litt.
Back to top
View user's profile Send private message
CLkvart
Rutinert


Joined: 04 Aug 2015
Posts: 714

PostPosted: 29.05.2017 06:25    Post subject: Reply with quote

Strålende involveringer på utligningen og åpent mål på slutten av Fredrik. Orienterer seg tidlig og sender ballen raskt videre, ingen unødige piruetter eller elendige sluttprodukt.

Hilsen mamma
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 16 Sep 2015
Posts: 2174

PostPosted: 29.05.2017 07:11    Post subject: Reply with quote

En mandags morgen blir ikke mye bedre etter en Rosenborg-kamp..
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 29.05.2017 07:28    Post subject: Reply with quote

Det så ut som at hele laget ble helt tomme for energi etter 50-60 minutter i går, helt merkelig. Rodal-opplegget var sikkert en god tanke, men det har på ingen måte gitt noen positiv effekt, heller det motsatte så langt. Syntes backene + ToRe var gode, med forbehold om at jeg ikke fikk med meg taklinga til Meling som har blitt snakka om. Fikk vondt i hjertet når Hedenstad som eneste spiller forsøkte seg på en overgang etter 80 min. Ingen vits i å gi børs på en kamp som dette, men Helland skal få strykkarakter uansett. Slapp, upresis og en løpsteknikk som jeg nekter å tro fungerer godt. Slapp gjeng.

Det virker som at vi ikke tør å ta tak i kampen etter at vi har scora. Ja, noen av angrepene våre så bedre ut, men det hjelper ikke om vi bare kommer til 2-3 angrep i løpet av en kamp. Vi spilte mot et lag hvis forsvar er elendig. Vi skal bli forbanna gode til høsten om dette skal bli akseptert etter sesongen, for vi vinner ingenting slik vi spiller nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 29.05.2017 07:33    Post subject: Reply with quote

Hvorfor hang det et Sheffield United-banner på vårt felt og hva sto det på tifobanneret?
Back to top
View user's profile Send private message
Blodstrupmoen
Veteran


Joined: 11 Apr 2006
Posts: 1026

PostPosted: 29.05.2017 07:48    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke samme oversikt da jeg satt ganske lavt på tribunen. Positive først: Bendtner, Reginiusen og Hansen var bunnsolide.
Jevtovic var ganske god synes jeg, skjer hvertfsll mye rundt han.

Midtsjø og Mike hadde ALT for mange feilpasninger, særlig Midtsjø sine avgjørelser og slappe pasninger er jo helt håpløst!!

Backene er for svake i forhold til hva vi er vant til.

Men den jeg river meg mest i håret av er Bakenga, han tilfører laget absolutt ingenting annen en slappe løp, treghet og en mann som taper alle 1v1 situasjoner.
Fyren er sikkert hyggelig men han har ingen ekstremme ferdigheter, han er treg, svak touch og svak styrke.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 29.05.2017 07:53    Post subject: Reply with quote

Trondheim wrote:
Uten de skadene så tror jeg vi hadde vunnet, og pipa her inne hatt en annen lyd.. det er er ikke godt å si, men jeg tror det.

Jeg syns kampen i dag var et steg i riktig retning!


Er enig i dette.

2 påfallende ting med gårsdagens kamp:

1: Vi har mye mer forsøk på RBK-spill, men presisjonen må fortsatt opp.

2: Vi går mer tomme enn vi har gjort tidligere, utvilsomt at skadene bidrar til dette når vi må bytte 3 så tidlig.


Dere som gir Helland 0 og sier han aldri bidrar bakover følger ikke helt med, han gikk på mange harde defensive løp og ryddet opp et par ganger. Og han la i større grad enn tidligere innlegg til Bendtner, flere ganger hvor det fort kunne blitt mål av det når han finner Bendtner i feltet. En av de største kom mens han var på venstre kant og la inn da. Skulle gjerne sett mer av dette, at vi bytter på kantene underveis i kampen.

Så var han stokk stiv siste 10 minuttene og burde selvsagt vært tatt av, men lite å gjøre med det når vi har 3 skader før timen er gått.

Skulle veldig gjerne heller ha sett Villmann på banen enn Bakenga...
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 29.05.2017 08:03    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Fikk vondt i hjertet når Hedenstad som eneste spiller forsøkte seg på en overgang etter 80 min.


HELT enig, jeg bannet som ******* da jeg så det
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 29.05.2017 08:03    Post subject: Reply with quote

Synes det er greit å sette inn Bakenga fremfor Vilhj på kanten, litt mer presisjon i et par situasjoner på slutten så hadde Bakenga blitt spilt alene med keeper.

Det er frustrerende hvor mye skadeproblemer vi har. Er det tilfeldig eller trener vi feil? Vi ser jo også sluttkjørte ut på slutten, på tross av at VIF spilte ekstraomganger i cupen i midtuka.
Back to top
View user's profile Send private message
KÃ¥re Takleik
Junior


Joined: 07 May 2017
Posts: 8

PostPosted: 29.05.2017 08:27    Post subject: Reply with quote

Bakenga har ingenting å gjøre i RBK anno 2017. Han har rett og slett ikke den nødvendige kvaliteten. Finnes det ingen yngre spillere som er bedre enn dette? i så fall står det dårlig til.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 29.05.2017 08:44    Post subject: Reply with quote

Alt i alt en bedre kamp av oss, men vi blir preget av at vi må gjøre to ekstremt tidlige bytter. Vi skaper flere sjanser enn på lenge. I andre omgang preges mye av innbyttet til Bakenga; da har vi plutselig ingen på topp som presser motstanderens bakckrekke og vi mister også et farlig offensivt våpen i Jevtovic for en Bakenga som virker både uinteressert og ute av stand til å bidra på dette nivået.

I tillegg til at vingspillerne inviterer ViF til overtall mot backene våre gang på gang på gang så har vi to indreløpere som er totalt ute av form. Midtsjø ser for meg ut som han behøver ferie. Den kampen han spilte i går var noe av det verste han har prestert i Rosenborg. I tillegg er Mike Jensen en (sint) skygge av seg selv denne sesongen. Jeg ville fortsatt med Lundemo og latt Konradsen avlaste en av de to andre frem mot ferien.

Det som var gledelig å se i går var at vi tok mer risiko fremover på banen og det kan selvsagt ha gjort at feilprosenten ble høyere. Men vi prøvde i det minste å angripe hurtigere og med tanke på sesongen så langt så er det tross alt fremgang.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next
Page 20 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb