English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stabæk - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste?
Arild Østbø
93%
 93%  [ 83 ]
Vegar Eggen Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Tore Reginiussen
2%
 2%  [ 2 ]
Jørgen Skjelvik
1%
 1%  [ 1 ]
Birger Meling
0%
 0%  [ 0 ]
Mike Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Marius Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Anders Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Fredrik Midtsjø
0%
 0%  [ 0 ]
Mushaga Bakenga
1%
 1%  [ 1 ]
Nicklas Bendtner
2%
 2%  [ 2 ]
Total Votes : 89

Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6733
Location: South-west coast exile

PostPosted: 13.05.2017 21:37    Post subject: Reply with quote

Så klart ser de det, men de gjør det beste ut av situasjonen per nå, og bruker den løsningen de mener er best. Så inkompetente er de faktisk ikke
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 13.05.2017 21:52    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
Kåre ser nok ting med andre øyne enn det vi på yttersida gjør, men seriøst. Av og til lurer jeg litt på hvordan, og hva han tenker med.
Fredrik Midtsjø er helt uegnet som ving, og Bakenga er rett og slett for svak. Er det bare vi supportere som ser dette?
I perioder i dag føltes det nesten som vi spilte med en spiller mindre enn Stabæk.


Du vet som oss andre at Midtsjø spilte ving i dag, ettersom både Rashani, Dølle og Helland er ute med skade, ikke sant?
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7817

PostPosted: 13.05.2017 21:54    Post subject: Reply with quote

Og Jevtovic med karantene.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 13.05.2017 21:59    Post subject: Reply with quote

Ja, glemte vår kjære Milan gitt.

NÃ¥r kommer poll?
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 13.05.2017 22:37    Post subject: Reply with quote

Bursdagsinvitasjon på Nadderud.


_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3126

PostPosted: 14.05.2017 00:37    Post subject: Reply with quote

I grunn helt snedig å ha 4 vinger i klubben og INGEN av de kan spille i dag, så vi ender opp med en spiss og en indreløper på vingene.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 14.05.2017 00:40    Post subject: Reply with quote

Sløvt opplegg av trådstarter og moderatorer i dag.

Har lagt til poll nå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 14.05.2017 01:45    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
Kåre ser nok ting med andre øyne enn det vi på yttersida gjør, men seriøst. Av og til lurer jeg litt på hvordan, og hva han tenker med.
Fredrik Midtsjø er helt uegnet som ving, og Bakenga er rett og slett for svak. Er det bare vi supportere som ser dette?
I perioder i dag føltes det nesten som vi spilte med en spiller mindre enn Stabæk.


Fredrik Midtsjø var blant våre bedre spillere i flere kamper i fjor vår, som høyre ving. Blant annet mot Strømsgodset. Og han spilte også høyreving mot LSK på Lerkendal 16. Mai, i det som kanskje var vår mest underholdende kamp i fjor (med sjanse på sjanse). Eneste forandring denne gang i forhold til da er at Svensson er byttet ut med Hedenstad.

Det som dessverre har skjedd, er at vi tilsynelatende har gått vekk i fra det som gjorde oss fryktelig gode i enkelte kamper i fjor (og i mange kamper årene før). Det virker som om vi har sluttet å trene relasjoner (spesielt i kantspillet) og det virker som om backene har fått beskjed om å holde igjen mer. Med andre ord har vi gjort det motsatte av det trenerne våre sa. I stedet for at vi i større grad tør å stå 1 mot 1 defensivt (og trene 1 mot 1 i forsvar) - slik trenerne har sagt at vi skal, har vi heller stått 2 mot 1 defensivt, med forsiktige backer. Dette resulterer i store avstander mellom back og kant, hvilket isolerer kanten når han får ballen. Han må da enten vente på backen (som bruker altfor lang tid), eller utfordre med en gang. Venter han på backen får Stabæk stabilisert seg, venter han ikke på backen må han eventuelt ha hjelp av indreløperen eller utfordre en mot to. Jeg savner de kampene hvor Svensson kunne kaste seg fram i angrep omtrent så ofte han ville. Da skapte vi 10 store målsjanser for hver sjanse denne offensiviteten kostet oss bakover.

Det vi kan si ganske sikkert, er at vi ikke har styrket oss på høyreback foreløpig. Vegar er en bra norsk høyreback, men du verden - han er langt ifra så dominerende og skapende som Svensson er. Samtidig må det også nevnes at det antagelig ikke bare er hans egen feil at han ser svak ut akkurat nå - og det er håp om at vi skal bli bedre i tide.

Ellers enig i at Midstjø var ufattelig svak i dag. Men sånt henger ofte sammen med hvordan laget fungerer. Med den ufattelig feige tilnærmingen vi har til spillet på bortebane om dagen (og nesten også på hjemmebane), så vil heller ikke individualistene stå fram og prestere godt. Da er det heller krigerne - Reginiussen, Konradsen, Vilhjalmsson og Keeperne - som står fram.

Jeg synes trenerteamet gambler altfor mye med det opplegget de legger. Ryker vi i Europa i år også er et helt år bortkastet. Med dagens manglende innsats og mangel på angrepsvilje ser jeg ikke hvordan vi skal få skapt noe som helst i Europa når motstanden øker i kvalitet - vi tør jo ikke å angripe mot Stabæk engang! Vi mangler de skapende kreftene vi hadde så mange av for ikke lenge siden - og jeg ser liksom ikke for meg at Murstein-Mush, Helland, Midtsjø, Jevtovic og alle de andre skal skape noe særlig uten at vi trener mer angrepsspill framover. Det lugger - og det må vi virkelig gjøre noe med. Som alle andre håper jeg selvfølgelig at ting skal se helt annerledes ut om tre måneder, og at vi kan hylle trenerteamet etter å ha kvalifisert oss for et eller annet gruppespill. Men AKKURAT NÅ står vi minst 5 steg tilbake for der vi var i Mai i fjor (spillemessig), og 10 steg bak der vi sto for 2 år siden. Et bilde på dette er at sjansestatistikken i år viser et snitt på 4.88-3.00 i de første 8 kampene (totaltall for 2016 var 7.33-3.17). Statistikken for 2015 er fjernet, men jeg mener å huske at vi lå på rundt 9 skapte sjanser i snitt med ca 3. til motstanderen. Utviklingen er dessverre meget negativ - til tross for at vi har en langt sterkere stall enn alle andre.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7817

PostPosted: 14.05.2017 02:16    Post subject: Reply with quote

Gode refleksjoner, Pokie.

Jeg er dog ikke enig i at denne sesongen er bortkastet om vi ikke skulle klare Europa. Det vil selvsagt være skuffende. Men den hjemlige serien er fortsatt grunnlaget vårt. Vinner vi ikke Eliteserien derimot, da kan vi begynne å snakke.

Hvor tror du denne feigheten du snakker om kommer fra? Personlig tror jeg Bjørnebye er en sterk mann her og har overbevist Kåre om at andre koster må til. Jeg tror det ligger en filosofi-forskjell her som ikke er helt bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 14.05.2017 02:53    Post subject: Reply with quote

Ryker vi ut av Eurpa spill i år: "Vi var ikke kyniske nok"
"Lærdom til denne unge gjengen". "Vi hadde uflaks" RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 14.05.2017 02:54    Post subject: Reply with quote

Nei, såklart er den ikke helt bortkastet. Men det vil jo til slutt bli sånn etter hvert at det å vinne tippeligaen i seg selv ikke gir den samme gleden lenger. Jeg merker på både meg selv og mange andre rundt at det er mer og mer Europa det handler om.

Og i år så har jo hele treningsopplegget vært lagt opp på en måte som tilsier at Europa også er hovedmålet for klubben.

Jeg synes det er trist at det har gått så mye på bekostning av det offensive. En halvering i antall skapte sjanser fra vårsesongen for to år siden er rett og slett fryktelig skuffende. Vi har scoret 7 mål på de siste 6 matchene, og sluppet inn 3 samtidig.

Jeg aner ikke hvor feigheten kommer fra, men tror at typer som Jonas Svensson var veldig viktig for at spillet skulle blomstre. Han var nemlig så ufattelig mye bedre enn alle andre på laget når det kom til kombinasjonsspill, og var i tillegg hele tiden den mannen som skapte overtall på høyresiden. Dette overtallet skaper vi nesten aldri nå om dagen, hvilket selvfølgelig gjør at også resten av siden blir mer fattig (Helland får ikke gjort stort i 1 mot 2, og Jensen har jo vært missing in action helt siden Sandefjord). Jeg så høydepunktene fra matchen mot Lillestrøm 16. Mai i fjor, og du verden hvor god Jonas Svensson var i den kampen (Fred Friday også - og nå er de begge i AZ). Dette er selvfølgelig ikke all grunn - men som jeg skrev i et innlegg etter at vi slo Vålerenga 2-0 på Ullevål i fjor, så var nok Jonas Svensson en viktigere spiller enn mange andre kanskje tenkte.

Jeg tror ellers at den manglende offensiviteten vi ser akkurat nå er et resultat av to ting:
1) Fokuset på det defensive har slått feil ut - og selv om vi slipper inn færre mål enn noen gang så har jo også det med motstanderens ineffektivitet (og med våre keepere) å gjøre. Når relasjonene ikke stemmer blir vi nødt til å forsvare oss oftere. Angrep er ikke det beste forsvar for oss akkurat nå, fordi vi hele tiden spiller på oss dumme brudd.
2) Nils Arne er ikke lenger like mye involvert. Husker han kom opp på storskjermen sist kamp - hvor man kunne se at han var tydelig frustrert over spillet. Tror ikke han har hatt nok samtaler med Kåre og Co i vinter - og det har gjort at det Rosenborgske har vannet mer og mer ut.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3678
Location: Oslo

PostPosted: 14.05.2017 03:35    Post subject: Reply with quote

Liker at folk her inne bruker natt til søndag på å diskutere Rosenborg! RBK
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7817

PostPosted: 14.05.2017 03:49    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det manglende offensive spillet skyldes at vi har brukt tiden på to ting. Utvikle individuelle ferdigheter (her kommer blant annet Pereira inn) og defensiv organisering. To ting som har blitt identifisert som mangelvare for å lykkes i Europa.

Så har vi sikkert overvurdert hvor mye av den offensive samhandlingen automatisk blir med videre fra tidligere sesonger og at den ikke trenger å øves så mye på lenger. Det jeg tror jeg er en feil.

Så tror jeg og håper at ved å legge litt mer fokus på det fremover og løsne litt på treningene slik at man jobber frem en fysisk formtopp etterhvert kan være med å hente frem det spillet vi har blitt vant til. Så vi iallefall sikrer den hjemlige ligaen greit og er konkurransedyktig i kvalikken. Som garantert blir tøff i år også, det er såpass gode lag at selv om vi er i flyt og spiller bra så er det ikke sikkert vi kvaller.
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 14.05.2017 08:42    Post subject: Reply with quote

Østbø 7: BB, veldig gode og lange kast, flere fine redninger
Hedenstad 4: savner litt drive fremover
Reginiussen 5: solid, mangler oversikt ved klareringer
Skjelvik 4: en del stygge feilpasninger
Meling 4: fraværende i 1.omgang, mye bedre i 2.
Konradsen 5: på det jevne, har virkelig blitt bedre i å ordne opp spillet sjøl om feilprosenten er fremdeles for høyt,god defensivt
Jensen 5: ser ut som han har blitt raskere, sterk innsats, men å jobbe for to ble dessverre for mye
Lundemo 3: kamprusten og derfor svak, for lite involvert, stasjonær og overraskende nok dårlig på hodet, trenger kamper for å tilpasse seg laget
Midtsjø 4: vanskelige arbeidsforhold,får lite hjelp av Hedenstad og Jensen, de få gangene han får sjansen til å skape noe er presisjonen for dårlig
Bendtner 5: veldig godt som oppspillspunkt som vanlig, kommer ikke til sjanser, vandrer for mye på kanten
Bakenga 2: fullstendig ubrukelig, det må være utrolig frustrerende for Bendtner å ha en som alltid står i veien, han mangler teknikk, oversikt og ikke minst spillforståelse, en god aksjon i 2. omgang redder han fra stolpen
Vilhjalmsson 5: bra innhopp, laget virker skarpere, presisjonen i avslutningsfasen er dessverre for dårlig
Rashani 4: skremmende at en som spiller under pari og er ikke i kampform er så mye bedre enn spilleren han erstatter, viser fine tendenser men trenger enda mer tid etter skaden

Rart at hvert gang vi angriper fra høyre Bakenga spiller midtspiss og Bendtner høyreving og at ikke Lundemo og Konradsen byttet posisjoner, ellers var kampledelse ok, det var riktig å bytte inn Vilhjalmsson (som muligens burde ha kommet inn tidligere, men Lundemo trenger jo spilletid) og Rashani, dessverre klarte ikke spillere heve seg nok. Kampen var en skritt tilbake og vi bør være fornøyd med 1 poeng og håpe på bedring mot Tromsø.
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 14.05.2017 09:45    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Ryker vi ut av Eurpa spill i år: "Vi var ikke kyniske nok"
"Lærdom til denne unge gjengen". "Vi hadde uflaks" RBK


Ikke glem: "Eggen brukt noen år han å sjø!"
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
1960
Rutinert


Joined: 31 May 2014
Posts: 825
Location: Stjørdal

PostPosted: 14.05.2017 10:08    Post subject: Reply with quote

Østbø 8 (BB)
Hedenstad 5
Reginiussen 7
Skjelvik 5
Meling 6
Jensen 5
Konradssen 5
Lundemo 3 Trenger kamptrening
Midtsjø 3 Hans svakeste kamp på vingen jeg kan huske
Bentner 3 Godt oppspillspunkt, men gjør ikke jobben sin og truer mål.
Bakenga 3 Meget svak, men vår eneste angriper som truer mål.

Vilhjalmsson 6
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 14.05.2017 11:55    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Så har vi sikkert overvurdert hvor mye av den offensive samhandlingen automatisk blir med videre fra tidligere sesonger og at den ikke trenger å øves så mye på lenger. Det jeg tror jeg er en feil.


Eggen sa ofte noe sånt som at "Det vanskeligste i fotball er å skåre mål, så det øver vi mest på." - Må si jeg savner denne tankegangen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5349
Location: Ski

PostPosted: 14.05.2017 12:36    Post subject: Reply with quote

Bra sagt Haavarl.

Bekymrer meg at man kompliserer analysene sånn. Alle ser at laget spiller shait. Vi vinner, ofte på enkeltmannsprestasjoner, ofte med bare et mål.

Det skyldes på matta i denne kampen av Kåre. Pinlig. Og at vi spiller dårlig fordi vi har en plan om å spille bra senere..

Det er så klart mange enkeltelementer som spiller inn. Avstander, bevegelser etc etc. Men oppsummeringen er at den kollektive samhandlingen overhodet ikke fungerer. Og det har gått en vei etter at Kåre hadde oppturen i sin første periode. Derfor tror jeg problemene handler om noe mer grunnleggende hos Kåre enn at små enkeltgrep vil gjøre at alt går på skinner.

Å være djevelens advokat er ofte viktig å nyttig. Groupthink og skylapper har veltet mang en storhet. Det er jo også grunn til å stille spørsmål om den faktiske kvaliteten i stallen. Som noen påpekte tidligere i tråden er det rart at Stabæk med knapper og glansbilder klarer å trylle frem en stall som fremstår like sterk og på enkeltposisjoner kanskje sterkere enn vår. Burde vi hente et par supertalenter fra afrika/søramerika etc vi og? Jeg vet ikke, men å være selvkritisk mener jeg er viktig.

Selvtilfredsheten som kan anes hos trenerne synes jeg er skummel når det som vises er så svakt.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7817

PostPosted: 14.05.2017 14:29    Post subject: Reply with quote

Stabæk sterk stall? De har ikke en eneste spiller som hadde spilt seg inn i start 11'eren vår. Ikke en. Men det som er så fint med fotball er at det er et lagspill og det ikke bare er å samle de 11 beste så vinner man, det kreves mer. Og der har vi åpenbart ikke vært gode nok.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 14.05.2017 16:55    Post subject: Reply with quote

Østbø mot Stabæk

Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7817

PostPosted: 14.05.2017 17:09    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
hello wrote:
Så har vi sikkert overvurdert hvor mye av den offensive samhandlingen automatisk blir med videre fra tidligere sesonger og at den ikke trenger å øves så mye på lenger. Det jeg tror jeg er en feil.


Eggen sa ofte noe sånt som at "Det vanskeligste i fotball er å skåre mål, så det øver vi mest på." - Må si jeg savner denne tankegangen.


Jeg også. Og egentlig tror jeg Kåre er litt med på denne tankegangen, men Bjørnebye er fra en annen skole. NFF-skolen hvor det trygge og sikre skal først på plass. Usikker på innflytelsen der.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 14.05.2017 18:20    Post subject: Reply with quote

Jensen mot Stabæk

Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 14.05.2017 22:45    Post subject: Reply with quote

@larsarus. Imponerende arbejde Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 14.05.2017 22:55    Post subject: Reply with quote

Takk Smile. Var en kjedelig kamp å postprosessere. Dårlig underholdning både visuelt og lydmessig...
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 14.05.2017 23:12    Post subject: Reply with quote

Omtrent ingen involveringer rundt midtstreken fra Mike. Enten involvert rundt egen 16 eller rundt motstanders 16. Tyder på en fraværende midtbane...

Kjempekudos for videoene larsarus! Faaantastisk jobb du gjør Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next
Page 16 of 17

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb