English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jubileumskamp: Rosenborg - Lillestrøm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvis du syntes noen fortjente å bli banens beste mot LSK, hvem ville det i så fall være?
Hansen
3%
 3%  [ 3 ]
Meling
4%
 4%  [ 4 ]
Skjelvik
6%
 6%  [ 6 ]
Lædre Bjørdal
16%
 16%  [ 15 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Lundemo
5%
 5%  [ 5 ]
Jensen
2%
 2%  [ 2 ]
Midtsjø
7%
 7%  [ 7 ]
Helland
5%
 5%  [ 5 ]
Bendtner
42%
 42%  [ 38 ]
Vilhjalmsson
3%
 3%  [ 3 ]
Total Votes : 89

Author Message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 20.05.2017 19:45    Post subject: Reply with quote



Når jeg ser dette fristes jeg av å bruke et av Tom Nordlies favorittuttrykk: "Har'em klina en påsa non stop i taktikktavla eller?"
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 20.05.2017 19:55    Post subject: Reply with quote

gfycat: 1-0: Bendtner
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 20.05.2017 19:59    Post subject: Reply with quote

Hansen 3
Hedenstad 3
Bjørdal 4
Skjelvik 4
Meling 4
Lundemo 2
Jensen 5
Midtsjø 3
Helland 3
Bendtner 5
Vilhjalmsson 4
Back to top
View user's profile Send private message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 20.05.2017 20:11    Post subject: Reply with quote

Nok en skuffende forestilling, og det på jubileumskampen. De takler ikke mye folk på tribunen tror jeg. Det er ikke bare enkeltspillere som svikter, men samhandlingen er fraværende. Enkeltspillerne bidrar med duelltap, ballmist, feilpasninger, klarering til motstander.

Hansen: 3 kan absolutt lastes for målet. Farlig utspill og over sidelinja på overtid. Skjerping!

Hedenstad: 3 kan slå frispark, det skal han ha ellers ingenting.
Bjørdal: 5
Skjelvik: 5
Meling: 6 Bidrar framover og henger stort sett med hjemover. Kreativ.

Midtsjø: 4 Burde scoret minst ett mål.
Lundemo: 4 Gjør ting enkelt uten å gjøre seg bemerket.
Jensen: 3 Assisten trekker opp fra 2. Aldri sett ham svakere. Klarer lite annet enn å miste ball. Motoren fusker!

Helland: 4
Bendtner: 6 BB, bra satt når han fikk sjansen. Enkelte bra detaljer og pasninger.
Vilhjálmsson: 4
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 20.05.2017 20:38    Post subject: Reply with quote

Nok en gedigen nedtur av RBK.. det begynner å bli mange av dem nå.. Hva er det som plager gutta? Null innsats, null samhandling, null tro på egne ferdigheter. Den som seriøst tror dette skal holde til europaspill, må tro om igjen. Det holder ikke til seriegull heller. Fy faan korr skuffa å va over innsatsen i dag...igjen.
ang. pipekonserten...ingen kan vel si den var ufortjent
Kjernen derimot. Ingen over, ingen ved siden. Har bare ett ord. Fantastisk.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
OzzeyH
Proff


Joined: 04 May 2011
Posts: 315

PostPosted: 20.05.2017 21:20    Post subject: Reply with quote

Det sier litt, når det faktisk var mere tempo og fart over gamlegutta på 1900 laget fra showkampen, enn det var over dagens A-lag.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 20.05.2017 21:29    Post subject: Reply with quote

Jeg satt og irriterte meg grenseløst gjennom hele kampen på at Skjelvik var den som skulle ha Kippe på dødballer. Altså : Skjelvik er duellsvak på dødball. Det er en av hans store svakheter. Og så får han oppgaven med å markere Kippe, eliteseriens kanskje beste dødballspiller, gjennom hele kampen! Det er så elementært idiotisk at jeg ikke har ord !!! Hoftun: TERNINGKAST 0 !
Back to top
View user's profile Send private message
zdanek
Senior


Joined: 02 Apr 2013
Posts: 179

PostPosted: 20.05.2017 22:21    Post subject: Reply with quote

Post - match interviews :

KÃ¥re
https://www.dropbox.com/s...1.WMA?dl=0
https://www.dropbox.com/s...2.WMA?dl=0
https://www.dropbox.com/s...3.WMA?dl=0

Lillestrøm trener
https://www.dropbox.com/s...n.WMA?dl=0

Frode Kippe
https://www.dropbox.com/s...1.WMA?dl=0
https://www.dropbox.com/s...2.WMA?dl=0
_________________
only the best is good enough
Back to top
View user's profile Send private message
Jitta138
Proff


Joined: 25 Oct 2010
Posts: 328
Location: Groningen

PostPosted: 20.05.2017 22:29    Post subject: Reply with quote

Hansen 3

Vegar 3
Bjordal 6
Skjelvik 5
Meling 4 (defensive problems)

Lundemo 3
Jensen 4
Midtsjo 3

Helland 5
Nicklas 6
Matti 3 (not for ving)
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1063

PostPosted: 20.05.2017 22:50    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
ang. pipekonserten...ingen kan vel si den var ufortjent


Folk som piper på eget lag så lett er ikke supportere men lykkejegere som vil feste vogna si til suksess. Patetisk.
Back to top
View user's profile Send private message
hansern
Proff


Joined: 08 Sep 2006
Posts: 360
Location: Bærum

PostPosted: 20.05.2017 22:54    Post subject: Reply with quote

Nå må det bli slutt på roteringa

Med reginiussen i midtforsvaret hadde ikke Kippe scora

Spill inn et lag KÃ¥re!
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.05.2017 22:54    Post subject: Reply with quote

Kan du komme med resten av supporterhåndboka i samme slengen? Det er tydeligvis mange regler jeg har glemt.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 20.05.2017 22:56    Post subject: Reply with quote

Hansen 2

Vegar 2
Bjordal 5
Skjelvik 5
Meling 3
Lundemo 3
Jensen 2
Midtsjo 3

Helland 4
Nicklas 3
Matti 3
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 21.05.2017 00:17    Post subject: Reply with quote

Quote:


Folk som piper på eget lag så lett er ikke supportere men lykkejegere som vil feste vogna si til suksess. Patetisk.


Litt satt på spissen men enig i budskapet. Drit i å pip på eget lag. Man er supporter i tykt og i tynt, Man kan pipe på at dommeren blåser av etter 3 minutt selv om motstanderlaget drøyde 4 minutt på overtid.

Man kan pipe på at motstanderlaget drøyer i overkant.

Men gutta på banen trenger støtten når det går dårlig mer enn ellers. Å pipe på gutta etter kampen er like ille som å dra før fløyta blåses. Å pipe er å si at man er sint. Fasiten er at vi er skuffet. La de heller kjenne på den.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjt. Wiseth
Veteran


Joined: 07 Feb 2012
Posts: 1005

PostPosted: 21.05.2017 00:44    Post subject: Reply with quote

Synes man skal være forsiktig med å henge ut piping. Er lov til å la seg rive med i kampen, være engasjert og uttrykke følelser. Vi mennesker gjør dette på mange måter, noen med piping andre ikke.
_________________
Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 21.05.2017 01:06    Post subject: Reply with quote

Predicted wrote:
JB wrote:
ang. pipekonserten...ingen kan vel si den var ufortjent


Folk som piper på eget lag så lett er ikke supportere men lykkejegere som vil feste vogna si til suksess. Patetisk.


Når Kåre går ut å lover fremgang og bedre spill og dette ikke skjer så blir folk skuffet. Da må de få pipe litt, de må RBK tåle.
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1063

PostPosted: 21.05.2017 01:24    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:

Men gutta på banen trenger støtten når det går dårlig mer enn ellers. Å pipe på gutta etter kampen er like ille som å dra før fløyta blåses. Å pipe er å si at man er sint. Fasiten er at vi er skuffet. La de heller kjenne på den.


Helt riktig, gutta burde vite det at samme faen hvordan det går utpå der har de trøndelag i ryggen. Demonstrer mot ledelsen, styre, trener, spillere som striker osv.. Men de som tar på seg drakta og løper ut på stadion burde ikke være redde for reaksjonen som fansen gir.

Piping av eget lag kan de drive på med i molde å oslo.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 21.05.2017 04:23    Post subject: Reply with quote

Ja det er jammen synd på de stakkars fotballmillionærene. Gi meg 2 millioner i året så tåler jeg en og annen pipekonsert for å si det sånn.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 21.05.2017 09:48    Post subject: Reply with quote

Lundemo mot Lillestrøm

Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 21.05.2017 09:52    Post subject: Reply with quote

Er det en ting RBK spesielt mangler, sÃ¥ er det en type spiller med kreativitet og slÃ¥ de herligste gjennombruddspasningene. De mangler en Selnæs, en Sappara, en Skammelsrud...Dagens RBK vil jeg pÃ¥stÃ¥ mangler ogsÃ¥ den klokskapen, smartnessen virker det som. SÃ¥ vi gamlegutta pÃ¥ showkampen dagen før LSK, fotballintelligensen der alltsÃ¥👏
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 21.05.2017 10:42    Post subject: Reply with quote

Jeg var vel rimelig harde mot de etter kampen i går. Med den på litt avstand så tror jeg mer og mer på at det er ett mentalt problem. Spillere spm trener hver dag er ikke så dårlige at de ikke klarer å slå litt pressede pasninger og ta imot disse.
Akkurat nå virker det som frykten for å tape er større enn lysten til å vinne og det gir seg forskjellige utslag.
Hos noen betyr det alltid å velge det sikreste pasningsvalget, andre nøler ett par sekunder for lenge ( sidebackene), og noen prøver å overkompensere ( Mike, Midtsjø),noe som bringer mer ubalanse i laget. Det er derfor logisk at våre beste er midtstopperne som taktisk sett har den enkleste jobben og at Helland egentlig har gjort en Ok jobb med dårlig støtte, mentalt sterk som han er.
De ( og vi) bør stikke fingeren i bakken, glemme Europa og bare gå ut på banen for å spille offensiv og morsom fotball så får vi tåle ett tap i ny og ne.
Alt er bedre enn det som har blitt vist de siste kampene.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.05.2017 11:00    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
og at Helland egentlig har gjort en Ok jobb med dårlig støtte, mentalt sterk som han er.


Dette er jeg fysisk hoderystende uenig i. Helland har etter min mening vært nærmest skandaløst dårlig så langt i sesongen, mislykkes med nesten hver eneste involvering, og gjør konsekvent feil valg. Se på pasningen hans når han endelig får med seg Hedenstad på overlapp på en overgang, og vi har fem mann i feltet - den er illustrerende for Helland i år. Pasningen er helt jævlig, spiller Hedenstad helt oppi den eneste forsvareren, og innleggsforsøket blir uunngåelig blokkert. Helland hadde noe sånt som åtti kvadratmeter å treffe innenfor på en ti meters pasning, men han bommer fordi han først skal gjennom prosessen med å gi opp å skyte selv. Og da gir han litt faen, og blir ukonsentrert og upresis. Ser det ut som for meg.

Se på den ene sjansen til Lillestrøm rett etter scoringen, når Hedenstad er ute og støter på midtbanespilleren med ball, mens kantspilleren står helt ledig i et gigantisk rom. Helland har alle muligheter til å skru på turboen og tette det rommet før det kan utnyttes, men han gidder rett og slett ikke, han velger i stedet å halvhjertet delta i den nærmeste duellen mellom ballholderen og Hedenstad - taper selvfølgelig - og vingen løper tvers igjennom etablert forsvar og er fryktelig nær en assist.

Vi spiller med en kantspiller som har fullstendig frikort i det defensive, unntatt noen småspurter for å lage unødvendige frispark på motstanderens halvdel, som jukser så mye i plasseringene at han blir alt for mye involvert. Han er elitevarianten av miniputtspissen som kun ligger og fisker oppe hos keeperen til motstanderlaget. Helland er den eneste på laget som faktisk får service og blir satt opp i gode posisjoner, men han er (sammen med Midtsjø) dessverre det leddet som oftest og mest konsistent svikter. Jeg tror motstanderne føler de har god kontroll på Helland, og gjerne ser at han får mye ball så lenge de ligger organisert, mens våre spillere tenker at han skal skape noe på egen hånd, for annet har ikke vi å komme med for tiden.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 21.05.2017 11:19    Post subject: Reply with quote

Bendtner mot Lillestrøm

Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.05.2017 11:20    Post subject: Reply with quote

Hvorfor Rashani ikke starte i går klarer jeg ikke å fatte. Helland har ikke vist noen form for matcvinneregenskaper så langt i år, og Rashani har etter min mening mer å tilby som kantspiller pdd.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 21.05.2017 12:41    Post subject: Reply with quote

Håper at årsaken til en drittsesong spillemessig skyldes et tøffere treningsregime som vil betale seg til slutt utover sommeren og høsten....., men jeg er ikke sikker på at det svake nivået kun skyldes det Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next
Page 15 of 16

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb