English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Viking - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Hansen
74%
 74%  [ 133 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
6%
 6%  [ 11 ]
Skjelvik
11%
 11%  [ 21 ]
Gersbach
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
1%
 1%  [ 2 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Midtsjø
5%
 5%  [ 9 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Bendtner
1%
 1%  [ 3 ]
Jevtovic
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 179

Author Message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 18.04.2017 13:51    Post subject: Reply with quote

Hvem skulle det være da? Bielsa? Den personen har ikke norsk pass i alle fall. Det er bra sikkert.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 18.04.2017 13:59    Post subject: Reply with quote

Nei det tror ikke jeg heller
Back to top
View user's profile Send private message
Demolith
Rutinert


Joined: 02 Feb 2009
Posts: 842

PostPosted: 18.04.2017 14:10    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Fikk vel ny trener inn mot A-laget nylig. Klarer såklart å glemme navnet, men vedkommende har bakgrunn fra arbeid med juniorene og regnes som svært sterk fotballfaglig.


Hugo Pereira: http://www.rbkweb.no/vis/12478
_________________
"Could the world fall?" - Karl Pilkington
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 18.04.2017 14:10    Post subject: Reply with quote

Hansen 8 (står frem som en virkelig klassespiller, har stor rekkevidde og evner å stå på riktig sted til riktig tid, forsvinner nok i løpet av sesongen)

Hedenstad 4 (Får ikke samspillet til å sitte med Jensen, får inntrykk av at det er nesten)
Reginiussen 6 (trygg og flink til å lese spillet. Mangler litt duellstyrken, blir for veik i tospann med Skjelvik)
Skjelvik 5 (ok kamp, ikke hans skyld at midtbanen slurver i forsvarsarbeidet)
Gersbach 2 (kjenner ham ikke igjen fra ifjor, på høy tid å få inn Meling)

Jensen 4 (Vil mye, får til særs lite. uten første 30 min og krempasning hadde dette vært lavere score)
Konradsen 2 (Blir mer og mer tydelig at dette ikke er Anders' posisjon, la ham spille indreløper og avlaste Midtsjø/Jensen, vi trenger et nytt anker!)
Midtsjø 5 (lider under passive medspillere og lite flyt i laget. Er i form)

Helland 5 (+ for scoring, usynlig etter pause)
bendnter 4 (Nesten så jeg har lyst til å si at han spilte for lite til å gi karakter, viser styrke og overblikk de få gangene han er involvert, men har ikke heeelt lært seg hvor innovervingen, indreløperen og vingbackens løp SKAL skje. Når han gjør det, og begynner å bevege seg i henhold til dette blir det BRA)
jevtovic 3 (Helt usynlig i denne kampen, avhengig av å få ball for å kunne gjøre noe)

Villmann 4 (Bedre enn Konradsen til å være anker, det sier dog ikke mye)
Bjørdal X (Merkelig at han går inn i en slags ankerrolle fremfor å gå inn som renn duellspiller bak, var jeg KI hadde jeg sendt TR frem som førsteforsvarer og latt Bjørdal markere høye folk i feltet)
Back to top
View user's profile Send private message
Magnus L
Junior


Joined: 13 Mar 2011
Posts: 98
Location: Byåsen

PostPosted: 18.04.2017 14:18    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
Ser ut som en del her skryter av Skjelvik og Reginiussen. Jeg synes Reginiussen har vært god så langt i år, Skjelvik helt OK. Jeg fikk bare med meg andreomgangen i går, men der tapte vi alt som var av luftdueller i egen sekstenmeter og hele forsvaret skrek etter en sterk duellstopper. Synes det er åpenbart at luftstyrken vår med Skjelvik og Reginiussen er for svak mot enkelte lag. Synes Bjørdal kan få mer spilletid, han har imponert meg i sine innhopp i år og i går også kom han inn og var "no nonsense" og fikk avlastet noe av trykket.


Amen. Dette holder ikke til Europa. I tillegg til at vi taper nesten alt av hodedueller i egen boks er det veldig nære at Skjelvik serverer Viking alene med keeper. Jeg har null tro på prosjekt "Skjelvik som stopper".
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.04.2017 14:48    Post subject: Reply with quote

Skjelvik gjør en grei kamp, og er faktisk god med ball og i oppspillene denne gangen, men slik kampen ble hadde vi likevel tjent stort på å bruke Bjørdal. Sånn har det vært i alle kampene så langt: vi ender hele tiden opp med å måtte stange unna i egen boks, i stedet for å kontrollere kampene.

Det er ikke Skjelviks feil, det er elendig defensiv organisering. Hvis vi skal bruke ham som stopper, så er vi nødt til å ta konsekvensen av det, og velge å stå ordentlig høyt og kompakt. Med de fire forsvarerne vi valgte i går er det vanskelig for Viking å få til særlig mye i bakrommet, men likevel velger vi å spille med forsvarslinja på 35 meter, ryggende bakover, mens brorparten av midtbanen står på 75 meter.

Hvis vi ikke kan bedre enn det der, så bør Bjørdal prioriteres foran Skjelvik på grunn av ren duellstyrke. Da trenger vi ikke fart. Prosjekt Skjelvik som midtstopper krever at vi kan organisere laget deretter, og det ser det ærlig talt ikke ut som trenerne kan.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.04.2017 14:59    Post subject: Reply with quote

Det spiller nesten ingen rolle hvordan vi rokerer om på laget. Dette er ikke et problem som bunner i verken Konradsen, Gersbach eller Skjelvik. Det handler om taktikk, samhandling og mentalitet.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 18.04.2017 15:13    Post subject: Reply with quote

Jeg er tross alt fornøyd med at vi går på et sånt skjær med alle tre poengene i behold. Det virker som spillere og trenere selv omtaler denne kampen som et tap, og det var ikke antydning til noen stor feiring etter kamp. Lover godt at man har elendige kamper på bortebane i eliteserien, og åpenlyst er misfornøyd med egen innsats, til tross for at man får med alle poengene hjem. Tror dette blir bra, og at det er en hevngjerrig gjeng vi ser på søndag!
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 18.04.2017 16:09    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Det spiller nesten ingen rolle hvordan vi rokerer om på laget. Dette er ikke et problem som bunner i verken Konradsen, Gersbach eller Skjelvik. Det handler om taktikk, samhandling og mentalitet.


I Eliteserien kommer man ganske langt med god taktikk, samhandling og mentalitet. I Europa må vi ha det + ny motor i laget (midtbanespiller) + forsvarsspiller dersom vi skal ha noe å gjøre i Europa.

Vi BØR og SKAL spille bedre enn Aafk. Spesielt siden vi spiller på hjemmebane. Så vil jeg bare si at jeg ikke har troen på at vi kommer til å spille bra på bortebane mot Sarpsborg. 1) Fordi de er et godt lag. 2) Vi suger på bortebaner
3) De er gode på dødballer, vi er elendige på dødballer.
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 18.04.2017 16:10    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 18.04.2017 18:25    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Det spiller nesten ingen rolle hvordan vi rokerer om på laget. Dette er ikke et problem som bunner i verken Konradsen, Gersbach eller Skjelvik. Det handler om taktikk, samhandling og mentalitet.


Helt enig. De fleste spillerne i gårsdagens kamp viste gode individuelle ferdigheter offensivt, men det hjelper lite at én spiller dribler av to spillere når løpene i etterkant er elendige. Målet i går er det ingen andre lag i eliteserien som kan replisere.

Jevtovic er kanskje den eneste spilleren som var svak individuelt men som fant rollen sin. Som førsteforsvarer var han god. Han går ikke i andre spilleres rom. Han gjør de rette valgene når backen involverer seg. Offensivt var han mye involvert. Dessverre var han absolutt grusom på det tekniske.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 18.04.2017 21:52    Post subject: Reply with quote

Nå var de aller fleste spillerne våre forferdelig dårlige i andreomgangen, men slik jeg ser det er det i særdeleshet to spillere som skaper urytme i det offensive spillet. Viking gjør det eneste riktige mot Rosenborg, presser høyt og med stor aggresivitet.

Vi spiller faktisk av presset flere ganger, men særlig Konradsen og Gersbach er ikke orientert i forkant av ballmottak og ender opp med å spille ballen bakover og tilbake på feil side av Vikings presseledd igjen i stedet for å snu opp eller raskt spille ballen videre framover der de faktisk hadde hatt mulighet til det.

Meling vil løfte laget mye, tror jeg, men han kan ikke spille både venstreback og sentral midtbane samtdig. Uansett Kåre, nå er det på tide å skrinlegge prosjekt Konradsen for godt.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 18.04.2017 22:40    Post subject: Reply with quote

Når øyeblikkets skuffelse er forbi og man kan reflektere litt mer objektivt så er faktisk bekymringen større og ikke mindre. Jeg er for det første ikke enig med Kåre at vi har en vanvittig brei og god tropp, i norsk sammenheng er den best, men ikke med mye. Til det er det for store ferdighetsmessig begrensinger i troppen, feks Jevtovic som Kåre skryter av er en ganske begrenset spiller teknisk som har ei halvdårlig finte som han stort sett feiler med. Vår største begrensing er dog for svake pasningsferdigheter og overblikk. Viking jobbet hardt og aggressivt , men som flere har påpekt så etterlot de store rom som vi lett kunne ha utnyttet med bedre overblikk og presise pasninger. Vi kan selvsagt håpe på Meling og Lundamo, men spillere fra norsk serie har ikke den nødvendige X faktoren. Skjønner ikke hvorfor vi også ikke kran prøve å låne spillere fra større ligaer , denne Appiah eller hva han het var jo mer enn en munnfull for våre gutter.
Vi blir litt for konforme i spillergruppa, akkurat nå synes jeg faktisk Molde ser vel så sterke ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.04.2017 22:51    Post subject: Reply with quote

Viking-kampen var jo et særskilt ille tilfelle, hvor det meste gikk på tverke, men generelt er pasningsstyrke og posisjonering et problem pr. i dag. Selv om Konradsen utvilsomt er bedre som indreløper enn sentralt, og en del av de bakerst ikke er veldig overbevisende i pasningsspillet, så blir ikke jobben dems noe enklere når posisjoneringen er dårlig fremover på banen.

Det er ofte alt for stor avstand mellom Konradsen sentralt, og Midtsjø/Jensen, som har en tendens til å stå for høyt i banen i det oppbyggende spillet. Når i tillegg Helland som regel står veldig høyt, så blir det begrenset med pasningsmuligheter fremover i banen, og vi gjør det enkelt for motstanderen å demme opp.

Motstanderne våre risikerer mindre med å stå høyt nå enn når vi hadde Selnæs og Strandberg, fordi Konradsen og stopperne våre har ikke de samme pasningsferdighetene. Nå er det jo dog ikke slik at vi absolutt må ha en Selnæs-kopi sentralt, men hvis vi ikke har det så må man spille ut i fra forutsetningene, og i større grad bruke indreløperne til å spille seg gjennom ledd, fremfor at de står høyt og vi bare får støtte og feilpasninger.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 20.04.2017 00:45    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 20.04.2017 01:05    Post subject: Reply with quote

'lo and behold...
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 20.04.2017 01:52    Post subject: Reply with quote

SvennO wrote:
bendtner på Instagram:

bendtner14: Winning is winning. On to the next one

Kunne ikke vært mer enig


Holder ikke i lengden.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 20.04.2017 01:59    Post subject: Reply with quote

Larsarus, lag video hvor vi hver gang prøver å spille oss fri bakfra
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 24.04.2017 15:11    Post subject: Reply with quote

Idé å lage en samletråd for disse spillersammendragene larsarus? Kjempefine bidrag som fortjener bedre enn å forsvinne i alle kamptrådene RBK
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 24.04.2017 15:36    Post subject: Reply with quote

I spillertrådene kanskje? Da blir det enklere å sammenligne fra kamp til kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 24.04.2017 18:37    Post subject: Reply with quote

De er ulistet på youtube, og høyst tvilsomme mtp opphavsrett og slikt, pluss at de bare er rå-klipt, så jeg tenkte vel da jeg lagde de første at sånt burde være som ferskvare og forsvinne ut i tomheten etterhvert som aktualiteten avtok.

Tenkte å legge ut gfycat-lister over mål i spiller-trådene dog, for de som har mer enn et par mål. Tenkte i utgangspunktet bare krediterte scoringer, og ikke rbkweb-poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 24.04.2017 19:39    Post subject: Reply with quote

Hvordan gjør du selve taggingen av spillere, larsarus? Er det den mest tidkrevende delen av dette, eller er det bare å sitte og se igjennom en video og markere start og slutt på hver spillers involveringer?
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 24.04.2017 19:55    Post subject: Reply with quote

Bruker Final Cut Pro X. Starter først med import av hele opptaket, og markerer reklame og presser delete. Deretter er det å scrubbe på timeline, trykke "i" der en sekvens starter og "o" der en sekvens slutter, og så Ctrl-# for hvilken tag som skal settes. I en del tilfeller må jeg frame-steppe før jeg markerer. Enkelte ganger gjør jeg tagging under avspilling i normal hastighet (men det er vanskelig om jeg tagger et par spillere som sentrer seg imellom mye som Reginiussen/Skjelvik eller midtstopper/back på samme side eller Hansen/Bendtner - ved overlapp må jeg scrubbe igjennom spillet en gang per spiller). Taggingen tar fort like lang tid som selve kampen, og foreløpig tagger jeg maks 2 spillere om gangen, men jeg kan sikkert bli mer komfortabel med å ta flere spillere på en gang. Men nå tagger jeg ikke opp mer enn det dere har sett foreløpig - regner med at å tagge opp alt er bare masse bortkastet arbeid.

Til slutt kan jeg velge en tag i listen og gjøre select all + drop ned på timeline. Nå har jeg sett at klipp ikke alltid kommer kronologisk på timeline når jeg gjør det (et par av videoene jeg har lagt ut har ting out-of-order) så nå må jeg ettergå sånt også. Og innimellom tagger jeg feil, så om jeg oppdager det blir det å rette på sånt. Om jeg vil kutte ned videolengden ser jeg om det er klipp jeg kan trimme, evt om jeg bør utvide for mer context. Send to Compressor og ut som 720P HD og opp til Youtube...
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 24.04.2017 21:26    Post subject: Reply with quote

Takk for info. Smile

En mulig optimaliseringsmulighet er å bruke noe ala AutoHotKey for å sende mer avanserte tastetrykk til FCP. Ikke at det du gjør er feil, selvfølgelig, men noe ala... Numerisk tastatur på høyre side, 0 er keeper, 123 og Enter er forsvarsrekka VB - HB, 4-5-6 er midtbanen, 7-8-9 er angrepet. Hver av disse tastene mappes til f.eks. sett inpoint (i), ctrl-# for rett spiller, og så shift+samme tast for å sette outpoint for den.

Men for all del, må sikkert være pianospiller for å klare å gjøre dette i realtime.

Uansett, imponerende og fascinerende jobb, hadde jo vært vanvittig gull å kunne bruke noe sånt for å lage et omfattende bibliotek av situasjoner.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
Page 18 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb