English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dommerkontroversene Elite/Serien 2017
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 21.09.2017 12:55    Post subject: Reply with quote

Men du glemte jo å ta med nål!
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 21.09.2017 15:53    Post subject: Reply with quote

På tide å pakke sammen strikketøyet nå tror jeg.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 21.09.2017 16:19    Post subject: Reply with quote

Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 23.10.2017 20:27    Post subject: Reply with quote

Siden tråden har levd gjennom mesteparten av sesongen fortjener den vel et lite comeback ifm. vår komfortable storseier i Bergen.

Jeg har fortsatt til gode å se noen fra vår side si noe sterkere enn at det er vanskelig å fastslå fra TV-bildene at Helland var borti, og at det dermed sikkert også var vanskelig for dommeren. Vi VET fasit, han var borti, det var offside, den skulle ha blitt annulert. Det ble den ikke, og når Brann da vel fikk to korrekt annulert er ikke veien til sølvpapirhattene lang. Nok et bevis på at dommerne gir oss fordeler.

Det er som med chemtrails. Hvis det VIRKELIG skjedde, tror noen VIRKELIG at NFF (eller myndighetene i det andre eksemplet) hadde hatt kompetanse til å holde dette skjult i så mange år?

Jeg kjenner at jeg begynner å bli grundig lei. Skulle ønske målet rettmessig ble annulert. Da hadde situasjonen vært fort glemt. Dommerne dømmer jo ikke mot RBK må vite.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 23.10.2017 20:46    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett argumenter på at vi får hjelp av NFF siden Brann fikk to, helt korrekte annullerte mål som var mer hårfin enn vår, samtidig som vi fikk en grov offside godkjent. Det sitter dermed folk å oppriktig mener at Brann burde nesten fått en av de korrekt avblåste målene godkjent på bakgrunn av størrelsen på feilen ved vårt mål. Det er moro, jeg må si det.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 31.10.2017 10:54    Post subject: Reply with quote

Det var vel noen situasjoner i kampen mot Stabæk også, men det er vel som alltid; Kunne gått vår vei, gjorde det ikke, hadde vi vært Stabæk og Brann vært oss hadde det blitt et usannsynlig bråk om systematisk forskjellsbehandling.

Kunne vært dømt på, like greit at det ikke ble det, sort of. Skal vi vinne kamper og seriemesterskap får vi skape målene våre sjæl.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 31.10.2017 11:23    Post subject: Reply with quote

Noe av det første de nevnte når de startet studiosendingen på søndagskveld var vel at RBK ikke har fått en straffe mot seg på halvannet år eller noe. Mulig det er en slags krise, men Brann fikk vel sin første straffe på 1 år i helgen så det der går det vel ikke an å se på, på den måten
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 31.10.2017 11:35    Post subject: Reply with quote

Har hatt den diskusjonen noen ganger.

Vi er klart i toppen i Norge. Vi har bedre spillere, vi er raskere, vi scorer mer og slipper inn mindre. Det er klart vi tilbringer mye mer tid i motstanderens 16-meter enn de gjør i vår. Da blir det sånn.

Hvis de mener det er rart at vi ikke har fått straffe imot oss på 1 1/2 år, så får de komme med alle de konkrete tilfellene som skulle ha vært dømt på som ikke ble det. Noen er det garantert, sånn er det alltid. Men det er alltid noen som blir dømt ved feil også (borte mot Haugesund for noen år siden har vi vel noen eksempler).

Statistikk kan brukes til mye fint men hvis en motstander ikke har vært inne i 16-meteren vår i løpet av en kamp kan man ikke si at de statistisk sett skulle hatt én straffe. Det blir jo bare absurd.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 31.10.2017 12:09    Post subject: Reply with quote

Helt enig der. Man må se på de situasjonene som burde vært straffe istede for å spy ut slik statistikk. Magefølelsen sier meg at det er vel så mange situasjoner der vi IKKE får straffe som det burde vært straffespark til vår motstander, men det kan jo være RBK-brillene sitter litt for godt hos meg også.

Hadde noen av våre rivaler i ES hatt et tilsvarende forum som vi har her, hadde vi lett kunne hentet ut informasjon om dette over de siste årene. Men de er ikke ivrige nok i verken Molde, Oslo eller Bergen dessverre.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 31.10.2017 12:23    Post subject: Reply with quote

Brann hadde jo en lignende, muligens også drøyere statistikk på Brann stadion for en stund tilbake. Mener de gikk rundt to sesonger uten straffe imot hjemme.

Slike ting skjer og viser at statistikk kan brukes til akkurat det man vil. Går vi nå sesongen ut uten straffe imot er det "dommerhjelp", skulle vi så - som resultat av naturlige variasjoner, få seks straffer imot på Lerkendal i 2018-sesongen, er vi et griselag som dommerne endelig behandler likt som alle andre.

Det er håpløst å diskutere slike ting når man har bias og agenda som grunnlag. Man finner dekning for det meste om man utelukkende ser det fra en side.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 05.11.2017 22:18    Post subject: Reply with quote

Vi fikk billig straffe mot AaFK. Heldigvis hadde den ingen verdens ting å si utenom at Lorden kom seg på toppen av toppscorerlista, si.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 05.11.2017 22:22    Post subject: Reply with quote

Vi har vel fått to billige straffer (AaFK og VIF) og et gratis mål (Brann) i år. Har vi fått noen feilaktige i mot oss? Kommer ikke på noen.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.11.2017 07:36    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hvorfor noen mener den var billig. Det er en situasjon som ofte ikke blir sett, men når backen drar Bendtner bakover der, slik at han ikke når fram til ballen, så må jo dommeren blåse når han ser det. Alternativet er jo avslutning fra sju meter. Den er da relativt utvilsom?

Spørsmålet er heller om ikke Aalesund også skulle hatt en når Bjørdal mister og holder igjen Mos, men den er litt mindre åpenbar pga retning.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 06.11.2017 08:05    Post subject: Reply with quote

Altså, å si "billig" var nok litt for enkelt fra min side. Jeg mente det vel heller i retning "en situasjon som ikke ofte gir straffespark" - ikke at jeg vet det, men selv om jeg også mener man kan forsvare at straffe ble gitt, så er veien kort for Brann- og vif-patrioter til å si "En sånn situasjon ville ALDRI ført til straffe for OSS". Ikke at jeg synes de har rett i det heller, men i trådens ånd så er jo ofte dommerkontroverser ihvertfall delvis basert på overtro.

Og bare for å ha sagt det - sutreriet ville ha klaget på vesentlig klarere straffer til oss også, det er ikke det.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.11.2017 09:44    Post subject: Reply with quote

Situasjonen synes jeg er vanskelig. Jeg er ikke udelt enig i at det var noen klar straffe, men jeg er heller ikke enig i at dette var noen direkte sommerfeil. Problemet er kanskje conditioning; vi er rett og slett ikke vant til at store sterke spisser får noe som helst med mindre det går under metoo-hashtaggen.

EDIT: For øvrig kan det nevnes at Gyasi var griseheldig på idiot-taklinga si i første omgang. Den kunne det faktisk forsvares å gi direkte rødt på, men han slapp til og med unna gult. Det blir selvsagt spekulasjoner om han da hadde fått sitt andre i situasjonen han faktisk fikk gult (dette var vel også mens det fortsatt sto 0-1), men folket med agenda mot RBK er jo fryktelig opptatt av ringvirkninger av dommerfeil (som at Brann kanskje nesten helt sikkert hadde tatt poeng mot oss om NFF ikke ga Bendtner 0-2 i Bergen). Moen var - som han som regel er - svak i flere situasjoner, og jeg nekter for at dette var særlig fordel noen av lagene.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 06.11.2017 11:54    Post subject: Reply with quote

Hva med albuen som Rasmussen får midt i trynet som gjør at han blir liggende. Er det bare fordi det er innenfor 16 metern som gjør at det ikke blir noe ut av dette eller er det bare et "uhell"?
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.11.2017 18:14    Post subject: Reply with quote

Gyasi skal selvfølgelig ha minst gult for den. Rødt hadde vært strengt, dog. Det er også en situasjon i andre omgang der Moen regelrett driter i et soleklart avventende gult på en stygg ettersleng. Det er typisk ham å gi gule kort for tre disiplinforseelser, og ingen på taklinger med skadepotensial. Han er og blir en dårlig dommer, selv om han blåser en straffe ikke alle hadde turt å gi.

Albuen på Rasmussen synes jeg derimot er helt grei, ingenting å snakke om. Kollisjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 08.11.2017 11:46    Post subject: Reply with quote

Moen bomma vel på flere gule kort i den kampen. Best husker jeg Gyasi og den ene meget stygge fra Ramsteijn.
Også var det vel en gang Bendtner ble forsøkt å få karrieren endt av en i oransje.
Har jo blitt vandt med hodeløse taklinger av gutta på color line.

Carlsen og Morrison satte jo standarden for lenge siden.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 03.12.2017 13:46    Post subject: Reply with quote

Da kan vi vel takke for i år, var vel noe diskusjon i Odd-kampen men ikke noe superviktig. Bitterheten fra Bergen var vel sesongens høydepunkt.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 11.12.2017 14:54    Post subject: Reply with quote

Brann får 10k i bot for at en supporter kastet lighter og snusboks på banen mot oss.

Ingenting for "overdreven reprisebruk".

http://www.eurosport.no/f...tory.shtml
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.12.2017 15:36    Post subject: Reply with quote

Og med den situasjonen i banken, så er det offisielt fritt frem for absolutt alle å vise akkurat så kontroversielle repriser de bare vil, fordi det tydeligvis er god nok grunn å være usikker på situasjonen selv.

Da er det bare å vise repriser. Om igjen og om igjen og om igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 11.12.2017 15:49    Post subject: Reply with quote

Reprisefyren i Tromsø sett med tidenes ereksjon.

Beklager hvis dette blir #metoo-sak
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.12.2017 19:49    Post subject: Reply with quote

Jeg må nok en gang bemerke min (sarkastiske) undring over hvor lite reaksjoner det ble etter "dommerskandalen" i årets siste kamp. Situasjonen Kind Mikalsen scoret på var veldig sammenlignbar, men det var en adskillig viktigere kamp - i tillegg til heder og ære sto det om Europa for Lillestrøm og Strømsgodset. Her var det det omtrent det første som skjedde kampen og Sarpsborg måtte mer eller mindre starte kampen med handicap, og det ble som kjent bare ett mål som skilte lagene.

Dommerskandaler er altså nesten et geografisk fenomen, merkelig nok.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Page 10 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb