English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 280, 281, 282, 283  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Legende

PostPosted: 24.06.2019 10:59    Post subject: Reply with quote

Trist sorti. Det er kort fra himmel til helvete.

Han leverte godt i 2017 og hadde sannsynligvis gått videre etter VM. Så kommer en liten drittskade som gjør at han ikke kan friskmeldes før cirka 20 minutter etter at Hareide har meldt inn troppen sin. Motivasjonen går i bånn og både sportslige resultater og interesse utenfra forsvinner.

Vi kunne endt opp med en fantastisk historie som laget som "rehabiliterte" en falmet stjerne som egentlig er alt for stor for ligaen, fikk godt sportslig utbytte og satt igjen med en solid slump penger, men sitter i stedet med tidenes(?) dyreste RBK-spiller utenfor tropp og ingen måte å bli kvitt ham. Signaleffekten er nok mer eller mindre borte, og det er også tilsynelatende alle muligheter for å kutte det økonomiske tapet - for ikke å snakke om gevinst.

Det er egentlig aller mest trist.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 24.06.2019 14:02    Post subject: Reply with quote

Er et viktig perspektiv dette.

Dette kunne vært helt genialt uten den skaden som hindret Bendtner å komme til VM. Han var god og leverte og ville vært attraktiv.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 24.06.2019 14:33    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Fordi han hadde bare et par spillemål på en hel sesong i fjor.
Vi sparket han ikke etter en alvorlig voldsdom.
Han har mer enn nok penger.
Han bedyrer hvor mye RBK betyr for ham og har gjenntatte ganger fortalt oss at RBK er viktigere enn han som enkelperson.
Han tjener enorme summer, som det er vi fans og klubben vår som betaler. Det er uetisk, selv om han kan fortsette å kreve penger - rent juridisk.

Jeg liker jobben min jeg også, men jeg hadde ikke donert 3mill til dem om jeg hadde følt at de behandlet meg urettferdig jeg heller. Å forholde seg til inngått juridisk bindende arbeidsavtale har ingenting med å være uetisk å gjøre.

#medgangssupportere
Back to top
View user's profile Send private message
Henning
Legende

PostPosted: 24.06.2019 14:36    Post subject: Reply with quote

Enig med Zorac og haavarl. Kunne vært en helt annen historie hvis han hadde vært motivert/profesjonell samt unngått å banke en taxisjåfør. Kanskje burde vi lagt mer vekt på historien hans før vi signerte han, men det var vel bred enighet i klubben og her inne om at vi skulle gamble litt for å se om vi kunne ta et steg videre. Dessverre bommet vi og det ble ikke sånn.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 24.06.2019 14:57    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Dette kunne vært helt genialt uten den skaden som hindret Bendtner å komme til VM.

Det hersket tvil til om han kom med i troppen selv uten skaden på bakrunn av prestasjonene våren 2018. Og så kom skaden som selvsagt gjorde valget enkelt. Ellers enig i konklusjonen.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 24.06.2019 15:13    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Det hersket tvil til om han kom med i troppen selv uten skaden på bakrunn av prestasjonene våren 2018.

Det hersket overhodet ingen tvil før han ble skadet første gang mot Lillestrøm 16. mai. Han var bankers i troppen til Hareide til tross for de dårlige prestasjonene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Montana
Veteran

PostPosted: 24.06.2019 15:16    Post subject: Reply with quote

Kilde?
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 24.06.2019 15:16    Post subject: Reply with quote

Det er derimot veldig usikkert om vi ville fått solgt han etter mesterskapet. Han var veldig svak før skaden og hadde sannsynligvis ikke fått så mye spilletid i mesterskapet og på bakgrunn av formen neppe imponert så mange.
Back to top
Zorbeltuss
Rutinert

PostPosted: 24.06.2019 18:07    Post subject: Reply with quote

Hadde han levert mål i samme frekvens på våren 2018 som på høsten 2017 så ville han vært med til Russland om han holdt seg skadefri. Vi ville vel også mest sannsynlig fått inn bud på noen titalls millioner også.

Han gjorde ikke det, han holdt seg ikke skadefri, og han var tydeligvis i den tro at det som var godt nok for Kåre (og Coolen) var det han trengte å legge inn av innsats. Slik det ser ut fra min vinkel er at Horneland lot ham få sine sjanser (han startet jo en del kamper) men til slutt måtte gjøre det valget at Bendtner kan ikke få flere sjanser på bekostning av de som gir 100%. Hvorfor skal de nest beste gidde å gi full spiker når de ser at resultatet er at de samme medspillerne får starte kamp etter kamp uansett innsatsnivå?
Back to top
Kai88
Rutinert

PostPosted: 24.06.2019 18:29    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Koteng:

– Det er dyrt, for å si det sånn. Men det er ikke for dyrt for Rosenborg, da. Vi har fått til dette uten ekstern finansiering.

For meg er dette "Nicki Bille part 2, dyrere og eldre". Jeg håper jeg tar feil og han blir en knallsuksess, men atm er jeg redd dette blir en økonomisk og sportslig fail.

Posted: 07.03.2017 08:11

Var ikke langt unna. Han hadde en god halvdel av første sesong (med masse straffemål), inkludert gode kamper mot Ajax.
Back to top
La9
Junior

PostPosted: 26.06.2019 23:30    Post subject: Reply with quote

Om det overhodet finnes en plausibel forklaring på hvorfor Bendtner ikke spiller på dette laget så bør den, av respekt for det betalende publikum, komme nå. Om dette handler om prinsipper så er det på tide å brenne dem. Nå handler det ikke lenger om å bygge lag for framtiden. Nå handler det om å redde stumpene!
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 26.06.2019 23:32    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Det at Bendtner faktisk ble igjen på Lerkendal lenger enn Helland tilsier at han bør få en sjanse til.
Bart1
Rutinert

PostPosted: 27.06.2019 08:04    Post subject: Reply with quote

La9 wrote:
Om det overhodet finnes en plausibel forklaring på hvorfor Bendtner ikke spiller på dette laget så bør den, av respekt for det betalende publikum, komme nå. Om dette handler om prinsipper så er det på tide å brenne dem. Nå handler det ikke lenger om å bygge lag for framtiden. Nå handler det om å redde stumpene!

Han scoret noen få mål i fjor på en hel sesong, og fikk vel terningkast en (Adressa) på den eneste opptreden han hadde i år, fra start - mot Molde?

Søderlund er svak, men Bendtner er langt svakere...
Back to top
Franc
Rutinert

PostPosted: 27.06.2019 08:22    Post subject: Reply with quote

Søderlund får 3 av adressa uansett hva han bidrar med på banen, mens Bendtner får 1. Nesten som man skulle tro de hadde en agenda.

Og at Søderlund har vært og er bedre enn Bendtner er objektivt feil.
Back to top
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 27.06.2019 08:22    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
La9 wrote:

Han scoret noen få mål i fjor på en hel sesong, og fikk vel terningkast en (Adressa) på den eneste opptreden han hadde i år, fra start - mot Molde?

Det er bare tull! Bendtner fikk mye kritikk etter Bodø/Glimt kampen også. Da var han en av RBK’s beste spillere, eller minst dårlige om du vil. Problemet er at han blir dømt etter helt andre kriterier enn Søderlund. Mens Søderlund får betegnelsen «godt forsøk» på en sjanse, vil Bendtner få «den burde han scoret på» på samme sjanse. Jeg har sett alle eliteseriekampene i år, dog ikke sett en eneste av Adressas terningkast, men at Bendtner har vært svakere enn Søderlund er i mine øyne en håpløs påstand.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 27.06.2019 09:28    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
La9 wrote:

Da er sannsynligvis jeg bedre enn Bendtner og bør hentes inn på 5mill lønn snarest.

#medgangssupportere
Back to top
Dew
Veteran

PostPosted: 27.06.2019 09:38    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Kai88 wrote:
Koteng:

– Det er dyrt, for å si det sånn. Men det er ikke for dyrt for Rosenborg, da. Vi har fått til dette uten ekstern finansiering.

For meg er dette "Nicki Bille part 2, dyrere og eldre". Jeg håper jeg tar feil og han blir en knallsuksess, men atm er jeg redd dette blir en økonomisk og sportslig fail.

Posted: 07.03.2017 08:11

Var ikke langt unna. Han hadde en god halvdel av første sesong (med masse straffemål), inkludert gode kamper mot Ajax.

Hvorfor drar du opp dette? Bendtner var meget bra første sesong, strålende i Europa - og svak i fjor i et lag som ikke fungerte. Møter sin ende pga. høy lønn og en arrogant/middelmådig trener med narsissistiske trekk. Vi kommer til å se tilbake på Bendtner som en spiss vi aldri fikk utnyttet potensialet i. Ulikt Nicki Bille, som tvers gjennom var søppel både på og utenfor banen. Ikke sammenlignbart i det hele tatt.
Back to top
momonster
Proff

PostPosted: 27.06.2019 09:39    Post subject: Reply with quote

Franc wrote:
Søderlund får 3 av adressa uansett hva han bidrar med på banen, mens Bendtner får 1. Nesten som man skulle tro de hadde en agenda.

Viktig å huske at det er ikke Adressa som organisasjon som deler ut karakterer på børsen, det er én person - Kai Bardal. Bardal har sine tanker om hvordan fotball skal spilles og virker å verdsette spissens rolle som førsteforsvarer. Han er på ingen måte fan av Horneland-fotball, tvert imot er han en disipel av posisjonsspill og teknisk fotball (har bakgrunn fra Futsal), så trefoten Søderlund er ikke akkurat drømmespilleren hans. Men, med sin ekstremt lave arbeidsinnsats så er nok ikke Bendtner noen favoritt hos Bardal heller.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 27.06.2019 09:49    Post subject: Reply with quote

Det er marginal forskjell på høyresiden og venstresiden i norsk politikk, i alle fall om man ser på statsbudsjettet. I det perspektivet tenker jeg at om Søderlund får 1,2 eller 3 på børsen ikke kommer til å forandre Norge i det store og hele. Kritikk er naturligvis en subjektiv øvelse. Normalt følger man en teoretisk bunnmodell, i alle fall er det slik i litteraturkritikk. Dog handler det egentlig om at en person sier hvor mye han eller hun ble underholdt av noe. Litt som en diskusjon om hvem som egentlig burde gått ut av farmen.

Direkte komisk blir det når 2 ting som ikke hører sammen brukes for å argumentere for og mot hverandre. At Märtha er i ytre verdensrom, betyr ikke at Sofie Elise hadde vært ei god prinsesse. At Horneland suger, betyr ikke at Kåre var god - og at Bendtner er på tribunen har ingen ting å si for kritikken av det Søderlund gjør på banen. Søderlund virker som en ok kar (ser bort i fra mediasutring), som gjør så godt han kan, på et nivå han ikke mestrer. Det burde bekymre han at nivået han ikke klarer, nå er OBOS.
sidney
Veteran

PostPosted: 27.06.2019 09:55    Post subject: Reply with quote

Franc wrote:

Komplott kaller jeg det. Dette stikker dypere enn du tror. Jeg har kilder på at det er organisasjoner ut over Adressa og RBK som trekker i trådene. Det er tydelig at Bendtner vet noe man ikke vil skal komme ut.
Robin
Proff

PostPosted: 27.06.2019 12:26    Post subject: Reply with quote

Bart1 er negativ til NB uansett, så det han sier og hans meninger tar jeg med en klype (eller spade) salt. At det stikker noe mer under er ganske klart i alle fall og veldig snodig. Tipper Dagbladet som spekulerte i en aller annen form for bonus om han spiller mer, kanskje er inne på noe. Noe må det uansett være.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
LordNicklas
Junior

PostPosted: 02.07.2019 12:22    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om lorden e på feltet fortida?
Back to top
Kent
Rutinert

PostPosted: 02.07.2019 13:25    Post subject: Reply with quote

Franc wrote:

Sant det.

Bendtner fikk sjansen tidligere i år da laget var totalt nede for telling.

Med Bendtner i stedet for Søderlund mot KBK, hadde vi vunnet med mer enn ett mål.
Back to top
Kent
Rutinert

PostPosted: 02.07.2019 13:25    Post subject: Reply with quote

Robin wrote:
Bart1 er negativ til NB uansett, så det han sier og hans meninger tar jeg med en klype (eller spade) salt. At det stikker noe mer under er ganske klart i alle fall og veldig snodig. Tipper Dagbladet som spekulerte i en aller annen form for bonus om han spiller mer, kanskje er inne på noe. Noe må det uansett være.

Fra kilder inne i RBK miljøet er det noe i dette, ja.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 02.07.2019 13:30    Post subject: Reply with quote

Mon tro om vi noen gang kommer til å få vite hele sannheten rundt denne saken. Synes det virker veldig rart om det er spilleropprøret alene som har sendt Bendtner så dypt inn i fryseboksen. Kanskje kommer det mer frem den dagen han faktisk har forlatt klubben.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 280, 281, 282, 283  Next
Page 281 of 283

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb