English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 254, 255, 256 ... 297, 298, 299  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 16.05.2019 23:19    Post subject: Reply with quote

Treneren nekter å snakke om hvorfor en av RBK `s beste spillere ikke er på benken, hurra, skikkelig RBK åpenhetskultur. Evil
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.05.2019 09:18    Post subject: Reply with quote

Det kan være taushetsbelagte årsaker, for alt vi vet.

Personalsak?
Klar for ny klubb?

Sikkert mange potensielle årsaker til at man verken vil eller kan si noe offentlig. Har ingenting med mangel på åpenhet å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 17.05.2019 11:52    Post subject: Reply with quote

Quote:
– I Rosenborg vil det alltid sitte gode spillere på benken, så at Bendtner ikke er i troppen kan ikke vi tenke på. At gode spillere har sittet på Rosenborg-benken, har skjedd før. Treneren må få ta sine valg og han må få velge ut sin gjeng som han vil bygge sin kultur rundt, som står bak hans tanker, sier Helland til VG.

– Om det er personer som ikke går overens, sånn er det bare, sier Helland uten å utdype.

Er vel en bekreftelse på ryktene om at Bendtner har sagt hva han mener om Horneland. Adegbenro er vel også snart ute i kulden?

https://www.vg.no/sport/f...nvendelser
Back to top
View user's profile Send private message
Jolern
Proff

PostPosted: 17.05.2019 12:35    Post subject: Reply with quote

Uten noe kilder, har jeg hørt at det er medspillere dom har forlangt han ut av laget.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 17.05.2019 13:26    Post subject: Reply with quote

Uten noen kilder... Det alle setninger burde begynne med.Rolling Eyes

At dere gidder.
Jolern
Proff

PostPosted: 17.05.2019 13:42    Post subject: Reply with quote

Når det blir sånn via via er det fint og spesifisere:)
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 17.05.2019 13:48    Post subject: Reply with quote

Nå viser jo situasjonen tydelig at det ikke er Bendtner som er problemet i Rosenborg. Vi har faktisk til gode å se ham i et samhandlende godt fungerende lag.

Sånn sett er det etter min mening dumt å selge spillere nå dersom man skal skifte trener. En ny trener kan jo tenkes å ha bruk for de sinnsyke egenskapene Bendtner faktisk besitter.

Albert Einstein

Erik Horneland er Norges beste trener. Æ har full tillit te at vi e tilbake på toppen i 2020!

Ivar Koteng
Back to top
Bart1
Rutinert

PostPosted: 17.05.2019 15:41    Post subject: Reply with quote

Bendtner er for svak for laget slik han har fremstått etter den første sesongen sin. Hvis han kommer tilbake på det nivået er han god nok for laget.

Med en lønn på 7 - 8 millioner, er han ikke i nærheten å levere det han får betalt for.
Back to top
Pinne69
Junior

PostPosted: 17.05.2019 15:43    Post subject: Reply with quote

Enten så har vi en spillergruppe som kan kreve at noen ikke skal spille
Eller så har vi en trener som statuerer ett eksempel med å utelate noen som er uenig med ham.

Uansett er dette skandale for RBK og er et bevis på at klubben er ute av kontroll.

Jeg er ingen stor NB-fan, men om noen tenker tanken at han ikke er god nok til å være med i troppen hvor våre spissalternativer er Søder og Botheim så blir jeg relativt overrasket

Last edited by Pinne69 on 17.05.2019 15:45; edited 2 times in total
Back to top
Vår Herre
Senior

PostPosted: 17.05.2019 15:43    Post subject: Reply with quote

Nei, Bendtner er ikke for svak for dette laget. Laget er for svakt for Rosenborg.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 17.05.2019 15:47    Post subject: Reply with quote

Ferdighetene er jo der, men han er litt for gammel og har for høy lønn til at det er selvsagt å satse på ham.
oskisjunior
Rutinert

PostPosted: 17.05.2019 15:52    Post subject: Reply with quote

Alle snakker om lønn. Men det er mye dårligere økonomi å betale 2-3 millioner-ish for Eliteseriens dårligste spiss.

Mhv. Døserlund
Back to top
orkdal,n
Senior

PostPosted: 17.05.2019 15:53    Post subject: Reply with quote

Så lenge Bendtner er skadefri og Rbk-spiller burde han vært på laget uavhengig om han er i klubbens langsiktige planer eller ikke. Han er definitivt god nok for dette laget.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 17.05.2019 16:18    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
Quote:
– I Rosenborg vil det alltid sitte gode spillere på benken, så at Bendtner ikke er i troppen kan ikke vi tenke på. At gode spillere har sittet på Rosenborg-benken, har skjedd før. Treneren må få ta sine valg og han må få velge ut sin gjeng som han vil bygge sin kultur rundt, som står bak hans tanker, sier Helland til VG.

– Om det er personer som ikke går overens, sånn er det bare, sier Helland uten å utdype.

Er vel en bekreftelse på ryktene om at Bendtner har sagt hva han mener om Horneland. Adegbenro er vel også snart ute i kulden?

https://www.vg.no/sport/f...nvendelser

Æsj, nå har Helland også begynt å bruke ordet kultur som en akseptabel begrunnelse for laguttak...
Sevenseven
Proff

PostPosted: 17.05.2019 16:20    Post subject: Reply with quote

Tror vi må legge den: "har hørt at spillergruppa ikke ønsker bendtner i troppen" før vi har noen kilder som bekrefter det. Enkelt og greit: Bendtner har ikke vært i troppen siden han gikk ut i media. Tror parallellene kan trekkes dit. 2 spisser har nå delt på å starte kamper. Resultat: ingen scoringer og ikke skapt en eneste sjanse. Når vår mest meritterte spiss ikke får muligheten, da handler det
om en konflikt mellom Eh og Bendtner.

Jeg har forresten hørt at Koteng er på vei til å kjøpe seg en ny bil.
Back to top
Trondhjemsen
Junior

PostPosted: 17.05.2019 17:59    Post subject: Reply with quote

Sevenseven wrote:

Skal ikke se bort fra at han treffer på en likandes bilselger med et stort trenerpotensiale Rolling Eyes
Back to top
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 17.05.2019 18:36    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Bendtner er for svak for laget slik han har fremstått etter den første sesongen sin. Hvis han kommer tilbake på det nivået er han god nok for laget.

Med en lønn på 7 - 8 millioner, er han ikke i nærheten å levere det han får betalt for.

Da er det selvsagt bedre at han sitter på tribunen med en lønn på 7-8 millioner. Enig i at Bendtner har vært svak. Men har noen av de andre spissene vært bedre? Har laget fungert bedre uten Bendtner? Vinner vi fotballkamper? Scorer vi mye mål? Er Bendtner problemet?
Back to top
Franc
Rutinert

PostPosted: 17.05.2019 18:51    Post subject: Reply with quote

Hvor har dere det i fra at Bendtner har 8 mill i lønn? Om jeg ikke husker feil ble det spekulert i rundt 5 mill i lønn da han signerte.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 17.05.2019 18:58    Post subject: Reply with quote

Barten har brukt asken av datterens brente drakt til en egen form for teblad-spå av spillerlønninger Idea
Back to top
Churchill
Junior

PostPosted: 17.05.2019 19:02    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett to RBK-kamper i år og Bendtner har spilt begge. Jeg synes faktisk ikke han har sett så ille ut, men at problemet er at det ikke skjer for mye rund ham. De gangene han er involvert i spillet gjør han stort sett gode valg og er flink med ballen. På meg synes problemet å være at laget er tungt og dødt uten evne til å spille ham opp. Om han forsvarer lønnen er en helt annen sak.
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 17.05.2019 19:06    Post subject: Reply with quote

Det er vel nettopp det som gjør vrakingen veldig spesiell. Mot Bodø/Glimt var Bendtner en av RBKs beste spillere. Ikke at det i seg selv var en prestasjon, men det kom etter en kamp i uvant rolle. Moldekampen var generelt dårlig, men Forsvaret var værst. For meg som har sett kampene, men ikke treningene, så er det ingen sportslig grunn til å velge bort Bendtner i en startoppstilling. Sier ikke at han har vært overbevisende, men bedre enn alternativene. Det må vel være det som er utgangspunktet.
Back to top
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 17.05.2019 19:13    Post subject: Reply with quote

Rbk er ikke alene om å benke overbetalte stjerner. Bare se på Sanchez i manu. 300 mill i året Very Happy . Da snakker vi penger i sluket. Bendtner har alt for dårlig lønn!
tokik
Junior

PostPosted: 17.05.2019 19:29    Post subject: Reply with quote

Bare noen tanker angående stjernespissen vår..

Helt enig at det ikke var bra det som skjedde de to første årene hans i klubben. Alt tyder på at han fikk spesialavtaler hele veien.. Mer treningsfri enn de andre i troppen og at han syntes å ha klippekort i elveren. Så lenge man leverer kan omgivelsene akseptere dette, at man behandles forskjellig. Omgivelsene aksepterte Carew den korte tiden han var her, men alt var forskjellig da. Bærebjelkene i laget (Bent, Erik og Roar) forsto hvorfor Nils Arne gjorde dette. Det jeg vil frem til er, det er da ikke spillerens skyld at han ble forskjellsbehandlet.

Nicklas har ikke gjort annet enn å være en lojal arbeidsgiver. Og ja, hans innsats ble drastisk dårligere da han fikk skaden i fjor og dermed gikk glipp av sluttspillet.. Han er et menneske.. Han forsto at klubben gjerne ville selge ham og tjene noen penger og han følte nok at hans siste sjanse i en større klubb forsvant.

Nicklas er et menneske. Han har svart på noen spørsmål fra noen journalister slik som ALLE gjør innimellom. Synes han har svart bedre enn det Pål Andre og Mike har gjort ved mange tilfeller.. Tiden etter september må ha vært knalltøff.

Jeg synes han fremstår fin også i dag mens Pål Andre derimot er så langt fra profesjonell som man kan få det.

Utad så har Horneland uttalt at Nicklas er en god og viktig spiller. Innad så tyder alt på at han har tatt en valg.. Samtidig så er jeg 100% sikker på at Nicklas raskt skjønte at denne trener ikke ville lykkes med å få de sentrale med seg. Spillerne tror de vet bedre enn treneren..

Minner om hva Bendtner postet under husarresten sin:
– Jeg er ikke og blir sikkert aldri enig i dommen i byretten, men jeg har droppet å anke fordi jeg gjerne vil være parat å vise meg frem fra sesongstart i Rosenborg. Det fortjener den mest varme og lojale arbeidsgiver jeg har opplevd hittil i karrieren min, skriver han.
Back to top
Sevenseven
Proff

PostPosted: 17.05.2019 19:37    Post subject: Reply with quote

Trondhjemsen wrote:
Sevenseven wrote:

Skal ikke se bort fra at han treffer på en likandes bilselger med et stort trenerpotensiale Rolling Eyes

Du tok den😉
Back to top
Sevenseven
Proff

PostPosted: 17.05.2019 19:44    Post subject: Reply with quote

Kjente at jeg ble kvalm av sitatet her fra Søderlund i VG-artikkelen over:. " -Laguttaket gjøres vel på bakgrunn av de som presterer og spiller best."

Sorry Søderlund men du har ikke levert noe på banen i 2019. Om jeg ikke husker feil så dreiv han å sutra i 2018 fordi han fikk for lite spilletid....
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 254, 255, 256 ... 297, 298, 299  Next
Page 255 of 299

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb