English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 211, 212, 213 ... 297, 298, 299  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 12.11.2018 13:43    Post subject: Reply with quote

håpløs: Enig. Tror hverken Kamerat Ingebrigtsen eller Sensible Coolen har vært gode nok til å stille krav fra Bendtner. Sånt skaper jo fort murrig i spillegruppa også.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 12.11.2018 13:44    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Hvem kjøper en voldsdømt spiss som sannsynligvis skal sitte inne?


Spørs litt med hvordan den tiden han eventuelt sitter inne passer med overgangsvinduet til den aktuelle klubben, men mitt tips er Asia eller Danmark.

Angående kvitte seg med eller beholde Bendtner. At han skal få et gjennombrudd under en ny trener skjønner jeg at folk håper på og det er ikke utenkelig, men uavhengig av det ønsker jeg at vi satser på en ny, sulten spiss med en spillestil som ligner mer på det vi tradisjonelt er vant med i Rosenborg - les; goalgetter som kjenner sin plass i boksen, neste sesong.

Bendtner har fått 2 fulle sesonger for oss som førstevalg uten å leve opp til det man skulle kunne forvente av han, og man kan unskylde det med at laget har vært dårlig og ditt og datt, men ser man på de brutale fakta så snakker vi om en spiss som kun har prestert i en høstsesong og har levert historisk dårlige tall som førstevalg for seriemesteren. Sleng på at han er dyr i drift og at han har negativ energi på banen så ser jeg ingen grunn til å satse på han enda en sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 12.11.2018 13:55    Post subject: Reply with quote

Bendtner har startet 21 kamper så langt i år. 7 av disse (i følge RBKweb) har vært som kantspiller. Så å si at han har vært et soleklart førstevalg som spiss i år er helt feil. I fjor ble han toppscorer i serien, så det må vel sies å være ok.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 12.11.2018 14:00    Post subject: Reply with quote

Og uavhengig av det så føler jeg poenget står.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.11.2018 14:05    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
en ny, sulten spiss med en spillestil som ligner mer på det vi tradisjonelt er vant med i Rosenborg - les; goalgetter som kjenner sin plass i boksen, neste sesong


Egentlig enig med hovedpoenget i denne. Det er vel tvilsomt om Bendtner skal noe sted nå, så da er det litt siste sjanse til å vise at han kan både prestere og produsere i alle typer kamper, under det som forhåpentligvis er en ny trener med helt andre forutsetninger for å både håndtere og utnytte ham.

Men jeg vet ikke helt om jeg er enig i den beskrivelsen av en 'tradisjonell' RBK-spiss, for hvem er det egentlig du beskriver her? Vi har jo hatt veldig mange forskjellige typer RBK-spiss, og det er vel kun unntaksvis at de egentlig har vært utpregede midtspisser. Bendtner, Gytkjær, Søderlund, Bille, øøh Chibuike?, Prica, Iversen, Konè, Konan, Johnsen, Carew, Rushfeldt, Brattbakk, Sørloth - vanskelig å finne noen klar fellesnevner blant disse veldig forskjellige spillertypene.

Det minner egentlig mest om Gytkjær, i moderne tid, og hvis han er idealet ditt som RBK-spiss, så tror jeg du er ganske alene om å mene det.

Noe av grunnen til at jeg har hatt ganske solid tro på Bendtner som Rosenborgspiss er at jeg tror den der kombinasjonen av stor duellstyrke i feltet og tilretteleggerevner med ballen i beina er en nøkkel til å lykkes både i ES og i Europa med samme spiss på banen. To spisser i en, egentlig, med to forskjellige spillemåter i de to veldig ulike scenariene. Litt det samme, altså, som vi fikk med Iversen rundt 2006/2007. Nå er jo jeg også enig i at det foreløpig har fungert langt bedre i Europa enn i Eliteserien, sett bort fra en periode i fjor høst, men det mener jeg også burde være det letteste å fikse.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 12.11.2018 14:45    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Men jeg vet ikke helt om jeg er enig i den beskrivelsen av en 'tradisjonell' RBK-spiss, for hvem er det egentlig du beskriver her? Vi har jo hatt veldig mange forskjellige typer RBK-spiss, og det er vel kun unntaksvis at de egentlig har vært utpregede midtspisser. Bendtner, Gytkjær, Søderlund, Bille, øøh Chibuike?, Prica, Iversen, Konè, Konan, Johnsen, Carew, Rushfeldt, Brattbakk, Sørloth - vanskelig å finne noen klar fellesnevner blant disse veldig forskjellige spillertypene.


Da sikter jeg til en type spiss som fungerer som oppspillspunkt og er en jævel å håndtere og god til å plassere seg i boksen. Gjerne hodesterk. Og så må han besitte den undervurderte ferdigheten - lagspiller.

Tenk en kloning av Rushfeldt, Frode Johnsen og Søderlund (2015)
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 12.11.2018 14:59    Post subject: Reply with quote

Vi bør hente Lewandowski med andre ord.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 12.11.2018 15:12    Post subject: Reply with quote

Ja

Men, om du fokuserer på spillertypen jeg beskriver istedet så ser du kanskje hvor jeg vil.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 12.11.2018 15:14    Post subject: Reply with quote

Lewandowski har blitt seriøst nevnt på forumet så tidlig som 2008 eller noe, men da lå prisen på ham runt 5 millioner, og dét var jo selvsagt for dyrt. Very Happy
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 12.11.2018 15:19    Post subject: Reply with quote

Da gjelder det for oss å finne nåtidens "Lewandowski til 5 mill"
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.11.2018 15:40    Post subject: Reply with quote

Da er vi jo enige om spillertypen, men det er ikke bare bare å finne sterke oppspillspunkt som også GARANTERT scorer mye mål, også mot ultradefensive lag, de er ettertraktede og grisedyre. Og så må de være 'lagspillere' i tillegg?

Vi har jo kanskje det nærmeste norske alternativet allerede i Søderlund, men han er jo ikke god nok verken som oppspillspunkt eller som målscorer mot gode lag. Det vet vi jo allerede.

Det var jo nettopp tanken med Bendtner - han er utvilsomt god nok som oppspillspunkt uansett motstand, og så burde han være giftig nok til å score mange mål i Norge. Det siste har han dessverre bare bevist i korte perioder. Det er klart, hvis vi finner en spiller vi vet er Lewandowski om tre år, så løp og kjøp, men alle som drar til Klondyke ønsker jo gjerne å finne masse gull.

Det er jo med spissen som med det meste annet for oss: hvis vi ønsker oss en kvalitet, så må vi enten ta risiko eller nedprioritere noe annet. Gjerne begge deler.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 12.11.2018 16:26    Post subject: Reply with quote

En ting er sikkert. Vi har ikke råd til å ta risikoen med å ansette en trener som; dersom Bendtner blir - aksepterer og belønner med klippekort den innsatsen Bendtner legger ned per dags dato. Dersom Bendtner blir, noe jeg håper han ikke gjør, så må vi selge Søder og få inn en annen konkurrent og ha en reel konkurranse om plassene der den som presterer best spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.11.2018 16:39    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok neppe vi skal ta oss råd til å kjøpe en midtspiss som garantert er god nok til å kunne utfordre Bendtner, de koster 20+ millioner, og vi har andre mangler som er mer prekære i laget.

Jeg kunne tenke meg et litt uferdig talent, kanskje en afrikansk kraftspiller med rå fysikk, som kan gi noe helt annet når han kommer inn, og så forhåpentligvis utvikle seg så bra at han blir vanskeligere og vanskeligere å benke.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 12.11.2018 16:44    Post subject: Reply with quote

Forhåpentligvis får vi en ny trener som får maksimalt ut av de vi har, og som kjøper akkurat de riktige spillerne til å ta oss videre.

Kan ikke være helt umulig å få brukt Bendtners ferdigheter til noe, - men jeg har vel ikke sett et topplag som lar spillere gå rundt i den grad som Bendtner gjør.

Men hvis mange nok springer mye nok og presser hardt nok, har vi kanskje råd til en fyr med superbt overblikk og god pasningsfot også.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 12.11.2018 17:07    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
vi har andre mangler som er mer prekære i laget.


Vi er i en situasjon der vi har et uharmonisk lag som har mange sammensatte mangler. Blant annet går det på lagleder, den fysiske formen og helt ned til de relasjonelle ferdighetene mellom spillerne.

Det er en stor helhetlig jobb som må gjøres og hvem som er i sentrallinja og hvem som satses på som spiss kommer til å bli en viktig avgjørelse for den nye treneren.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 12.11.2018 17:22    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Da gjelder det for oss å finne nåtidens "Lewandowski til 5 mill"


Børven? Laughing

Nei ser du skrev 5 mill ja, sorry...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
1960
Rutinert


Joined: 31 May 2014
Posts: 825
Location: Stjørdal

PostPosted: 12.11.2018 17:59    Post subject: Reply with quote

Gi meg en spiss med FART!
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 12.11.2018 18:23    Post subject: Reply with quote

Vi savner jo klasse sentralt på midtbanen.

Blikket og pasningsfoten har han allerede, og den rette aksjonsradiusen og de halvhjertede defensive løpene har gradvis kommet på plass i 2018-sesongen. Med litt vom og bleika rastafletter ser jeg potensialet til en dansk-colombiansk krysning a la Jan Mølby møter Carlos Valderrama. Etter å ha unnagjort sesongoppkjøringen på Costa del Palle tror jeg Bendtner kunne eid midtsirkelen sesongen 2019!
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 13.11.2018 00:14    Post subject: Reply with quote

Lorden har hatt en klassesesong, og en noe svak sesong uavhengig av om han har spilt ving eller ikke.

Tror fortsatt han er den beste og mest passende spissen en klubb som Rosenborg kan få per nå, og bør derfor få en ny sjanse i 2019. Etter alt å dømme blir han her neste sesong, i følge han selv ihvertfall.

Om prestasjonene ikke bedrer seg utover våren er det trolig best for begge parter at det handles en ny spiss i sommer og at Bendtner selges til LA Galaxy.
Back to top
View user's profile Send private message
La9
Junior


Joined: 15 Sep 2017
Posts: 20

PostPosted: 13.11.2018 01:29    Post subject: Reply with quote

Har vært fast leser her inne i flere år, men føler nå for å poste mitt første innlegg.....
Er faktisk svært overrasket over hvor ivrige folk er på å slakte Bendnter.
La gå at han ikke har vært like målfarlig i år som man burde kunne håpe på, men en slik ballbehandling og et slikt overblikk som det han har har knapt vært vist på Lerkendal før, kanskje med unntak av Sverre Brandhaug og Harald Sunde.
Er også litt forbauset over at ingen ser hvor uvurderlig han har vært for oss på defensiv dødball i en sesong der vi i uvanlig høy grad har blitt presset inn på egen femmeter.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 13.11.2018 02:11    Post subject: Reply with quote

velkommen på blokka La9 Tommel'n opp!

Gode poenger absolutt.

Tror kritikken først og fremst bunner i at en så godt betalt spiss på RBK bør score flere mål.

Så kan diskusjonen rundt hva årsaken er fortsette.

Selv mener jeg Bendtner forflytter seg for mye slik laget spiller i dag. han er ikke i boksen nok og ei heller er han en glimrende førsteforsvarer, så jeg vil nok tro at om vi klarer å bygge spillet rundt ham så vil både han og laget score flere mål. tror ingen er misfornøyd med overblikket hans.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 13.11.2018 14:28    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
snegle wrote:
Hvem kjøper en voldsdømt spiss som sannsynligvis skal sitte inne?


Spørs litt med hvordan den tiden han eventuelt sitter inne passer med overgangsvinduet til den aktuelle klubben, men mitt tips er Asia eller Danmark.

Angående kvitte seg med eller beholde Bendtner. At han skal få et gjennombrudd under en ny trener skjønner jeg at folk håper på og det er ikke utenkelig, men uavhengig av det ønsker jeg at vi satser på en ny, sulten spiss med en spillestil som ligner mer på det vi tradisjonelt er vant med i Rosenborg - les; goalgetter som kjenner sin plass i boksen, neste sesong.

Bendtner har fått 2 fulle sesonger for oss som førstevalg uten å leve opp til det man skulle kunne forvente av han, og man kan unskylde det med at laget har vært dårlig og ditt og datt, men ser man på de brutale fakta så snakker vi om en spiss som kun har prestert i en høstsesong og har levert historisk dårlige tall som førstevalg for seriemesteren. Sleng på at han er dyr i drift og at han har negativ energi på banen så ser jeg ingen grunn til å satse på han enda en sesong.


Det du kaller brutale fakta baserer du på synsing og negativitet knyttet til ditt subjektive syn på Bendtner. RBK produserer knapt innlegg og det å score på innlegg i boks er Bendtners styrke. Han er ikke en ving. Han er ikke en møtende spiss a al Gøran Sørloth. Han er en targetman - litt mer raffinert enn Evertons legendespiss Duncan Ferguson.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3537
Location: Trondheim

PostPosted: 13.11.2018 14:54    Post subject: Reply with quote

Bendtner-agent: Fint at blive kontrakten ud

30-årige Nicklas Bendtner kunne søndag fejre sit andet norske mesterskab med Rosenborg, og efterfølgende erklærede danskeren, at han gerne tager næste sæson med i klubben.

Bendtner har kontraktudløb om et år, og angriberens agent er på linjen med sin klient.

- Jeg synes da, at det ville være fint for ham at blive i Rosenborg kontrakten ud. Han er ikke garanteret spilletid der, men han har spillet en masse kampe.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 13.11.2018 15:06    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
En ting er sikkert. Vi har ikke råd til å ta risikoen med å ansette en trener som; dersom Bendtner blir - aksepterer og belønner med klippekort den innsatsen Bendtner legger ned per dags dato. Dersom Bendtner blir, noe jeg håper han ikke gjør, så må vi selge Søder og få inn en annen konkurrent og ha en reel konkurranse om plassene der den som presterer best spiller.


Det hevdes at Bendtner har klippekort i kontrakten sin - at han skal spille så lenge han er skadefri.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 13.11.2018 15:28    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen wrote:
Det du kaller brutale fakta baserer du på synsing og negativitet knyttet til ditt subjektive syn på Bendtner.


Jeg la fram 2 punkter som jeg kaller brutal fakta.
1. Bendtner har kun prestert det man bør forvente i én høstsesong over 2 år som førstevalg.
2. Han har levert historisk dårlige tall (målpoeng) som førstevalg på topp for seriemesteren.

Jeg synser mye jeg, men akkurat her gjør jeg ikke det
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 211, 212, 213 ... 297, 298, 299  Next
Page 212 of 299

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb