English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2018
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 208, 209, 210 ... 213, 214, 215  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bart1
Rutinert

PostPosted: 06.11.2018 12:02    Post subject: Reply with quote

Selv om forbrytelsene til Northug og Bendtner gir like lang fengsel, så mener jeg at å sparke noen som er bevistløs i hodet - er noe værre enn å kjøre i fylla. Voldsmann vs å være idiot...

Bentner har jo også en lang liste nå over vold, kjøring i fylla etc...

Dette kan ikke sammenlignes. Den eneste som er i nærheten av Bendtner er Nicki Bille..
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2018 12:32    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
å sparke noen som er bevistløs i hodet

Skal se at hvis du gjentar dette 20-30 ganger til nå, så blir det etablert som en slags sannhet her inne. For de som ikke er så opptatt av sånt, iallefall.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 12:36    Post subject: Reply with quote

Dansk media skrev jo tydelig, og aktor bekreftet, at Bart1 sto ved siden av og slo med slegge. Jeg er overrasket over at han ikke fikk fengselsstraff.

#fakenewsisfunnews
Back to top
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 06.11.2018 12:40    Post subject: Reply with quote

Hehe Laughing Og ikke bare det. Det danske Se & Rør hevder også å ha sikre kilder på at Bart 1 fulgte etter Bendtner og taxin med en blodtrimma traktor, og smelte en godt stekt pizza i retning hoderegionen til Nicklas. Ikke rart at Bendtner tente når noen slengte norsk gull (Grandis) på en gangvei på en slik skjødesløs måte.
Kings
Senior

PostPosted: 06.11.2018 14:32    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Selv om forbrytelsene til Northug og Bendtner gir like lang fengsel, så mener jeg at å sparke noen som er bevistløs i hodet - er noe værre enn å kjøre i fylla. Voldsmann vs å være idiot...

Bentner har jo også en lang liste nå over vold, kjøring i fylla etc...

Dette kan ikke sammenlignes. Den eneste som er i nærheten av Bendtner er Nicki Bille..

Du er spesiell. Er veldig tydelig at han ble slått bevisstløs ved første slag. Og ja, det heter beviSStløs. Smile
Zorac
Legende

PostPosted: 06.11.2018 15:37    Post subject: Reply with quote

Mulig det var en annen skrivefeil og at Bart1 mente "sparktet taxisjaføren bevisløst", altså at det ikke finnes bevis for påstanden?
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 15:48    Post subject: Reply with quote

Jeg har hørt at Bendtner sparket hodet av sjåføren. Dette ska angivelig ha skjedd før sjåføren ble partert.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2018 17:03    Post subject: Reply with quote

Danske EkstraBladet, Danmark sitt svar på The Sun, laget egen sak der de beklaget at de hadde skrevet at Bendtner hadde sparket sjåføren i hodet - og korrigerte feilen i sine andre saker. De beskriver også det angivelige slaget som en kraftig dytt med to strake armer. Dette er altså Nordens mest tabloide avis.

Men på rbkweb går det altså fortsatt rundt RBK-supportere og fremstiller saken så stygg som mulig.

Hva skal man med fiender når man har supportere som dette?
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 06.11.2018 17:15    Post subject: Reply with quote

Samtidig var Bendtner uheldig da, som fikk en dommer som mente at en dytt kvalifiserer til 50 dagers ubetinget fengsel. Synes vel det er flere her inne som er vel ivrige etter å frikjenne han enn det er som vil ta han.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2018 17:39    Post subject: Reply with quote

Var ikke den sarkasmen der brukt opp for sånn sju-åtte sider siden? En dytt kan da være voldsom og få konsekvenser den også, for eksempel om man dytter noen ned en trapp eller inn i en fortauskant, via en taxidør.

Jeg har ment fra starten av at Bendtner burde vært satt ut av laget til fakta i saken kom frem i retten. Det som kom frem i retten er at han reagerer spontant på en gal fyr som kjører etter han langs en sykkelsti og roper "hore" gjentatte ganger til dama hans, før han går ut av bilen og kaster en gjenstand etter dem. Man skal være temmelig svart i hjertet om man ikke klarer å forstå at det kom en reaksjon i selvforsvar/sinne etter en sånn situasjon.

Hva som ble dommen er egentlig ikke så interessant for min del. Er mer opptatt av hva som faktisk skjedde, og der gjorde Bendtner akkurat det samme som jeg selv og svært mange jeg kjenner ville ha gjort. At det endte med kjevebrudd er gjerne en konsekvens av at Bendtner er et digert beist og sjåføren ei lita fjær.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 06.11.2018 18:09    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er mer interessant hva dommen er enn vurderingene her inne da den er basert på vurderingene til en kyndig person som har fått all tilgjengelig informasjon. Han kan selvfølgelig ta feil, men jeg tenker at i og med at han har sett alle bevis og hørt alle forklaringer så er det mer sannsynlig at hans vurdering vil reflektere det som faktisk skjedde enn vurderingene her inne.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 18:14    Post subject: Reply with quote

Tja, blir ikke det litt i enkleste laget før endelig dom er avsagt dog ? Det er jo ikke veldig uvanlig at ankesaker ender med andre utfall og/eller strafferammer.
Henning
Legende

PostPosted: 06.11.2018 18:17    Post subject: Reply with quote

Jo, men det likevel den beste vurderingen vi har per i dag.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2018 18:18    Post subject: Reply with quote

Ok, så hva har dommeren sagt?

Her har strategien til bart1 tydelig funket, og en løgn gjentatt nok ganger har blitt en sannhet.

Jeg mener nemlig helt klart og tydelig å huske at han ikke ble dømt for å sparke noen i hodet. Han ble dømt for å ha forulempet sjåføren skade, noe Bendtner har innrømmet hele veien. Det kritiske punktet i beskyldningene var om han brukte overdreven vold, og det gjorde han sikkert i følge dansk lovverk - men slik hendelsesforløpet er referert til fra retten, synes jeg det er godt innafor det som er menneskelig.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 06.11.2018 18:27    Post subject: Reply with quote

Nesten så jeg vil si at et slag og en brukket kjeve er bedre enn å kjøre i fylla og utsette både seg selv og andre for livsfare.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedning
Veteran

PostPosted: 06.11.2018 19:01    Post subject: Reply with quote

Selvsagt mye verre å kjøre i fylla.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 06.11.2018 19:22    Post subject: Reply with quote

@Hedon. OK, jeg var ikke helt bevisst at vi diskuterte dette sparket isolert, men har fått med meg at det ikke var det han ble dømt for. Likevel vurderer dommeren hendelsen som så alvorlig at han (eller hun?) mener at 50 dagers ubetinget fengsel er passende. Det er ille nok for meg. Du har nok rett i at det er mye dum og voldelig adferd som er menneskelig og likevel straffbart.
Back to top
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 06.11.2018 19:23    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Jeg har hørt at Bendtner sparket hodet av sjåføren. Dette ska angivelig ha skjedd før sjåføren ble partert.

Det kan jo forklare den hodeløse kjøringa på gangveien, men da må jo sparket ha kommet i forkant av det hele?
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 06.11.2018 19:27    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Ok, så hva har dommeren sagt?

Her har strategien til bart1 tydelig funket, og en løgn gjentatt nok ganger har blitt en sannhet.

Jeg mener nemlig helt klart og tydelig å huske at han ikke ble dømt for å sparke noen i hodet. Han ble dømt for å ha forulempet sjåføren skade, noe Bendtner har innrømmet hele veien. Det kritiske punktet i beskyldningene var om han brukte overdreven vold, og det gjorde han sikkert i følge dansk lovverk - men slik hendelsesforløpet er referert til fra retten, synes jeg det er godt innafor det som er menneskelig.

Når man blir forfulgt at en tydelig ustabil taxisjåfør som bruker bilen som et skremmende våpen/middel til å forfølge noen på en gangsti - DA bør det ringe en alarmklokke både her og der. Det er jo helt tydelig at Bendtner utøvde sin selvforsvarsrett.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2018 19:32    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
@Hedon. OK, jeg var ikke helt bevisst at vi diskuterte dette sparket isolert, men har fått med meg at det ikke var det han ble dømt for. Likevel vurderer dommeren hendelsen som så alvorlig at han (eller hun?) mener at 50 dagers ubetinget fengsel er passende. Det er ille nok for meg. Du har nok rett i at det er mye dum og voldelig adferd som er menneskelig og likevel straffbart.

Det ble en diskusjon fordi bart1 driver og gjentar til det kjedsommelige at Bendtner har sparket en bevisstløs fyr i hodet. Alt for å rettferdiggjøre at han kastet drakta til dattera i søpla, tenker jeg.

Dette er for meg et klassisk eksempel på en voldelig reaksjon (ikke adferd) som er straffbar. Og jeg tror faktisk de fleste hadde gjort det samme, om de havnet i en situasjon der de følte seg og familien sin truet.

Jeg har sett bilder av han sjåføren og han er som en liten flis, mens Bendtner er svært som et fjell. Hadde situasjonene vært snudd på hodet og sjåføren gjort det samme utfallet mot Bendtner, hadde det sannsynligvis ikke vært like straffbart. Intensjonen ville vært den samme, men fordi konsekvensen ble såpass kraftig straffes man hardere. Jeg er usikker på om jeg synes det er rettferdig eller urettferdig.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.11.2018 21:55    Post subject: Reply with quote

Morten Crone Sejersbøl, tidligere sportschef hos B.T. Sport og i dag seniorrådgiver hos Geelmuyden Kiese, giver i 'XL' Jacob 'Gaxe' Gregersen ret.

»Jeg er helt vild enig. Det er sindssygt vigtigt. Enhver klub eller virksomhed må jo selv bestemme, om de vil have hvem som helst ansat. Sådan har jeg det. Jeg ville aldrig have ham ansat, men det, jeg også synes, er, at man kunne forlange af hele Fodbolddanmark og Fodboldnorge, at man tager mere afstand til det. Alle har travlt med at sige, at det er en uheldig eller dum situation,« siger Morten Crone Sejersbøl.

Læs mere: Bendtner-bemærkning får hård kritik: 'Det er jo helt blankt. Det skriger til himlen'
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 07.11.2018 00:59    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Morten Crone Sejersbøl, tidligere sportschef hos B.T. Sport og i dag seniorrådgiver hos Geelmuyden Kiese, giver i 'XL' Jacob 'Gaxe' Gregersen ret.

»Jeg er helt vild enig. Det er sindssygt vigtigt. Enhver klub eller virksomhed må jo selv bestemme, om de vil have hvem som helst ansat. Sådan har jeg det. Jeg ville aldrig have ham ansat, men det, jeg også synes, er, at man kunne forlange af hele Fodbolddanmark og Fodboldnorge, at man tager mere afstand til det. Alle har travlt med at sige, at det er en uheldig eller dum situation,« siger Morten Crone Sejersbøl.

Læs mere: Bendtner-bemærkning får hård kritik: 'Det er jo helt blankt. Det skriger til himlen'

Er en grunn til at Morten er "tidligere" sportssjef.
doffen
Veteran

PostPosted: 07.11.2018 07:45    Post subject: Reply with quote

Adressa+ artikkel om inntektene. 20m på han her gitt. Lurer på hvor stor del av den potten som kommer fra RBK.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 07.11.2018 08:47    Post subject: Reply with quote

Tipper godt under halvparten, kanskje ned mot 25%. Største delen kommer nok fra sponsorer.
Montana
Veteran

PostPosted: 07.11.2018 10:45    Post subject: Reply with quote

Hvilke sponsorer er det som bruker 10-15 mill i året på Bendtner? Hørtes fryktelig mye ut.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 208, 209, 210 ... 213, 214, 215  Next
Page 209 of 215

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2018 RBKweb